Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Horus Heresy by Forge World III - Extermination


Рекомендуемые сообщения

Вроде дает +д3 к резалту всех комбатов и рерол 1 за кавер в руи[ну уж нет]. Но он самый дешевый из всех.

Изменено пользователем Voidrunner
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 217
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Вроде дает +д3 к резалту всех комбатов и рерол 1 за кавер в руи[ну уж нет]. Но он самый дешевый из всех.

Ну это както слабовато. Ну и да он самый дешевый в этой книге , а не вообще.))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пертурабо с дредами. Лол)

Больше похоже на провода как на том арте из Collected Visions.

Изменено пользователем Senior G
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

объясните неофиту момент. правильно ли я понял, что спартанец ЖВ будет иметь 15 броню по кругу? и если да, то есть хоть что-то, кроме мельты и д-силы, чем это дело вообще можно сломать?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

magos prime - HQ

magos prime ws 3 bs s 4 t 4 w 2 i 3 a 2 ld 9 sv 3+

archmagos prime ws 4 bs 5 s 4 t 5 w 3 i 3 a 2 ld 10 sv 2+

magos prime may be upgraded to archmagos prime , and gains the relentless usr

special rules

independent character

stubborn

battlesmith

the orders of high techno arcana

wargear

power weapon

volkite serpenta

mechanicum protectiva

[ magos prime / arch magos must take one of the follwing oders of high techno arcana ( if your force contains more than one magos prime / archmagos , they must be from different orders )

archmandrite ( archmagos only )

all mechanicum vehicles in the same detachment gain it will not die usr

may add + to all reserve rolls

malagra

preferred enemy ( characters) and monster hunter usr

ws and attacks both increased by 1

Myrmidax

gains fullusade attack , hatred ( everything ) relentless and lumbering advance special rules

[ lumbering advance - may not run or lake sweeping advances ]

inflicts precision shots on a 5+

ordinator

tank hunters and wrecker usr applied to all attacks

may call down a bombardment one per game

range - unlimited str 8 ap 3 ord D3 large blast ( 5") pinning

Lachrimallus

( must have at least one adsecularis unit in same detachment )

feel no pain 5+

whenever an adsecularis unit is destroyed , or a roll of 5+ an identical unit to the one just destroyed becomes part of ongoing reserve

macrotek

may re-roll failed battlesmith rolls

enginseer auxilla may be taken as troops

may have one more fortification than one normally be allowed

djinn-skien ( warlord only )

at begining of the shooting phase , the archmagos may nominate a single unit in the primary detachment ( including themselves ) within 6" of them or any cyber occularis purchased as part of their wargear to benefit for +1 bs

deep striking units arriving within "6 of the archmagos do not scatter

barrage weapons may be drawn line of sight from the archmagos ]

magos prime may take:

augury scanner

cyber familiar

melta bombs

infravisor

rad grenades

cortex controller

upto 4 cyber occularus

may exchange either weapon for:

archaeotech pistol

photon gauntlet

plasma pistol

lucifex

maxim bolter

power fist

corposant stave

chainfist

paragon blade (archmagos only )

may also take:

servo arm

machinator array

jet-pack

conversion beam

graviton imploder

rad/irad cleanser

photon thruster

magos prime may also take one of the following ( if a mymidax may take two of the following instead )

rotor cannon

graviton gun

phased plasma fusil

melta gun

may be mounted on an abeyant

may upgrade a single weapon to be master crafted

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

HQ

magos prime / archmagos prime

archmagos inar satrael - monstrous creature tech magos

magos dominus ( as book 2 )

elites

tech priest auxilla - squad of upto 2 adepts ( one of which may be upgraded to a magos ) + upto 8 servitors ( which may take a variety of heavy weapons )

must choose a specialisation

enginseer - gains a servo arm and battlesmith

lacyraemarta - gains feel no pain 5+ which they confer to any servo-automata

friendly adsecularis units gain + 1 to their feel no pain within 6"

reductor- gain servo arms , tank hunter and wrecker usr and may take conversion beamers or graviton imploders

mymidon secutors - as book 2

troops

adsecularis covenant - ( basically tech thralls from book 2 may be upto 20 strong - feel no pain 6+( may be upgraded to be zombie-like thralls with hated feel no pain 5+ and slow and purposeful

thallax cohort - as book 2 but with some upgrades

castellax - as book 2

dedicated transport

triaros armoured conveyer

14 12 12 , 4 hp

twin linked mauler bolt cannon , flare shield ,shock-ram ( when conducting a ram , counts as AV 15 on the front , and rolls on the haywire chart in addition to any other damage - tank shocks at D6 str 6 ap 5 ), searchlight and two volkite sentinels ( pintle mounted charger )

