Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Blood Angels


Рекомендуемые сообщения

Вроде же это не чисто маровская машинка, чего бы ей быть мега-готишной?)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 4,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Кстати, да. Вот только посмотрел в соседней теме. Учитывая зацикленность рейвен гарда на полетах, и упор ИА8 на РГ, звучит вполне реально, ессно не очень приятно для нас, БА.

Вот тут он:

План Imperial Armour 8

ia8plan.th.jpg

Изменено пользователем PriMarX
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

особенно, если вспомнить, что впервые эта машинка была анонсирова для ИА8 на каком-то из геймс-деев :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Чёт я не провалил в этой теме данной инфы с колокола.

Techmarines are said to be similar to the Space Marine codex, but lose Thunderfires and Fortifications rules, instead allowing squads access to Razorbacks as transports upgrades. They are said to have access to Orgyn based "assault servitors"...
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мммм. Мне оч нравится идея ГВ сделать техмаринов у бладов чем-то играющим, да еще и в хаку этого Виктора ввести. Очень мне нравятся эти дядьки, жалко конечно улучшение кавера, но заинтриговали сервиторы. ням-ням, кажется блады будут сочетать в себе все, что я любил и в них, и в ваниле. :rolleyes:

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А с чего ты взял, что они друг стали играющими?)) Вот у волков айронприст хотя бы мужик, но даже тут его никто не берет.

[ Добавлено спустя 2 минуты 8 секунд ]

Yet more drips and drabs regarding the Sons of Sanguinius. Lets get to it.

This piece of background comes via <a href="http://www.warseer.com/forums/showpost.php?p=4299013&postcount=1">Warseer:

"A little bit of background: another main theme of the codex is that the curse is becoming stronger. In reaction to this there is a kind of philosophical schism inside the chapter - nothing like civil war but an ongoing dispute. The Sanguinians try to adhere to the principle of their primarch and take the curse as a test of character. They try to overcome the affects and stay as civil as possible. Dante is the leader of this faction and it is the more influential. The Faustians however try to use the curse. They believe it was a gift of their dying Primarch to his children, that he gave them his strength. But it was wasted for millenia by overly hesitant chapter masters. The Faustians were a minor group and only prominent inside the Flesh Tearer Chapter. The ascend of the Lord of Death however sparked a fast growth of this group. Mephiston was the living proof that the black rage was not a curse but a only locked door on the way to the full potential of the Blood Angels. Sanguinary Priest Faustus is the most influential member. He is the lord of the tower of Amareo and has studied the black rage for centuries. The successor chapter have similiar groups. The only exceptions are the Flesh Tearers and Angels Sanguine. The former are all Faustians, the latter all Sanguinians.Speed is one of the main themes of the codex."

We've heard the army is subject to the following special rules:

-Combat squads

-ATSKNF

-Furious Charge

-Red Fury: Unit must pass a Ld check if an enemy model is within 12" or be subject to Rage USR

(Note the lack of Combat Tactics)

Techmarines are said to be similar to the Space Marine codex, but lose Thunderfires and Fortifications rules, instead allowing squads access to Razorbacks as transports upgrades. They are said to have access to Orgyn based "assault servitors"...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну, думаю я не правильно выразился. Собсно я иХ и в армии ванили никогда ни у кого не видел, ттолько у себя. Просто раньше они брались только за еденицы техники и собсно кроме починки техники были не нужны, а вот новые дают аксесс к разорбакам (ето хоть и не хорошо в общей картине армии, но дает стимул брать техмаров) и к этим загадочным "ассолт" сервиторам. мне че-то кажется, что эти сервиторы будут закачиваться плазмаганами, мельтаганами и т.п, да еще и какой-нить аналог павершашки нести, может просто +1 к силе и игнор армора. Ну эт так, ИМХО

Изменено пользователем PriMarX
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Имхо никто не будет брать ни разорбяки ни техмаров. Даже с ассолт сервиторами. Как-то не по бладовски это.

