Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Т'ау в 9 редакции


Рекомендуемые сообщения

Это, безусловно, замечательно, но мне бы хотелось чтобы правила писали люди, хотя бы достигшие совершеннолетия, потому что в последнее время этим занимаются, судя по всему, двенадцатилетние ретарды.

индусы же

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 144
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

снижения урона сейчас

так оно же и работает вроде не? как и трансгендерам вроде пофиг

интересен профиль рельсы не пехоте

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я про реил райфлы . я не очень верю в танки с одним выстрелом (конечно стратегемы и прочие бонусы кодекса могут поднять его до играбельного состояния , но это уже отдельный вопрос)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну что ждем криков что теперь одно орудие у тау не просто 1го дреда лопает с выстрела, а теперь и целого рыцаря может сдуть :D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я очень хочу дождаться нового кодекса Рыцарей. Просто чтобы глянуть на тамошние правила. Полагаю они будут просто фееричными, ибо на дурость надо отвечать ещё большей дуростью.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну что ждем криков что теперь одно орудие у тау не просто 1го дреда лопает с выстрела, а теперь и целого рыцаря может сдуть :D

потратишь целый ход на анкеринг, стреляешь в рыцаря, а его мойракс спасает (=

а потом у ног сурджа уже стоит варглейв и делает вжух-вжух

Полагаю они будут просто фееричными, ибо на дурость надо отвечать ещё большей дуростью.

куда уж более фееричные, чем порфирион за 780pts с его магна лазпушками

Изменено пользователем R'eel Kasrell
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я очень хочу дождаться нового кодекса Рыцарей. Просто чтобы глянуть на тамошние правила. Полагаю они будут просто фееричными, ибо на дурость надо отвечать ещё большей дуростью.

Дадут рыцарям ополовинивание входящего демага и делов-то. Все срочно полюбят их бэк и миньки по второму разу))))

Но так да, пушки у тау становятся очень злыми. Но все, как и с некронами, решат цены и синергия.

Изменено пользователем Knijnik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

""слив" стена текста"
Rules
Markerlights (sorry for wall of text here)

Fire Markerlights (Action): One or more Markerlight units from your army can start to perform this action at the start of your movement phase. Aircraft Markerlight units can perform this action. The action is completed at the start of your next shooting phase. If this action is successfully completed, for each model in that unit that is equipped with one or more markerlights, for each markerlight that model is equipped with, select one enemy unit within 36" of that model that would be an eligible target for that model if its unit had been selected to shoot, and roll one D6: on a 3+, that enemy unit gains one Markerlight token.

While a VEHICLE or DRONE unit is performing the Fire Markerlights action, that unit can move without that action failing. If it does, until the end of the turn, models in that unit without the VEHICLE or DRONE keyword that are equipped with any markerlights are treated as not being equipped with any markerlights for the purpose of the Fire Markerlights action.

Each time a Tau Empire unit (not Aux) is selected to shoot:

Each time a model in that unit makes a ranged attack against a unit with one or more Markerlight Tokens, add 1 to that attack's hit roll.

After that unit has finished making attacks, for each enemy unit targeted by those attacks, remove one Markerlight token from that enemy unit.

Remove all Markerlight tokens at the end of your shooting phase.

Pathfinders can move then apply MLs.

Septs
Dal'yth is the only Sept that buffs Aux units. No build-a-sept traits modify them.

A Bork'an sept trait is "Ranged Attacks of S7 or less made against VEHICLES and BATTLESUITS are -1 strength" Like Ramshackle, but worse. Sleep in fear, Ork players.

Tau - reroll 1 hit or 1 wound when a unit attacks, +3" to Auras, Litanies, Targeted buffs

Vior'la - +2" mv when wholly in your deployment zone on your first turn. Reroll Advance and Charge rolls.

Sa'cea - Ranged Attacks targeting VEHICLES get Dense Cover if attacker is more than 18" away. Ranged Attacks targeting INFANTRY (and everything smaller than a Ghostkeel is INFANTRY) get Dense Cover if attacker is more than 12" away. VEHICLES and BATTLESUITS do not suffer the penalty to firing Heavy weapons at targets within Engagement Range of them.

Dal'yth - Ranged Attacks against Infantry have Light Cover unless they are within Engagement Range of the Attacker (so... fear the Dark Angels, I guess?). Aux units get your selected Montka or Kauyon.

Bork'an - +4" range to all guns. Ranged Attacks against Battlesuits and Vehicles of S7 or lower get -1S.

Farsight Enclaves - Always have Markerlight if making attacks within 12" Seems to be the only time to get marker benefits in the charge phase. Reroll 1 Wound when a unit is chosen to shoot or fight.

Strats
Nova Reactor no longer has a risk of damaging the model. Instead, it burns out for the rest of the battle if you fail the test. Branched Nova Reactor turns a failed test into a success.

There is a stratagem that allows a unit to hop out of a devilfish after the devilfish moves.

no stratagems that modify Montka or Kauyon (which I thought would have been a gimme for the rules team) by advancing or rolling back the turn number for a specific unit or giving the OTHER one to a unit for a single phase or something.

Saviour Protocols is a Stratagem. It works on ANY unit (that has the same Sept as the Drone), but the drone model must be within 3" and dies as part of the strat. Drone controllers boost the range to within 6"... but SS and Riptides can't have them. Shield drones do not have FNP.

There is a Strat that allows you to shoot at things out of LoS with seeker missiles if they have a markerlight token (and you get +1 to Wound for the attack)

Breachers have the Sweep and Clear Strat (Ignore cover, reroll wounds), Strikes have the Relentless Fusillade Strat (Ignore Rapid Fire rules, double shots, additional point of AP), BOTH can use Pulse Onslaught (unmodified 6 to Hit auto wounds the target). They can use Point Blank Volley (Pulse weapons are Pistol 2) if... like, somebody charged you as a joke or you want to waste a CP

A strat gives a RR1 to hit aura to a devilfish that only works on Fire warriors.

Fireblade Volley Fire is an aura of 6s to hit give an additional hit for Core units with pulse weapons.

Weapons\Wargear
Plasma rifle is Assault 1, S8, AP-4, Dmg 3.

Broadside Rail Gun is Heavy 2 S9, AP -4, d3+3 damage, 1 auto MW on successful wound.

Seeker Missile: 72", Heavy 1, S9, AP -3, Dmg 2d3, one shot per seeker.

Sky rays have a Seeker Missile Rack - 72", Heavy d3+1, S9, AP-3, 2d3 dmg

Vespid Neutron Blasters are 18" Assault 2, S5, AP-3, D2

Counterfire Defense System - Get the keyword to use the strat. Mercifully, does not cost points

EWO - 5+ Overwatch for this model. The Overwatch Stratagem costs 1 less CP when used for this unit. Also free. Probably need to have at least one of these per Crisis team.

Iridium - 2+ save, 1 per 3 models, 10 points, does not take up a support slot!

Multi-tracker - 6s to hit score an additional hit for ranged attacks targeting units containing 6 or more models. Free as a bird.

Shield Generator - 4++, 5pts for Crisis, 10 pts for Commanders, built in to Stormsurges and Riptides! Ghostkeel cannot have.

Target Lock - This model Ignores Light Cover

Velocity Tracker - Ranged attacks gain +1 to hit when targeting units with the Fly keyword

Units
Stormsurge costs 330 pts. Blast cannon is the more expensive weapon. Driver cannon is Hvy 3d3, S10, AP-4, dmg 3, Blast. Cluster Rockets retain Blast ability. Built-in 4++.

Piranha assembly picture is incorrect. The burst cannon is AP 0 base. The fusion blaster is a heavier, vehicle-mounted specifically for the piranha. Crisis version remains d6 damage. Both types of FB get the new Melta treatment: +2 dmg at half range.

Enforcer Commanders have DR -1 innately.

Hammerheads are 145pts (+10 for Ion) Hammerhead Railgun is the only weapon that ignores Invuls innately.

Farsight gives the same buff as a standard XV8 Crisis Commander: Tactical Acumen. Choose a Crisis team in the Command Phase within 6", they can Shoot and Charge after falling back. They Ignore and or all ranged Hit modifiers He also can choose a Farsight Enclaves Core unit at the beginning of the Fight phase and give them +1 to Hit in Melee for the phase.

Shadowsun has Full Reroll Chapter Master Buff, does not break Sept Traits if she doesn't match the army, and is a Supreme Commander.

BOTH Farsight and Shadowsun have RR1s to Hit for Core aura.

Farsight has A5 and does that "Choose Double weak attacks or Single, 2x 3 dmg attacks"

Shield Drones are 12ppm.

Crisis suits profile: W4, 30ppm base, 3-6 unit size. ATS is gone now. Most support systems are free (not shield generators) and they get a 4th hardpoint only for support systems.

Vespid are 12ppm. WS 4, BS 4, S4, T4, W1, A1, Ld8, 4+ sv

All three crisis commanders still around. They each have a different buff they give to a unit of Crisis suits. They have the RR1s to Hit aura for Core units and they give a benefit (not mentioned what benefit is) to a group of Crisis suits. Still only 1 per detachment unless you are FSE - then you get 2.

Sunshark is all damage output. 12 Ion Rifle shots that can overcharge. I think it's the only model in that game that can murder itself stacking Overheat MWs now. Pulse bomb seems alright. 6d6 dice, 4+ is a MW. Can go to 10 dice against large squads.

Ghostkeels 160pts, apparently very hard to shift now and cannot get an invulnerable save
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

потратишь целый ход на анкеринг, стреляешь в рыцаря, а его мойракс спасает (=

а потом у ног сурджа уже стоит варглейв и делает вжух-вжух

Чей-то ход?

Вместо мува якорится и стреляет, все. На следующий ход улетает куда-нибудь

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Чей-то ход?

Вместо мува якорится и стреляет, все. На следующий ход улетает куда-нибудь

из threat range не уйдет и усё, его попилят или поплавят мельтами. хотя говну за 330 очей с какого-то перепуга дали 4++.

танк с рельсой ваще 145pts. странные противорыцарские веяния у щелемордых.

Изменено пользователем R'eel Kasrell
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

""слив" стена текста"
Rules

Septs

Vior'la - +2" mv when wholly in your deployment zone on your first turn. Reroll Advance and Charge rolls.

Лол, Виор'ла это прям какой то Red goes fasta

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

я правильно понял что ушли бафы овервотча и маркерлайты блочатся запретами экшонов?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Щитовой дрон добрался до второй вунды раньше ветеранов Долгой Войны.

a4paGLD.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

я правильно понял что ушли бафы овервотча и маркерлайты блочатся запретами экшонов?

Именно. У кого не блочатся - прописано отдельно (например техника)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

кто там горел от игнора инвулей?

Prototype Plasma rifle (20 pts) – plasma rifles of that model improve AP to -5 and ignore invulnerable saves.

вот еще и релик в догонку.

Ну и вообще был массивный брос правил от чувака сфотовшего кодекс на фоне котэ, много интересных вещей.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

кто там горел от игнора инвулей?

вот еще и релик в догонку.

Нельзя выцеливать индепов. Дамаг наверняка меньше 6 или вообще какие-нибудь D3 или D6.

Короче, неиграбельная фигня исключительно для "фановых" игр.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Нельзя выцеливать индепов. Дамаг наверняка меньше 6 или вообще какие-нибудь D3 или D6..

Weapons\Wargear

Plasma rifle is Assault 1, S8, AP-4, Dmg 3

Короче, неиграбельная фигня исключительно для "фановых" игр.

как и 70% всего в вахе? XD

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

как и 70% всего в вахе? XD

Там ещё и индепов выцеливать можно если на колдстар повесить, который теперь просто возникает в любой точке карты.

Ну если они не заскриненны прям со всех сторон.

Ну и если чел скинувший вординг не соврал то сигнатура апгрейдит все плазменные винтовки на модели

Изменено пользователем Rost_Light
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тауводы тем временем чет не особо верят в сурдж и хаммерхэды, все "расписки по слухам" пока о другом.

Ну и любителям бэка и минек, в качестве компенсации за ништяки таусне отобрали халявный овервотч за высшее благо а протоколы спасения ушли в стратагемы, так что никакого "я неуязвим пока дроны не кончились".

Ну и дроны терь снова часть юнитов.

Изменено пользователем Rost_Light
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

верят в сурдж и хаммерхэды

ну с хаммерхедами понятно - там в ХС ушло слишком много мнямы , ну и переработка костюмов опять таки. сурджа вероятно будут еще курить . Игнор инвуля как компенсация отсуствия магов - вещь в себе , переработка саппорт систем кмк вещь куда более значимая.

Конечно местных тауводов бы послушать , но на форджике народ конечно пишет все меньше и меньше(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...