Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Necrons


Рекомендуемые сообщения

Нет,вроде.

На Варе писали ,что к старому дестру доложут спрую для апгрейда в тяжелого-и все.

Как можно задумываться о ростере если кодекс никто в глаза нивидал,правила неизвестны,

модельного ряда на 1/3 нет,-куда вы торопитесь.

Для начала откладывайте баблос.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 4,2 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

эт сарказм по поводу ростера.

может будем выкладывать сюда только новости? а не соображение ростера и +- юнитов. кодекса ещё нет. хлам не охото читать

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Нет,вроде.

На Варе писали ,что к старому дестру доложут спрую для апгрейда в тяжелого-и все.

Ну, т.е. тяжёлую пушку таки перельют в файнкаст?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Была тут где то ссылка на цены. Лорды по 10,5фунтов, всё остальное 20,5 фунтов, ковчег вроде 31

Умножте всё это на 60-и вот вам приблизительная цена в Алегрисе.

Ну, т.е. тяжёлую пушку таки перельют в файнкаст?

Нет-будет дополнительный обвес((спруя)(пластиковый!)),чтобы из простого дестроера

делать хэви.И будет новая коробка.

Ну так писали на Варе.

А как оно будет на самом деле -фиг его знает.

На БлудКиттене вышла статья.

The Failed Policy of Necrons.

То есть как же ГВ так обосралось с политикой конфиденциальности.

Вопчем смысл вкратце.

ГВшники очень растроены утечкой информации и фоток.

Это наносит финансовый ущерб.

И надо принять более жёсткие меры для недопущения подобного в будущем.

Но зато нам то радость какая!!!

С Дакки.

ELITES

• Deathmarks, Lychguard & Triarch Praetorians: 5-10

• C'Tan Shard & Triach Stalker: 1 per FOC

• Flayed Ones: 5-20

TROOPS

• Warriors: 5-20

• Immortals: 5-10

FAST ATTACK

• Canoptek Wraiths: 1-6

• Canoptek Scarabs: 3-10

• Tomb Blades: 1-5

• Destroyers: 1-3

HEAVY SUPPORT

• All Vehicles: 1 per FOC

• Tomb Spyders: 1-3

Heavy Gauss Cannon is still the same, but it costs you almost double the (newly reduced) cost of a Destoyer to upgrade to one. Regular Destroyers have the Gauss Cannon, which is now AP3, but only Heavy 2.

Warscythes do not have any built-in shooting weapon.

And a Night Scythe has no weapon options, but comes with a twin-linked Tesla Desructor, which is a fantastic weapon. 24", Assault 4, S7, AP-, Tesla & Arc. 'Tesla' (as always) means that any 'to hit' roll of '6' means TWO additional hits (not sure if this means 3 overall hits per '6' rolled or not...the wording is kind of ambigious, but I'm thinking, that a roll of '6' does equal 3 hits). 'Arc' means that all units (friendly and enemy) within 6" of the target enemy unit suffer D6 S5 AP- hits on a D6 roll of '6'.

So while the AP- of the Tesla Destructor keeps it from being a premiere transport killer, the fact that you can generate all those extra hits if you roll a '6' to hit (and it is a twin-linked weapon) seems really uber-cool.

Sorry, yes the Gauss Cannon & Heavy Gauss Cannon are now Assault weapons as well. Should have mentioned that.

Tomb Blades (jetbikes) do not have any real AT firepower.

Warscythes are just 2-handed +2 Strength power weapons.

Изменено пользователем dumon157
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

twin-linked Tesla Desructor, which is a fantastic weapon. 24", Assault 4, S7, AP-, Tesla & Arc. 'Tesla' (as always) means that any 'to hit' roll of '6' means TWO additional hits (not sure if this means 3 overall hits per '6' rolled or not...the wording is kind of ambigious, but I'm thinking, that a roll of '6' does equal 3 hits). 'Arc' means that all units (friendly and enemy) within 6" of the target enemy unit suffer D6 S5 AP- hits on a D6 roll of '6'.

Интересно, а 'Arc' будет работать на первоначальную цель стрельбы?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

надо фак ждать, имхо
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Надеюсь про вариоров не забудут, перейдя на Имморталов.

Как у волков с Когтями и Охотниками

Изменено пользователем Ancharis
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

HEAVY SUPPORT

• All Vehicles: 1 per FOC

Если это сделал MW,то я начинаю его уважать.Это первый раз,когда я вижу явное "Нет тупым спамам!".

Надеюсь,не фейк это...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Okay, let's add a few more points of clarity for a few units:

Crypteks vs. (basic) Lords in the 'Royal Court': both have more like squad leader stats then character stats (1 wound each for example) with both of their base points are in the exact same range as an IG Commissar, for example. However, all of the upgrades for these guys clock in the 5 to 45 point range (each option) with probably a 15 point median for their gear, so you can imagine that these guys will very quickly eat up your points if you give them many (or any) upgrades.

The Lords have access to 4 Weapon upgrade options (Warschythe, Gauntlet of Fire, Hyperphase Sword & Voidblade) and 5 wargear-esque options (Sempirternal Weaev, Mindshackle Scarabs, Tesseract labyrinth, Ressurection Orb & Phase Shifter). Of all those weapons and upgrades only the Rez Orb benefits the unit. The rest of the upgrades just give the Lord extra benefits in combat or armor save.

So really, if you're looking to make the Lord improve a unit by leading it, besides adding some CC punch to the unit your only real choice is the Rez Orb and the Rez Orb is on the high end of the points scale for their wargear so it isn't exactly a steal to get a Rez Orb into a unit (which for those who aren't keeping up boosts their Resurrection Protocols to a 4+).

Crypteks can be taken plain jane if you wanted (with only a Staff of Light), but if you want to upgrade them at all, then you have to select a 'discipline' that they follow. There are five disciplines to pick from and each one costs some amount of points to take, with the only benefit being that you get an upgraded weapon instead of the staff of light that fits into that discipline's role.

The 5 Disciplines are: Harbinger of Destruction (described as 'plasmancers', weapon is Eldritch Lance, wargear choices are Gaze of Flame & Solar Pulse), Harbinger of Eternity (able to read the future, weapon is Aeonstave, weargear choices are Chronometron & Timesplinter Cloak), Harbinger of Transmogrification (described as 'geomancers', weapon is Harp of Dissonance, options are Seismic Cruicble & Tremorstave), Harbringer of the Storm (described as 'ethermancers', weapon is Voltaic Staff, options are Ether Crystal & Lightning Field) & Harbringer of Despair (described as 'psychomancers', weapon is Abyssal Staff, options are Nightmare Shroud & Veil of Darkness).

Now, once you've chosen a discipline to upgrade to, you're allowed to give the Cryptek one (or both) of the listed wargear options. HOWEVER, the rules state that 'each of the wargear options can only be chosen once in each Royal Court'. So the only way you're going to get more than one Veil of Death (for example) is to take a second Royal Court and even then you're only getting a second one. So it does not look like you will be able to spam these items.

Although there are some exceptions, for the most part these wargear options tend to benefit the unit they're leading, or affect enemy units that are trying to do something to the unit. Like giving the unit assault and defensive grenades (Gaze of Flame), you already know about Solar Pulse if you've been reading my posts closely, causing damage on enemy units Deep Striking near or assaulting that Necron unit (Ether Crystal & Lightning Field respectively), reducing one enemy unit's assault move against that Necron unit by D3" (Seismic Crucible), etc. And all of the upgraded Cryptek weapons are ranged weapons.

So in general I think the basic Lord is what you take if you're trying to give the Royal Court some CC punch (or give a unit some CC punch)...besides the obvious Rez Orb choice, of course! Instead, if you're wanting to upgrade your unit to have some unique abilities and a specialty shooting weapon in it, then the Cryptek is the way to go.

C'Tan Shards: Just to be clear (someone asked), the Necrons do not have any kind of 'deal' worked out with the C'Tan shards. It doesn't state how, but they are able to control them somehow (using their super-tech) to basically point them at the enemy and get them to do what they want, but of course in game terms this isn't represented, there's no special 'rage' rule or anything forcing you to play a C'Tan a certain way.

The fluff says that the Necrons are constantly hunting down missing C'Tan shards and trying to imprison them in pocket dimensional prisons. They know that they can never fully destroy a C'Tan (only break them into shards and keep them from forming back together), but of course their fear is that the C'Tans will be able to reform and then take revenge back against the Necrons.

Every indication I get from the codex is that you'll just use the existing models to represent C'Tan shards, because if you think about how they're described now, a 'shard' is really much closer to what the old codex's power-level was for a C'Tan.

As for the 2 'Manifestations of Power' each shard must take, they each cost a different point value (between 10 & 50 points) and you can only have one of each choice in the army no matter how many C'Tan shards you take. There is a wide variety of different things that can be chosen, from powers that are roughly equivalent to some of the special rules that the Deceiver & Nightbringer had access to in the last codex and plenty of new impressive rules as well (such as making all difficult terrain on the table dangerous for the enemy or making one enemy model in base contact have to pass an Initiative test or be removed from the table). 3 of them are shooting attack choices, each obviously quite a different kind of attack than the others.

As awesome as some of this suonds, you have to temper that with the fact that shards are nearly 200 points with no options, and once you factor in the two manifestation upgrades, you're talking about a unit that is somewhere between 200-300 points (depending on which two manifestations you take).

Automatically Appended Next Post:

The Night Scythe, Catacomb Command Barge & Doom Scythe are Fast Skimmers (so can move flat-out).

The Ghost Ark, Doomsday Ark & Annihilation Barge are just Skimmers (so no moving flat-out). And yes, there is no reason the embarked models can't fire from the Ghost Ark as well as the vehicle's Gauss Flayer arrays, but remember that embarked vehicles cannot fire when the vehicle moved faster than combat speed (unless they disembark first).

The Monolith is a new vehicle type, a 'heavy' skimmer which means the vehicle can only ever move combat speed but always counts as stationary when firing. Oh, and the Monolith has a rule that says it can only ever Deep Strike in from Reserve.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

По-моему это очень интересный шаг. Мне нравится, не будет лимитов. Значит каждый юнит будет вкусненьким

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ух ты.Пока всё вкусно.Интересно,какую боевую единицу будет представлять собой неразделённый Двор.Уже проглядывает новый боинг...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Отцы подскажите что в этих слухах означает FOC?)Заранее спасибо)

Force Organisation Chart

То бишь всё вот это 1-2 HQ 1-3 HS...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

На БлудКиттене вышла статья.

The Failed Policy of Necrons.

С Дакки.

ELITES

Ссылки опять не модно стало ставить? :(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Поразмышлял немного о новом беке, подключил свою профессиональную часть и вот что получается:

1. Описание некронов из старого кодекса основано на документах и столкновениях эльдаров и импириума с ними. Следовательно говорить об объективности такой истории не приходится

2. Сейчас же мы получили взгляд на ту же историю, но уже глазами самих некронов, и вот это гораздо интереснее. Ведь, естественно что враги будут представлять вас в самом негативном свете, в старом кодексе большую часть бека занимает война с древними, и столкновения с импириумом, о самой империи некронов написано совсем чуть чуть.

именно поэтому мне нравится новый бек.

Изменено пользователем Wertyn
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Поразмышлял немного о новом беке, подключил свою профессиональную часть и вот что получается:

В любом случае, лично мне не понятно, как старый бек согласуется с тем, что теперь с некронами можно торговать.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В любом случае, лично мне не понятно, как старый бек согласуется с тем, что теперь с некронами можно торговать.

Просто никто кроме самих некронов не знали что в голове у некронов. Может они и раньше торговали, просто эльдары это решили не описывать

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В любом случае, лично мне не понятно, как старый бек согласуется с тем, что теперь с некронами можно торговать.

Прям со всеми можно? Это массовое явление?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В любом случае, лично мне не понятно, как старый бек согласуется с тем, что теперь с некронами можно торговать.

В слухах про торговлю упоминается один раз, но уже все решили, что "Торговая фьедерация нъекрон"

Новый кодекс надо еще увидеть. Но в любом случае он будет про разнообразие. Можно ничего не менять и оставить свою армию бездушными автоматами, убивающими все живое, а можно сумасшедшими шкуродерами, торгующими органами :evil:

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Прям со всеми можно? Это массовое явление?

Понятное дело, что я не читал новый бек, но то, что с некронами теперь можно вести переговоры и торговать, проскакивает повсеместно. И я думаю, вряд ли Империум, как основная сила галактики, останется в стороне.

[ Добавлено спустя 2 минуты 8 секунд ]

В слухах про торговлю упоминается один раз, но уже все решили, что "Торговая фьедерация нъекрон"

Новый кодекс надо еще увидеть. Но в любом случае он будет про разнообразие. Можно ничего не менять и оставить свою армию бездушными автоматами, убивающими все живое, а можно сумасшедшими шкуродерами, торгующими органами :evil:

Я и не против. Лично мне новый бек, как и старый, нравится. И я не могу сказать, какой из них лучше. Просто интересно, как это обыграют и как это ляжет на старый бек.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Просто интересно, как это обыграют и как это ляжет на старый бек.

Могут просто не связывать старый и новый. Просто написать что вся старая инфа, в основном, исходила от ДЭ, которые умышленно давали ложную информацию, чтобы помешать империуму налаживать с некронами "дружественные и тёплые отношения")

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Просто интересно, как это обыграют и как это ляжет на старый бек.

Ну как-как, будут некроны втихаря толкать фазовые клинки для ассасинов)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...