Изменено пользователем БОЧ рДГ 051088
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

фуриоз вшитое правило бладов.... асалт мар 18 птс..... трупса.... у сержа молот..... сквад примерно 220 птс, 50 асалт маров 1100 птс, выносящих все что угодно, разбивающее технику краками, а трупсу любую 30 атаками 5 силой 5 иней. Чем не имба? :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А точно 18? У ванили за 18 без ФЧ и не скорят.

У нас, говорят стрельбы совсем не будет...

Чем не имба? :)

ГВ имбы не выпускает ;)

А еще их нужно довести до хтх(мы же на паках). Ну и рины ковырять чем то надо. А 900 очей может на все про все не хватить...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У нас, говорят стрельбы совсем не будет..

если будут вменяемые байки или трайки. то проблем не будет вообще.

Можно будет очень интересных ревенгардов по сему кодексу собрать.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Можно будет очень интересных ревенгардов по сему кодексу собрать.

Местами эти РГ будут зеленые и светло-серые, ибо не успели еще перекрасится... =) =) =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

мне че-то кажется, что эти сервиторы будут закачиваться плазмаганами, мельтаганами и т.п, да еще и какой-нить аналог павершашки нести, может просто +1 к силе и игнор армора. Ну эт так, ИМХО

А мне кажется наоборот, никаких плазм и мельт - только фисты или повершашки. Если "на базе огринов", то получается Т5 С5 3 раны. Если на это сверху фист... получается жуть что, но скорее всего за адские деньги.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В сети еще не было снейк-пиков новых бладовских спруй? Очень интересно на что они будут похожи. Очень хотелось бы, чтобы было на уровне волков по какчеству :)

Изменено пользователем Amin
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А мне кажется наоборот, никаких плазм и мельт - только фисты или повершашки. Если "на базе огринов", то получается Т5 С5 3 раны. Если на это сверху фист... получается жуть что, но скорее всего за адские деньги.

Я думаю огрин-бэйзд имеется ввиду внешний вид миниатюры. А ассолт и спешл вепонс, я думаю, будут потому, что такого еще не было. были сервиторы с фистами,, и с хеви были, а с ассолт и спешал небыли, ну и чтоб не скучали, я думаю, для них будет небольшой бонус в хтх, о чем уже упомянул выше.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Еще немножко новостей от Linksys с bolterandchainsword.

Этот товарищь судя по всему имеет доступ к рабочей версии кодекса (вернее к нескольким разным версиям ;) ), и отвечает на вопросы по поводу грядущего Кодекса БА:

Before I start I have to warn you: there is no Librarian Dreadnought in the copies I have or had access to. That probably means that they are not up to date. I also know of some inconsistencies between the two codex copies. So add to every answer: 'in Linksys copy and not necessarily the finished Codex Blood Angels'.

1. Which FOC slot do the different dreadnoughts occupy and are they all seperate entries or are some upgradable? (i.e furioso to DC)

2. Does the Librarian dreadnought have psychic powers?

3. Does Mephiston have an invulnerable save/terminator armour option?

4. What options do honour guard have approximately? Are there options for no jump packs and sanguinary priests/tech-adepts still?

5. What options do Sanguinary high priests / commaders (HQ) have?

6. Are the new chaplains the same as codex chaplains (i.e. worse than our current PDF chaplains) or not?

7. Do Blood Angel Tactical Squads have BP/CCW/Bolter like Grey Hunters and Chaos Marines?

8. What are the amry wide special rules - do we get combat tactics also as you mentioned one chapter master swaps them for stubborn?

1. Heavy support. Furiosos with Drop Pod or Tantalus are Fast Attack. Absolutus is HQ, Moriar a Furioso upgrade (didn't knew this because it was not in the unit entry)

2. there is no Librarian Dreadnought, although Absolutus was a Librarian before his 'death' he has no psychic powers. Beside this I don't believe that the White Dwarf is referring to him. He is more the warrior type of dread than the mage type.

3. no invulnerable, no options

4. there are approximately 500 options: two-thirds of a page. There is a no-jumppack option. There are sanguinary priests and standard bearer but no tech-adepts - and only if the squad is bought with a HQ.

5. Sanguinary High Priests can take the usual close combat weapons, terminator armour, jump packs, bikes and The Red Grail: Feel no Pain for his squad.

Commanders can get everything including Exalted Blades and Perdition Pistols. No Red Grail or Rosarius or other special gear of course.

6. I am not sure what the difference is ^^. They have 1 higher WS, power weapon, independent character, grant fearless and melee to-hit reroll, Death Company can ignore rage

7. Boltpistol, Bolter, Frag, Krak, no meleeweapons except for the sergeant

8. red fury, furious charge, and they shall...., combat squads; depending on the copy combat tactics or not

The next questions came too late, but I answer them as good as I can:

knowing a little more about Dante would be nice too; is he getting a new model? has he lost any abilities? has he gained any abilities? has his wargear changed?

no new model, completely new rules, 4+ inv save, +1S power weapon, fearless 6" aura, up to 4 bonusattacks and a funny special rule: Get off my lawn!

Just kidding ^^ In truth it is 'Has seen it all': During deployment deepstiking, infiltrating or outflanking enemy reserves have to roll against Dante or have to be deployed in the deployment zone.

also i am kinda curious what options generic captains have, can they have the awesome Exlated +1 power weapons?

yes

1. and FINALLY we have all been talking truckloads about the Exatled (or EAS as an acronym thats already been picked up) but not all that much on the honour guard. what are the options for the honour guard like? what do these upgrades do?

2. is the sanguinator like the one from the .pdf or the thing from C:SM?

3. how many power weapons can be fit into the honour guard? can the Honour Guard still choose between jump packs or no jump packs?

1. no Exalted Blades, but Perdition Pistols, Melter, Flamer, combiweapons, all kind of close combat weapons, stormshields,

if you buy them with a HQ, they count as HQ but don't take up a slot. Then they can upgrade to artificer armour and Sanguinary Priest and Standard Bearer.

There was a weird special rule that doesn't make any sense: Honour Guard with the same armour save count as being equipped with the same gear. Huh?

2. no sanguinator. The Sanguinary priest has his normal special rule, but only the High Priest can get the Grail and FnP.

3. up to 10 power weapons. de-jumppack-ing is an option

Basically do we have FC all the time?

yes

Also, do we have Combat Tactics?? Or is it just FC/Rage.

combat tactics is ambiguous, Red Fury is not the same as rage

If you can get clarification on how Chaplains can channel rage.

his squad can reroll all to hit dice!

I'd like a confirmation that Assault Squads are troops always (or what is needed to make them troops) and what options they have (particullarly flamers/meltaguns)

Always troops. I haven't checked the options, sorry.

Also, I'd like to know about the options for the Tantalus Lander (again, don't worry about points). What weapons come base, and can other weapons be added, or swapped out? Any special vehicle upgrades?

haven't checked, sorry

1. are we gettin melta pistols for some squads?

2. are we getting SH veteran/s?

3. also, is moriar going to be able to get bodyguard dreads?

1. yes, Honour Guard and Commander can take them, they are called perdition pistols tho

2. SH????

3. no!

1: do SHP have any special rules? or are they just a means to get a grail into a unit?

2: are our scouts still w4 and bs 4? do they also benefit from FC and red fury?

3: do scouts get the same wargear options as normal marines? as in camo cloaks and all that?

4: do our venerable dreadnoughts also get the same upgrades as codex ones? as in better BS/WS and (i think) better armour?

5: do we also got shooty veterans?

1. SHP=Sanguinary High Priest? units in 12" can ignore red fury

2. ws/bs 3, Fc and red fury, yes

3. no camo cloaks, but otherwise as usual

4. the same armour and the same BS/WS because it is an upgrade to furiosos/normal dreads. But Absolutus has better WS and grants it in 6"

5. no

Как вам спец-способность Дантыча? Деманы плачут!!! :D

Изменено пользователем Valistan
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Этот товарищь судя по всему имеет доступ к рабочей версии кодекса (вернее к нескольким разным версиям ;) ), и отвечает на вопросы по поводу грядущего Кодекса БА:
Странно все это, очень странно. Как может быть несколько рабочих версий кодекса за полтора месяца до релиза? O_o
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...