Перейти к содержанию
⚠️ Обновление форума - Feedback ⚠️ ×

Рекомендуемые сообщения

ура закончил квенту, сейчас писать заказ будем )

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 783
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

У меня тоже все готово( хотя историю буду потом расширять, для фана). Жду команды товарища Ленина !

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ильич, скажи пожалуйста, сколько брони персонаж может носить без штрафа на передвижение? Например, фулл плейт из инквизиторс хэндбука будет весить неимоверно много.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Согласно рульнику, у каждой брони есть ограничение на ловкость. В теории общий вес брони равен переносимому весу, отличие лишь в переносимом том ограничении. У фулплейта где-то в 25 агилки будет. По поводу твоего вопроса- пока сервомоторы заряжены, считай что броня ничего не весит, как отрубаются, то вес огребаешь по полной вместе с кг апгрейда.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ленин, можешь мне организовать броски на шмотки в следующем порядке (каждая вещь важна, так что до победного конца жи!) - сломанный лазпистоль (не надо ороро, просто в ближайшее время он мне не нужен будет, кроме того, патроны к нему все равно должны полагаться, лiл), а дальше хочу сломанный рефракторфилд. Как только рефрактор получу - кидай по рационам.

Еще раз обращу твое внимание - нет, я не собираюсь на самом старте кидать на починку рефракторфилда и лазпистоля.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Прокину так, если хорошо выпадут - зачту рабочие. К полому обоймы вроде не идут.

Окей, не идут, так не идут, мне все равно не к спеху, успею еще обоймами разжиться...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Дюк, прокинулось все кроме нуль рода и вокс-помешайки.

спасибо )

я почему то бы уверен что инетерсное не прокинулось ))

а там какой то модификатор есть на шанс дропа или у лазпистолеа бек пака и нуль рода одинаковый шанс?

Изменено пользователем Evil mastermind
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 i 
Уведомление:
Просмотрел листы персонажей: всем общая просьба либо аккуратненько сделать описание, либо указать страничку, откуда брались элементы снаряжения или таланты. Я знаю, что это муторно, но это действительно поможет в дальнейшем и избавит от ситуации, когда я что-то не учту по забывчивости из-за большого массива правил. Также просьба всем завести дневники персонажей, где вы будете указывать расчет полученной экспы. Также я заметил, что не все указали, какие адвансы характеристик были взяты. Нужно добавить, иначе усложнит отслеживание имеющейся прокачки. Всем составившим уже квенты отдельное человеческое спасибо, прочитал истории ваших персонажей с удовольствием. Если меня достаточно торкнет - каждому со временем пропишу в щи по личному бонусу.
Изменено пользователем Dart_Lenin
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если меня достаточно торкнет - каждому со временем пропишу в щи по личному бонусу.

Чур мне 30 инсанити, лал! :rolleyes:

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ленин если что я еще пишу сторик как он до этой планеты добрался ))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Каргат, заценивай"
Сир Бурнаш
Клан: Дес Скулз
Роль: Камандо
Cлава: 20
Переносимый вес: 56 кг.
Параметры

WS  50 

BS  15 

S   40 

T   40  

A   50	 

I   30

Per 45	 

Wp  35 				

Fel 25
"Инвентарь"
‘Eavy Armor (Body, Legs 4) 8 kg Scarce

7 очков
Тяжёлая броня, собранная из частей доспехов побеждённых Бурнашом "лыцарев". Одного комплекта с умана на полный доспех не хватило. До сих пор не заменен на более удачный броник по причине того, что прочнее лат Бурнаш пока ничего не нашёл. А мега-броня и стелз несовместимы, увы. Into the Storm 145
‘Ard Hat (Head 2) 3 kg Common

4 очка
Шлем, снятый с самого большого умана, который только встречался Бурнашу. Шлем помят и расширен, чтобы налезть на орочью башку. Роль забрала играет маска сварщика. Into the Storm 145
Burna Basic 15m S/–/– 1d10+5 E Pen 3 Clip 8 Rld 2 Full Inaccurate, Unreliable, Flame 18 kg Very Rare

