Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Кодекс: Серые Рыцари


Рекомендуемые сообщения

Спасибо Оракулу за столь быстрый ответ:)

Что же, слухи радуют.

Судя по предоставленной информации, Серые Рыцари будут не робкого десятка.

Конечно, стоить отряды будут соответственно. Не зря же армию окрестили "элитной".

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 6,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Слаюо верится в 3 разных энтри для инквов... Скорее 1 с апгрейдами. Но блин разные ордосы - это дико удивительно.

Ну все, я таки пойду красить толпы инквизиторских рабов... И штурмовиков все таки в инквизиторские цвета, ну а что, вдруг будет вариант выставлять их в массах...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не нужно быть капитаном очевидность, чтобы предположить, что инквизиторы будут давать некоторые спешл-рулы против определенного типа противников.

Возможно это будет тот-же преферед энеми, или нечто в этом роде.

Хм..вот нам и капеллан =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Карамазов и хенчмены?

Это что получается, взял Котеаза, который по слухам даёт хенчей в трупсу, и весь зилото-ретюнный зоопарк с Карамазовым, который у вх всё равно не особо играет, превращается в свежую армию серых?

Круто, круто.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вообще это конечно адовый ад. Думаю такая армия будет особо популярна у людей, которые играют ордами(орки\ниды\пех.иг) отвлечься это всегда интересно, ну и манчкины конечно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ОМГ. На фоне этих слухов, блады выглядят выглядят унылым неспособием, а волки нервно жуют хвостики.

GK Rumor Summary

Army Wide Rules:

Aegis: Psykers targeting a squad with Aegis suffer -1 Ld. Psykers within 12" of a dreadnought with Reinforced Aegis suffer -4 Ld.

And They Shall Know No Fear

Combat Squads

Psyker Pilots

Brotherhood of Psykers

Psyker Mastery Levels: Character can use 1 psychic power per turn for each level (so 2 powers per turn at level 2).

Preferred Enemy: Demons

Wargear:

Nemesis Force Halberds: +1 Initiative.

Psycannon: Str 7 AP 4 36" Assault 2/Heavy 4, Rending

Incinerator: Str 5 AP 4 Template, Rending

Psychic Powers:

Hammer Hand: +1 strength in Close Combat

Warp Quake: Any deepstriking unit that lands within 12" suffers automatic mishap.

Holocaust: S5 AP - Large Blast 12"

Unknown: Unit becomes Initiative 10

Warp-Rift: Template that auto removes models from play

The Summoning: A single friendly unit that is anywhere on the table is placed within 6" of the librarian and counts as deepstriking.

Smite: As C:SM

Might of Titan: Beginning of librarians assault phase. Unit within 6" gains +1 str and extra D6 armour pen vs vehicles. Bonus is cumulative with hammerhand.

The Shrouding: Opponents shooting phase. All units within 6" gain stealth (minimum 5+ cover in the open).

Mind Blades: Start of any assault phase. One enemy unit within 6" loses 1 toughness for the rest of the assault phase.

Vortex of Doom: As C:SM

Sanctury: Enemy assault phase. Enemy units wishing to assault any Grey Knight within 12" of librarian must make a difficult AND dangerous terrain test.

Psychic Communion (Grandmaster and Captain only): Take a psychic test. If passed, you may modify any reserve rolls by + or -1.

Heroic Sacrafice (Champion only): During any assault phase and when the "chaplain" dies. If the psychic test is passed, make one attack against any one model that is in base to base with the champion. If the attack hits, the model is removed as a casualty with no saves. If it misses, there is no effect.

Cleansing Flame (Purifiers only): Start of any assault phase. All enemy models that are part of the same assault suffer a wound on a 4+ before any blows are struck with saving throws allowed. Casualties count towards combat resolution.

Astral Aim (Purgation Squad only): Shooting Phase. Unit and attached characters may fire at any unit in range and regardless of line of sight. Target automatically gets a 4+ cover save that cannot be modified.

Reconstruction (techmarines only): Beginning of techmarine's movement. Re-roll any repair roll.

Fortitude (Vehicle only): At the start of Grey Knight player's turn, removes any shaken or stunned results.

Zone of Banishment(Captain Stern only): During Stern's assault phase. All models (friend and foe, but NOT stern) within 6" make a strength test or are removed from play. Demons must re-roll successful tests.

Grey Knight Retinue:

Apothicary: ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? 75 Points

Wargear: Reducter, Narthecium

Options: ?

Special Rules: Feel No Pain.

HQ

Special Characters:

Lord Draigo

Grand Master Mordrack

Brother Captain Stern: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psychic Mastery 2

Psychic Powers: Hammer Hand, Zone of Banishment, Psychic Communion.

Castellan Crowe: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psychic Mastery 1

Psychic Powers: Hammer Hand, Heroic Sacrifice, Cleansing Flame

Inquisitor Corteaz: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points 100

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psychic Mastery 2

Psychic Powers: Hammer Hand, Sanctuary, Mind Blades

Inquisitor Karamazov

Inquisitor Valeria

Standard:

Grand Master: ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules:

Psyker Level 1

Make Paladins troops.

Pick D3 Units and give them a special rule:

1) Makes them scoring (kinda neat for dread and or elite paladins)

2) Makes them re roll 1s to wound all game

3) Makes them have counter attack USR.

4) Makes them Scout

Note: All these units are affected by the one choice.

Psychic Powers: Hammerhand, Psychic Communion

Brother Captain: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker level 1.

Psychic Powers: Hammer Hand, Psychic Communion.

Brotherhood Champion: WS 7 BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points ? (chaplain)

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker Level 1

Psychic Powers: Hammerhand, Heroic Sacrafice.

Librarian: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? 150 Points

Wargear: ?

Options: Upgrade to Psyker Mastery 3 +50 points. Take additional psychic powers for +5 points each.

Special Rules: Psyker Mastery 2

Psychic Powers: Hammer Hand

Ordo Malleus Inquisitor

Ordo Hereticus Inquisitor

Ordo Xenos Inquisitor

Inquisitor: WS 4 BS 4 S 3 T 3 W 3 I 4 A 3 Ld 10 Sv ? 25 Pts

Wargear: Something exactly like a Dijin Blade, Forcefield, enemy takes save vs wound or die (like lucas the trickster)

Special Rules: Stubborn, Independent Character, Henchmen Retinue (3-12)

Inquisitorial Henchmen:

Arco Flagelant: ?

Wargear: Close Combat Weapon

Special Rules: Feel No Pain

Banisher: ?

Wargear: ?

Options: Eviscerator

Special Rules: Demons within 6" re-roll successful invulnerable saves.

Crusader: ?

Wargear: Power Weapon, Storm Shield.

Options:?

Special Rules: ?

Demonhost: ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: ?

Deathcult Assassin: WS? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv 5++ ? Points

Wargear: 2 Power Weapons.

Options: ?

Special rules: ?

Servitor: ? Cheap

Wargear: Heavy Bolter or Multi-melta

Options: Up to 3 can be armed with Plasma Cannons

Special Rules: Mindlock without inquisitor

Weaponsmith: ?

Wargear: Creates weapons like oblitorater (Lascannon, multi-melta, heavy Flamer)

Options: ?

Special Rules: Roll D6 each turn and add +1 starting at second turn. Bonus applies to squad:

1) no effect.

2) +12? range to all guns.

3) Armor saves improved by one.

4) All shooting weapons become rending

5) All models gain a 5+ invuln

6) "The Works": Roll twice on the table and apply both results. No result can be taken twice.

Mystic: ?

Wargear: ?

Options: ?

Special rules: Teleport homer.

Psyker: ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Same as blast in IG Psyker Battle Squads.

Warrior Acolyte: Basic Guardsman?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: ?

Elites:

Techmarine: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psychic Mastery 1

Psychic Powers: Hammer Hand, Reconstruction

Purifier Squad: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points ?

Wargear: ?

Options: ? Anti-horde

Special Rules: Psyker level 1

Psychic powers: Hammer Hand, Cleansing Flame

Venerable Dreadnought: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv ? Points ?

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker

Psychic Power: Fortitude

Paladin Squad

Paladin Terminator: WS 5 BS 4 S 4 T 4 W 2 I 4 A 2 Ld 10 Sv 2+/4++

Weapons: Storm Bolter, Frag Grenades, Krak Grenades, Nemesis Force Halberd

Options: Psychout grenades, Brotherhood Banner, Nemesis Demon Hammer, Pair of Nemesis Falchions, Nemesis Warding Stave, Psycannon, Incinerators, Psylencers, Apothecary, Banner of Brotherhood, Psybolt Ammo, Master craft any weapon +5 points.

Special Rules: Psyker Level 1

Psychic Powers: Hammer Hand, Holocaust

Callidus 145 Points

Eversor 130 Points

Vindicare 145 Points

Wargear: Exodus Rifle

Options: ?

Special Rules: Choose any model as target (not just unit), 4d6 armor penetration, always wounds on a 2, remove invulnerable save from target for rest of game.

Culexus 135 Points

Assassin Profile: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv 6++ Points: See temple

Wargear: ?

Rules: Feel No Pain, Dodge Save

Inquisitorial Henchmen Warband

Troops:

Grey Knight Terminator Squad

Grey Knight Terminator: WS 4 BS 4 S 4 T 4 W 1 I 4 A 2 LD 9 Sv 2+/5++ 40 Points

Wargear: Storm Bolter, Nemesis Force Weapon, Frag Grenades, Krak Grenades.

Options: Psybolt ammo

Special Rules: Psychic Mastery 1

Psychic Powers: Hammer Hand

Special Upgrade Character - Justicar Thawn: WS ? BS ? S ? T ? W ? I ? A ? Ld ? Sv2+/ ?++ ? Points

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: 4+ will be back.

Grey Knights Strike Squad (the regular GK's)

Grey Knight: WS 4 BS 4 S 4 T 4 W 1 I 4 A 1 LD 8 Sv 3+ 20 Points

Wargear: Storm Bolter, Nemesis Force Sword.

Options: Psybolts, Personal Teleporters

Special Rules: Psyker Level 1

Psychic Powers: Hammer Hand, Warp Quake.

[Transports]

Rhino

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker

Psychic Power: Fortitude

Razorback

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker

Psychic Power: Fortitude

Chimera

Fast:

StormRaven: 205 Points

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker

Psychic Power: Fortitude

Heavy Support:

Purgation Squad

Grey Knight:WS 4 BS 4 S 4 T 4 W 1 I 4 A 1 LD 8 Sv 3+ 20 Points

Wargear: Storm Bolter, Nemesis Force Weapon, 4x Incinerators, Frag Grenades, Krak Grenades

Options: Replace Incinerators with Psycannons at +20 points each, Psilencers for +? points.

Special Rules: Do not need line of sight.

Dreadnought

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker

Psychic Power:Fortitude

Nemesis Dreadknight (MC): WS 5 BS ? S 7 T ? W 4 I ? A 3 Sv 2+/4++ 130 Points

Wargear: Heavy Psycannon, Super Incinerator, 2 close combat weapons.

Options: Personal Teleporter +75 Points

Special Rules: Monsterous Creature, Deepstrike, Psychic Mastery 1

Psychic Powers: Hammer Hand, Holocaust.

Land Raider (and variants, including redeemer)

Wargear: ?

Options: ?

Special Rules: Psyker

Psychic Power: Fortitude

Units tied to unknown Special Character:

Ghost Knights - Terminator retinue that increases in size with each wound the character takes.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ну вот теперь похоже можно фильтровать поток слухов - не то чтобы фейк, но уж больно красочно звучит.)
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Чето как то трупса не внушает. Даже если немезис это не просто +1 к инициативе а еще и павервепон - то 1 атака это смешно. 4 вепон тоже. И это за 20.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

С 8-м лидаком много не наколдуешь себе хаммерхендов. Да и сомнительно за 20 очей 5 иню и павершашку вместе. Имхо - просто +1 иня за немезиду и усе.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Собственно цены, отряды и спец правила подтвердило несколько разный источников. Считайте что это саммари кодекса без статов и цен.

При этом: УБИЛО что дреднайт при 2+4++ и 4х вундах ДЕШЕВЛЕ карнифекса. Ассасины стоят слишком мало за сви статы и способие. Хайвгарды тиранидов нервно курят в стороне, смотря на пургаторов с 4мя с7 рендринг хеви 4 на 36 выстрелов без лоса...

Идти теперь на турнир демонами просто идиотизм, так как таких серых будет каждый третий... И только ИГ, по традиции, смотрит на маров как на забавный парней с сияющих доспехах, что так забавно разлетаются на кусочки под их стрельбой :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я умолчу о том, как на маров всегда глядят сестры. Даже на таких маров. Чем их меньше и они пафоснее, тем нам лучше. Изменено пользователем Mitrius
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Сестры, как раз, будут страдать :) Штерн соло может пол армии в рауд положить, а ты про какие-то там взгляды. Удачный каст и половина моделей с 3й силов в 6 радиусе от штерна уходят без сейвов, это круче пасти.

Изменено пользователем Оракул Темных Богов
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Сестры, как раз, будут страдать :) Штерн соло может пол армии в рауд положить, а ты про какие-то там взгляды. Удачный каст и половина моделей с 3й силов в 12 радиусе от штерна уходят без сейвов, это круче пасти.

Я вижу сейчас по слухам армию, полагающуюся на психосилы. Армию, которая ломает демонов и резко уменьшит на турнирах их численность - то есть уменьшает для меня вероятность самого мерзкого и поломного матч-апа. У этой армии нет поголовного ФНП, как у бладов, что резко повышает ценность трупсы сестричек. В силу определенных обстоятельств я убежден, что вся Москва будет играть через серых и инквизиционной армии почти ни у кого не будет.

А теперь вопрос: чего такого могут обеспечить серые рыцари, что я должен испугаться?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если Гранд-Мастер может заставить скорить даже железку, то проблема серых будет решена.

Набиваем две трупсы - а все остальное забиваем пургаторами, дреднайтами, пурификаторами и прочими вкусностями.

А скорить у нас будет ..Лэнд Рейдер. В)

Но пургаторы - это как то совсем нечеловечно по отношению к лутасам, лонгфангам и прочим. 72 радиус без лоса и с рендингом. При том что отряд таких парней будет стоить 200 очей.

И кстати, в опциях пургаторов промелькнуло оружие "Psilencers". Интересно, что это за вилки.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что то уж слишком пока сказочно и хорошо)

Тоже что ль после выхода Бек и миньки полюбить) отряд железных термосов есть)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Техника, обкастовывающая себя от станов и шейкенов, это забавно. А ну как у противника худ есть, запаришься меряться.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не хочешь миньки двигать - будешь меряться кубиками.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

армии без пси защиты будут страдать.... а с ней будут беречь свой худ/руны как зеницу ока. Вполне бэковая игра, кстати, получиться. Серые будут стараться максимально ыбстро изничтожить псайкера/фарсира, а уж цели миссии потом.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Блджад, я понимаю -мечту всех серых 4ки выполнили в пятерке: дали им свою, особую ассолтку. Но почему она без лоса-то бьет?!!

[ Добавлено спустя 5 минут 18 секунд ]

Astral Aim (Purgation Squad only): Shooting Phase. Unit and attached characters may fire at any unit in range and regardless of line of sight. Target automatically gets a 4+ cover save that cannot be modified.

Ага, вот откуда у них стрельба без лоса. Но с кавером, хехе. Правда с 4мя псайками как бы и пофигу, наверное

Изменено пользователем Hide
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А супротив худов\фарсиров мы виндикара и возьмем.

Будет мстить им за прошлую редакцию. =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Дезвинг сдвинулся на второе место в числе армий, которые можно укомплектовать одними терминаторами. Или только я заметил, что они теперь в обычной трупсе?

Ну а по существу у меня лишь один вопрос: вся эта красивость будет приправлена соусом из новых миниатюр или нам дадут рамку с апгрейдами стандартных маров? Будут ли миниатюры в пластике или ГВ сделает финт ушами и оставит миниатюры металлическими?

рано, конечно ещё... но знать бы очень хотелось.

докупать к уже имеющимся двум пачкам ГК терминаторов ещё братьев по разуму и доспеху, или ждать быстросборный набор из игрушечного пластика

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...