NigatiF Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Нее, ЛРам - архиотек. Ведь мыж не боимся еденичек? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Слабоумный ниндзя Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 ну инвуль... инвуль работает от вундов (описание инвуля, да). техника вунды не получает :) это как за гротсника труккам дать киборк боди... красиво, но толку нет :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 На леталки формации есть? Меня это больше всего интересует. Вальки/вендетты Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
sir_nelson Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 ну на скиммеры есть) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Игшные? А можно вкратце так...:) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Yuretzz Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Игшные? А можно вкратце так...:) Rapid Descent: All units in a Skyfall Spearhead must be held in reserve. All gain Deep Strike if they do not already have it. On the turn they arrive only roll for scatter for the first vehicle to be deployed; any other vehicles in the spearhead are placed within 4" of a vehicle that has already been deployed and will not scatter. In addition, shooting attacks made by the vehicles on the turn they Deep Strike have the pinning characteristic and are always resolved against a vehicle’s side armour. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
NigatiF Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 (изменено) Once you’ve selected the spearheads you will use, you can then pick the specific units that make them up. Each spearhead lists what type of units you can pick – in general you will select the units from a Codex, but some will allow you to pick from other sources. Сов могет играть своими темпестами по апдейту ИА. ЛРы терминусы тоже допущены... Изменено 28 мая, 2010 пользователем NigatiF Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 addition, shooting attacks made by the vehicles on the turn they Deep Strike have the pinning characteristic and are always resolved against a vehicle’s side armour. OMG! O_o А сколько скиммеров берётся в спирхэд? Они типа эскадрона или раздельные юниты? Пехота в них может сидеть? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Hauptmann Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Mechanised Assault Spearhead. Три транспорта с пехотой в аутфланк. Шииикарно :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Alfаrius Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 И спирхед монстров есть. Это для нидоводов я так понимаю. ;) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
NigatiF Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Up to three Skimmer units. Юнит большинства скиммеров - сквадрон ИМБА! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Yuretzz Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 OMG! O_o А сколько скиммеров берётся в спирхэд? Они типа эскадрона или раздельные юниты? Пехота в них может сидеть? Up to three. SELECTING A SPEARHEAD When you fight a Spearhead battle, each player is allowed to include one spearhead of each type in his army. Simply look through the spearheads on the following pages and pick which ones you will use. There are 12 different spearhead types, although each of these can be composed in many different ways leaving countless tactical possibilities. Picking the right spearheads to use, and deciding which models to build them with is important and worth careful thought. If you are an aggressive player, then you may want to consider formations like a Super-heavy Spearhead. If, on the other hand, you prefer to out-manoeuvre an enemy, then the Mechanised Assault Spearhead may be more your cup of tea, and so on. CHOOSING UNITS Once you’ve selected the spearheads you will use, you can then pick the specific units that make them up. Each spearhead lists what type of units you can pick – in general you will select the units from a Codex, but some will allow you to pick from other sources. Unless stated otherwise, all of the units in a spearhead must be chosen from the same entry in the army list, though they may take different options and upgrades. Remember that even though normally an entry allows you to buy a single vehicle, in some army lists an entry will allow you to buy an entire squadron of vehicles! When selected as part of a spearhead, dedicated transports count as Heavy Support units instead, and therefore are selected without a transported unit. The units in a spearhead do not come for free – you must still pay the points for the units in the spearhead from the point’s allocation you have agreed with you opponent. So, if you were playing a 2,000 point Spearhead battle, then the points for the spearhead units you use in your army would count towards the total points value of your army. In addition, most spearheads have an additional cost, that covers the special rules associated with the spearhead. Note that you don’t have to take any spearhead units at all if you don’t want to. However, as spearhead units can eat up your points allocation quite quickly, if you are going to take any, it is a good idea to select these important formations first. We have found playing our regular sized armies and ‘topping them up’ with a spearhead or two is a good way to get started. We usually allow an extra 500 to a 1,000 points for spearhead units, and use these to top up a standard army to a total of 2,000 points or so. However, it is also great fun to play a larger game with several spearheads on both sides. SPECIAL RULES Each spearhead includes one or more special rules that are listed on the spearhead datasheets. In addition, the following special rules also apply. Unless noted otherwise, these rules apply only to the units that make up the spearhead. THE SPEARHEAD RULE Spearheads are either specially trained units or elite veterans that know how to act in unison and provide each other with covering fire. To represent this, units in a spearhead benefit from the following special 'Spearhead rule' when they are within 4" of another unit from the same spearhead at the start of the Shooting phase: • Vehicles other than Walkers, that are moving at up to cruising speed, can fire one more weapon than would normally be permitted. In addition, this weapon can be fired at a different target unit to any other weapons, subject to the normal rules for Shooting. Note that vehicles which are moving flat out may not take advantage of this rule. • Walkers and Monstrous Creatures may fire one weapon after they run. Note that they may not shoot and then run, they must always run first. DEPLOYING SPEARHEADS Each spearhead counts as a single unit for the purposes of deployment and arriving from reserve, unless noted otherwise in its entry. This means that all units in the spearhead must either be deployed on the battlefield, or held in reserve, and that when rolling for the arrival of reserves a single dice roll is made for the whole spearhead. In effect, all of the models in the spearhead (apart from casualties) must either be on the table or off it. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Есть спирхэды на монстров? отлично, нидам значит перепало.:) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
NigatiF Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 монстрячий спирхед получает рэйдж... так что рады ниды или нет. стадо фексов бордро гарцующих за одинокой риной... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lord Velard Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 И спирхед монстров есть. Это для нидоводов я так понимаю. ;) Для тиранидов там - 6 трупсовых подразделений с крак гранатами с силой 7. =) Такой микро-апок получается. Нечто промежуточное между стандартной игрой и апоком. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
tilindir Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Думаю, можно покурить на формат 2500. У них на этом играют (АрдБойзы) по стандартным правилам, а у нас можно делать ежегодный эвент по правилам Спирхеда. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Юстаc Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Ага, согласен, что Спирхед между Вахой и Апоком. На стандартном столе, без Апоковских заморочек вроде замороченного деплоя и правил на расстановку, но и без стратагем и формаций (хотя формации частично и заменяются спирхедами) Но, как мне кажется, правила несбалансированные и играть никто особо не будет Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Мне идея нравится. :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Юрий Игоревич Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 (изменено) Не знаю, чем вам не нравится монстровый спирхед. 60 очков, до 6 монстров, получают КонтрАтаку, ФЧ, Рейдж и Флит. SPEARHEAD Up to six units with the monstrous creature unit type. HQ units may not be selected. SPECIAL RULES On the Rampage: The monstrous creatures that make up the spearhead have the following universal special rules (assuming they don’t have them already, of course): Counter-attack, Fleet (cannot be combined with flying creatures), Furious Charge, Rage. Изменено 28 мая, 2010 пользователем Юрий Игоревич Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Rage. "Все карнифексы нашего бруда ненавидят тот спидер и бегают за ним кругами по полю" :D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Юрий Игоревич Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Или вот: SPEARHEAD Two or three Tank or Walker units. One unit (the Spearhead Leader) must be chosen from a different army list entry to the others. SPECIAL RULES Protection Duty: Each time the Spearhead Leader suffers a penetrating or glancing hit caused by an enemy shooting attack, and after any cover saves have been taken, you can choose to intercept the attack with any of the spearhead’s other vehicles that are within 4". If you choose to do so, the damage is resolved against the nominated vehicle instead of the original target regardless of any different armour values, facings, cover etc. За 60 очков ваш ЛР с Аббадоном точно доедет. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Rai Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Я так понимаю, спирхедовские формации берутся вне фока? и 500 очей этих - тоже вне формата? То есть игра на 2000 со спирхедом фактически становится игрой на 3000? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Слабоумный ниндзя Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 то есть монстров как раньше расстреливали - так и будут расстреливать. а вот тервигоны, например, стоять в задних рядах уже не смогут с такой штукой. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lord Velard Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 Я так понимаю, спирхедовские формации берутся вне фока? и 500 очей этих - тоже вне формата? То есть игра на 2000 со спирхедом фактически становится игрой на 3000? Нет. Всё считается к размеру игры. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Blasted Horizons Опубликовано 28 мая, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 мая, 2010 С сайта ГВ: It's new White Dwarf day! Sure, it happens every month, but its not every month you get the full rules for a new Warhammer 40,000 Expansion in White Dwarf. June's issue of White Dwarf is tank-tastic: there are the rules for Spearhead (the aforementioned Expansion), which lets you game with more tanks and in more exciting ways than ever before; features on the new Deathstrike and Manticore tanks; rules for the new Eldar Night Spinner; a tank modelling workshop; and a battle report where the infantry are firmly overshadowed by battle tanks. In fact, here at HQ we were so excited when our office copies turned up this morning that Nick from the post room could have done with a tank or two to keep us at bay. Sorry Nick... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти