young_chemist Опубликовано 25 октября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 октября, 2019 9 редакция летом 2020 года?! Просто слух Просто вброс или есть хоть какая-то ссылка? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Sir_Chikenkiller Опубликовано 25 октября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 октября, 2019 Просто вброс или есть хоть какая-то ссылка? https://www.belloflostsouls.net/2019/10/war...ors-arrive.html Натыкался просто на видео с англоязычного канала, а это видимо тоже самое, только в виде текста. В кратце, 9 редакция будет подобием как у АоСа, а именно кодексы не тронут, но Рулбук поправят. Плюс стартер СМ против Некронов. Но насколько это реально, фиг его знает Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Senior G Опубликовано 28 октября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 октября, 2019 (изменено) Battle Sister Bulletin – Part 19: Cherubs! "Раскрывающийся текст" Изменено 28 октября, 2019 пользователем Senior G Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 30 октября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 30 октября, 2019 Подарки хорошим гротам то есть новогодни армидилы и прочее. :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Shaseer Опубликовано 2 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 ноября, 2019 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Джонсон Опубликовано 2 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 ноября, 2019 Релизики Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 8 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 8 ноября, 2019 (изменено) "Новые минечки на адептиконе"https://www.warhammer-community.com/2019/11...omepage-post-4/ Изменено 8 ноября, 2019 пользователем Locke Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 10 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 10 ноября, 2019 Золотой мальчик и молчаливая девочка. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 11 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 ноября, 2019 https://www.warhammer-community.com/2019/11...omepage-post-3/ Фэкшн-фокус опубликован. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
literally who Опубликовано 11 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 ноября, 2019 (изменено) На одном зарубежном форуме посвященном китайским порномультикам появились фотки слухов про инквизицию. Присутствуют Котеаз, Карамазов, Грейфакс, Гриша Железнорогов. The point costs are essentially negligible. It's like 2-7 points reductions here and there. The rules are slightly better too. Single Acolytes are characters, Inquisitors got 5++ saves finally, they got some warlord traits, some stratagems, and some relics along with some psychic powers. Most of it isn't good, but it's fun. The best thing they added is that you can take an Inquisitor in any Imperium army with out needing a detachment. This is what almost everyone will do. Изменено 11 ноября, 2019 пользователем literally who Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 11 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 ноября, 2019 Анбоксинг соророиток. В преордере с 16.11, есличо. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 12 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 ноября, 2019 Black Templars chapter focus, например Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
KiTe Опубликовано 12 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 ноября, 2019 Боесёстры :rolleyes: Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 13 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 13 ноября, 2019 Летающий амвон и боевые монашки. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Джонсон Опубликовано 14 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 ноября, 2019 Второй ФФ сестер Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 14 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 ноября, 2019 Хаоситские ништяки. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 15 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 15 ноября, 2019 "Стратагемы Мирожоров" Scorn of Sorcery - 1CP Use during enemy psychic phase. Block enemy spell on a 4+ is a world eaters unit is within 24” of the enemy magician. Kill! Maim! Burn - 1CP Use during Fight phase, before you consolidate with a world eaters unit from your army. The unit can move 6” instead. Apoplectic Frenzy - 1CP Use during deployment, when you set up a world eaters infantry unit. At the start of the first battle round but before the first turn begins, move the unit 9” (cannot get within 9” of an enemy unit). Wild Fury - 1CP Use during Fight phase, select a world eaters unite from your army. Until the end of that phase, improve their melee weapons AP by 1. Skulls for the Skull Throne! - 1CP Use during Fight phase, when an enemy character is killed by your world water character in close combat. Gain D3 CP Stoke the Nails - 1CP Use during Fight phase, when a world eaters infantry or biker unit (not you, cultists!) is chosen to fight. Death to the False Emperor rules triggers on everything. Imperial unit trigger Death to the False Emperor on a 5+. Red Butchers - 2CP Before the battle, one world eaters terminator unit gets +1S and the Blood for the Blood God rule (fight twice in close combat). Use only once. Blood for the Blood God! - 2CP Use during Fight phase, after an enemy unit is destroyed as the result of an attack made by a world eaters model in your army. Until the start of the next turn, all friendly world eaters units automatically pass morale tests. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Неизвестный путешественник Опубликовано 17 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 ноября, 2019 (изменено) https://youtu.be/De5Sk4M5Uoc Psychic Awakening: Blood and Talons Looks like the Blood Angels will be facing the Tyranids again soon. Изменено 17 ноября, 2019 пользователем Неизвестный путешественник Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 18 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 ноября, 2019 "Многобукв о сороритках"Акты - один в фазу. Можно использовать на адванс и чардж броски Райты: 1. +1 адванс и чардж 2. 5+ знамя 3. +3 ко всем денаям 4. Анмодифайд 6 в стрельбу - доп ренд 5. Доп хит на анмодифайд 6 в мили 6. Реролл морали Каня - профиль тот же Кондемнор старый Blessed blade - +2 -3 d3 Если вооружена чейнсоврдом, можно взять факел или нуль род Факел -1 лд демонам в 6, один раз за игру на 2+ д3 морталки на овервотче (в демонов - д6) Род оф оффис - +3 только к ауре реролла 1 Нуль род - иммун к магии и -1 на каст/денай врагам в 18" Селестина старая, но лимит до 4++ и пехота Триумф Святой Катерины 6" 3+ 3+ С3 Т3 18 вунд 14 атак 10 лд 3+ сейв. Деградация по атакам и реликам (5-2-1). Нет киворда орден. 6 болт пистолетов, гранаты Меч +3 -3 2, не больше 4 атак Остальные атаки (релики) - +2 -1 1 4++, вечный -1 ту хит Фирлесс в 6" Нельзя в транспорт Релики. Нужно выбирать, какие работают при переходе профилей 1) Получи миракл куб в начале each turn (без привязки к игроку) 2) Начало шут фазы - д3 морталки на 5+ всем врагам в 6", +1 по хаосу, + 1 по псайкерам 3) +1 ту хит в 6" на мили 4) Доп Акт веры на юнит в 6" раз в фазу 5) +1/-1 на значение куба, когда юнит в 6" использует Акт веры Юнифь 10" 2+ 2+ С3 Т4 7 вунд 4 атаки лд9 3+ Викл, флай Mace of Castigation +2 -1 2 2 Heavy Flamers 4++ Reroll hit and wound rolls of 1 within 6" for OoOML +1 к щиту веры пехоте в 6 до лимита в 4++ Взрывается) Миссионер старый БСС - можно собрать супериорку мили вепон + рейнджед вепон + пистолет Симулакрум - можно прожать Акт веры, даже если уже использовал Акт веры в эту фазу Черуб - убираем в начале фазы, получаем Чудо-куб с выбором из 2д6, нужно потратить на этот юнит в эту фазу Причер и близняшки старые Госпожа - отрастила себе одну атаку и опцию взять болт пистолет Вместо реролла ту хит появился реролл 1 ту вунд Репентии - стало ап -3 Получили зилот. Когда их убивают - получите Чудо-кубик 5+++ Селестианки - получают реролл ту хит в 6" от канонессы Зефирки 12", 2 атаки (3 у супериорки), 3+ вс, 8/9 лд У всех павер сворды и бп, супериорка может взять ПП, но если оставила БП, может взять Зеферим пенитент (?) Фулл реролл ту вунд всем Зеферим пенитент (?) - реролл чарджа всем юнитам ордена в 6" от юнита с моделью с этой штукой Дип страйк, +1 к щиту веры до лимита в 4++ Диалогус. Оделась в павер армор +1 лд в 6" всем сороритас 5+++ ей от морталок +1/-1 на значение куба при Акте веры в 6" от нее, не кумулятивно с аналогичными абилками Имаджифаер На этапе деплоя выбираем ей одну из трех историй (все - ауры в 6" на все ордер юниты): 1) Реролл деная 2) Игнор -1 ренда 3) +1 к силе Крусейдеры - 5+++ от морталок, до 6 в отряде Ассассинки - вроде получили -3 ренд, до 6 в отряде Флагеллянты - появился юнит лидер с лишней атакой, до 10 в отряде Доминионки старые (кроме симулакрума и черуба) Фимки старые, лимит Анжелик визаж до 4++ Экзорцист - отрастил ХБ, теперь нужно выбрать один из двух профилей ракет 3д6 5 -2 1 3д3 8 -3 д6 Есть Acts of Faith и райты Мортифаеры 9" 3+ 3+ С5 Т5 вунд 5 атак 4 лд8 4+ Есть лидер с 3+ сейвом От 1 до 6 моделей 2 ХБ, 2 пенитент флейла Флейл +1 -2 1, 3 хит ролла за каждую атаку. Если вооружен двумя - доп атака ХБ меняются на ХФ, флейлы на базз блейды (можно 2 на 2, можно по одному) Базз блейд +3 -3 2, доп атака, если вооружен двумя Взрыв на 4+ в 3" д3 морталки только врагам 6+++ ХБ можно считать ассолтными, ХФ - пистолетами Ретри Игнор хэви +4" к рейнджу ХФ Могут брать до двух армориум черубов (как у СМ) Пенитенты 7" 4+ 5+ С5 Т5 5 вунд 4 атаки лд8 4+ 2 ХФ, базз блейды/флейлы Зилот 5+++ Рина и иммо старые (иммо - +ХБ в корпусе) Храм Террейн, дает кавер Если есть министорум юнит в 6" на начало раунда - получи Чудо-кубик +1 к ЛД министорум юнитам в 6", -1 к ЛД хаос юнитов в 6" Варгир - в списке пистолетов болт, плазма, инферно и хенд флеймер (последний нельзя канонессе) Мили - пиломеч, меч, булава Convictions работают на все Сороритас Ордер юниты Valorous Heart - 6+++ и игнор первого ренда. Под имаджифаером - игнор второго ренда Bloody Rose - -1 к ап мили и пистолетов, +1 А в первый раунд комбата Ebon Chalice - 5+++ от морталок. Можно подискардить один Чудо-куб при использовании акта веры, тогда используемый становится шестеркой (?) Sacred Rose - убегает одна модель, 5+ реген Чудо-кубов, овервотч на 5+ Стратегемы: Релик за 1 цп 1 цп - начало Ф Фазы, реролл 1 ту вунд в 6" от юнита Зефирок 1 цп - начало шут фазы, -1 к лд (-2 хаосу) в 12" от юнита сестер 1 цп - начало пси фазы, хаос юнит в 6 от диалогуса получает морталку (демоны - д3 морталки) 1 цп - поменять действующий райт на рандомный в начале раунда 1 цп - после хит/вунд/сейв ролла, скинуть 1-3 Чудо-кубов за +1 к результату 1 цп - морталка на 4+ за смерть репентии в мили 1 цп - автовзрыв иммолятора 1 цп - +1 ту вунд, если весь юнит стреляет в одну цель и достают хотя бы по одному оружию из троицы 1 цп - доп трейт, одноразовая 1 цп - скинь 1-3 Чудо-кубов, воскреси чарактера в стольки вундах в конце фазы. Не работает на именных 1 цп - чардж после адванса 2 цп - можно повторно использовать Чудо-куб на вунд ролл, после того как использовал его на хит ролл 1 цп - +д3 цп за смерть варлорда 1 цп - две истории имаджифаеру на этапе деплоя 1 цп - реролл ту вунд по псайкерам 2 цп - ретри страта с сайта 1 цп - в 6" от госпитальера не добавляем потери к мораль тестам на всю фазу 1 цп - реролл любых кубов на кол-во выстрелов экзорциста 1 цп - +6" к рейнджу пистолетов фимок после дипа до конца фазы и тут же пострелять 1 цп - получи Чудо-куб после Акта на персонажа (с сайта) 1 цп - +д3 куба после получения Чуда-куба за Purity или Valour 2 цп - фулл реролл хит/вунд на юнит селестианок (овервотч/шут/файт) 1 цп - шут/овервотч, старые blessed bolts 1 цп - 4+ денай 2 цп - шут и чардж после фолл бека 2 цп - триггер слово на флаггелянтов 3 цп - вторая активация на репентий/пенитенты/мортифаеров 1 цп - OoOML персонаж умер от вражеской атаки - вся армия рероллит 1 ту хит до конца игры 1 цп - игнор хит ролл модифаеров, начало шут фазы, Valorous Heart 1 цп - +1 ту вунд в файт фазу, Bloody Rose 1 цп (?) - макс число выстрелов на флеймеры, Ebon Chalice 1 цп - 5+++ от морталок в псифазу после пронесенной морталки, Argent Shroud 1 цп - доп хит на анмодифайт 6 для болт оружия, шут/овервотч, Sacred Rose Трейты: +1 лд варлорду, раздача своего лд в 6" - Юдифь