Estienne Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Wertyn почему отряд воинов сократят до 15? Считаешь что MAX вместимость транспорта = MAX численности подразделения? Напрасно, орки могут бегать по 30 хотя вагон возит 20, а труки так 12, Кровавые когти могут по 20 носится, а самый вместительный лендрейдер это 15 от силы, ХСМ, Эльдар, ДЭ, пардон даже Тираниды теперь со спорой. [ Добавлено спустя 2 минуты 2 секунды ] Марвин а у меня сложилось впечатление что от перечисленного, что от прочитанного что в кодекс накидали всё всё что только есть, что было у предыдущих кодексов МВ... набито так, что думаю пора начинать играть в ФБ... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
DANned Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Но вообще как-то слишком вкусно все выглядит. Сейчас, небось, опять повторится прошлогоднее "Да, Архону можно дать игнорирующее броню инстадефящее оружие, которое будет вундить на 2+ из-за его свиты, а еще один кусок эквипа даст 2 доп. атаки!" Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
SmallEvilman Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Но вообще как-то слишком вкусно все выглядит. Сейчас, небось, опять повторится прошлогоднее "Да, Архону можно дать игнорирующее броню инстадефящее оружие, которое будет вундить на 2+ из-за его свиты, а еще один кусок эквипа даст 2 доп. атаки!"че, такое разве было? :? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Fan67 Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 HEAVY SUPPORT • Doomsday Ark: Variant of the Ghost Ark transport: Open-topped, AV11, Quantum Shielding, Living Metal. Something I forogot to say about the Ghost Ark...each Guass Flayer array (5 Flayers) on each side is allowed to fire at a different enemy target (and different from the Doomsday Cannon). Not entirely clear whether a weapon destroyed takes out a whole array or not, but I'm leaning towards yes. The Doomsday cannon has two profiles, one for if the vehicle did or didn't move that turn (with the non-moving one being 72" range S9 AP1 Large Blast). The moving profile only has a 24" range and a S7 blast. Basically described as gunboat whose strategy is to hit first and destroy the enemy before they can fire back. • Annihilation Barge: Described as anti-infantry support platforms. Variant of the Catacomb Command Barge: Open-topped, AV11, Quantum Shielding, Living Metal. Has a twin-linked Tesla Destructor & a Tesla Cannon, but can upgrade the cannon to a Gauss Cannon. Not exactly sure why you'd want to do that except for the extra range (36" for the Gauss Cannon as opposed to all Tesla weapons which are 24" range). • Monolith: 35 Point reduction along with corresponding nerf in invulnerability (were you not expecting that?). Still AV 14 and still has Living Metal (although again that only helps remove Crew Stunned/Shaken now). Can still Deep Strike but no longer has invulnerability from Mishaps. Has 4 Gauss Flux Arcs (which are now just Heavy 3 instead of randomly rolled). Particle whip is now just a straight up S8 AP3 24" large blast. The portal can be used to either transport any non-vehicle friendly Necron unit through it or to suck enemy models within 6" to instant death who fail a Strength Test. No bonus to reanimation protocols (the replacement for WBB) is present. Although, at the end of the day, this is still an AV14 vehicle all around, which is pretty imposing in the current game. Unfortunately all of its weapons are really close range, which means it will also now tend to be in Melta range... • Doom Scythe: Pure fighter variant of the Night Scythe. AV11 with Living Metal (but no Quantum Shielding or open-topped). Is supersonic (36" flat-out) and can fire all its weapons when moving at cruising speed. Has a twin-linked tesla Destructor & a Death Ray, which allows a 3D6" line to be drawn (with one end of the line being within 12" of the vehicle) and causes a number of hits on every unit crossed by the line equal to the number of MODELS in the unit hit. Oh and did I mention that these hits are S10 AP1? Nasty indeed! But at nearly 200 pts for an AV11 vehicle, to get within 12" to unleash this beast will probably be a bit rough. • Tomb Spyders: The artwork makes them look much more flying and nimble, like giant Scarabs. Can now repair vehicles like a Techmarine, Big Mek, etc. Can take an anti-psychic defense against any power targeting a friendly unit within 3" (nullified on a 4+). Can still create Scarab Swarms, but only into existing swarms on the table (they no longer form a unit with the Spyder) and it can still take damage if it rolls a '1' while doing so. Can take Whip Coils (by giving up a close combat weapon and a +1 to repair vehicles) which is like a Tyranid Lash Whip. Can take 1 or 2 Particle Beamers (by removing its CC/fixer arms) to do so. 1-3 in a unit. So that's about it for now. But I'd be remiss to point out that I didn't mention any of the special character's abilities really or any of the wargear/rules of the Crypteks. There are lots of neat toys as usual in 5th edition codexes. I'm not going to list them all, but I'll pick a random one that just seemed fun to me...there is a special character (the Stormlord) who makes the first turn of the game be night fighting no matter what the mission and can try to extend the rule into further turns by rolling higher than the current turn number on a D6...in addition, while the Night Fighting rules are in effect all unengaged enemy