Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Демоны в восьмерке


Рекомендуемые сообщения

Что там у Кхорна, картинки с телефона не показывает.

You can re-roll charge rolls for Khorne Daemons units that are within 6" of a friendly model with the Locus of Rage in the Charge phase

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 254
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

WD confirms 40k rules for the tree in Codex: Chaos Daemons. More later.

Prices posted yesterday are the same in UK WD.

Codex: Chaos Daemons also comes as a Collector's Edition for 65 EUR. There will be CD datacards.

Maggotkins get a datasheet pack. There is a painting guide in WD, and in the new army book.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

blight-tree.jpg

"Nurgle's Garden deserves it's name and is home to a plethora of disgusting plants. The Feculent Gnarlmaw (I really hate that they don't translate names anymore... it just reads so awkward...) is a prime example of that repulsive flora and can be found anywhere, where Nurgles followers gather in large numbers. These infernal trees are not only a symptom of demonic infestation, but also gates to Nurgles nightmarish realm, through which Demons of Nurgle step to spread the Plaguefathers blessings.

The Feculant Gnarlmaw is a piece of plastic scenery for Warhammer 40k and AoS, that can be build with additional Plague Bells - rules to use it can be found in Codex: Chaos Demons and Battletome: Maggotkin of Nurgle."

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Модель весьма хороша, только вот покрас, имхо, неудачный - тело такого зеленого цвета, будто это динозавр какой-то или иная подобная рептилия. И тентакли на голове сильно контрастируют с цветом туши. Его бы покрасить в какие-то более телесные цвета, как на арте, и залить нургл ротом, ну и когти с зубами сделать цвета грязной слоновой кости.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

кстати, улитку-то отдельно выпустят?

В коробке отдельной с логотипом и веказигмара и 40к... а вот у дерева только зигмар, жаль надеялся на то что это станед дропподом Нургла.

Жаль, что зверики все в одинаковых позах.

но вроде там пузико в коробке с вариантами и головами... ну как Дроны похоже.

Изменено пользователем Locke
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

а вот у дерева только зигмар, жаль надеялся на то что это станед дропподом Нургла.

Здрасте-Сигмар, Новый Год:

The Feculent Gnarlmaw is a new piece of terrain for both Warhammer 40,000 and Warhammer Age of Sigmar. As well as allowing you to build appropriately grotesque gaming tables, the Feculent Gnarlmaw has a suite of special rules to support a Nurgle army, and work particularly well with Horticulous Slimux, who can cause them to sprout up mid-game.

И на фото страничек в WD тоже об этом везде написано, хоть по-немецки, хоть по-английски.

Изменено пользователем Неизвестный Путешественник
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

На дакке пишут про демонцов

"Раскрывающийся текст"

Only Belakor has Dark Hereticus.

Infernal Gaze.

Death Hex.

Gift of Chaos.

We get a deepstrike strategem.

1 CP for 8 PL and below

2 Cp for 9 PL and above.

no other restrictions.

---

Brimstone horrors are 6++, blues are 5++, pinks are 4++.

Changeling lost -1 to hit for 6+++ FNP.

No changes known to kairos. Most points remain the same but there are some minor changes up and down. LOC/Kairos/plague dropes dropped.

Flamers are 12" range now

Exalted are 3 shots instead of D3.

Anything with screamers lost slashing talon but their attacks became Lamprey bite.

Eg. 2 slashing attacks 1 bite? now 3 bites

Most of the powers are really good imo , personally love nurgle the most.

Strategem wise:

2CP Tz Strat. pick a char, 6" aura of reroll psychic test.

1CP Khorne. pick a banner, that unit charges 3D6 instead of 2D6.

1CP Slaanesh. pick slaanesh daemon unit, all units within 3inch of that -1Attack for that phase.

1CP Nurgle. pick a unit with an icon before battle. during 1 fight phase. dmg characteristtics of a plaguesword carried by that unit increased to 2

So for 3 CP, you can deepstrike a bloodthirster or for 4 CP a max unit of bloodletters , charge them 3D6" rerollable. For all the khorne users.

Insensate Rage BT have two attack profiles now. Second (new) S:U -2 1 dmg , make 2 hit roll instead of 1 if use this attack.

All BTs get a rule that for each unmodded hit roll of 6, they score a 2nd free hit.

Daemons are still 5++.

Beast of Nurgle are 5 Wounds now , and if you try to Fall Back from them (1"), on a 4+, you do a MW.

Afaik, god specific traits are the same.

Hmm. I don't think I am permitted to list all, There are usual junk ones but i will point out a few interesting ones.

Khorne: (Mons only) - 4++ Deny 1 power in each enemy psychic phase.

Khorne: 1 model. Each time you make wound roll of 6+ fr friendly khorne daemon unit within 6" of bearer, can make another free attack.

Tz: 1 additional TZ power

Tz: +1 to smite cast

Nurgle: everytime bearer kills a model in fight phase while within 7' of a plaguebearer unit , on a 4+, add a PB to that unit.

Slaanesh: 1x per game, start of phase, select enemy char within 12" roll 3d6, if exceed enemy char ld, it cannot do anything, and its abilities dont affect anything.

Bloodthirsters no change to pt, but they had some abilities addition I mentioned earlier.

LOC/Kairos drop 20-35.

Only naming the newer 3 powers for each.

Tz:

WC6. Reroll a single dice roll later during ur turn.

WC5. Pick friendly tz daemon unit within 18". Until next psychic phase, +1 to wound roll.

WC8. nearest enemy model wihtin 12, that model's unit and every other unit (friend or foe) within 3' of that model , suffers d3 MW. Suffer D6 MW, if power manifested with more than psychic roll of 12+.

Nurgle:

Wc7. Roll D6 for every unit (excluding nurgle) within 7" of caster. 4+ D3 MW.

WC6. Pick enemy unit visible within 18". -1 Toughness.

WC6 Miasma of Pestilence same as DG contagion but targets Nurgle Daemon.

Slaanesh:

WC5. Select friendly slaanhesh daemon within 18". 6+++ FnP

WC6. select enemy unit within 18 visible. Roll d6 for every model in that enemy unit. on a 6, 1 mw.

WC6. All enenmy unit -1 ld within 12 inch of psyker

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Do note that most attacks even shooting are Strength User, so +strength buffs actually are worth something now.

There is also a warlord trait for tz, with reroll 1s to wound in 9".

Get reroll 1s to hit from a DP.

S10 Exalted Flamers.

S4 Tzeentch Horrors, Assault 3 if 20+ pink horrors. (30 horrors shooting 90 S4, with reroll 1s to hit and wounds, and +1 to wound)

S5 Flamers.

you can add +1 to wound .... quite interesting. Major shooting buff bubble.

And no , there is no 3++ horror.

FWIW, there are two more good generic strategem,

1) you cannot reroll saving throws but it gives a daemon unit +1 to invulnerable saves. No better than 3++.

2) when enemy psyker suffers perils of the warp, use this strategem, they take 2d3 MW instead of 1d3.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

По сливам.. У меня Мортарион встаёт с полки

Пока что кроме демонического аналога миазмы я не увидел ничего полезного для мортариона.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

я не увидел ничего полезного для мортариона.

А дипстрайк и +1 к инвуою прошли мимо тебя?)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А дипстрайк и +1 к инвуою прошли мимо тебя?)

Имхо, все упрется в математику детача. Для обмаза нужно - детач демонов, детач хсм и детач нургла. Тут получается забавно, ибо Морти Лов и может раздавать стратагеммы, но другие ДГ не получат ЧТ ДГ. Если мешать с Хсм, получается, не будет стратагемм за хсм. Если отдельно - морти, хсм и демоны. Но некуда пихать поксволкеров. В общем, кому-то придется пострадать. Комба будет незавершенной.

З.ы. речь про 2к и три детача, ессно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Арт из газеринг шторма где коула окружают «сикраийцы с карабинами м1 гаранд» аналогичен, у сикарийцев карабинов для двух рук нет.

Так что да скорее всего ультралисков нургла не будет

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Арт из газеринг шторма где коула окружают «сикраийцы с карабинами м1 гаранд» аналогичен, у сикарийцев карабинов для двух рук нет.

Так что да скорее всего ультралисков нургла не будет

не валидная закачка, даже и рядом не равно несуществующему юниту.

У ГВ с этим довольно строго сейчас.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Horrors cost the same. Same goes for flamers and screamers. Exalted flamers went up 20 (worth permanent 3 shots and 12" pistol flamers.

Plague drones drop 10 each.

Horty WS2. T6 7 wounds ( i think). 4A.. 4+

melee S+1 -3 D3 reroll fail wounds

1 time use attack S7 -4 3 dmg

D6 , 4+ D3 mw if you fallback from him (1inch bubble).

reroll fail charge for beasts in 6 inch. add 1 to hit for beasts.

start of turn, if any model friend or foe slain during last turn. 1 nurgle daemon model within 7 inch of mr snail gains 1 lost wound.

ends of movement phase, plant a tree but forgo daemonic ritual. set up within 3 inch of him but 1 inch away from any other model or terrain feature.

Automatically Appended Next Post:

there are alot of small and obscure synergies with CSM and DG book, all daemon engines obliterators etc.

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...