реролл любых кубов на чардже, реролл ту вунд в первый раунд комбата - 1 к лд в 6" врагам Маяк веры (куб в начале своего хода) - Селестина +1 к щиту, до 4++ Доп денай, -1 на тесты в 12" вражеским псайкерам - Триумф Святой Катерины OoOML - + 1 вунда, +1 к армор сейву до 2+ Valorous Heart - 5+++ Bloody Rose - + 1 А, чардж после адванса Ebon Chalice - + д3 цп, Чудо-куб в начале первого раунда - авто 6 Argent Shroud - 6" интервеншн, всегда бей как будто чарджил в первый раунд боя Sacred Rose - получи куб, если сделал акт веры варлордом Релики: +2 -3 3 (вместо blessed blade) -2 на пси тесты в 18" (вместо нуль рода на кане) пистол 4 5 -2 2 рейндж 18 Литании - реролл куба при его получении раз в ход (с сайта) 3++ на канонессу 5+++ +3" ко всем аурам (с сайта) 2+ сейв, 1-2-3 ту вунд - авто фейл OoOML - инферник 12" рейнджа, всегда 2д6 с выбором Valorous Heart - -1 к тафнессу врагов в 1" от носителя Bloody Rose - пиломеч +1 -2 2, +3 атаки Ebon Chalice - кондемнор, 5 -2 д3, выцеливает, всегда дамаг 3 по псайкерам Argent Shroud - -1 ту хит по носителю Sacred Rose - особый факел Кане, можно скинуть Чудо-куб после использования, тогда не потухнет Очки: Каня 45 Миссионер 38 БСС 9 Доми 10 Фимки 11 Экз 90 Морти 36 (сержант 42) Пенты 28 Ретри 10 Флагели 13 (флейл 0) Селистианки 10 Крусейдеры 9 Асски 13 Близняшки 16 Диалогус 35 Госпитальер 35 Имаджифаер 45 Причер 30 Репентия супериор 35 Репентии 14 Зефирки 13 Храм 15 Иммо 70 Рина 65 Юдифь 110 Селестина 160 Триумф 185 блессед блейд 9 Все пенитент/репентия оружие 0 Армориум черуб 5 Факел 8 Новый черуб 5 Нуль род 12 Род 5 Симулякрум 5 Щит 0 Штука Зефирок 5 Комби флеймер 8 Комби мельта 15 Комби плазма 11 Кондемнор 1 3д6 ракеты 40 3д3 ракеты 70 Флеймер 6 Хэнд флеймер 1 ХБ 10, ХФ 14 Иммо флеймер 30 Инферник 7 Мельтаган 14, ММ 22 линкед ХБ 17, линкед мм 40 ШБ 2, ПП 5 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 18 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 ноября, 2019 "Буквы о ХСМ" Word Bearers Rules: Warlord Traits: 1. Add 3" to Warlord Aura Abilities. 2. This Warlord Gains the POSSESSED and DAEMON Keywords. Add 1 to their Strength, Attacks and Movement Characteristics. 3. Profile on the Community Page 4. Add 1 to the Attacks characteristics of friendly WB Possessed Models within 6" of the Warlord 5. When with Warlord loses a wound, roll 1D6, adding 3 if that wound being lost is a mortal wound, on a 6+, that wound is not lost. 6. +1 wound, Start of every player turn, generate D3 lost wounds. Stratagems: 1CP: Dark Pact - From Codex 1CP: Malevolent Covenant - use in Psychic phase, if WB Psyker fails test - test auto passes, and cannot be denied. Psyker takes mortal wound after. 1CP: Apostle of the Dark Council - Use before battle, friendly WB priest model can knows and can use an additional prayer for the remainder of the battle. 2CP: Cursed Despoilers - Use after deployment but before the first turn begins, if a WB unit is on the battlefield, select a piece of terrain (other than fortifications) - cannot be used for cover 1CP: Revered Hosts - Use in Fight phase, select WB Possessed or WB G-Possessed before they are chosen to fight. they all gain +1 Damage to their melee weapons. 1CP: Hexagrammatic Ward - Use in any phase, after making a saving throw for a WB character, that roll is treated as being a 6. Each WB character can only use this Stratagem once per battle. 1CP: Vengeance For Monarchia - Use in fight phase, when a WB unit is chosen to fight with, Re-roll hits and wounds against Ultramarine units. Relics: Crown of the Blasphemer: +1 Invulnerable save (to a max of 3+). Subtract 1 from Ld characteristics for enemy models within 6". Baleful Icon: Subtract 2" to charge rolls for enemy units charging friendly WB units within 6" of the relic bearer. Book of the Reviler: model that is not a Daemon. Before the battle this model can generate 2 chaos boons, re-rolling Spawndom and daemon-hood and duplicate results (does not cost CP) Malefic Tome: Knows additional power, Add 1 to Psychic tests. Ashen Axe: Chainaxe only - S +1, ap -2, D d3, abilities: units within 1" of this relic cannot fallback, unless they're a VEHICLE or TITANIC, or have a minimum move Epistle of Lorgar: Priest model only, re-roll dice for prayer activation, +1 Ld for friendly WB units within 6" Daemon Weapons: roll a D6 at the start of the fight phase, on a 1, suffer a mortal wound. 