Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Codex Chaos - сентябрь 2007...


Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 404
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

For Konrad Kerz my Brothers!!! MUAHAHAHAHAHA!!!!

То что Инфильтра Найтам это АРХИВЕРНО! Давно надо было. Жаль что я за них не играю теперь =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А Альфа Легиону (как отважным выпрыгивальщикам из кустов) выдадут дипстрайк. Всем. :image158:

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

То чего , я так боялся - отмена легионов , скорее всего случится

Ниже - поток сознания:

Нет. Точно будет два кодекса: андивайдед легионы и культ легионы.

Точно-точно.

В добавок: раз найт лордов упомянули, значит легионы остануться прежними... Значит будут Ворд Биреры. Значит будут толпы деманофф. :) Я лично думаю, что будет как сейчас в первой половине кодекса: общий армилист, а потом страничка для каждого легиона с описанием бонусьёв.

Как минимум Марки Богов останутся. Ибо если нет, то на<половой орган цилиндрической формы> было выпускать новую модель Нурглитского ДП? Для компании медузы? Ха^2.

Посмотрите в ФБ: там нет деления на легионы, там единый лист хаоса + марки. Никто не жалуется. :)

P.S. Классно будет, если юниты поднимут отсталые! У рапторов такие ахрененные мини, всё жду, когда ими сыграть смогу. Ассолтники маринские нервно курят тапочки в сторонке...

Изменено пользователем Fan67
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лорд, Демон-Принц, Лейтеха, Великий Демон. Э-э-х. Ещё чуть-чуть и масс-монстру собрать можно (если еще форджволдовские модели в кодекс перекачуют).

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лорд, Демон-Принц, Лейтеха, Великий Демон. Э-э-х. Ещё чуть-чуть и масс-монстру собрать можно (если еще форджволдовские модели в кодекс перекачуют).

Собрать можно, только смысл? Фича нидовской масс монстры в том что там все монстры скоринг-юнит и что бы получить очки с каринифеса ему надо влепить 3 вунды (чтоб не был скорингом).

А у хаоса Демон-принцу влепил вунду и все 100 очков получил, и скорить он не может так как индеп.

Так что у хаоса МАСС монстра вряд ли получится :) , хотя я бы не против кучкой годзил пошалить =)

Изменено пользователем Spirit.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Поскорей бы уж на это чудо-юдо глянуть.....

п.с. наконец-то вернуться старые добрые отряды культистов в армии хаоса =) Надеюсь хоть миньку им как в ДоВе склепають....

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Собрать можно, только смысл? Фича нидовской масс монстры в том что там все монстры скоринг-юнит и что бы получить очки с каринифеса ему надо влепить 3 вунды (чтоб не был скорингом).

А у хаоса Демон-принцу влепил вунду и все 100 очков получил, и скорить он не может так как индеп.

Так что у хаоса МАСС монстра вряд ли получится :) , хотя я бы не против кучкой годзил пошалить =)

кстати, я надеюсь что грейтер демон монстрой считаться будет ,а не индепом...это было бы логично

Изменено пользователем Xagen
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Сильно я сомневаюсь чтоо хаоситам отменят ветеранские скилы и инфильтру. Зачем убиватьь спиди лейтенанта я не понимаю, неужели настотлько он рулил в их метагейме? :)

Ну а в общем, Хаос просто приводят к общему знаменателю кодексов 4й редакции.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Куллльтисссты!!! Пасссессседы!!! Слюни текут=) Если еще и миньки будут то это какой то прям концентрат щастья=)

Если будет 3 опции для HQ , то куда тогда засунут Грейтеров, интересно? :-

Новый демон принц.. Этот-то 2005 года, вроде. Чет я сомневаюсь.. Лучше бы грейтеров переиздали)

Кстати, чем прославился Пит Хейнс?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, чем прославился Пит Хейнс?

Кодексами с большим процентом паверности.

Предчуствую уже плач хаосистов.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, чем прославился Пит Хейнс?

Тем, что выпускал уродские, дизбалансные кодексы, в которых есть так называемый "павер". (заведома выиграшная, и более сильная, относительно других комбинация войск)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Отец-основатель

Не успел топик съехать, как поступила новая порция слуховЪ...

Новые слухи от мега-человека Бримстоуна:

1. Кодекс Хаоса выйдет в этом году... :image054:

2. Он будет содержать в себе некоторое описание культовых армий. Следовательно сами культовые армии будут описаны подробно во втором кодексе... в который будут включены Lost and Damned... (?!!!) :o

3. Возможен вариант Лорда Хаоса с маркой Хорна при наличии 13 (!!!) атакЪ на чардже... <_<

4. Возможно, что Василиск уйдет из списка доступных юнитовЪ... :oops:

Copyright 2007 WarSeer.com

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот последний пункт меня не может не расстраивать.

Про кодекс в этом году - звучит лучше чем этой осенью. Можно слегка выдохнуть.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

3. Возможен вариант Лорда Хаоса с маркой Хорна при наличии 13 (!!!) атакЪ на чардже...

O_o

это не очепятка? Я чуть челюсть об стол не сломал... Серьезно...

Изменено пользователем Бешеный Джо
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тем, что выпускал уродские, дизбалансные кодексы, в которых есть так называемый "павер". (заведома выиграшная, и более сильная, относительно других комбинация войск)

Он и за имперский кодекс тоже в ответе.

Кстати, хотели новых слухов? есть их у меня.

Кстати, все приведённые цены не варез, в продаже этого нет.

Ok, I got to take a look at the codex today. (I will not bother telling you how since unless I posted a picture of it, you wouldn't believe anyway and maybe not even then). You can believe or not, it's no skin off my teeth one way or another.

Here are a few highlights:

-Marks are simpler, ie Khorne gives +1 attack, Slaanesh +1 Initiative, Nugle +1 Toughness, and Tzeentch +1 armor save and a 5+ invulnerable save.

-Troops - there are normal marines as troops as well as legion specific ones. Only the legion specific marines get access to legion specific weapons.

- Havocs can take marks but only get normal weapons (i.e. no blastmaster havoc squads for EC anymore).

- There are no mark restrictions on taking units. This means you could have a Khorne lord, a squad of noise marines, Nurgle Havocs , a squad of Obliterators (which are now Heavy Support) and a Vindicator.

- Yup, the Vindicator has been added as an option for everyone and the Basilisk for Iron Warriors is removed entirely.

-To make up for this, Dreads move to Elites so if you IW players want to pack in the heavy weapons you still can.

New models:

-I got to see one of the new plastic terminators in the flesh and it looks pretty cool. Though the trophy spikes on the shoulders were a bit long for my tastes, the rest of the model was very well done. About the same size as the new plastic Marine terminators, this will make a lot of people very happy.

From the pictures in the book:

- The new plastic Posessed look much cooler than the current ones (not that that is much of a feat).

- The new Raptor lord is a lot more dynamic and, though I only saw the picture for a bit, seems a bit more in proportion and not as cartoony.

-The new plastic Chaos Lord is absolutely amazing. It has a ton of cool bits and can be made to look like any one of the chaos powers and they all looked good. All the options here will keep the converters buy for a long time to come.

-The plastic Vindicator is almost exactly like the Forgeworld one with maybe a few minor changes. I'm not totally familiar with the FW model, so suffice it to say they look basically the same to me.

-Finally, there is a new plastic spawn kit that comes with enough bits to make two full spawn. One of them looks really cool with no head and a big eye in its chest. The other I didn't look at as much because the first one was so pretty, but it was much closer to the "lots of random appendages" we are used to.

Sorry for not getting more but that's all I can remember right now. I probably won't get to look at it again, but if anything comes back to me, I'll definitely post it here.

--------------------------------------------------------------------------------

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Im not gonna post the picture here so click on the link to see the cover.. You'll notice it's not taken on a camera phone or anything, I actually have the whole 2 part codex

I dont think BA are gonna get another codex based on the wording there if you can read it.. As it says this is the official codex, not update

Wargear changes

Exsanguinator - Description replaced with current narthecium rules. Nothing additional

Terminator armor - Same except no longer gives +1A (Same as new DA and there are no terminator honors, which means characters are at -1A)

Servo arm - Same as Codex: Sm but IT IS NOT A POWER FIST.. It "strikes at I1 at S8 with no armor save" Therefore, cover/grenades affects it

Special CHaracters

Commander Dante - 200pts

Rights of battle

Inspiring: All friendly BA models within 12" count as having preferring enemy (Vs anyone)

Equipment: Artificer armor, iron halo, jump pack, frag and krak grenades

Axe of Mortalis - Master crafted power weapon

Death mask of sanguinius - All enemy models within 6" are at -1WS and -1BS

Perdition Pistol - Metal gun that counts as pistol in CC

If dante is included in the army then a standard bearer may carry the BA chapter banner which gives all benefits of the normal standard and also gives the unit +1A. +15pts

Tycho - Normal stats, has iron halo and artificer armor and basically is same as old edition.. IE sucks. 110pts and rights of battle

Mephiston - 225pts

Fearless, Feel no pain

Lord of Death - Mephiston has all 3 psychic powers and can use each one of them and his force weapon once each player turn, rather than being limited as are other librarians. He may not use the same power more than once per turn

Wargear: Artificer armor, force weapon, plasma pistol, psychic hood, frag and krak grenades

LIRBARIAN POWERS

Might of Heros - same

Wings of Sanguinius - The librarian (only him) may move as a jump pack, even with terminator armor. If on a bike he counts as moving as a jetbike

Transfixing Glare - Used in the assault phase. If successful then any enemy model in BTB contact must take a LD test. If failed the model may not attack and will be hit automatically by any CC attacks directed against them. Enemy models with a LD value cannot be affected

Brother corbulo - Same as old edition except 3wounds 100pts

no power weapon and has exsanguinator and the red grail

Red Grail : All BA units within 12" At the start of one of its assault phases receives furious charge for that turn. In addition it gives corbulo a 4+ inv save

Chaplain Lamartes - 125pts Same stats as current 3W chaplain

Has the Death mask which gives all enemy models within 6" -1LD

Non-named characters (all have 2w and LD9)

Librarian - 120pts

Has rights of battle

Options: Plasma pistol, stormbolter, combi weapons, melta bombs, bike. Can replace ALL wargear for terminator armor, storm bolter, force weapon and psychic hood for 25pts.

NO OPTION for inv save except with Term armor

Cannot take Transfixing glare but comes with other two powers as standard

Chaplain - 100pts

Same options as librarian but may take a power fist and a jump pack

Company Captain (3W and L10) - 100pts

Comes with Iron Halo

Rights of Battle

Options: Power weapon, 1 or 2 LCs, Thunder hammer, Power fist, jump pack, storm bolter, combi weapons, melta bombs

OR may take Term Armor WITH Thunderhammer + Stormshield, 2x LC or Stormbolter + Power fist/Power weapon all for only +25PTs

Honor guard - 125pts

Does not take up spot on force org chart AND IS NOT A BODYGUARD. They deploy and operate independently. May include 1 for each IC in army

2A now and come with frag/krak grenades

5 marines (max)

Jump packs +25pts (entire squad) (30pts per model basically)

Options: (a ton. Think of this as a imp guard command squad in terms of options. 2 guys can have this, 2 can have that.. etc).

2x Plasma Pistol

2x Powerfist/weapon

2x Flamer/melta/plasma

Sanguinary Priest for +20pts with exsanguinator

Tech Adept +30pt (No servo arm btw). Power weapon and blessing of omnissiah rule

Standard bearer +10pts

company champion +25pts. power weapon + combat shield

Meltbombs on a per model basis +5pts

ELITES

The Death company - Counts towards force org. Do not have to take

same stats. Rending, Furious Charge, Feel no pain, fearless.

Must move as fast as possible towards enemy unless chaplain or Corbulo are within 6". They have krak grenades as well

Pretty much same as rumors have stated.

You get 1 free DC per following squads

Honor Guard

Terminator Squad

Veteran Assault Squad

Tactical Squad

Devastator Squad

Jump packs +5pts per model

Additional guys +30pts

May have rhino or drop pod at point cost

Models equipped with power fists or power weapons may count them as normal CC weapons with rending

Terminator Squad - 200pts

5 men (max)

entire squad may swap weapons for 2x LC or Thunderhammer/storm shield

or may replace one term with the cyclone +20pts, Heavy flamer +5pts (lol), Assault cannon +30pts

Can take a drop pod

Furioso Dreadnaught - 100pts

Venerable +20pts

Death company dread +25pts (+D3 attacks and moves like death company)

heavy flamer +5pts

extra armor +15pts

comes with smoke and searchlight

May take a drop pod

Dreadnaught - 125pts

Assault cannon, CCW, smoke and searchlight

Venerable +20pts

Missile launcher +10pts

Multimelta, TL- Auto cannon - free

Tl- Las +20pts

Extra armor +15pts

May take drop pod

Tech Marine - 125pts (ouch)

NOT INDEPENDENT CHARACTER

Does NOT use up force org slot. May take 1 per vehicle chosen from elites or heavy support

same stats, except comes with artificer armor

Options - Plasma pistol, servo harness +25pts

Servitors - 0-4 25pts each with Servo arm, CCW (Not Powerfist). May replace with multimelta or HB for free, Plasma cannon +10pts (no restriction)

Ws4, Bs4, S3, T3, W1, i3, a1, ld9, sv 4+

May select rhino, razorback or drop pod

Veteran Assault squad - 150pts

2A and combat squads

Jump packs included

The squad may include up to 5 additional vets for +25pts each (and combat squads? odd)

0-3 - stormbolter, combi weapon, plasma pistol/power weapon, power fist/single LC, 2x LC or thunder hammer

Anyone can take combat shield +5pts or stormshield +10pts

0-2 - Flamer/melta/plasma

Per model basis: Melta bombs +5pts

Note: Above options replace EITHER bolt pistol OR chainsword so you can replace Chainsword with power weapon AND bolt pistol with flamer

May remove jump packs and have rhino or drop pod for no point cost

Scout Squad - 80pts

combat squads

vet sarg included

5 additional scouts +65pts

Options: same as Da codex. Sarg may take melta bombs

Shotguns: R:12, S:4, Ap:-, Assault 2

MAY TAKE DROP POD

TROOPS

Assault Squad - 140pts

Vet sarg included

Same options as DA basically. Sarg can have combat shield and melta bombs

May remove jump packs and take rhino or drop pod for free

Tactical squad - 115pts

Same as DA codex

May take drop pod, rhino or razorback

FAST ATTACK

Bike squad - 110pts

2 bikes + 1 vet sarg

No combat squads

0-2 bikers +30pts

vet sarg may have power sword (no fist) and/or melta bombs

0-2 Flamer/melta/plasma

Attack Bikes - 50pts

HB or multimelta

1 bike

0-2 additional bikes +50pts

Land Speed Squadron - 65pts

Hb or Multimelta

0-2 additional speeders +65pts

0-1 Typhoon launcher +10pts

0-2 Heavy flamer +10pts or assault cannon +35pts

HEAVY SUPPORT

Devestators - 115pts

Combat squads

Options same as DA codex

may have rhino, drop pod, razorback

Land raider - 250pts

Its a land raider.

options: Pintle storm bolter 5pts, hunter killer missile +15pts, extra armor +15pts

Land raider crusader - 250pts (no limit)

Its still a land raider and has crusader weapons.

same options as land raider

Whirlwind - 85pts

Vengeance Missiles

Incendiary Castellan

Options: Dozer blade, extra armor, pintle storm bolter, hunter killer

Predator - 70pts

Options : See whirlwind

TL - Las + 35pts

HB Sponsons +25pts, Lascannons +60pts

Vindicator - 125pts

Same as previous edition, same options as other vehicles

Baal Predator - 100pts

Overcharged engines (1 - Cannot move. 2-3 nothing, 4+ vehicle is Fast and can move max of 18")

Pintle stormbolter +10pts, Hunter killer +15pts. NO EXTRA ARMOR

HB or heavy flamers +25pts

Rhino - 40pts

Over charged engines

same as DA codex

Razorback - 50pts

TL Las +30pts

Normal vehicle options

Drop pod - 50pts

No missile launcher option

--------

A few notes: I didnt post point costs for many options because they're same as codex space marines (No discount for being single wound model tho) and no real point to repeat point costs for items everyone knows the pt costs for

However, items like flamers are basically half the cost currently. 5pts for every squad basically. Sorry I just really dont wanna post pt values for every item or option as its fairly easy to know what they are. Also just assume every vehicle has smoke and search lights and all the marines have frak/krak/BP and bolters. I added it for some and didnt for others, but they all have them

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

From the pictures in the book:

- The new plastic Posessed look much cooler than the current ones (not that that is much of a feat).

- The new Raptor lord is a lot more dynamic and, though I only saw the picture for a bit, seems a bit more in proportion and not as cartoony.

Это отлично подтверждает сказанное ранее - больше всего поднимают то, что плохо продавалось в старой редакции. Конкретно с Одержимыми вообще попали в точку.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Отец-основатель

Слухи по конкретным юнитам:

HQ

Daemon Prince - (can be winged but no daemonic speed) cannot be instakilled.

Chaos Lord (highly impressive new multipart plastic kit to be released)

Chaos Sorcerer (force weapon as standard).

N.B. No restricted units i.e. the Ancient enemies rule is gone.

These are all individual entries.

Elites

Possessed Chaos Space Marines (New models on the way which are a vast improvement on the more recent ones)

Dreadnoughts (still frenzy)

Veterans (only unit that can infiltrate)

Terminators – Can be marked (new plastic kit, reasonably impressive but not that different from Imperial versions), points brought into line with Imperial Terminators.

Troops

All troops come with bolter, bolt pistol CC weapon and grenades as standard.

Chaos Marines – Can be marked

Cult Marines

Khorne Bezerkers (lose their Khornate Chain axes).

Plague Marines (lose their plague weapons but keep blight grenades)

Noise Marines (retain their options for sonic weaponary but may be more restricted, Doom caster is AP3).

Thousand Sons (Power armour save / 4+ Invul save) and bolters with inferno bolts (AP3)

Fast Attack

Raptors – Can be marked (new champion model on the way) no 0-1 restriction.

Bikes – Can be marked

Heavy Support

Obliterators – Can be marked, S and T reduced to 4, no 0-1 restriction.

Defiler – Loses indirect fire option but can be given a CC upgrade.

Vindicator (New plastic model for release).

Havocs

Predators

Misc Rumours

Codex follows the DA/Eldar format.

No books of Chaos in the codex.

Daemons (greater/lesser) are have generic stat lines (will be expanded upon in a Daemon/LatD codex).

New unit – Chaos Spawn (1-3 cannot be split)

No basilisk option in the codex.

Wargear highly restricted – Daemonic gifts are gone, options are all given in unit entries.

Daemon weapons standardised – power weapon 1D6 attacks (if you roll a one you take a wound), can be upgraded with power specific options i.e. Khorne gives 2D6 attacks.

Any unit can be marked to the Chaos gods in the form of a Icon, marks are as follows – Khorne (+1A), Nurgle (+1T), Slaanesh (+1I), Tzeentch (+1 to invul save (max 2+) if already present or gives a basic 5+ invul save).

Recut CSM sprue.

Special characters – All survive and now include Huron Blackheart (model due for release) Ahriman has all chaos psychic powers and a force weapon as standard.

Изменено пользователем wasted
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Главные слова прозвучали... ап3-болтеры, рендинг-на павервепоне, похоже легионы все таки убьют...жаль, остается надеяться что люди продолжат играть культовыми легионами, не превращая их в ацкую солянку...от души надеюсь что половина написанного- боян

Поживем увидем...но похоже вполне справились и без того парня что делал *уродские дисбалансные кодексы*

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Хмм, коег-где я тоже слышал, что големам дадут инвуль и возможно сейв повысят, но вот самое главное отнимут вунду. А насчёт ап3 у всех не верю, думаю будут стрелять бластами.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Отец-основатель

ИМХО:

Daemon Prince - (can be winged but no daemonic speed) cannot be instakilled.

После огромного количества крылатых конверсий ГВ вряд ли бы отменило бы крылатых ДПъ... =)

Chaos Sorcerer (force weapon as standard).

Это совсем не обязательно. Аналог Бедлама был бы более уместным... <_<

N.B. No restricted units i.e. the Ancient enemies rule is gone.

В данном случае ГВ кладет на бэк так же как и на десвинг Темных Ангелов... :rtfm:

Possessed Chaos Space Marines (New models on the way which are a vast improvement on the more recent ones)

Голимый маркетинг не дает покоя ГВ. То ветеранов морячковых переиздают, то позесснутых. Где логика? :?

Veterans (only unit that can infiltrate)

Чозенам возвращают старое название... :(

All troops come with bolter, bolt pistol CC weapon and grenades as standard.

Видимо это стандарт для всех моряков теперь. Это правильно. Главное, чтобы хоть какие то скилы оставили... этож хаосЪ...

Chaos Marines – Can be marked

Привет, нургловым и тзинчевым лазеркамЪ...

Khorne Bezerkers (lose their Khornate Chain axes).

Однако остается ведерко кубов....

Noise Marines (retain their options for sonic weaponary but may be more restricted, Doom caster is AP3).

Очередное ограничение вроде "each 10th marine can upgrade his fukin bolter with glorious Doom caster for mere +50 pts."? =) Очень надо...

Thousand Sons (Power armour save / 4+ Invul save) and bolters with inferno bolts (AP3)

Насколько я понимаю такой обмен инвуля на вунду приведет к значительному снижению цены. Массовые 1000 сыновЪ...

Raptors – Can be marked (new champion model on the way) no 0-1 restriction.

Хорнявые ряпторы...

Bikes – Can be marked

6Т для нурглов... инвуль на турбе...

Obliterators – Can be marked, S and T reduced to 4, no 0-1 restriction.

Нормуль если цену снизятЪ очей на 20... если нет, то жопка буде...

Defiler – Loses indirect fire option but can be given a CC upgrade.

Вобщем прощай хаоситский индиректЪ...

Vindicator (New plastic model for release).

Ндя... маркетинг ГВ совсем охренелЪ...

Codex follows the DA/Eldar format.

Правильнее follows 2nd Edition format...

New unit – Chaos Spawn (1-3 cannot be split)

Очень "нужный" юнит...

Wargear highly restricted

:oops: :rtfm:

Daemonic gifts are gone, options are all given in unit entries.

"Lord may take mighty horns and add +1A OR take pair of speedy hoofs and become a Cavalry" :oops:

Special characters – All survive and now include Huron Blackheart (model due for release) Ahriman has all chaos psychic powers and a force weapon as standard.

ХуронЪ возвращается из второй редакции... Вместо того, чтобы сделать героев для WB, IW, AL и NL они вернули пердуна, который командуетЪ безликой армией предателей... круто... <_<

Изменено пользователем wasted
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...