Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Warhammer 40,000: Dawn of War 3


Рекомендуемые сообщения

Я буду добр и отконвертирую для Вас время :)

08:00 PDT это 18:00 МСК. Так что по плану к 19:00 сегодняшнего дня работы на сервере должны закончить, и все мы сможет загрузить свежий патч.

...при условии, что им действительно хватит часа на работы, как они написали на своём форуме.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 5,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Вообще сервера дов3 вели себя довольно стабильно( я уж и не помню сервера какой игры не падали на релизе), так что, думаю, изменениями мы насладимся уже сегодня.

Надеюсь, будет подробный пачноут.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я патчноута жду даже больше, чем патча. Если это серьезный балансный патч с кучей изменений, как нам и обещали, то анализ патчноута займет массу времени. А тыркаться вслепую после патча, не анализируя - это оставим бомжикам.

Плюс ещё очень вероятно, что по старой-доброй традиции не все изменения будут упомнянуты в патчноуте, так что пройдёт некоторое время, и могут открыться неожиданные возможности у какой-нибудь из рас...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А тыркаться вслепую после патча, не анализируя - это оставим бомжикам.

ну такие выражения ни к чему - лично я после любого патча предпочитаю ознакамливаться с контентом "вживую" так скащать - чтоб сразу все прочувствовать . А затем уже и за патчноут взятся можно. Надеюсь - такой подход не делает меня бомжом

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Такой подход свидетельствует о том, что ты не ценишь своё время и не стремишься к продуктивности, только и всего.

Чтобы обнаружить многие вещи экспериментальным путем, можно потратить месяцы. А получив сразу информацию об изменениях, можно сразу набросать для себя ставшие интересными тактики и опробовать их уже предметно.

Например - в патче баффнут ТСМ. Ты читаешь в патчноуте, скажем, что-то вроде "увеличен на 30% урон в дальнем и ближнем бою", "снижена на 20% стоимость реинфорса", "снижена стоимость плазмаганов на 50%", "доктрина на отсутствие перегрева плазмаганов перенесена в доктрины армии". У тебя сразу же рождается в голове комбинация доктрин армии и элит, которая позволит всё это быстро начать использовать, ты бежишь тестить конкретно этот билд. А по результатам твоего теста или работает хорошо, или работает плохо: ты делаешь выводы, изучаешь патчноут и продолжаешь тесты.

Вот что я имел в виду.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ну такие выражения ни к чему - лично я после любого патча предпочитаю ознакамливаться с контентом "вживую" так скащать - чтоб сразу все прочувствовать . А затем уже и за патчноут взятся можно. Надеюсь - такой подход не делает меня бомжом

дааа...и правда все говорят что ты упоротый, уперт и упорот =|

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

дааа...и правда все говорят что ты упоротый, уперт и упорот =|

Мой жизненный опыт уже давно позволяет отталкиваться от мысли, что меня недолюбливают только посредственные люди, как от некой неделимой истины)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А мой жизненный опыт подсказывает, что только недалёкие люди переводят тему обсуждения на свою личность и отношение к ней окружающих.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мой жизненный опыт уже давно позволяет отталкиваться от мысли, что меня недолюбливают только посредственные люди, как от некой неделимой истины)

Наркоман что ли?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

в обсуждениях стима релики закрыли много тем с жалобами и вопросами про патч

если хотите улучшений - пишите негативный отзыв. а если написали положительный, редактируйте, даже если игра вам зашла. так она хуже не станет, а шанс на улучшение будет больше

Изменено пользователем ISWSIElijah
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"список изменений"
New
Leaderboards have been added

Improved
Opponent AI
The Codex now includes all Elite units
Balance update (multiplayer only, balance changes do not apply to the campaign)

GENERAL

Gameplay
Cooldown of all Super Abilities (Orbital Bombardment, Eldritch Storm, and Rokks) increased from 5 minutes to 7.5 minutes
Base Requisition rate increased from 260 per minute to 340 per minute
Base Turret damage reduced from 50 to 12.5 with each player in the game increasing that damage by 12.5 (i.e. 1v1 = 25 damage; 2v2 = 37.5 damage; 3v3 = 50 damage)
Turret primary weapon damage reduced from 40 to 15 with each player in the game increasing that damage by 6.25 (1v1 = 21.25 damage; 2v2 = 27.5 damage; 3v3 = 33.75 damage)