2+, fight as normal. Q'OAR the Boundless: Tzeentch power sword, Hellforged sword, force sword only. - S user, AP -3, D d3, Abilities: Ignore invulnerable saves. Thaa'Ris and Rhi'Ol, The Rapacious Talons: Slaanesh model with twin Lightning Claws or two malefic talons - S user, AP -2, D 2, Abilities: Re-roll wound rolls, when resolving the D6 roll for the Daemon weapon ability, if you roll a 2+, you can make that many additional attacks (Like Abaddon's Sword). Zaal, the Wrathful: Khorne model with power sword or Hellforged sword. - Profile on the Community Page C'Holl L'Ax, Fist of Decay: Nurgle model with power fist - Profile on the Community Page Ul'O'Coa, the Black Axe: Model with Power Axe, Force Axe or Daemon Axe - S User, Ap 0, D 1, Abilities: Every unmodified wound roll of 4+ does a mortal wound in addition to any other damage. Night Lords Rules: Warlord Traits: 1. from codex 2. can charge after falling back, -1 to hit rolls against melee weapons 3. unmodified hit rolls of 6 cause a mortal wound in addition to other damage 4. Add D3 attack when charging, being charged, heroic intervention. these attacks last until the end of the fight phase 5. when in terrain, +1 to saving throw (not Invulnerable saves). In addition, whilst this model is in terrain, +1 to invulnerable saves (max of 3+) 6. If there are more friendly models within 3" than enemy models, add 1 to wound rolls for melee weapons Stratagems: 1CP: In Midnight Clad - from codex 2CP: Vox Scream - use at the end of the movement phase, select an enemy model within 18" of a NL unit. until the start of your next movement phase, enemy units cannot be affected by the affected units aura abilities 1CP: Prey on the Weak - use in shooting or fight phase, select a NL unit. Until the end of the shooting or fight phase, when targeting a unit with a lower Ld characteristic than that unit, add 1 to the hit rolls. 1CP: Hit and Run - use in charge phase, select a NL unit, they can charge even if they fell back 1CP: We have come for you - Profile on the Community page 1CP: From the Night - Use at start of Charge phase, select one NL infantry unit in terrain, until the end of the turn, add 2 to charge rolls, and +1 to hit in Combat. 1CP: Raptor Strike - Use in charge phase, select one NL Jump pack unit that was set up as reinforcements, roll 3D6 for charge rolls. 1CP: Flay them alive - Use in the Fight phase, when a unit is destroyed from a NL unit. Until the end of the turn, when a moral test is taken for enemy units within 12" of that NL unit, your opponent rolls and additional D6 and can choose which to discard. Night Lords Relics: Flayer: Power Sword model only - S +1, ap -3, D 2, abilities: each model destroyed from this weapon counts as 2 for moral Storm Bolt plate: 2+ armour save, always counts as being in cover Vox Daemonicus: Profile on Community Website Talons of the Night Terror: Model that can FLY - S +1, ap -1, D 1, Abilites: D3 additional attacks or D6 if it charged or made a heroic intervention Scourging chains: Improve the Ap of one melee weapon by 1, in addition, -1 attack for enemy units within 1" of this model Misery of the Meek: Once per battle: at the start of the Movement phase, model regains D6 lost wounds. in addition gains D3 extra attacks until the start of your next turn. Alpha Legion Rules: Warlord Traits: 1. From Codex 2. -1 to hit rolls against this Warlord. 