may re-roll failed dangerous terrain

can carry 20 models

fast attack

ursarax cohort

jump infantry

3 strong , can add another 9 to unit

twin linked lightning claws , volkite incinerator , frag grenades

may exchange lightning claws for two power fists

[ volkite incinerator -

beam - range 10" str 5 ap 5 assault 2 , deflagrate

blast - range ( melee ) str 6 ap 2 melee , instant death , poisoned ( may only be made in close combat against infantry , jump infantry or jet-pack infantry and in doing so may only may a single attack )]

vorax pattern battle automata

1 in unit , may add 4 more

monstrous creature

lightning gun , two rotor cannon , power blades and infravisor

may swap out lightning gun for irad cleanser

has fleet and scout usr's

heavy support

thanatar class sisege automata ( the big thing seen at open day )

1 in unit , may add 4 additional

twin linked mauler bolt cannon

infravisor

atomantic shielding

lumbering advance

reactor blast

hellex plasma mortar

stationary - range 12"-48" str 8 ap 2 ord 1 barrage , large blast ( 5" ) , plasma wave

fired on the move - range 12"-24" str 8 ap 2 ord 1 barrage , large blast ( 5" ) , plasma wave

[ plasma wave - successful cover saves made against this weapon must be re-rolled ]

kirios battle tanks squadron

13 12 10 - 3 hp

( fast vehicle )

1+ upto 2 more as a single heavy support choice

lightning cannon , searchlight , flare shield , blessed autosimulcra

must re-roll failed dangerous terrain tests

[ lightning cannon - range 48" str 7 ap 3 heavy 1 , rending , shred , large blast (5")]

may be upgraded to a venator tank destroyer with pulsar fusil

[ pulsar fusil - range 36" str 9 ap 2 ord 4 pinning ]

myrmidon destructors - as book 2

lords of war

questoris knights - knight errant or paladin

cerastus knight lancer

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В рульбуке есть furious charge-плюс 1 к силе на чардже.Скорее всего это одно и то же. Т.е фурии бьют 5 силой по 5 ине на чардже.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

чуть правил по легионам

ЖВ зле

альфачи реально трюкачи

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

есть хоть что-то, кроме мельты и д-силы, чем это дело вообще можно сломать?

Мельтабомбой, к примеру - без проблем.

Дредноутом можно врукопашную.

Варианты вполне есть.

Изменено пользователем Wlad
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ЖВ зле

альфачи реально трюкачи

Про альфу согласен.

Очень понравились ИК, если учесть что в трупсе обычно по 15 - 20 маров с болтерами то это от 20 до 80 выстрелов с 5 бс. Правда проблема в том, что в трупсе обязательны 2 пака бричеров.

Да и ХСС становятся очень эффективны против техники.

Чтож вышла ещё одна интересная книга. А какой интервал был между их выходами?

очень жду 4ю, хочу увидеть что дадут Волкам и тысячникам, что ждать от Кустодес и Систёр безмолвия.

Изменено пользователем Gungnir
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А какой интервал был между их выходами?

между 2й и 3й прошло около полугода (чуть больше). При этом между 1й и 2й прошел почти год. 4я по слухам будет в след. году.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для Просперо надо проделать очень много работы - Волки, Тысяча, кустодес, сёстры, Русс, Магнус... Надо понаделать очень много новых моделей, и надо очень старательно покумекать над правилами.

В то же время на GD-2014 надо что-нибудь сделать.

Потому вангую, что четвёртая книга будет в этом году на GD, но не про Просперо, а про что-нибудь другое.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Будет очень огорчительно для кошелька, если Просперо и новые Волки выйдут в одно время)

ЖВ прям суровы, прям так и хочется собрать)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Момент кстати заинтересовал один с РГ моритат-праймом. У него правила чейн-фаер и зилот,т.е он будет получать дополнительный выстрел за каждый хит (по 6 БС) с учетом рерола за хейтред,или просто пока не выкинет 1 на дополнительных выстрелах?С учетом того что у него 2 пистолета и 6 БС он может выстелов 8-10 с рендингом накидать. Выходит он не так уж и плох.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

он может выстелов 8-10 с рендингом накидать.

тут обычным моритатом с плазмой 36 выстрелов выкидывали,смысл в этом парне с ,о боже, 4й силой и рендингом.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Зилот не позволяет перебрасывать стрельбу. Хэйтред действует только в хтх в первый раунд.

Изменено пользователем Emtos
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Он использует пистолеты по их правилам хтх.С реролом он накидает атак 30.

Изменено пользователем Voidrunner
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...