15 очков
Big Choppa Melee 2d10 Pen 2 Tearing, Unbalanced 10 kg (уже включено в общий вес) Прелесть. Любимое оружие Бурнаша - поджига с приделанной алебардой. Для обеспечения такого оружия взят апгрейд "комби-шута" (Into the Storm 145). В далёкой перспективе Бурнаш прокачает трейнинг (силовое) и сможет использовать Прелесть вот с таким параметром: Burning Blade Melee 1d10+5, Pen4, Power Field, Balanced (Into the Storm, 124) Апгрейды за правило "Чтоб блестело!": Высококачественный прометий - Scarce, +20 метров к дальности. 122 Блацк крусейда. Nephium Fuel Tank Very rare. - Инто зе Шторм 128. +2 урона, -10 на тесте уклонения.
Хамелеолиновая накидка

10 очков
Камандо - самыи низаметныи. Если набрать маскировочной формы уманов, извести её на ленточки, сплести из них сеточку - то другие уманы тебя в кустах не заметят. Проверено. страница 170 ДХ2.
Combat Vest 2 кг

7 очков
У зажиточного парня много барахла. У истинного сира - ещё больше. Чтобы барахло не крали гроты и другие парни, нужно всегда держать его при себе. А чтобы не отобрал босс - прикрывать сеточкой. 170 ДХ2
Advanced Medi-kit 5kg Rare

10 очков
Орочьи народные средства типа загустевшего прометия, разных корешков, паутины, жил специально откормленного сквига, различных шкурок, синей изоленты, куска сушёного мяса и, конечно же, гвоздей. 178 ДХ2.
Ryboth Travel Survival Kit (Survival+10) 15 kg

10 очков
Походный шатёр сира Бурнаша. Оруженосцы у него бывают редко, так что приходится устраивать свой быт самому. Чтобы перещеголять уманских "лыцарев", этот орк даже в походе носит с собой постельные принадлежности и столовые приборы. Into the Storm 138
Physic kit 2 kg

7 очков
Набор ключей для обслуживания Прелести. Пилка. Фильтр для горючки. Черпак для перемешивания горючей смеси. Насос для нагнетания давления. Рулончик ткани. Ножницы. Иглы для зашивания ран. Суровые нитки и лески. Резервный моток изоленты. This Physik Kit grants +20 when using the Medicae skill for first-aid treatment.
Preysense Goggles 0.5 kg Very Rare

[code]Alcohol† 0.5 kg Scarce (Good)

7 очков
Трофейное уманское бухло. Вкуснее, потому что трофейное.
Desoleum Fungus — Scarce

7 очков
Сушёные грибы. Дают инверт 1 броска.
Прометий (Scarce) 1 kg

7 очков - боеприпасы для Very Rare пушки
Очищенный прометий, разбодяженный сквиговым маслом и ещё кое-какими секретными ингредиентами Бурнаша. 2 штуки. 63 очков/57 кило
Стартовые статы	  Апнутые статы		   

WS  35			   WS  40(+5 )			 

BS  15			   BS  15(   )			 

S   35			   S   40(+5 )			 

T   30			   T   40(+10)			 

A   30			   A   40(+10)			 

I   20			   I   30(+10)			 

Per 25			   Per 35(+10)			 

Wp  25			   WP  35(+10)			 

Fel 25			   Fel 25(   )
Apptitudez: Death Skulz Agility, Fieldcraft Kommando Agility, Weapon Skill, Fieldcraft, Finesse, Perception За парные аптитуды беру Willpower и Ballistiс Skill Апы:
Куплено-нажито

WS  40(+10) = 500 

BS  15( ) 

S   40 

T   40( )  

A   50(+10)=350	 

I   30

Per 45(+10)=350	 

Wp  35( ) 				