3. Warlord can target characters. Unmodified Hit rolls of 6 inflict 1 mortal wound in addition to normal damage 4. at the start of the first battle round, before the turn begins. select up to 3 other AL units on the battlefield. redeploy them in your deployment zone 5. Profile on Community Page 6. once per battle, at the end of your Movement phase, you can remove your warlord and redeploy him within 3" of an AL unit and 9" from enemy units. Stratagems: 1CP: Forward Operatives - From Codex 2CP: Conceal - use at start of opponents shooting phase. Select one AL infantry unit. cannot be targeted unless it's the closest visible unit. 1CP: Sabotaged Armoury - profile on Community website 1CP: Scrambled Coordinates - use in enemy movement phase, enemy units deploying as reinforcements have to be more than 12" away instead of 9" 1CP: Renascent Infiltration - Use at the end of the Movement phase. Select one AL Infantry unit more than 3" from enemy models (cannot select units that arrived from reserve). remove that unit and set them up more than 9" from enemy models 2CP: Ambush - use in opponents Movement phase, after your opponent has set up reinforcements, select one AL unit from your army within 18". they can shoot that unit as if it where your shooting phase. 1CP: Feigned Retreat - Use in movement phase, select one AL unit, they can shoot after they fell back. 1CP: We are Alpharius - Use before the battle, after nominating your Warlord, select another AL Character and generate a trait for them. can only use once per battle. Relics: Darkscale Plate: Infantry only. 2+ armour save, 5+ "feel no pain" Mindveil: start of movement phase, while on the battlefield, roll 3D6. until the end of the phase, that models move characteristic is that result. this model can move over other models as if they weren't there (in the movement and charge phase). this model can charge after it fell back. Hydra's Wail: once per battle, at the start of the turn. for the remainder of the turn, when your opponent uses a stratagem roll a D6, on a 4+ your opponent must spend an additional CP to use that stratagem or it has no effect and the CP spent are lost. Viper's Wail: Combi-bolter only - R24", RF2, S5, ap -3, D 2 Hydra's Teeth: Bolt weapon only, Grants the following abilities: auto hits, wounds on a 2+ unless its a vehicle or titanic in which case it wounds on a 6+, ignores cover. Shadeblade: Power sword or Force Sword only - S +1, ap -3, D d3, abilites: -1 to hit against the bearer ron Warriors Rules: Warlord Traits: 1. From Codex 2. unmodified hit rolls of 6 for friendly IW Daemon engine or Cult of Destruction models within 6" scores 1 additional hit 3. 5+ 'feel no pain' 4. when resolving an attack made against friendly IW units within 6" and they're benefiting from cover, that attack becomes AP0 5. profile on Community Page 6. IW units within 6" do not suffer penalties for moving and firing heavy weapons Stratagems: 1CP: Iron Within Iron Without - Same at Codex 1CP: Methodical Annihilation - Use in Shooting phase, select one IW unit to shoot then select one of the following effects to last to the end of the phase: 1. Re-roll damage 2. you can re-roll any or all of the dice to determine shots for weapons 1CP: Dour Duty - use in opponents shooting phase or your charge phase. when resolving a shooting attack against an IW unit, worsen the AP by one. 1CP: Unholy Vigour - use at start of movement phase, select one IW Vehicle, that model gains up to 3 lost wounds. 1CP: Tank Hunters - use in shooting or Fight phase. when IW unit (not Cultists) shoots or fights, select one enemy Vehicle unit. re-roll wound rolls for that IW unit against the vehicle. 1CP: Rampant Techno-Virus - use in shooting or Fight Phase. Select an IW Obliterator or Mutilator unit when they shoot or fight. you can re-roll any or all of the D3 rolls when using the fleshmetal guns or flesh metal weapons ability 2CP: Cannon Fodder - Use this Stratagem at the start of your opponents shooting phase. select one IW infantry and one IW cultist unit wholly within 6" of that unit. until the end of the phase, enemy models cannot target that IW infantry unit if the selected IW cultists are visible. 1CP: Bitter Enmity - use in the Fight phase. Select one IW unit to fight with. re-roll hit and wound rolls against Imperial Fists units. Relics: Siegebreaker Mace: Power maul or accursed Crozius only (Has 2 profiles) Swing - S +2, ap -2, D 2 Smash - S x2, ap -3, D d6, Ablities, when using smash, it makes 2 attacks, in addition roll 2D6 for damage, discard the lowest. Cranium Malevolis: in your shooting phase, this model can use the relic instead of shooting. roll a D6 for each enemy vehicle unit within 9". on a 4+ they take D3 mortal wounds, on a 6 they take 3 mortal wounds. Insidium: Model gains the Daemon Keyword, add 1 to Strength, Toughness and wounds characteristics. Axe of the Forgemaster: Power axe or daemonic axe only - S +3, ap -3, D2, abilities: against vehicles, unmodified hit rolls of 5+ inflict D3 mortal wounds in addition to normal damage. Spitespitter: Combi-bolter only - R24", RF2, S 5, ap -3, D d3 Techno-Venemous Mechatendrills: Warpsmith only - S User, AP 0, D 1, Abilites: 4 additional attacks (this weapon can only make 4 attacks). every hit scored does a mortal wound. Emperors Children Rules: Warlord Traits: 1. Same at Codex 2. -1 to hit against warlord for enemy within 3" 3. when your Warlord Fights, you and your opponent secretly choose a number between one and three on a D6. Reveal at the same time, if the numbers differ, your warlord can make that many additional attacks. if they're the same nothing happens. 4. roll a D3 at the start of the fight phase, subtract that many attacks from enemy models within 1" 5. -1 damage against your warlord 6. re-roll charge rolls. if your warlord charges or heroic interventions, +1 S and A Stratagems: 2CP: Combat Elixirs - Profile on Community Website 1CP: Excess of Violence - See Codex 1CP: Incessant Disdain - Use at the end of your opponents charge phase. Select one EC character, that model can perform a 6" heroic intervention and can move 6" when doing so. 1CP: Honour the Prince - Use in your Charge Phase. after making a charge roll for an EC Slaanesh unit, you can change the result of one of the D6 to a 6. 1CP: Excruciating Frequencies - Use in your Shooting phase, when an EC Noise Marine unit from your army is chosen to Shoot. Until the end of the phase, add 1 to the strength and Damage of blast masters, sonic blasters and doom sirens. 1CP: Cruel Duelists - Use in the Fight Phase, when an EC unit that's not a vehicle or cultist unit is chosen to fight. until the end of the phase, unmodified wound rolls of 6 have an AP characteristic of -3 1CP: Tactical Perfection - use at start of first battle round, select one EC unit and re-deploy them in your deployment zone. Relics: The Endless Grin: morale tests within 6" roll and additional dice and you choose which is discarded. in addition, subtract 1 from Ld for enemy units within 6" Fatal Sonancy: - R 12", Assault D6, S6, ap -2, D 1, abilities: auto hits, ignore cover Armour of Abhorrence: Enemy units cannot fire overwatch against this unit, enemy units that fail morale within 6", one additional model flees. Remnant of Marayiglia: Priest models only. when resolving a prayer: re-roll wound rolls for EC within 6" until the end of the battle round Distortion: Power sword or force sword only. - S User, ap - 4, D d3, abilities: can chose to X2 strength but -1 to hit. Raiment Revulsive: Re-roll hit and wound rolls for attacks. re-roll charge rolls. World Eaters Rules: 1. From Codex 2. Add D3 to attacks if there are more enemy units within 3" than friendly units. these extra attacks last until the end of the fight phase. 3. See Community Website 4. +1 charges for friendly WE within 6" 5. half damage suffered against melee weapons (rounding up) 6. 6" heroic intervention. and warlord always fights first Stratagems: 1CP: Scorn of Sorcery - See Codex 1CP: Apocalyptic Frenzy - Use during deployment. when you set up a WE infantry unit. at the start of the first battle round, you can move then 9". can't be within 9" of enemy units etc. 1CP: Skulls for the Skull Throne - Use in the Fight phase, when an enemy CHARACTER model is destroyed from a WE character you gain D3 CP 2CP: Red Butchers - See Community Website 1CP: Maim! Kill! Burn! - Use in the Fight phase. before you consolidate with a WE unit. Until the end of that phase, that unit can consolidate 6" 1CP: Wild Fury - Use in the Fight phase, when you select a WE unit to fight with. improve the AP of that units melee weapons by 1 until the end of that phase. 1CP: Stoke the Nails - Use in the Fight phase, when a WE Infantry or Biker unit (excluding cultists) fights. until the end of the phase, that units Death to the False Emperor ability affects any enemy unit. but its a 5+ against Imperium. 2CP: Blood for the Blood God! - use in fight fight phase, if a WE unit destroys a unit in the fight phase, do not roll morale for that unit, its automatically passed. Relics: Crimson Killer: plasma Pistol only - R12", S9, ap -3, d 3, abilities: unmodified wound rolls of 4+ inflict a mortal wound in addition to normal damage Gorefather: See community website Banner of Rage: Priest model only, once per battle at the start of the fight phase, add 1 to the attacks characteristics for friendly WE units within 6". Berzerker Glaive: Power axe or axe of dismemberment. - S +1, ap -2, D 2, abilites: 5+ feel no pain on the bearer. Helm of Furore: Infantry model only. +2 Strength. Bearer must charge if there are any enemy units within 8" Bloodhunger: When an enemy model is destroyed in the fight phase from this model, roll a D6, on a 4+ the bearer regains a lost wound. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 18 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 ноября, 2019 "И о ванильных моряках"Давным-давно не было очередного апа маринов. ГВ исправляется. Продажи примусов-аптекариев были явно неудовлетворительными. БТ даже постить смысла не вижу, были обсосами - обсосами и остались по факту. Именные литании: БШ: реролл ту вунд в хтх в 6" от чаппи ИК: Овервотч на 5+ в 6" от чаппи Сало: отряды в 6" от чаппи могут интервеншонить как чары ЖР: +1 к силе в 6" от чаппи Ультра: реролл колов на адвансе и чардже в 6" от чаппи ГВ: выбираешь юнит в 6" и он может стрелять после отступления. Если юнит летающий - он ещё и чарджить может. Апгрейды обычных персонажей СМ (все, одноразово улучшаются до игры за 1КП): Капеллан: Знает на одну молитву больше и может молиться ещё один раз //Трейты: 1) реролл молитвы 2) +3" к ауре раздачи лидака //Релики: 1)3++ 2)нельзя рероллить ту хит/вунд/дамаг по чаппи и враг в 6" от него проходит мораль на двух кубах Техмар: Хиляет 3 вунды технике //Трейт: 1) +1 ту хит технике в 6" 2) +1 к силе и атакам дредов в 6" //Релики: 1) силовой топор +3 -3 д3, если провундил технику, то она дополнительно морталку ловит 2) 4++ и +1 к тафне Либр: +1 денай, знает ещё одну психосилу //Трейты: 1) +1 к кастам 2) может генерировать псисилы из разных доступных ему дисциплин //Релики: 1) форс сворд +1 +3 д3, на чистые 6 ту вунд д3 морталки вместо обычного дамага 2) увеличивает радиус худа на 12" Апотекарий: Реролл куба на подъем //Трейты: 1) 6+++в 6" (для ЖР 5+++) 2) может хилять два раза, может оба раза хилять один юнит, может поднять и отхилять. //Релики: 1) пистолет 1, 16", 5 -3 1, не по технике/монстрам д6 дамага 2) 5++ пехотным моделям в 1" Знаменосец: Баннер в 9" //Трейты: 1) пехота, дреды и байкеры в 3" могут интервеншонить 2) раздает обсек всей пехоте в 3". Если обсек уже был - считаются как на 1 модель больше //Релики: 1) 2+ ВС/БС на атаку после смерти 2) могут ударить 2 атаки после смерти, а не одну Чемпион: +1 атака, +1 к лидаку, -1 ту хит в мили по нему //Трейты: 1) на 4+ во врага морталку, если чистая 1 ту хит в мили по нему 2) реролл чарджа всем в 6" //Релики: 1) меч +2 -4 3 2) 2+ и 4++инвуль Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 20 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 ноября, 2019 Мефистон примарисом стал Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Locke Опубликовано 21 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 21 ноября, 2019 Сливы по ангелам тут Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Drinker Опубликовано 23 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2019 https://www.games-workshop.com/en-GB/search...&utm_term=_ Вроде всё старое же? Только тёток с инферно и плазмой не помню. Хз. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MachineHammer Опубликовано 24 ноября, 2019 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 ноября, 2019 Coming Soon: Blood of Baal, Battleforces and Beyond Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти