Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Spearhead


Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 148
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

ну инвуль... инвуль работает от вундов (описание инвуля, да). техника вунды не получает :)

это как за гротсника труккам дать киборк боди... красиво, но толку нет :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

На леталки формации есть?

Меня это больше всего интересует.

Вальки/вендетты

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игшные? А можно вкратце так...:)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игшные? А можно вкратце так...:)

Rapid Descent: All units in a Skyfall Spearhead must be held in

reserve. All gain Deep Strike if they do not already have it. On the

turn they arrive only roll for scatter for the first vehicle to be

deployed; any other vehicles in the spearhead are placed within

4" of a vehicle that has already been deployed and will not

scatter. In addition, shooting attacks made by the vehicles on the

turn they Deep Strike have the pinning characteristic and are

always resolved against a vehicle’s side armour.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Once you’ve selected the spearheads you will use, you

can then pick the specific units that make them up.

Each spearhead lists what type of units you can pick –

in general you will select the units from a Codex, but

some will allow you to pick from other sources.

Сов могет играть своими темпестами по апдейту ИА.

ЛРы терминусы тоже допущены...

Изменено пользователем NigatiF
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

addition, shooting attacks made by the vehicles on the

turn they Deep Strike have the pinning characteristic and are

always resolved against a vehicle’s side armour.

OMG! O_o

А сколько скиммеров берётся в спирхэд?

Они типа эскадрона или раздельные юниты?

Пехота в них может сидеть?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

OMG! O_o

А сколько скиммеров берётся в спирхэд?

Они типа эскадрона или раздельные юниты?

Пехота в них может сидеть?

Up to three.

SELECTING A SPEARHEAD

When you fight a Spearhead battle, each player is

allowed to include one spearhead of each type in his

army. Simply look through the spearheads on the

following pages and pick which ones you will use.

There are 12 different spearhead types, although each

of these can be composed in many different ways

leaving countless tactical possibilities. Picking the right

spearheads to use, and deciding which models to build

them with is important and worth careful thought. If

you are an aggressive player, then you may want to

consider formations like a Super-heavy Spearhead. If,

on the other hand, you prefer to out-manoeuvre an

enemy, then the Mechanised Assault Spearhead may be

more your cup of tea, and so on.

CHOOSING UNITS

Once you’ve selected the spearheads you will use, you

can then pick the specific units that make them up.

Each spearhead lists what type of units you can pick –

in general you will select the units from a Codex, but

some will allow you to pick from other sources.

Unless stated otherwise, all of the units in a spearhead

must be chosen from the same entry in the army list,

though they may take different options and upgrades.

Remember that even though normally an entry allows

you to buy a single vehicle, in some army lists an entry

will allow you to buy an entire squadron of vehicles!

When selected as part of a spearhead, dedicated

transports count as Heavy Support units instead, and

therefore are selected without a transported unit.

The units in a spearhead do not come for free – you

must still pay the points for the units in the spearhead

from the point’s allocation you have agreed with you

opponent. So, if you were playing a 2,000 point

Spearhead battle, then the points for the spearhead

units you use in your army would count towards the

total points value of your army.

In addition, most spearheads have an additional cost,

that covers the special rules associated with the

spearhead.

Note that you don’t have to take any spearhead units

at all if you don’t want to. However, as spearhead units

can eat up your points allocation quite quickly, if you

are going to take any, it is a good idea to select these

important formations first.

We have found playing our regular sized armies and

‘topping them up’ with a spearhead or two is a good

way to get started. We usually allow an extra 500 to a

1,000 points for spearhead units, and use these to top

up a standard army to a total of 2,000 points or so.

However, it is also great fun to play a larger game with

several spearheads on both sides.

SPECIAL RULES

Each spearhead includes one or more special rules that

are listed on the spearhead datasheets. In addition, the

following special rules also apply. Unless noted

otherwise, these rules apply only to the units that make

up the spearhead.

THE SPEARHEAD RULE

Spearheads are either specially trained units or elite

veterans that know how to act in unison and provide

each other with covering fire. To represent this, units in

a spearhead benefit from the following special

'Spearhead rule' when they are within 4" of another

unit from the same spearhead at the start of the

Shooting phase:

• Vehicles other than Walkers, that are moving at up to

cruising speed, can fire one more weapon than would

normally be permitted. In addition, this weapon can be

fired at a different target unit to any other weapons,

subject to the normal rules for Shooting. Note that

vehicles which are moving flat out may not take

advantage of this rule.

• Walkers and Monstrous Creatures may fire one

weapon after they run. Note that they may not shoot

and then run, they must always run first.

DEPLOYING SPEARHEADS

Each spearhead counts as a single unit for the purposes

of deployment and arriving from reserve, unless noted

otherwise in its entry. This means that all units in the

spearhead must either be deployed on the battlefield,

or held in reserve, and that when rolling for the arrival

of reserves a single dice roll is made for the whole

spearhead. In effect, all of the models in the spearhead

(apart from casualties) must either be on the table or

off it.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Есть спирхэды на монстров? отлично, нидам значит перепало.:)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

монстрячий спирхед получает рэйдж... так что рады ниды или нет. стадо фексов бордро гарцующих за одинокой риной...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

И спирхед монстров есть. Это для нидоводов я так понимаю. ;)

Для тиранидов там - 6 трупсовых подразделений с крак гранатами с силой 7. =)

Такой микро-апок получается. Нечто промежуточное между стандартной игрой и апоком.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Думаю, можно покурить на формат 2500.

У них на этом играют (АрдБойзы) по стандартным правилам, а у нас можно делать ежегодный эвент по правилам Спирхеда.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ага, согласен, что Спирхед между Вахой и Апоком.

На стандартном столе, без Апоковских заморочек вроде замороченного деплоя и правил на расстановку, но и без стратагем и формаций (хотя формации частично и заменяются спирхедами)

Но, как мне кажется, правила несбалансированные и играть никто особо не будет

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мне идея нравится. :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не знаю, чем вам не нравится монстровый спирхед.

60 очков, до 6 монстров, получают КонтрАтаку, ФЧ, Рейдж и Флит.

SPEARHEAD

Up to six units with the monstrous creature unit

type. HQ units may not be selected.

SPECIAL RULES

On the Rampage: The monstrous creatures that make up the

spearhead have the following universal special rules (assuming they

don’t have them already, of course): Counter-attack, Fleet (cannot

be combined with flying creatures), Furious Charge, Rage.

Изменено пользователем Юрий Игоревич
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Rage.

"Все карнифексы нашего бруда ненавидят тот спидер и бегают за ним кругами по полю" :D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Или вот:

SPEARHEAD

Two or three Tank or Walker units. One unit (the

Spearhead Leader) must be chosen from a different

army list entry to the others.

SPECIAL RULES

Protection Duty: Each time the Spearhead Leader suffers a

penetrating or glancing hit caused by an enemy shooting attack,

and after any cover saves have been taken, you can choose to

intercept the attack with any of the spearhead’s other vehicles that

are within 4". If you choose to do so, the damage is resolved

against the nominated vehicle instead of the original target

regardless of any different armour values, facings, cover etc.

За 60 очков ваш ЛР с Аббадоном точно доедет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я так понимаю, спирхедовские формации берутся вне фока? и 500 очей этих - тоже вне формата? То есть игра на 2000 со спирхедом фактически становится игрой на 3000?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

то есть монстров как раньше расстреливали - так и будут расстреливать. а вот тервигоны, например, стоять в задних рядах уже не смогут с такой штукой.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я так понимаю, спирхедовские формации берутся вне фока? и 500 очей этих - тоже вне формата? То есть игра на 2000 со спирхедом фактически становится игрой на 3000?

Нет. Всё считается к размеру игры.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

С сайта ГВ:

It's new White Dwarf day! Sure, it happens every month, but its not every month you get the full rules for a new Warhammer 40,000 Expansion in White Dwarf. June's issue of White Dwarf is tank-tastic: there are the rules for Spearhead (the aforementioned Expansion), which lets you game with more tanks and in more exciting ways than ever before; features on the new Deathstrike and Manticore tanks; rules for the new Eldar Night Spinner; a tank modelling workshop; and a battle report where the infantry are firmly overshadowed by battle tanks. In fact, here at HQ we were so excited when our office copies turned up this morning that Nick from the post room could have done with a tank or two to keep us at bay. Sorry Nick...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...