Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Переиздание зеленокожих в 2011


Master-Romanius

Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 1,2 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Щит ночнику стоит 1/2 очка.

а)

Dropgutz Stickaz - 174 Points

48 Night Goblins with spears, musician, standard bearer and Night Goblin Boss.

Grok's Pokerz - 105 Points

25 Night Goblins with spears, musician, standard bearer and Night Goblin Boss.

174-105= 69 - (48-25=23) ночника с копьем

69/23= 3 - ночник с копьем

3*25= 75 - 25 ночников с копьями

105-75=30 - цена фкг

б)

Izzit's Mob - 110 Points

20 Night Goblins with shields, spears, musician, standard bearer and Night Goblin Boss.

110-30=80 - без фкг

80/20=4 - ночник с копьем и щитом

при цене на ночника с копьем 3, получаем щит = 1

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Бред какой-то про гобло ФКГ в 30-ть очков.

А рука горка не идет в сравнение с Ваагхом. Особенно в 8-ке.

Изменено пользователем Циник
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Интересно с чем связано подорожание командной группы у гоблинов (10/10/10?)?

Если гоблинские коляски по 50 очков и три в слоте, то скорее всего у них отобрали косы?, а то становятся слишком эффективны.

Если Вааах двигает на мувдистанс, то дешевые кабаны станут весьма, весьма неплохи, особенно с магической двигалкой.

Странно, что саваджи на кабанах и их большая версия, хоть и с разной закачкой, отличаются всего на 2!? очка/модель. И странно, что пешие саваджи с копьем и щитом стоят на 3 очка дороже такой же версии, но с дополнительной чопой вместо щита и копья (а нужен ли апгрейд копье со щитом?). Может ошибка в ростере?

Снотлинг базы по тридцатнику, что в них такого крутого?

Похоже гоблинские герои (не шаманы, не именные и не БСБ) будут вымыты из игры. Хотя может и нет.

Кое-что в плюс, кое-что в минус. Подождем книгу посмотрим как все будет играть.

Изменено пользователем keysmal
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Интересно с чем связано подорожание командной группы у гоблинов (10/10/10?)?

Наверное с тем, что босс, музыкант, знаменосец теперь примерно одинаково нужны в игре.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Наверное с тем, что босс, музыкант, знаменосец теперь примерно одинаково нужны в игре.

Но мне кажется ФКГ орков несколько отлична от ФКГ гоблинов... Все ж разные статы, разные возможности... А цена как бы одна?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Но мне кажется ФКГ орков несколько отлична от ФКГ гоблинов... Все ж разные статы, разные возможности... А цена как бы одна?

А чему тут удивляться? Думаю, логика "ну или так" вполне себе имеет место быть.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Снотлинг базы по тридцатнику, что в них такого крутого?

Вот и я думаю... Мысль, что так как снотлинги теперь полноценная сварма, может им дали большое количество вундт - и тогда они ооочень толковы.

А вообще чем больше читаю информации, тем больше нравиться. Есть конечно и отрицательные моменты: малое количество маг. шмоток, лобба в рарах, Магический Вааагх утерен.

Пока видится сильная хтхшная армия с большим количеством чорков (имунных к психологии), троллей (подешевевших), одним пауком, шаманами и биганами с пешим чорком.

И кстати - интересный момент - орки до сих пор не паникуют от гоблинов? Если паук - маунт для гоблинов, то им очень хорошо скринить от всяких лукарей.

Изменено пользователем DeadFull
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

:D приживется или нет, это такое)) другое дело что ЕСТЬ модель и ОФИГЕННАЯ, в отличии от несуществующих моделей терви или тиранофексов у тех же тиранидов при выпуске их кодекса... хотя, тут возможно хитрая замануха ГВ была в том чтобы убрать карни из форса, и оставив его для полноценных приобретений отдельной коробкой для последующих конверсий...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

по слухам все маг. предметы книжки (8 штук) будут доступные лишь лордам, герои смогут выбирать лишь из рулбучных, а у именных будут свои уникальные шмотки.

[ Добавлено спустя 4 минуты 49 секунд ]

хотя в листах на сайте есть что-то и у простых героев, кхм, надо ждать книжку)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Но мне кажется ФКГ орков несколько отлична от ФКГ гоблинов... Все ж разные статы, разные возможности... А цена как бы одна?

Командная для орков у меня получилась 35 (10/10/15?). Причем на кабанах такая же стоимость.

У саваджей командная группа то ли 35, то ли 45 очков (у кабанов больше похоже на 45). Мешает определить биг стабба в пехоте.

Может где ошибся?

по слухам все маг. предметы книжки (8 штук) будут доступные лишь лордам, герои смогут выбирать лишь из рулбучных, а у именных будут свои уникальные шмотки.

Поэтому и сделал предположение о вымывании гоблинских героев из игры. Некоторые шмотки из рулбука им навесить все же полезно. Но их можно навесить и на более живучих и убойных орков. Конкуренцию могут составить гоблогерои в основном только из-за дешевизны (т.к. эффективные для гоблогероев шмотки ушли из книги).

Все это предположения, не более. Дождемся книги. Поглядим.

Книга в жестком переплете - неплохо. Главное чтобы страниц было не слишком много, а то очень уж тяжелая становится. И хорошо бы переплет был качественный.

Изменено пользователем keysmal
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А что вы думаете про большого сквига из раров? 2д6 6ой силой с пирсингом - очень инресно, кмк.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Выложили фото черного ящика и немного литников.

Картинка

Что то дикие в полторы детали

Изменено пользователем fpv
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да уж давно выложили, а что толку от нее..

Вижу вот только дрын у саваджей - по-моему это хит нынешнего релиза :)

Дикие в полторы - это чтоб больше чопп на литник уместить =)

Изменено пользователем Fungus Beer
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Луки и колчаны можно обычным дать, чопп только 12 вижу (которые не копье-чоппа, не чоппа-барабан и не чоппа-флаг)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

я с вас балдею ! то все ждали переиздания, теперь и модели никому не нравятся. что самое интересное вчера все были в восторге , сегодня уже и кабаны плохие и паук некрасивый и слишком большой. КОШМАР!!!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это, походу, у ГВ теперь политика такая по изданию моделей - чем меньше деталей, тем лучше.

Грусть и печаль :( Радует только, что пластик - режь не хочу.

Егор, если переиздание, это не значит, что модели должны однозначно радовать. Если кабаны у новых кабанов - фигня, так не станут же все говорить, что они клевые только потому, что они новые.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А мне нравятся новые модели. Причём все!

Про паука - есть его характеристики, свойства?

Может у него атаки отравленные или броня забубенная?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А мне нравятся новые модели. Причём все!

Про паука - есть его характеристики, свойства?

Может у него атаки отравленные или броня забубенная?

у него 6 отравленных атак,8 ран, мув на 7, внушает страх, про броню точно не знаю

[ Добавлено спустя 3 минуты 46 секунд ]

. Если кабаны у новых кабанов - фигня, так не станут же все говорить, что они клевые только потому, что они новые.

нвые кабаны в сравнение со старыми выглядят по крайней мере по боевому, а на счёт экономии GW в битсах и деталях согласен

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

компиляция с варсира:

"Многабукофф"

Disclaimer: I will repeat some things that already were said. I will only talk about -new- things. I will not talk about pointcosts. I have a raging headache, so there will be more mispelling than usual.

General Rules

Animosity: Each Unit with the Animosity special rule with at least 5 moldels wit hthat rule rolls 1d6 at beginning of their players turn. 2+ nothing happens, and the unit may act normally.

You do not toll for animosity as long as you man a building.

On a roll of 1, roll a D6 again, and consult the following chart to see what happens.

1: The unit deals D6 S3 autohits to the nearest friendly unit with: at least 5 models that have the animosity rule, within 12 inches. The 'hit' unit afterwards deals D6 S3 hits to the quarreling unit. If there's no valid 'target', treat this result as a 2-5

Hordes caus 2D6 hits.

This never causes panic.

Both units may not perform any other action in this turn. The 'victim' does not have to roll for animosity this turn - they are to busy fighting back.

2-5: The unit has to declare an attack at the nearest valid enemy unit. If there is no target, the greenskins start to attack each other. Nothing happens, but the unit may not move, attack, shoot or cast spells for the following turn.

6. "Who's da best? Yes, dat's us. Let's get 'em!" The unit is aligned towards the nearest enemy unit and performs a regular move action towards that unit (it may not march, and stops 1 inch before enemy units. ). Afterwards, the unit may act normal. If there is no visible opponent the unit moves straight forward.

EG: A unit of Goblin Wolf Riders rolls a 1, followed by a 6, for animosity. You measure the distance to all enemy units, and find that a unit of Highelf Reavers, standing 20" away in their flank, is the nearest unit. The goblins are now turned on spot (as they would be if they were to persue an enemy) and are moved 9 inches towards the reavers afterwards. They may declare a charge, move, march or fire their weapons at will.

