Nikok Опубликовано 29 сентября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 сентября, 2020 Несколько странно. Это все правила? Ктан там только для красоты? В конце написано, что только часть. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Только Вперед Опубликовано 30 сентября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 30 сентября, 2020 Это всё затравочка - неинтересно будет если всё выложат. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
1318 Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Стратегем подвезли: Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Только Вперед Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Взрываемые скарабы ? фан в чистом виде) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Взрываемые скарабы ? Это уже было в 8ке. Дамаг правда подняли. В общем стратагемы так себе. И не бесполезны, но и не хороши. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Что все эти хреновины делают-узнаем в кодексе наверное уже Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Esgal Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 ну когда был превью кодекса одну показали Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 такое себе... норм девайс резал бы мув Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Только Вперед Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Про фейл сейв почитать-будет интересно и наномины. А смертников-скарабов я в 8-ке не юзал, посему не запомнил их) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nikok Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Наномины выглядят реально слабыми, и при этом это самый дорогой артефакт у криптеков. Это напрягает. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Survivor Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 норм девайс резал бы мув Так резать мув хрономансер и так умеет Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 1 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 октября, 2020 Так резать мув хрономансер и так умеет Чем это? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Тюрьминатор Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 Quantic Shield : is now a 5+ invulnerable save and on top of that, you ignore unmodified wound roll of 1/2/3. Doomstalker : has a 4+ invulnerable save. It can overwatch à la T'au, which means he get to shoot at ennemy units which charged a friendly unit within 6" of the Doomstalker. He can fire at it with the "big profile" of its weapon (forgot its name). Does not have QS. Canoptek units : they now all have RP. Rites of Reanimation : each Necron unit can only be targeted once by Rites of Reanimation. Select a Necron unit : D3 Necron Warriors are revived or 1 model if it's not a Necron Warriors unit. Monolith is 380 points with 4 "mini Death Rays". Silent King is 450 and Ctan of the Void Dragon is 350. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Shadenuat Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 Огромные дорогие бни класса "пока красил, уже понерфили, апнули, и снова понерфили". Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Survivor Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 Чем это? Был неправ - найдя то что я думал описанием этой способности, увидел что там те же самые мины Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 (изменено) ....апнули, и снова понерфили". Ну строго говоря апнули старый монолит, дав рапидку вместо хэви для гаусс арк. Новый с десреями будет на 30% дороже? волшебное слово "нуихусим" Изменение квантовых щитов: с одной стороны печально-новые супер пупер мельты начнут пробивать и взрывать нашу технику. С другой стороны болтер дрилл с большим -ап не так страшен. С учетом 5++ от хронометрона - нерф это :( Изменения каноптек сталкера- в нем появился смысл RP у каноптеков - прекрасно я считаю. Rites of Reanimation - это вообще отлично. Локусты, врайты, пауки, скорпеки с офидианами, просто дестроеры. говеные реаниматоры для +1 к RP правда придется брать, ну что делать... Изменено 2 октября, 2020 пользователем Newone Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Только Вперед Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 Смешно, что нерфят, то , что ещё не играло) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MachineHammer Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 Там уже во всю сливы некронов на французком идут ///Стратагемы: 1. Пространственный коридор, возьмите любой infantry юнит династии, уберите с поля, на следующий ход в рейинфорс фазу поставьте обратно в 3х дюймах от монолита и в 9 от юнита (емнип, что то такое уже было) 2. Техно оракул, которого уже сливали - автовунд атаки одной модели. 3. Реролл ту вунд дестроерам 4. Два раза побить флейдами 5. Механоптес юниту дать игнор штрафа стрельбы после адванса и считать все оружие ассолт 2 6. Дать +1 к to-hit триарх юниту в файт фазу 7. Дать +1 атаку юниту, пока он в 3х дюймах от Noble юнита 8. На 4+ воскресить Noble или криптека после смерти ////Варлорд Трейты dynasty warlord traits -Mephrit : +1 attack and +1 strength (warlord) -Nephrekh : -1 to hit the warlord -Nihilakh : At the start of the combat phase, if this warlord is in range of an enemy unit, he can fight first in this phase -Novokh : Each time the warlord makes a melee attack, an unmodified wound roll of 6 deal one additional mortal wound. -Sautekh : As long as this warlord is one the battlefield, when you use one CP to use a stratagem, roll a D6. On 5+, you get the CP refunded. -Szarekhan : When you assign command protocols, you can chose 4 of them instead of 5, and one of those 4 can be assigned to two rounds instead of one. ////Силы Ктанов: >1 Pick an enemy unit within 24" and visible to a C'tan shard or Tesseract Vault. on a 3-5, deal 3 mortals. A 6 does 3+D3 >2 Chose an enemy unit within 18" and visible to a C'tan shard. Roll a D6. If it's greater than a model's wounds characteristic, it is slain. >3 Chose an enemy unit within 24" of a C'tan shard. Roll a D6. 1-5 deals D3 mortals. It's hard to make out the rest on my part. >4 Roll a D6 for each enemy unit within 9" of a C'tan shard. On a 4+, deal D3 mortals. If it's a Tesseract Vault or a C'tan Shard (?) deal 3 instead of D3. >5 Chose an enemy unit within 18" and visible to a C'tan shard. Roll a dice for each model in that unit. For each 6+, deal a mortal wound up to 10. >6 Chose an enemy unit within 24" and visible to the C'tan (you cannot chose a character while they are within 3" of enemy models and they are 9 wounds or less). On a 2+, D3 mortals. Plus, roll a D6 for each other enemy unit within 3". On a 4+, they suffer 1 mortal. If casted by a C'tan Shard (?) or a Tersseract Vault, it's each enemy within 6" instead of 3. /////Абилки Именных Ктанов: -Deceiver. Choose visible enemy unit at 12". Roll d6+your LD. Target unit does the same. Target unit suffers as many mortal wounds as the difference -Nightbringer. Choose visible enemy unit within 9". Roll 3d6. Unit suffers d3 mortal wounds per 4+ -Void Dragon. Choose visible enemy unit within 18" (character targeting rules apply as in the shooting phase) Roll a d6, on a 2+ the unit suffers d3 mortal wounds. If the unit is a vehicle it suffers d6 mortal wounds and if it's a vehicle that degrades, until your next turn, half the wounds remaining on it for the purposes of bracketing. /////Сirconstances de l'éveil 1. +1" to Canopteck units movement and they pile in and consolidate 4" 2. melee attack that roll a 6 agasint infantry and bikers always wounds 3. Add 3" to the range of weapons, excluding pistols 4. At the begining of the first battle round, before the first turn, unit with this code can make a normal move of 6" 5. Add 1 to the strength of rapid fire weapons that are shooting at a target within 12" 6. When a noble makes a melee attack, reroll 1s to hit and wound 7. Vehicle units can shoot after falling back with a -1 to the hit roll Vehicle units can shoot heavy weapons in melee with no hit penalty Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 Дименшнл коридор испоганили уроды... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MachineHammer Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 ////РЕЛИКИ 1) Orb of Eternity Figure with an orb of resurrection only. this relic replaces an orb of resurrection. once per battle, in your Command phase, the wearer can use this relic. In this case, choose a friendly <dynasty> unit 6 "from the carrier, not in its initial strength and whose resuscitation portocoles have not been triggered at this phase. the resuscitation protocols of the unit are triggered , and all destroyed models in the unit begin to reassemble. Also, add it to the result of each of those reanimation protocol tests." 2) Nanoscarab Casket Each time the wearer uses their living metal ability, they regain an additional 1 lost wound. 3) The Infinite Arrow Figure with a tachyon crossbow suelement. this relic replaces a tachyon crossbow and has the following profile: The infinite arrow 120" assualt 1 16 -5ap 6d Abilities: The wearer can only fire this weapon once per battle. 4) Veil of Darkness: "Once per battle, in your movement phase, the wearer may use this relic. in this case, the wielder's unit and up to a friendly Core <Dynasty> unit within 3 "of the wielder may be removed from the battlefield and replaced there anywhere more than 9" from any enemy models. if two units are returned to the battlefield using this relic, they must be within 6 "of each other." 5) Voltaic staff Figurine with a stick of light suelment. this relic places a stick of light and has the following profile: Voltaic baton[shooting] 18" assualt 4 s6 -2ap d2 Voltaic baton [melee] melee melee +1s -2ap d2 Skills [shooting]: With each attack of this weapon, an unmodified hit roll of 6 causes 2 additional hits. 6) Reap the Nether Figure with a null scythe or a fauchard only. this relic replaces a nether scythe or a fauchard and has the following profile: Reap the Nether melee melee +2s -4ap 3d 7)Spempiternal weave Nobel infantry figure only. add 1 to the wearer's toughness and wounds characteristics. 8)Сonflagrator's gauntlet this relque has the following profile: the conflagrator's gauntlet 12" pistol 1 - - - Skills: with each attack of this weapon, the attack automatically hits the target. instead of making an I of injury, roll a d6 for each model in the target unit: the unit suffers 1 mortal wound for each result of 6 and the attack squience ends. //// Династийные РЕЛИКИ 1) Mephrit - Star Conduit. This relic replaces a relic Gauss flashlight and has the following profile: Star Conduit 36" rapidfire 3 s6 -2ap 2d 2) Szarekhan - Ruler's diadem - nobel figurine only. The wearer has the following skills: - Command Wave Amplifier (Aura): As long as a friendly Szarekhan unit is 9" from the carrier, it benefits from the chosen directive of your army's active command protocol as long as it is 9" away from the carrier. necron friend character figurine (c'tan echarde figurines excused), instead of 6". - Synthetic Cortex Optimaster (Aura): As long as a friendly Szarekhan CORE unit is within 9" of the wearer, it benefits from the dual directives of your army's active command protocol, instead of just the one chosen. 3) Nihilakh - The infinite mantle - add 1 to armor saving throws for the wearer. - whenever the carrier is advised to lose a wound, roll a d6: on a roll of 6, the wound is not lost. 4) Novokh - Scythe of blood - figurine with a scythe of nothing or a fuachard suelement. this relic replaces a scythe of nothing or fauchard and has the following profile: Blood scythe melee melee +2s -4ap 2d Abilities: Each time the wearer fights, he makes 2 additional attacks with this weapon. 5) Sautekh - Winner's mask At the start of the combat phase, you may choose an enemy unit within 3 "of the carrier. The unit is not eligible to fight in this phase until all eligible units in your army have fought. 6) Nephrekh - Solar Staff - figurine with a light stick only. this relic replaces a stick of light and has the following profile: Staff solaire [ranged] 24" assaut 6 s5 -2ap 1d Staff solaire [melee] melee melee user -2ap 1d abilities: with each attack of this weapon against an infantry unit, if a hit is casused, until the end of the turn the unit is blinded. blind units cannot fire overwatch or prepare for defense (see warhammer 40,000 core book) ///// Конструктор Династических кодов - Pick a dynastic tradition and a condition of awakening If picked Royal Vassal, do not get condition of awakening Dynastic Conditions: 1) Eternal conquerors: -All models with this code have OBSEC. -If a model already had OBSEC, they count as one additional model. 2) Ruthless hunters - Essentially bolter drill. - Can rapid fire at max range if infantry model stood still. 3) Majestic artisans -Each time this unit is chosen to shoot or fight re-roll one wound roll per unit. 4) Radiation halo - All units have the following aura: as long as an enemy unit is within 1 inch of this unit, subtract 1 from its Toughness. 5) Immovable Phalanx - Whenever an attack with a wound characteristic of 1 is allocated to an infantry model with this code, and that model did not move, advance or fall back this battle round, add 1 to any armor save against the attack. 6) Inflexible - 6+ invulnerable save. 7) Disdain for the codes - Add one to hit rolls for attacks made against characters. 8) Ruthless horde - Re-roll morale tests. 9) Martial masters - Each time this unit is chosen to shoot or fight re-roll one hit roll per unit. 10) Butchers - Add 1 to charge rolls. 11) Broken - Units benefit from command protocols if they are within 9 inches of a necron character instead of 6. 12) Royal Vassal - Get to pick one of the normal dynastic codes. Condition of Awakening: 1) The Ancients stir -Add one inch to Canoptek units movement. -Canoptik units Can pile in and consolidate 4 inches. 2) Fight the intruders - Melee attacks against infantry or bikers auto-wound on unmodified hit rolls of 6. 3) Saine paranoia - Add 3 inches to the range of pistols. 4) Implacable expansionist - At the beginning of the first battle round and before starting the first turn, all units with this code can move 6 inches. 5) Isolationists - Each time a model makes an attack with a rapid-fire weapon against a target within 12 inches, at one to the strength of the attack. 6) Noble warriors - Each time a noble makes a melee attack, reroll all hit and wound rolls of 1. 7) Interplanetary invaders - Vehicles can fall-back and shoot at -1 to hit. - Vehicles can shoot heavy weapons into combat without the normal -1 penalty. ///// In your Command phase, you can choose a single <DYNASTY> Necron Warriors unit within 6" of this model. If you do, up to D3 units destroyed from the unit Reanimate. Each unit can only be affected by this ability once per phase. Important note is that when it says they can reanimate, it references the Reanimation Protocols RULE, instead of just having them stand back up. So, similar to the orb, d3 <DYNASTY> Necron Warriors can make RP rolls for that unit, and assumedly you can go back up to starting strength, over time. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Survivor Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 Ладно коридор, где Grand Illusion?.. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Newone Опубликовано 2 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 октября, 2020 (изменено) Orb of Eternity Figure with an orb of resurrection only. this relic replaces an orb of resurrection. once per battle, in your Command phase, the wearer can use this relic. In this case, choose a friendly <dynasty> unit 6 "from the carrier, not in its initial strength and whose resuscitation portocoles have not been triggered at this phase. the resuscitation protocols of the unit are triggered , and all destroyed models in the unit begin to reassemble. Also, add it to the result of each of those reanimation protocol tests." Воот. Это уже дело. Теперь личгварду и не только можно нормально так поднимать. 1) Eternal conquerors: -All models with this code have OBSEC. -If a model already had OBSEC, they count as one additional model. + 4)Implacable expansionist - At the beginning of the first battle round and before starting the first turn, all units with this code can move 6 inches. + Нигиллатский протокол = Боль и унижение Изменено 2 октября, 2020 пользователем Newone Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Korabel Опубликовано 3 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 3 октября, 2020 https://youtu.be/X3CsGbDGAAM Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nikok Опубликовано 3 октября, 2020 Жалоба Поделиться Опубликовано 3 октября, 2020 (изменено) Плазмацит вынесли в отдельный юнит и у него появилась очень неприятная особенность - он должен отдельно от скорпехов кидать чардж. Причём чарджить ему дальше, чем им (вряд ли он стоит на переднем крае). И если он проваливает чардж, то умирает после проверки когеренции... Хрень какая-то, если честно. Изменено 3 октября, 2020 пользователем Nikok Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти