Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Necrons


Рекомендуемые сообщения

Значит СР дружили с некронами? И от них получали лабиринты куда упаковывали демонов. Интересно с какой династией.

Accompanying this message is the Hyperstone Maze, one of a series of Tesseract Labyrinths constructed at the height of the Charnovokh Dynasty. It is a trinket really, of interest only to scholars such as you and I, but I trust you will find it amusing - assuming you have the wit to escape from its clutches.
Вроде оно.

Очень интересно.Не,теперь некроны явно няшки =)

Dear lady...Инквизиторше...Этот чувак мне уже больше нравится =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 4,2 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Ох как интересно. Это что, получается у скарабеев будет аналог инстинктивного поведения? И они начнут дуреть, когда рядом не будет пауков или некрон? Хм... кидаешь лидак и если завали скарабеи получают рейж, и могут генерить сами себя о_О?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

По поводу скарабов - напомнило почему-то руки Мантрида из второго сезона "Лекса".

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

here are the necron overlord options:

free, hyperphase sword - power weapon.

10 points voidblade - cc weapon with rending and entropic strike.

5 points, gauntlet of fire - cc weapon w/ reroll to hit and wound, also shoots (template, s4, ap5)

10 points, warscythe -2handed power weapon, +2 strenght, 2d6 armour pen.

15 points, phylactery - on the first reanimation protocol roll the model has to take, returns with d3 wounds if he passes.

15 points, sempiternal weave - 2+ armour save.

20 points, tesseract labrynth - one use only, choose a charcter or monstorus creature in base contact, that play must roll a d6 and have a roll under the models remaining wounds or it is removed as a casualty with no saves of any kind allowed.

15 points, phase shifter - 3+ invulnerable save.

30 points, tacyon arrow -one use, (unlimited, s10, ap1, assault 1)

15 points, mindshackle scarabs - opponents model in combat takes a 3d6 leadership test, if he fails he strikes his own unit with d3 attacks when its his turn in combat, gaining all bonuses he would normally have. >

30 points, resurection orb - the unit the overlord is with get there 'reanimation protocol' rolls on a 4+ instead of 5+.

:)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А по базе у Лорда стафф оф лайт, да? А профиль его так и не всплыл?

Опять Вард запилил читню за 15 очков (вспоминая психотропные и рад гранаты у ГК) - я про миндшакль скарабов.

Тахионная Стрела разочаровала - слишком дорога. Это при 4 БС. Идея хороша, но она того не стоит.

Да и 3++ за 15 поинтов для модели с Т5 W3 слишком уж дёшего.

Филактерия дороговата, хотя мб мне просто так кажется.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

here are the necron overlord options:

10 points, warscythe -2handed power weapon, +2 strenght, 2d6 armour pen.

15 points, phylactery - on the first reanimation protocol roll the model has to take, returns with d3 wounds if he passes.

15 points, sempiternal weave - 2+ armour save.

20 points, tesseract labrynth - one use only, choose a charcter or monstorus creature in base contact, that play must roll a d6 and have a roll under the models remaining wounds or it is removed as a casualty with no saves of any kind allowed.

15 points, phase shifter - 3+ invulnerable save.

30 points, tacyon arrow -one use, (unlimited, s10, ap1, assault 1)

15 points, mindshackle scarabs - opponents model in combat takes a 3d6 leadership test, if he fails he strikes his own unit with d3 attacks when its his turn in combat, gaining all bonuses he would normally have. >

30 points, resurection orb - the unit the overlord is with get there 'reanimation protocol' rolls on a 4+ instead of 5+.

+ баржа

вот он лорд убийца всяческих индепов, ломатель техники и прочего

стоит дорого да.. но убить мефистона либо ещё когото приятно)

почему так?

потому что

летает быстро

бьёт больно не вылезая из баржи

может ещё ракетой сломать что-то

убить индепа

+ очень живучий)

Изменено пользователем akkaka
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Алсо, войдблейд явно не выдерживает никакой кнокуренции с косой (которая опять-таки уж чересчур дёшева, ящитаю)

[ Добавлено спустя 4 минуты 29 секунд ]

Получается, Оверлорд с косой, 2+ и 3++ будет стоить менее 150 птс. Суровый парень получается.

Жаль не указали, сколько будет стоить дестрбоди :(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Филактерия еще и одноразовая.

Жаль что стрелка получается с 4 BS был бы повыше имело бы смысл так да дороговато.

А лабиринт мне понравился, только не понятно в какой момент его можно применить.

Изменено пользователем SANi
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Алсо, войдблейд явно не выдерживает никакой кнокуренции с косой (которая опять-таки уж чересчур дёшева, ящитаю)

Ну как бы зато I2 и WS4 - и пиштолета нет, как и второго ССW. 3+1 атаки на чарже всего. Сильно не намашешься...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну как бы зато I2 и WS4 - и пиштолета нет, как и второго ССW. 3+1 атаки на чарже всего. Сильно не намашешься...

Зато С7 ПВ и 2д6 н АП. На дестрбоди ещё преферед энеми. Даже если дестрбоди будет стоить поинтов 50, выходит перец в районе 200 очков всего

Изменено пользователем N.Raxx
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Скарабы бисты? По ходу дела у ГВ очень хитрый план... сделать скарабеев жёсткими и продавать коробки с варриорами... тоннами.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Эм могу расценивать этот пост как троллинг, флуд или просто непонимание моего поста. Я говорил о том, что Заказав кодекс, я уже оплатил труд авторов, верстальщиков, художников. При этом я бы хотел доплатить скажем 2 фунта(20 за кодекс уже есть) за Пдф версию которая ко мне придет намного быстрее.

Да молодец, а теперь оплати труд королевской почты, просто почты и получишь печатное издание, на сколько помню в PDF у нас попадали только старые кодексы недавно, и брошюрки на подобие катачи... в конце концов что помешает тебе поделиться этой пдф, а тем ребятам распечатать его на принтаре и оставить авторов, верстальщиков, художников без хлеба? Как можно троллить и флудить на такие темы? Выже знаете Шура как я вас уважаю... Да кстати некроны уже в предзаказе кодексы вот уже едут, а тему когда из важных уберут?

Zirakaji хорошо хоть не джамппаки.

Изменено пользователем Estienne
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Destroyer Lords

Destroyer Lords come stock with the Warscythe and have the same weapon options as the Overlord (except they can't get the Staff of Light).

The only wargear choices Destroyer Lords have are:

• Sempiternal Weave

• Mindshackle Sacarbs

• Tachyon Arrow

• Resurrection Orb

Royal Court

• Royal Court: 0-5 regular Necron Lords (lieutenants to the Overlords) as well as 0-5 Crypteks (can take 0-5 of either or both, for a minimum of 1 model or a maximum of 10). Crypteks are masters of Necron technology, whose abilities sometimes appear like sorcery to other races, but they do not have any psychic powers...all their abilities do not require a psychic test or anything like that (nor are they ever referred to as psychic powers in any way). Any member of the Court (Lord or Cryptek) can be split off at the start of the game to lead a unit of Warriors, Immortals, Lychguard or Deathmarks (but only one per unit).

The Royal Court does not take up a HQ slot but may only be taken one per each Overlord (including the named ones) you take in the army.

Crypteks and Basic Lords

Crypteks vs. (basic) Lords in the 'Royal Court': both have more like squad leader stats then character stats (1 wound each for example) with both of their base points are in the exact same range as an IG Commissar, for example. However, all of the upgrades for these guys clock in the 5 to 45 point range (each option) with probably a 15 point median for their gear, so you can imagine that these guys will very quickly eat up your points if you give them many (or any) upgrades.

These (lesser) Lords come standard with Staff of Light but can upgrade it to (for a number points):

• Warscythe

• Gauntlet of Fire

• Hyperphase Sword

• Voidblade

And they can take any of the following gear (for a number of points):

• Sempiternal Weave

• Mindshackle Scarabs

• Tesseract Labyrinth

• Resurrection Orb

• Phase Shifter

Of all those weapons and upgrades only the Rez Orb benefits the unit. The rest of the upgrades just give the Lord extra benefits in combat or armor save.

So really, if you're looking to make the Lord improve a unit by leading it, besides adding some CC punch to the unit your only real choice is the Rez Orb and the Rez Orb is on the high end of the points scale for their wargear so it isn't exactly a steal to get a Rez Orb into a unit (which for those who aren't keeping up boosts that unit's, and only that unit's, Reanimation Protocols to a 4+).

Crypteks can be taken plain jane if you wanted (with only a Staff of Light), but if you want to upgrade them at all, then you have to select a 'discipline' that they follow. There are five disciplines to pick from and each one costs some amount of points to take, with the only benefit being that you get an upgraded weapon instead of the staff of light that fits into that discipline's role (all but one of these upgraded weapons are improved shooting attacks).

The 5 Disciplines are: Harbinger of Destruction (described as 'plasmancers', weapon is Eldritch Lance, wargear choices are Gaze of Flame & Solar Pulse), Harbinger of Eternity (able to read the future, weapon is Aeonstave, weargear choices are Chronometron & Timesplinter Cloak), Harbinger of Transmogrification (described as 'geomancers', weapon is Tremorstave, options are Seismic Crucicble & Harp of Dissonance), Harbringer of the Storm (described as 'ethermancers', weapon is Voltaic Staff, options are Ether Crystal & Lightning Field) & Harbringer of Despair (described as 'psychomancers', weapon is Abyssal Staff, options are Nightmare Shroud & Veil of Darkness).

Now, once you've chosen a discipline to upgrade to, you're allowed to give the Cryptek one (or both) of the listed wargear options. HOWEVER, the rules state that 'each of the wargear options can only be chosen once in each Royal Court'. So the only way you're going to get more than one Veil of Darkness (for example) is to take a second Royal Court and even then you're only getting a second one. So you will be able to spam these items.

Harbinger of Destruction

• Weapon: Eldritch Lance (36", S8, AP2, Assault 1)

• Potential Wargear: Gaze of Flame (Assault/Defensive Grenades for the unit) & Solar Pulse (covered in Imotekh's rules above).

Harbinger of Eternity

• Weapon: Aeonstave (a regular CC weapon except: Any model that suffers an unsaved wound from it loses 'fleet' if it has it and reduces its WS, BS, I, & A to '1' for the rest of the game).

• Potential Wargear: Chronometron (The bearer, or his unit, can re-roll a single D6 each phase) & Timesplinter Cloak (3++ save).

Harbinger of Transmogrification

• Weapon: Termorstave (36", S4, AP-, Assault 1, Blast weapon that causes an enemy unit hit by it to count as moving in difficult terrain in their next movement phase).

• Potential Wargear: Seismic Crumble (A single enemy unit picked at the start of the enemy's assault phase has its assault move reduced by D3" if attempting to assault the Cryptek's unit) & Harp of Dissonance (Unlimited Range, S6, AP-, Assault 1, Entropic).

Harbinger of the Storm

• Weapon: Voltaic Staff (12", S5, AP-, Assault 4 weapon that hits vehicles like Haywire Grenades: roll a D6 and 2-5 = glancing hit, 6 = ).

• Potential Wargear: Lightning Field (Enemy units assaulting the Cryptek's unit immediately suffer D6, S8, AP5 hits) & Ether Crystal (Any units arriving by Deep Strike within 6" of the Cryptek D6, S8, AP5 hits. If there is more than one Ether Crystal within range then you just increase the number by 1...so a total of D6+1 hits).

Harbinger of Despair

• Weapon: Abyssal Staff (Template, S8, AP1, Assault 1, roll against target's Ld instead of Toughness, does not affect vehicles).

• Potential Wargear: Nightmare Shroud (Each Necron shooting phase, pick an enemy unit within 18" and force them to take a morale test) & Veil of Darkness (Same as before but cannot be used to pull the unit out of combat).

So in general I think the basic Lord is what you take if you're trying to give the Royal Court some CC punch (or give a unit some CC punch)...besides the obvious Rez Orb choice, of course! Instead, if you're wanting to upgrade your unit to have some unique abilities and a specialty shooting weapon in it, then the Cryptek is the way to go.

Neither Lords nor Crypteks are ICs…they are assigned to a unit at the start of the game or are kept together as a Royal Court unit. The lesser Lords & Crypteks cannot take Catacomb Command Barges and they have no option to take Destroyer bodies.

[ Добавлено спустя 51 секунду ]

Entriopic strike is true however it requires a 4+to rolled for a hit to reduce a tank by 1AV and if a tank goes down to AV0 then its wrecked.

The deathmark stuff was right base unit 5 95points.

The monloith is 200pts.

Scarabs are 15pts a base with entropic as standard 4attacks 3wounds and they count as beasts now with fearless.

C'tan Shards are quite bad. Imotek's stuff was all right and he has a 2d6 range weapon thats str6 ap1 one shot.

the royal court was right, especially with crypteks.

The fliers doom scythe and the bomber variant are broken, with a 36" move and they can transport.

The ghost ark is in essence a portable res orb.

Necron immortals are worth taking over warriors with str4/5 (cant remember) ap4 rapid fire guns gauss.

Destroyers are a max squad of 5 with max heavy destroyer upgrades as 3 counting as jump infantry.

The new necron jetbikes llook insanely good in the artwork, shame about in practice.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Всё это уже было в теме.

Вот новости по Спайдерам с Дакки:

Canoptek Spyder: 50 Points per FOC

Can take up to 2 additional @ 50 each.

Can take Fabricator Claw Array: 10 points (CCW, fix vehicle/weapons)

Gloom Prism: 15 points (if an enemy unit is targeting it or friendly unit in 3" with psychic power, on a 4+ it is nullified).

Twin Linked Particle Beamer: 25 points (24" S6 AP5, Heavy 1 Blast)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Насчёт стрел.

Поставить стрелочника рядом с криптеком с часиками и перекидывать на попадание/пробивание/повреждения (на 1 из 3, правда).

Радоваться.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

799.M41 The End of Waaagh! 'Eadcrumpa

Bik Mek 'Eadcrumpa leads his Waaagh! to the newly awakened Tomb Eorld of Suranus. After initial skirmishes proved his still lethargic Necrons to be no match for the Orks. Lord Nepthk strikes a pact with 'Eadcrumpa. In exchange for several dozen functioning Doomsday cannons, 'Eadcrumpa agrees to leave Suranus and seek plunder elsewhere (whilst secretly resolving to return to Suranus at a later date). Three months later, when the Waaagh! descends on the agri world of Eden Prime, 'Eadcrumpa is unable to resist his urge to investigate the Doomsday cannons' systems. One breached containment core later and 'Eadcrumpa, his Waaagh! and the planet Eden Prime are erased from existence.

Некры торгуют и с Орками.Дожили блин.

Canoptek Wraiths are 35 per model (Rending, Wraithflight, 3+,3++), may include up to 5 additional Wraiths at 35. Can upgrade to have Particle Caster for 5, Whip Coils for 10, Transdimensional Beamer for 15.

С Дакки.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Почему торгуют? Некры откупились от орков пушками, иначе орки там всю гробницу бы залутали. Некры то спали:D Обидно, что этого мека Хэдкрампу разколбасило вместе с планетой:(

Изменено пользователем Zirakaji
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

На Колоколе написали.

Флейды будут иметь 4 атаки.(3 в профиле+2ццв)=50 атак на чардже! :P

Но этого как мы понимаем -не будет. <_<

Про Монолит.

При дипстрайке,если он падает на вражеский отряд-то убиваться не будет.

Он будет делать вражескому отряду Танк Шок.

(это я так понял отсыл к 6 редакции)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Но этого как мы понимаем -не будет.

Почему это не будет...

Если окажется возможность в них ещё и товарищей из Двора окольными путями посылать, да добавить поддержку Зандреха, то они начинают казаться не таким уж безнадёжным вариантом...

Тем более если вспомнить, что с учётом дальнобойной энтропии у криптеков окажется весьма пристояная озможность на ура ломать всякие машинки с 10 (теперь 9 или меньше) задней бронькой...

[ Добавлено спустя 2 минуты 42 секунды ]

Ежели монолит можно будет спокойно сбрасывать на головы пехоты, это уже будет замечательно...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

да добавить поддержку Зандреха
а без именных уже никто не воюет и тактику не планирует?

Ежели монолит можно будет спокойно сбрасывать на головы пехоты, это уже будет замечательно...
ну за танковый шок с налёта уже спасибо. интересно знать, что в него ещё напихают
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

а без именных уже никто не воюет и тактику не планирует?

Не знаю, я всех не спрашивал... Говоря об именных, почему-то мне кажется именные криптеки не будут сильно популярны. Слишком уж жалко будет от Двора отказываться. Хотя возможность переброса резервов... может быть товарищ Мумм-Ра и будет иметь место под солнцем.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

именные криптеки? интересно. а каких нибудь именных врейтов или флэйдов (типа теллиона) не намечается?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Врейты теперь совсем роботы, так что без именных... а насчёт именных флейдов (точнее Flayed Lords... даже не знаю, как это правильнее сказать) - в флаффе есть некоторое количество Лордов, которые тоже себя в чужие шкуры заворачивают. Например, один был в книге "Падение Дамноса". Как бы то ни было, т.к. флейды теперь опасные заразные дегенераты, за подобными лордами ни один нормальный некрон не последует, только Flayed Ones.

Вроде бы у них есть аж целое собственное "королевство" с таким Лордом во главе в районе Ghoul Stars.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...