Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Вопросы по подам из нового апдейта ИА


Рекомендуемые сообщения

С вирлвинд лаунчером - страшная штука. Особенно, если несколько. :) Практически, против любой армии, если не чистый мех.

Изменено пользователем Nit
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Nit, если ты почитаешь эту тему, мне тут три страницы доказывают, что они не могут стрелять ракетами с отменой кавера, потому что в апдейте для вирлвинда указан только один режим стрельбы. Я в растерянности, потому что от этого зависит, какие именно поды я буду заказывать (а бюджет не разиновый), а говорят разное. Так где всё-таки правда??

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я прочитал до этого. Думаю, что при большом желании, можно поспорить :)

А серьезно (мое имхо) - надо брать с вирлвинд лаунерами без вариантов. И независимо от отмены кавера.

Изменено пользователем Nit
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Nit, если ты почитаешь эту тему, мне тут три страницы доказывают, что они не могут стрелять ракетами с отменой кавера, потому что в апдейте для вирлвинда указан только один режим стрельбы. Я в растерянности, потому что от этого зависит, какие именно поды я буду заказывать (а бюджет не разиновый), а говорят разное. Так где всё-таки правда??

Открой ИА и апдейт и все узнаешь. =)

Стреляет точно только одним видом, там же прописаны все опции и т.д.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пока поюзал их в одной игре против ИГ - и там под с ассолтками натворил куда больше дел, чем два вирла вместе взятые - в ход приземления отоварил Демолишер (иммобилайз, стуннед, вепон дестройд), Хеллхаунд (стуннед, вепон дестройд), сдул со стола остатки взвода гренадёров, не добитые, кстати, вирлвиндом, и ещё сломал какую-то артиллерийскую пушку (криговцы были). И потом ещё землеройку взорвал (его в первый ход даже не пробили)

Изменено пользователем Mr. Wiggles
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Криговская машинка, не помню как она по нормальному называется

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Криговская машинка, не помню как она по нормальному называется

Hades Breaching Drill называется.

Из Подов больше понравился с ассолткой, просто зная склонность метагеймов где на 2-3 ксеносов приходится 6-7 бравых маров. ИМХО против маров и техники ассолтка лучше.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Еще раз перепощу, для сумневающихся и желающих поспорить:

Апдейт 2008:

Special Rules:

• Inertial Guidance System

• Immobile

• Drop Pod Assault

• Automated Weapons

Automated Weapons: When a Deathstorm drop pod lands it

opens fire indiscriminately. After landing, each unit (enemy or friendly )

within 12” of the Deathstorm and in line of sight comes under

attack as a hail of missiles sweep the surrounding area. Roll to hit

using the Deathstorm’s BS4 for either D3 Whirlwind attacks or D3

assault cannon attacks against each target unit.

In subsequent turns the Deathstorm may continue to fire a single

weapon, picking a enemy target and resolving the firing as normal.

Weapon Range Str. AP Type

Whirlwind launcher 48” 5 4 Ord1 /Barrage

Assault cannon 24” 6 4 Heavy4 /Rending

ЭТО апдейтил вот этот кусок из ИА 2, АПДЕЙТИТ!!!

69fb8a1680a1t.jpg

Правила на под из ИА, которые проапдейчены РБ 5 версией и кодексом СМ 5 версии , так как в правилах на под из ИА написано, что он выходит по общим правилам на поды.

» Нажмите, для отображения текста «
ADVANCED RULES: DROP PODS

The current Orbital Lander rules for drop pods are a bit confusing and don't really represent drop pod landings very well. Currently drop pods are either a free Veep Strike' special rule from Codex: Space Marine, or they are Orbital Landers. Neither rule really fits the models very well, so here are some replacement rules, which combine elements of both and should make drop pods work better in games.

Drop pods are a specialised form of orbital lander. Without a pilot or crew they lack the accuracy of a transport aircraft so the rules work slightly differently from orbital landers.

Drop pods always start a game in reserve. They may arrive from reserve in the first turn on a roll of 4+. When a drop pod arrives from reserve, place it on any table edge just as if it was an aircraft starting an attack run. Like aircraft this just signals the drop pod's approach, it cannot be fired at.

A drop pod moves after the opposing players Movement phase, but before their Shooting phase, interrupting the opponent's turn just like an aircraft. Move the drop pod in a straight line to its target point on the table. This is the drop pod's final approach before landing. Now return to the opponent's Shooting phase.

Enemy units can target the drop pod on its approach during their Shooting phase. They can fire at the drop pod

anywhere along its route, just as if it was an aircraft (ie. add 12" to all ranges, they are only hit on a 6, all hits are glancing). Being automated, drop pods ignore 'Crew shaken' and 'Crew stunned' damage results. Immobolised results destroy the drop pod. If the pod is destroyed then all its passengers are also killed.

Assuming the drop pod isn't shot down it will land at the end of the opponent's turn after their Assault phase. Roll a scatter dice. On an 'Arrow' it deviates 2D6" from the target point in the direction indicated. On a 'Hit' it deviates D6'; in the direction indicated by the small arrow.

If the drop pod lands on a model, move the model the minimum distance to avoid the drop pod, they see it coming and get out of the way! If a drop pod lands on a vehicle, then both the vehicle and the drop pod take a glancing hit from the impact.

If the drop pod lands in impassable terrain or deviates off the table then it counts as destroyed.

At the start of the Space Marine player's own turn, the pod springs open. Troops disembark from the drop pod in their Movement phase as if leaving a stationary, open topped vehicle. They may now fight as normal.

Изменено пользователем Darog
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти
×
×
  • Создать...