Escalation Phases
Phase 1: Increased refund on unit loss from 25% to 35%
Phase 2: Increased refund on unit loss from 15% to 25%
Phase 4: Decreased resource rate bonus from 50% to 25%

SPACE MARINES

Servitor
Bug Fixes
Fixed an issue where Servitors could see over some sight blockers


Tactical Marine
Reinforcement cost of Tactical Marine upgrades reduced from 75% of upgrade cost to 25%
Ranged damage increased from 2.85 to 4
Melee damage increased from 4.6 to 5.5
Flamer upgrade reinforcement cost decreased from 71 Requisition / 7 Power to 63 Requisition / 2 Power
Plasma Gun upgrade reinforcement cost changed from 75 Requisition / 9 Power to 65 Requisition / 3 Power

Bug Fixes
Fixed a bug that doubled the reinforcement cost of Tactical Marines when they were Overcharged
Fixed a bug that caused Tactical Marines to gain resources when Overcharged
Fixed a bug that prevented Tactical Marines from being able to melee when Overheated
Fixed a bug that caused Tactical Marine squads with Tireless to get spread out after being reinforced, or to not benefit from the doctrine when deployed from a Drop Pod
Fixed an issue where Tactical Marines could get both Plasma and Flamer upgrades if they were triggered simultaneously

Scout Sniper
Scout Snipers no longer need to wait for a short time before being able to move after having fired their weapons

Doctrines
Hidden: Now gains a 10-second speed boost after firing

Assault Marine
Power Sword upgrade is now available at Tier 2
Power Sword upgrade cost changed from 75 Requisition / 75 Power to 125 Requisition / 125 Power
Jump charge generation time increased from 65 seconds to 90 seconds

Doctrines
Assault Leap: Damage reduced from 75 to 20

Lascannon Devastator
Added a resource bar to display three tiers of beam intensity
Beam intensity will no longer decay when switching targets
Beam intensity will decay slowly when out of combat
Beam intensity will reset when stunned, knocked back, or placed into stasis
Beam intensity 1 damage increased from 1.5 to 1.875
Beam intensity 2 damage increased from 3 to 3.75
Beam intensity 3 damage increased from 5.5 to 6.5

Whirlwind
Bug Fixes
Fixed an issue where Whirlwinds using the Thunderhawk Redeployment doctrine would move back to their starting points

Predator Destructor
Health increased from 2250 to 2750
Area of effect increased from 3 to 5
Visual effects have been updated to match the new area of effect


Kill Team Ironmaw
Ranged damage increased from 4 to 5
Melee damage increased from 6 to 8

Bug Fixes
Fixed a missing asset spawning when Kill Team Ironmaw was killed during teleport

Jonah Orion
Max number of units hit per squad decreased from unlimited to 5

Gabriel Angelos
Removed knockback from Critical Strike
Critical Strike (passive) damage increased from 80 to 85

Terminators
Added knockback on Teleport arrival
Decreased the speed it takes to fire a full volley of Cyclone Missile Barrage from 8 seconds to 4 seconds

Bug Fixes
Fixed an issue where the Terminator's Devastation doctrine was not applied to units deployed via Drop Pod

Venerable Dreadnought
Maximal Charge can no longer be intercepted by enemy units in-between the Venerable Dreadnought and its target
Ranged damage increased from 240 to 350

Imperial Knight Solaria
Removed the slow from Gets Hot!
Attack range increased from 40 to 45
Gatling Barrage knockback increased from 8 to 12
Gatling Barrage range increased from 45 to 55

Additional Changes
Increased shields granted by Plant The Standard from 350 to 450
Drop pod damage versus buildings currently under construction from 1750 to 350
Tip of the Spear: Units must be out of combat for 20 seconds before being able to reinforce from a Listening Post

Population
Servitor: Decreased from 2 to 1
Assault Marines: Increased from 10 to 13
Scout Snipers: Decreased from 10 to 9
Heavy Bolter Devastators: Increased from 9 to 11
Lascannon Devastators: Increased from 9 to 10
Landspeeders: Increased from 10 to 13
Dreadnought: Decreased from 18 to 17
Predator Annihilator: Decreased from 18 to 17
Predator Destructor: Decreased from 18 to 17
Whirlwind: Increased from 10 to 12

ELDAR

Bonesinger
Warp now starts on cooldown when the unit is first spawned in
Warp range decreased from 100 to 70

Dire Avenger
Ranged damage reduced from 40 to 30
Shields reduced from 20% to 10%

Howling Banshee
Quick Strike cost changed from 100 Requisition / 60 Power to 75 Requisition / 50 Power
Quick Strike damage reduced from 65 to 30

Doctrines
Hunt: When in stealth, Quick Strike will reveal you in the casting phase
Hunt: Speed bonus no longer stacks with Fleet of Foot
Hunt: Damage bonus reduced from 100% to 25%
Reflective Strike: Instead of being invulnerable, Howling Banshees take half damage

Ranger
Cost changed from 330 Requisition / 15 Power to 330 Requisition / 20 Power
Cost to unlock changed from 100 Requisition to 125 Requisition / 25 Power

Bug Fixes
Fixed a bug where additional firing would not reset their stealth revert timer

Fire Prism
Cost changed from 100 Requisition / 375 Power to 100 Requisition / 325 Power
Ranged damage increased from 275 to 320
Superheated damage type changed from Normal to True
Superheated damage increased from 100 to 150
Superheated activation time reduced from 3 seconds to 2 seconds
Removed knockback from Superheated

Bug Fixes
Fixed an issue where units could not teleport out of a Fire Prism attack

Striking Scorpions
Hunt damage bonus reduced from 100% to 25%
Speed bonus from Hunt only stacks with Fleet of Foot up to 33%, down from 100%
Hunt tooltip now displays speed and damage bonuses
Critical Strike (passive) damage type changed from True to Normal

Farseer Macha
Psyker Blast damage decreased from 150 to 125
Psyker Blast damage mitigation increased from 50% to 75%

Bug Fixes
Fixed an issue where Macha's Last Chance doctrine would not affect Elite squad members who spawn through healing

Jain Zar
Silent Death initial damage reduced from 100 to 75
Silent Death return damage increased from 250 to 275
Changed the visual effects when Silent Death is on its return path
Silent Death tooltip now displays the difference in damage when Jain Zar's triskele is returning

Warp Spiders
Slow mines activation time decreased from 7 seconds to 3 seconds

Wraithlord
Wraith Recall tooltip now displays the number of squads that will be teleported during its casting phase

Doctrines
Wraith Recall: Range reduced from global to 100
Wraith Recall: Can now only teleport up to 10 units, instead of an unlimited amount

Bug Fixes
Fixed a bug where the Wraithlord's Ethereal Wall would not always block projectiles

Additional Changes
Edlritch Storm: True damage per tick reduced from 5 to 2.5
Eldritch Storm: Lightning bolt delay decreased from 0.75 to 0.25 in Conduit form
Webway Gates health decreased from 700 to 600
Fixed an issue where destroying a connected Webway while it relocates could prevent any further Webways from being connected
Improved Webways: No longer allows Webway Gates to relocate in Tier 1
Improved Webways: Health regeneration can now only occur after 10 seconds of being out of combat
Improved Webways: Relocation cast time increased from 4 seconds to 10 seconds

Population
Dire Avengers: Increased from 6 to 8
Howling Banshees: Increased from 10 to 11
Dark Reapers: Increased from 8 to 11
Rangers: Increased from 8 to 9
Shadow Spectres: Increased from 9 to 12
Wraithblades: Increased from 12 to 16
Vyper: Increased from 5 to 9
Falcon: Increased from 12 to 17
Fire Prism: Increased from 15 to 19

ORKS

Gretchin
Doctrines
Find the Goods: Places a single mine on top of the Scrap pile that you teleport to
Find the Goods: Now stealths for 15 seconds, or until detected

Boy
Doctrines
Get 'Em Boyz: Decreased Shout speed bonus stacking with WAAAGH! from 100% to 50%

Trukk
Doctrines
Suicide Bomma: Damage reduced from 350 to 200
Suicide Bomma: Damage versus objectives reduced from 350 to 100
Suicide Bomma: Max number of units hit per squad decreased from unlimited to 5

Deffkopta
Increased health from 450 to 550

Killa Kan
Doctrines
Long Range Rokkit: The number of rokkits remains visible on the health bar under more cases
Long Range Rokkits: Rokkits should only travel a certain distance and expire after a duration

Deff Dread
Doctrines
Bigga Scrap Shield: Shields increased from 300 to 500
Bigga Scrap Shield: Duration increased from 5 to 10 seconds

Big Trakk
Cost changed from 100 Requisition / 350 Power to 100 Requisition / 325 Power
Salvage cost changed from 50 Requisition / 175 Power to 50 Requisition / 165 Power
Kill 'Em Far now applies a slow to vehicles, instead of a stun


Stormboyz
Suicide Bomma's damage versus objectives reduced from 350 to 175
Max number of units hit per squad decreased from unlimited to 5
When upgraded with scrap, Suicide Bomma's damage versus objectives reduced by 50%

Doctrines
Kamakazee: Changed hotkey from Q to X

Weirdboy Zappnoggin
Damage type changed from Normal to True
Area of effect damage removed from ranged attack
Scrap Blast shields increased from 200 to 225
Max number of units hit per squad by Scrap Blast decreased from unlimited to 5
Ere We Go no longer does damage
Fist of Gork travel time used to be varied, is now a flat rate of 3.5 seconds

Mad Dread
Health increased from 4250 to 4750
Tunnel cooldown decreased from 45 seconds to 30 seconds

Gorkanaut
Ranged damage increased from 15 to 20
All Da Dakka damage increased from 80 to 100

Bug Fixes
Fixed an issue where All Da Dakka did no damage to Shield Generators
Fixed an issue with cancelling the Gorkanaut's Rokkit Fist ability

Additional Changes
Fixed an issue where Roks could become unresponsive if picked up and dropped

Population
Boyz: Decreased from 8 to 7
Shoota Boyz: Increased from 8 to 9
Nobz: Decreased from 25 to 16
Deffgun Lootas: Increased from 8 to 9
Tankbustas: Increased from 6 to 10
Trukks: Increased from 8 to 9
Deffkoptas: Increased from 5 to 7
Killa Kans: Increased from 10 to 11
Deff Dreads: Increased from 12 to 15
Big Trakks: Increased from 18 to 19

BUG FIXES

Achievements
Fixed assorted issues with achievements not being awarded when completing the campaign

Audio
Fixed several issues with odd audio bursts when restarting missions or progressing to certain post-mission screens
Fixed incorrect sound effects on Sky Portal death
Fixed missing sound effects on Ork Shoota Boyz
Fixed an issue with the level up sound effects playing on repeat
Fixed an issue where setting Voice volume to zero was not silencing unit barks

Campaign
Fixed an issue where mission progress wasn't properly carried over between PCs
Fixed an issue where Assault Marines could bypass a gate in Mission 1
Fixed an issue when respawning Gorgutz in an unplayable space in Mission 2
Fixed an issue with Eldar attackers not assaulting the player's base in Mission 4
Fixed missing animation on a bridge in Mission 4
Fixed missing dialogue at the end of Mission 4
Fixed a rare bug that would block progression when defending your base in Mission 5
Fixed issues with deck gun effects and sound effects when loading a save in Mission 7
Tuned Diomedes' health in Mission 8
Fixed an issue where units joining the player could become hostile in Mission 11
Fixed an issue with Wazmakka's behaviour when attacked from range in Mission 12
Fixed an issue with debrief imagery in Mission 12
Fixed an issue with stacking Webway Gates in Mission 13
Fixed a rare crash when destroying the first Webway Gate in Mission 14
Fixed an issue with missing health bars on some units in Mission 16
Fixed an issue with missing objective indicators in Mission 16
Fixed an issue where Elites would not gain experience at the end of Mission 16
Fixed issues with damage from Mission 17's boss's swipe attacks
Fixed issues with boss behaviour in Mission 17

Save & Load
Fixed an issue where incorrect Elites could appear in some save games
Fixed an issue where Jonah Orion's Stonewall ability would become invisible when loading into a game saved while the ability was active

Multiplayer
Fixed an exploit where follow camera (') could be used to track enemy stealth units and units hidden in the fog of war
Fixed an issue where paused AI games were not actually paused

Units & Abilities
Fixed a broken interaction between Wazmakka's Traktor Beam and Stormboyz' Suicide Bomma
Fixed an animation glitch on the Striking Scorpions
Fixed an issue where players could force units out of a Falcon transport ship over a chasm, instantly killing them
Fixed an issue where Kyre's Eldritch Winds could move Deathstorm Drop Pods
Fixed an overly large hit box on the Doctrine Chapel

User Interface
Fixed stacking debuff icons caused by Gorgutz' melee attacks
Fixed inconsistencies with audio and video options and forced restarts
Adjusted several incorrect ability and upgrade icons
Fixed an issue where some tooltips would be missing text for non-deployed Elites
Fixed incorrect behaviour on several gameplay UI options
Updated the reticule for the Imperial Knight Paladin's Reaper Chainsword Sweep

Art
Fixed additional instances of effects seen through the fog of war
Fixed an issue where Shadow Spectre's beam animation would not pause when the game paused
Fixed missing effects on Kill Team Ironmaw squad member with the missile launcher
Fixed missing effects on the Temporal Mine ability
Fixed missing effects when the Venereable Dreadnought is destroyed
Fixed timing issues on destruction effects for resource add-ons
Fixed an issue where the effects and sound effects for Pin did not end
Fixed an issue with persistent teleport effects when the target building is destroyed

Offline Play
Fixed assorted crashes and soft locks caused by losing internet connection during various screen transitions

Performance
Improved performance on 4K monitors in various option and info screens
Improved performance when using the Roks ability


убибака, ждем переводи анализ Изменено пользователем ISWSIElijah
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Уже прочёл. Дойду до дома, напишу перевод. И заодно обдумаю выводы из всего этого.

Если кратко - всю имбу порезали безжалостно, может быть, даже избыточно жестко.

Слабейшей расой теперь станут эльдары, т.к. на т1 это просто беспомощные груши для битья. Как ими были орки до сегодняшнего дня. По Смам изменений много, но позицию сильнейшей расы ДоВ3 они от этого не утратят. Орки вышли на второе место по силе. Экономические изменения идиотские, абсолютно. Пассивное сидение на базе поощряется ещё сильнее. Зато проще будет сносить нубов на т1: дамаг турели понерфлен в разы.

В целом мои впечатления о патче позитивные: пофикшена куча багов, имбалансность существенно снижена. Надо срочно бежать тестить некоторые вещи.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Между тем, сегодня онлайн ДоВ 3 отличался от онлайна Соулсторм на 40 человек - 620 против 580, пока что в пользу ДоВ 3.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Апнули ТСМ, порезали АСМ и грейд на них, также увеличили кд прыжка и уменьшили ДМГ с липа(доктрины, с 75 до 25, внушительно). Сингера порезали, теперь у него кд на тп как только он выходит с главки и ренж уменьшили. С рэнджерами так ничего толком и не сделали у эльдар, как по мне. Изменили тип урона крита у скорпионов, как я понимаю теперь они не будут так быстро сносить щит.

Слабейшей расой теперь станут эльдары, т.к. на т1 это просто беспомощные груши для битья.

Потом напиши мне почему, а то я так понимаю я плохо патчноут почитал.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Между тем, сегодня онлайн ДоВ 3 отличался от онлайна Соулсторм на 40 человек - 620 против 580, пока что в пользу ДоВ 3.

серваки были оффлайн, изза чего повыходили

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А сколько скидка за реинфорс моделек в отряде по сравнению с покупкой свежей пачки? А то этот рефанд в 35% за убитых так прям и мозолит глаза, мол о войсках можно вообще не заботиться и отправлять на убой.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Flamer upgrade reinforcement cost decreased from 71 Requisition / 7 Power to 63 Requisition / 2 Power

Plasma Gun upgrade reinforcement cost changed from 75 Requisition / 9 Power to 65 Requisition / 3 Power

Они бы ещё копейки и десятичные доли в стоимости ввели

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А сколько скидка за реинфорс моделек в отряде по сравнению с покупкой свежей пачки? А то этот рефанд в 35% за убитых так прям и мозолит глаза, мол о войсках можно вообще не заботиться и отправлять на убой.

Так не 35 а 25 и только у тактикалов.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Те же патчноуты в приятном форматировании, иконочками и дев-комментами

https://www.dawnofwar.com/article/patch-notes-may-31-2017

Изменено пользователем Existor
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Так не 35 а 25 и только у тактикалов.

Погодь, толи я где туплю, толи фиг знает чего

Escalation Phases

Phase 1: Increased refund on unit loss from 25% to 35%

Это чтож получается, терять тактикалов еще выгоднее, чем просто отводить и реинфорсить?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Погодь, толи я где туплю, толи фиг знает чего

Это чтож получается, терять тактикалов еще выгоднее, чем просто отводить и реинфорсить?

Phase 1: Increased refund on unit loss from 25% to 35%

Tactical Marine

Reinforcement cost of Tactical Marine upgrades reduced from 75% of upgrade cost to 25%

Ну я так же походу в зависоне =|

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Куча новых косяков, лидербордов так и нет. Просто появилась циферка в профиле. Они что, совсем идиоты?

Ты сейчас на 29 месте в 1 на 1 за орков.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мдя... двоякие впечатления от патча, спам ракет от доктрина на орочьи банки так и не понерфили...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...