Choppas.

A model with a Choppa increases it's strength characteristics by 1 for each first round of close combat. This does not apply to mounts of any kind. It applys to magical weapons aswell.

Fear Elves:

Any Elven Unit causes fear for a unit with this special rule.

Size matters:

Orks never have to pass a panic test caused by a unit that is only composed from goblins or creatures ridden by goblins (that goes for the arachnarok spider aswell)

Big'unz

You may have one unit total per army.

Units

Ork Warbosses (any kind)

Profile the same. Orc Warbosses have light armour, black orc warbosses heavy armour as standard loadout.

Waaagh! Special rule.

Once per game, a Orc Warboss who is the army general of any kind (Savage or Black or Vanilla) may declare a Waaagh, after he declared a valid charge. For the rest of the turn all units of Boar Boys (any kind) or Orcs (any kind) that have at least 5 models gain +1 on their combat resolution. The Generals unit gains +D3 instead. (Yes, that rule is lame.)

Surpress Animosity (Black Orc Characters) If a unit fails their animosity check, the Boss deals D6 S5 hits, that may not be allocated to the boss and never cause panic.

Shaman - no change.

I don't know if it was the case earlier, but great orc shaman may mound a wyvern now.

Orcs:

Arrar Boys Boss gains +1 BS instead of +1 A/WS

Boar Boys:

No changes in stats. Come with a hand weapon and light armour at moderate point costs. Big un upgrade and weapons upgrades are a little cheaper. Overall I personally still don't deem them worthy...

Orc Chariot

No changes. Keeps spears and the option on 3rd crew member.

Black Orcs

Points dropped (or point drop), gained ItP

Savage ORcs

Savage orcs gain the impact-spear. It'S a unit upgrade that can be taken once. The unit deals D3 S5 impact hits (which deal D3 wounds at large creatures) as long as it has at least 1 rank of 5 models behind the first.. You have to nominate 1 model that causes the hits at the beginning of close combat.

Savage Boar Boys

Savage Boar Boys gain +1 attack from fighting with 2 handweapons, but they suffer casulties for dangerous terrain on a roll of 1-2.

Goblin Bosses (any kind) - no changes. They may NOT declare a Waaagh.

Goblin Shaman

Night Goblin Shaman now have magic shrooms (don't know what they are called) as a default loadout. they have to take one at east attempt to cast a spell. They add D6 on their casting attempt.

This is not counted a power dice and therefor may not trigger irresistable force. If the goblin rolls a 1 for the shroom he loses a wound on a roll of 4+ and the cast is automatically considered a miscast (meaning it fails) as long as he doesn't roll irresistable force with the power dice.

Goblins

Upgrade costs at the same price as skaven clanrats.

Nigh Goblins may get to pic either bows or spears for free instead.

Sneaky Gitz (those new chars) are treated as characters and may not leave the unit. They are hidden just as skaven/DE assassins, nut have to be revealed at 1st round of cc. they may be targetted individually.

Thay gain killing blow at first round of combat.

They have a S of 3, 2 A, WS 2.

Goblin Wolfriders

remain light cavallery with 4+ AS.

Goblin Chariots

the same, same options.

Rock Lobba - the same

Spear Chukka:

If you roll a 1 to hit you roll on the misfire chart of Stonethrowers from the rulebook.

Doom Divers

Fires like a Stonethrower, but still deals D6 S5 hits with no AS allowed.

You may hit several units with the doom diver theoratically, as you use his base (the winged guy on the skimemr base) to determine who's hit.

Spider-Riders

May move across obstacles and Buildings without penaltys, but not end their movement atop of them (or in them)

They can fight in buildings and keep all benefits from being mounted. Mount and rider count as 1 model.

Arachnarok Spider

Where to start?

ItP, causes Terror, Large Target, Stubborn, Fast Movement, Wallclimber (may move over buildings like Spider Riders), Poisoned attacks (spider only)

All attacs in CC are fought against the Spider. You cannot attack the goblin crew in any way. If it's mounted by a great shaman the shaman is hit by all ranged attacks on a roll of 5+

It has a Crew of 8 goblins armed with bows and spears.

Poisoned blow: befor rolling to hit with the spider you have to pick one of it'S attacks and roll that seperate. This attack deals multiple wounds (D6)

Netlobber is a Stone thrower with S 1(3), units hit suffer from always strikes last until the End of the spiders NEXT turn (3 rounds of cc totally). It may fire and move, but not march. Misfire means it just doesn't fire at all.

Shrine: +2 to channel for all friendly mages within 12", shaman on top gains Master of Lores

Fanatics: The same as before, only that they are counted as being in light cover.

Squigs: No characters may join squig herds.

Squig Rider

Cavallery, skirmishers. If you roll a triple 6 for movement, each squig causes impact hit (1)

Giant Cave Squig: A character mounted on a giant cave squig may join squig riders. Ig he does the unit may reroll their movement roll.

Squig fanatics:

S6, T4, W3.

They move 3D6 inches until they come in contact wit a unit. From there on they act like fanatics. Counting to be in light cover.

Work like fanatics, only that they deal 2D6 S6 armourpiercing attacks.

Trolls: Same as before

Stone Trolls: 5+ scaly save, MR (2)

River Trolls: as befor.

Snotlings: Special Coice.

Boom shroom: Boom shrooms are a thrown wapon that hits automatically and ignores armour saves.

snotling chariot

several upgrades, like dealing stronger impact hits, first impact hits ignore armour saves, more movement, etc.

Gorbad Ironclaw

His wapon grant him ASF, ignores Armour saves and causes multiple wounds (d3)

Works as General and BSB within 18 inches all the time

you may field as many biguns as you want with gorbad

as long as he lives all units within 18 inches from him get a bonus of his current wounds on their rolls on the animosity chart.

Azhag

Lvl 3 Wizard using lore of death

all orcs within 18 inches of azhag have to reroll failed animosity checks

Wurzhag

Lvl 4 wizard

Furry Squig: may store up to 1 power or dispel dice per (regarding who's turn it is) to be used in the next magic phase. (either as a power or dispel dice)

Has MR (3) and may reroll miscast rolls.

5+ wardsave through his warpaint

His mask contains the spell "Destructive Glare", see magic section later on.

Wurrzagh's Fury: Curse spell, 8+. all enemy casters within 12 " have to roll 1 d6. They are removed from play with no saves allowed on a roll of 6, including their mounts. For each killd wizard Wurrzhag gains 1 die in his furry squig, and the capacity for stored dice is increased by 1.

Grom

no change, but he may declare a Waaagh which affects all Goblin infantry or cavallery in adition to all orc units.

Skarsnik

Skarsniks weapon contains a bound spell, level 5: Deals D3 S6 hits with no armour saves allowed. Increased to D6 hits if he'S within 12 " to a night goblin horde.

At the beginning of the game roll a D6 for each emeny unit. On a roll of 6 they are delayed and arrive in their owners 1st turn via reinforcements.

Nightgoblin Units that rallied after chosing 'flee' may move after regrouping, as if they were light cavallery.

Snagla Magotspitta

Spider Cavallery character. (he's a hero choice, not an upgrade.)

he has poisoned attacks and dals multiple wounds (D3) - he has a one time thrown weapon with the same rule.

He has to join a unit of spider cavallery. They get hatred (Imperium).

Gitilla the Hunta

Wolfrider Character

He and his unit of wolf riderz gain +1 BS and may reroll flee and persuit rolls.

HE has a Sultiple shots (3) Bow

Grimgore Ironhide

Looses 2 Attacks and drops in points. Same weapon, same armour.

He has a choppa (and therefor S8 in first round of combat...)

He may declare a Waaagh!

He has to join a unit of Black Orcs, and no other character may join that unit.

The unit gains hatred (everyone, every last of 'em) and increases it's weapon skill by 1 (yes, that's for free)

Magic

I'm sorry, I don't know casting values.

The small Waaagh!

Sneaky thievery: After a small waaagh spell is succesfully cast (and not dispelled), roll a D6. You gain 1 powerdice on a roll of 5+, while your oponnent loses a dispel dice. if he has no more dispel dice, this has no effect.

Base spell: Naughty Stabbing

targetted unit within 12 inches gains armour piercing attacks. In adition they may reroll hits and wounds when they attack an enemy in the flank or rear.

1st spell: Destructive Glare

magic missile, 24". Deals 2D6 S3 hits, or if boosted, 3D6 S3 hits.

2nd spell: Gift of the Spider God

targetted friendly unit gets poisoned attacks, or the effect of exsisting poison is increased to 5+.

3rd spell: Itching

Targetted enemy unit reduces it's Movement and Initiative characteristics by D6 (minimum of 1). Units with the random movement rule reduce the dice rolled to determine their movement by D3 (and still suffer D6 penalty on their I score)

4: Gork will fix it:

Targeted enemy unit has to reroll all To hit, to wound and armour saves of 6.

5: Nightshroud.

casters unit is treated as being in light cover. All enemy units getting in b2b ontact with the affected unit have to take a test for dangerous terrain. May be expanded to all friendly units within 12".

6: Bad Moon's Curse

RiP, Magic Whirl. 3" template, moved 4D6 in a straight line away from the caster in a direction of his chosing. All models touched by the template have to pass a test on the following characteristic, or louse one wound with no AS allowed (roll a D6 to determine the characteristic):

1-2: Initiative

3-4: toughness

5-6: strength.

May be boosted to 5" template and characteristic of the wizard's chosing.

Big Waagh!

As long as there are more Orc units in CC than there are fleeing Orc units the strength characteristic of all spells from the big Waaagh is increased by 1.

Base Spell: Mork (or Gork)'s gaze: Draw a 4D6" line away from the caster. Each model touched suffers a S4 hit. May be boosted to 6D6

1st spell: Brainbursta: Pick one enemy model within LoS and 18". Targetted model gains 1 S5 hit. May boost range.

2nd spell: Gorks Fists: Caster gains +3A, +3 S and 6+ ward save. RiP.

3rd spell: Gorks hand:

Pick one model from the frst rank of targetted friendly unit. Place it with alignement of your chosing within 3D6 inches of former location, and arrange the unit in same formation around it. May be boosted to 5D6.

4th spell: Headbutt

Targeted enemy caster within 4D6 inches suffers a S4 multiple wounds (D3) hit withou AS. Range may be boosted to 6D6.

5th spell: Let's get going:

Affacts all friendly orc units within "d& inches. They may reroll to hit rolls in Close combat.

6th spell: Gorks Feet.

Place the Gork's Feet template (yes, it's back.) within 36 inches of the shaman, and scatter it D6 inches. all touched models suffer a S6 hit that causes multiple wounds (D3)

afterwards, roll a D6.

1: Gork Slippes (or was shoved by Mork) and stomps upon one of your own units

2-3: Gork Wanders off (spell ends)

4+: stomp again (either a different unit, or the same one.)

Night G same price but now just 1/2 point for spear ... Cheer .... 45 point the old crappy net, like a stone troll, someone realy have a strange sense of humor.

Wrong. Spears are free.

Orc now are 6 point no improvement and GG! Savage 8 +1 for add weapon.

Choppa rule work on every weapon for every unit that get it in the skill list and magic weapons.

Big One always 1 only but just 2 point for up grade, Gorbad let you upgrade any number of unit to big one, he keep to be a slave with just a 3+ armor save, so i suppose everyone will keep him hide at the back of some tower , and spam Big one , Unit of Savage Orc, now they are very very nasty !

Wurrazg special skill = 12" roll d6 for each mage , score of 6 = squig

I feel not like a Beastman codex, i feel like the same old codex whit 6 page of errata, and i feel like once more they mess whit O&g in front of Skaven at least.

Giant special attack still old sucky sucky one , 200 point +20 for a rich 6+ save.

New kind of rare choice , big bouncing squig that work like fanatics but 2d6 str6 armor penetration hit, not so expansive around 65-70 point, t4 w3.

Snotling Pump Wagon, can chose different kind of gear , one only, from 4d6 movment to +1str impact ecc ecc You may pick em all.

Doom Diver now you roll a 6d" instead of d3" 80 point.

Troll non rare 35 point, rare 45

Black Orc still sucky sucky ws4 A1 , 12 point immune to psyco ... Myne we'll keep to stay inside the old army transporter.

Goblin upgrade unit , ultra faster death destroyer ninja samurai pirate with a RICH INI 2 ... 10 point each , same stat as goblin but 3 A armor pen and stuff . they have 2 attacks.

Spear chukka 45 point, down to 1 only choice from 2:1 , on a roll of 1 for hit cheer roll on miss fire chart! They are significantly cheaper than stated here. You may field 6 in a regular and 12 in a big army. As it was befor.

As for the old edition , ok lets w8 for the nex Op codex and GG!

Gw seems not to like to sell green skin , much more they care of rat and vermin.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

but they suffer casulties for dangerous terrain

Brilliant!

Колесница снотов - имеется ввиду памп вагон чтоли?

Хех, грибы у шаманов по дефолту. Мои молитвы услышаны

Блин..и герой на сквиге теперь джойнится к хопперам..ох.

Сквиги-фанатики? Фанатики на сквигах? Интересно :)

Вообще слухи по гоблинам меня лично радуют, стимул собирать еще и комонов/лесных. Ну и савадж орков, конечно :D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...