Fel 25			 

Итого	   1100 экспы
Скилы: Awareness(+10) 300 экспы Dodge 200 экспы Survival(+10) 300 экспы Medicae (+10) 700 экспы Stealth(+10) 200 экспы Итого: 1500 экспы Skillz: Deceive (Fel) Stealth (Ag)+10 Tech-Use(Int) Awareness (+10) Dodge Survival(+10) Medicae (+10) Итого 2600 экспы. 2650 экспы на скилы Talentz:
Ambush 200 экспы
Tier: 1 Prerequisite: Stealth Aptitudes: Agility, Fieldcraft The Tactica Imperialis teaches that a battle is easily won if the enemy does not know he is fighting. This character takes this maxim to heart, striving to always make the most of a the element of surprise and finish fights before they truly begin. This character’s attacks against Unaware Targets inflict 1 additional Damage for every 2 Degrees of Success on the Weapon Skill or Ballistic Skill Test beyond the first.
Cleanse and Purify 450 экспы
Tier: 2 Prerequisite: Willpower 35, Weapon Training (Flame) Aptitudes: Offence, Willpower The character is a firm believer in the purifying power of fire—that the heretic, xenos, and witch must be incinerated lest their corruption spread. When this character hits an enemy with an attack from a weapon with the Flame Quality, that enemy suffers a –20 penalty on his Agility Test to avoid catching fire. Additionally, when this character inflicts Righteous Fury on an attack with a weapon with the Flame Quality, the target is automatically set on fire.
Deathdealer 400 экспы
Tier: 3 Prerequisites: Ballistic Skill 45 or Weapon Skill 45 Specialisations: Ranged, Melee Aptitudes: Perception, Finesse The Acolyte can place his hits where they inflict maximum harm, such as gaps or joints in armour. When this talent is taken, the character selects the Specialisation that matches the prerequisite used in purchase (Melee with Weapon Skill, Ranged with Ballistic Skill). When the character’s attack in that combat type inflicts Critical damage, he adds his Perception bonus to the damage result.
Devastating assault 450 экспы
Tier: 2 Prerequisite: Weapon Skill 35 Aptitudes: Weapon Skill, Offence The Acolyte launches a furious attack on his foe, the rage of the Emperor powering his assault. Once per turn, after resolving an All Out Attack action that successfully hits, the character may make a second All Out Attack action against the same target as a Free Action, with the same bonuses and penalties as the first.
Duelist 200 экспы
Tier: 1 Prerequisite: Weapon Skill 35, Sure Strike Aptitudes: Finesse, Weapon Skill Thanks to extensive practice in ritualised duels, years of fighting in impromptu rings, or other specific training, this character is particularly skilled at engaging single opponents on his own. While engaged in melee with only a single opponent who is not engaged in melee with anyone else, this character counts as scoring an additional two Degrees of Success on his successful Weapon Skill Tests.
Jaded - за роль
The Burnash's wide travels have shown him both wonders and horrors beyond the ken of most. The galaxy has thrown its worst at him and he has yet to flinch. Mundane events, from death’s horrific visage to xenos abominations, do not force him to gain Insanity points or make Fear tests. Daemons, Warp manifestations, and other unnatural effects still affect him normally.
Rapid Reload 200 экспы
Prerequisites: - Aptitudes: Agility, Fieldcraft Reduce reload time.
Sacred Flame 600 экспы
Tier: 3 Prerequisite: Willpower 40, Cleanse and Purify Aptitudes: Offence, Willpower Fire is a strong metaphor for piety to the God-Emperor of Mankind; it sears away all impurities, leaving only that which was ordained to survive. Some clerics of the Adeptus Ministorum describe strong rhetoric as ”fiery,” as it burns away the sin of the pious listeners. This character takes this metaphor to a rather literal extreme, honing his skill with fire in a way that his squad mates might well see as a pure expression of his love for the God-Emperor, a dangerous obsession with flammable substances, or sometimes both. This character inflicts Righteous Fury on a result of 9 or 10 on Damage Rolls from weapons with the Flame Quality.
Ded Sneaky
During any turn in which the Ork Kommando begins unseen by his enemy and chooses to reveal itself and attack them, he counts as having the Fear (1) Trait—or if he already has the Fear Trait, he counts his Fear Trait as one higher than normal. Traitz:
Lucky!
A +5 bonus to any Test involving a weapon, vehicle, or item of wargear that is painted blue (as itis lucky!).
Make it work!
Unreliable Ork weapons are not Unreliable in an Ork’s hands.
Might makes right
An Ork may use the Intimidate Skill to perform the actions listed under the Command Skill, when commanding other Orks, Gretchin, Squigs, or Snotlings.
Mob Rule


All Orks and Gretchin are latently psychic—an ability which increases in strength the more of them there are in one place. This bolsters their confidence and courage to nearfearless levels when they gather en masse. For every additional Ork within 10m, an Ork gains a +10 bonus to Willpower Tests to resist the effects of Fear and Pinning. This Trait works identically for Gretchin, thought they gain the bonus from other nearby Gretchin, not Orks.

Изменено пользователем Miralynx
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ленин такой вопрос

Я все заполнил и отметил в темке

У меня есть какой то лор в базе или нет?

Не могу найти в книжке

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ленин такой вопрос

Я все заполнил и отметил в темке

У меня есть какой то лор в базе или нет?

Не могу найти в книжке

Если не указано - лора нет. Но два лора всем идет бесплатно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ленин еще 1 корабль в экспедицию впишешь?

А то у меня сюжет был завязан на том что я на каперском судне прибыл по заказу инквов с тюремного мира "Падший Рай", в лучших традициях меня разморозили :)через час опишу свое прибытие

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ленин еще 1 корабль в экспедицию впишешь?

А то у меня сюжет был завязан на том что я на каперском судне прибыл по заказу инквов с тюремного мира "Падший Рай", в лучших традициях меня разморозили :)через час опишу свое прибытие

Разморозить разморозят, не боись. Корабли выбирай из имеющихся. Считай, что прибыл на каперке перед отправкой экспедиции в холодильнике.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если не указано - лора нет. Но два лора всем идет бесплатно.

принято, только где лоры глянуть?

что то запутался в кинжке, нашел ток интеледженс лор и форбиден лор

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Common lore (intelligenCe) стр. 104

Aptitudes: Intelligence, General

Skill Use: Free Action.

"специализации лора"
All Common Lore skills represent the common knowledge an individual might know about the general information, procedures, divisions, traditions, famed individuals, and superstitions of a particular world, group, organisation, or race. Such information is deeper than mere knowledge of the subject’s existence, and more reflects a degree of familiarity that indicates a measure of dedicated interest in the area. This skill differs from Scholastic Lore, which represents scholarly learning one might gain through study and research, and Forbidden Lore, which involves hidden or proscribed knowledge. Common Lore deals with basic information gained from prolonged exposure to a culture or area.

Unlike some other skills, Common Lore has multiple Specialisations (see page 95 for more information on how Specialisations work). The Specialisations for this skill are as follows:

Adepta Sororitas: Knowledge of the women of the Adepta

Sororitas and their spiritual culture, as well as their highly

specialised equipment.

Adeptus Arbites: Knowledge of its various arms and sub-sects,

including details of rank structure, common procedures, and the

basic tenets of Imperial Justice.

Adeptus Astartes: Information concerning the physiologically and

psychologically modified Space Marines, the Imperium’s most

potent defenders. Few outside their ranks gain such knowledge,

which can include the culture of a Chapter and its history, wargear,

unusual physiology, and battle cants.

Adeptus Astra Telepathica: Knowledge of how psykers are gathered

and sanctioned, including how Astropaths are used throughout the

Imperium, and the basics of astro-telepathy.

Adeptus Mechanicus: A general understanding of the symbols and

practices that the Cult of the Machine God commonly uses.

Administratum: Broad knowledge of the labyrinthine workings,

rules, traditions, and dictates of the Adeptus Administratum.

Askellon Sector: Information concerning the basic layout and

history of the sector, including Juno and the Grand Worlds, plus

many of the Tributary Worlds.

Chartist Captains: Knowledge of the merchant vessels across

Askellon, which complete centuries-long circuits through series of

neighbouring worlds as the primary means of Imperial commerce.

Collegia Titanicus: Familiarity with those who control the Battle

Titans of the Adeptus Mechanicus, some of the most potent

planet-bound weapons known to the Imperium.

Ecclesiarchy: Understanding of the structure of the Adeptus

Ministorum and its role in the worship of the Emperor.

Imperial Creed: Knowledge of the rites, practices, and personages

of the Imperial Cult, the most common observances and festivals

in honour of the Emperor.

Imperial Guard: Basic information about the ranking system,

logistics, structure, and basic tactical and strategic practices of the

Imperial Guard, as well as particularly famed regiments.

Imperial Navy: Basic information about the ranks, customs,

uniforms, and particular traditions of the Imperial Navy, as well as

famous admirals and ships.

Imperium: Knowledge of the segmenta, sectors, and best-known

worlds of the Imperium.

COMMERCE EXAMPLE MODIFIERS

+30: Dealing with a highly-trusted trading partner.

+20: Dealing with a trusted market vendor.

+10: Dealing with a familiar and friendly merchant or one who owes

the character a favour.

+0: Dealing with an unknown individual.

–10: Dealing with an trader who is suspicious of the character.

–20: Dealing with a merchant from a non-Imperial culture.

–30: Dealing with an openly hostile trader.

sPeCial use

for CommerCe

The following is a special use for the Commerce skill:

evaluate

A character can use the Commerce skill to determine the

worth of an item or commodity. The GM should make this

roll in secret, modifying the result depending on who the

Acolyte is dealing with and the setting (see below for example

modifiers). A success tells the character the Availability of the

item he is evaluating, while a failure tells him nothing. If

he fails by more than 3 degrees of failure, the GM

should give him a false Availability.

102

10 3

Chapter III: SkIllS

Navigators: Information regarding these valued mutants who are

essential for Warp travel and the Imperium’s survival, including

the various Navis Nobilite Houses operating within Askellon, their

lineages, and methodologies.

Planetary Defence Forces: Information concerning a planet’s

standing force dedicated to defending itself as well as assisting any

nearby Imperial systems. This includes composition, tactics, and

equipment, which might vary substantially based on the culture

and technological make-up of the world.

Rogue Traders: Information concerning the many Rogue Trader

dynasties operating within the sector and beyond in search of

profit and power.

Schola Progenium: A strong familiarity with the Schola Progenium,

which trains and indoctrinates the many Imperial orphans and

prepares them for lives of faithful service as elite troopers in the

Militarum Tempestus, Commissars in the Officio Prefectus, or

adepts in one of the Imperium’s many other divisions.

Tech: An understanding of simple litanies and rituals to soothe and

appease machine spirits.

Underworld: The Acolyte is familiar with basic criminal elements

and groups, such as pickpockets, debt-carnivores, and the like.

War: Knowledge of great battles, notable commanders, heroes, and

famous stratagems employed by those who fight in the endless

battles for and against the Imperium.

The GM can call on a player to use a Common Lore skill when:

• The GM feels the Player Character might know something

about a current situation, location, or individual.

• The Player Character wants to know a specific detail about a

common subject.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если что я вписал в нашу ветку, что я на Линкоре Баден, отдохнувший ;) и готовый к бою :)

так что можем пересечься в кают компании

Изменено пользователем Evil mastermind
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...