units suffer D6 S8 AP5 hits on a D6 roll of '6' at the start of each Necron shooting phase (hit by lightning strikes). And of course there is a Cryptek ability 'solar pulse' which allows (once per game) at the start of any turn (friend or foe) for the Night Fighting rules to be cancelled for that turn (or apply if the Night Fighting rules weren't in effect when the pulse was launched). So I could see an army based around this using Night Fight (with Lighting Strikes, of course), and then any turn they REALLY need to shoot, you can use the Solar Pulse to cancel out the Night Fighting effects on your own turn, which still leaves them affecting enemy shooting on their turn! Seems like it could be quite nasty indeed! Oh, and he can try to seize the Initiative on a 4+ except against Orks (who confound his logic). But of course, he is also over 200 points naturally. Anyway, plenty more tricks and stuff to read about when the codex comes out! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Estienne Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Вот и монолит с томб спайдером... а куда делись скаробеи? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Fan67 Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 (изменено) Моя любимая варгирка (Солар Пульс) заиграла. :) Я уже вижу связку Doom Scythe->Stormlord->Cryptek(Solar Pulse). Делаем ночь, турбобустим, на следующий ход снова делаем ночь, подсвечиваем вспышкой, стреляем линией S10 AP1 на 3д6 дюймов вдоль армии противника... Вот и монолит с томб спайдером... а куда делись скаробеи? они в фаст атаке, понижают броню технике, а так остались прежними. Изменено 16 октября, 2011 пользователем Fan67 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Estienne Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 А да точно, вот же • Canoptek Scarabs: See the rumors copied in the OP for more details on what Scarbs do now. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Тюрьминатор Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 У некронов появились свои челюсти и рунпристы. <_< Слегка урезанные, правда, все-таки это некроны, а не КОСМОВОЛКИ. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Fan67 Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 (изменено) Мне кажется <количество моделей в отряде> S10 Ap1 хитов куда приятнее. Паладины грейнайтов - превед. Челюсти по технике вообще не работают. А с глобальным найтфайтом этот самолёт может теоретически пережить пару ходов и пострелять 2 раза. Изменено 16 октября, 2011 пользователем Fan67 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
dumon157 Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Бэк вроде я так понял никому уже не интересен. background notes: There is a dramatic change in the fluff in this codex from the previous incarnation of the Necrons. The Necrontyr's empire was massive at one point, but the different Lords in the empire started to turn against each other in civil war. To prevent this from happening the overall ruler of the Necrons (the Silent King) started the war against the Old Ones specifically to give them a common enemy to fight against to prevent his empire from destroying itself. Of course, the Old Ones ended up kicking their butts and in desperation, the Silent King found the C'Tan and agreed to the Deceiver's pact without realizing what he was doing. However, after the Necrons helped the C'Tan to kill off the last Old Ones, the Silent King then ordered the Necrons to turn on the C'Tan in vengeance and utterly destroyed the C'Tan into tiny shards. This war agains the C'Tan weakened the Necrons overall so much they decided to go into stasis to avoid the vengeance of the Eldar (the C'Tan had killed the Old Ones, but not all their children). Now that the Necrons have reawakened in the 41st millennium, their goal is no longer to 'harvest' souls for the C'Tan (the C'Tan shards are now their slaves) as it was in the old book, but rather to reestablish the great Necron empire that spanned the galaxy before the war with the Old Ones began. However, the overall hierarchy of the Necron people is gone for the most part, leaving each individual Empire to once again rule for itself. This means each Tomb World (or cluster of Necron worlds) is essentially a separate little empire to itself, with a full backstory and idiosyncrasies. While Necron warriors are pretty much just automatons and Immortals not too much better, every other higher Necron being is now much more like an actual person, as their essence is simply trapped inside a metal body. So there is lots of crazy nuance to Necron culture that was never present before. The codex now has plenty of 'quote' boxes featuring memorable quotes from Necron Lords like other races have in their books. There are some Necron Lords who honor valor in battle, there are a few Necron Lords who trade with other races, and although an uneasy alliance apparently, yes Necrons and Blood Angels did end up fighting against a Tyranid Hive Fleet together. Oh, and there is definitely plenty of reason to have Necron vs. Necron action now (as the old feuds between competing Necron Lords flare back up again). All in all, it is a major tonal shift. While part of me recoils from it, the other part of me thinks that Necrons as they were had no distinct 'character' that each player could choose to get behind. Yes, the race as a whole had 'character' in how it was organized and functioned, but there was never any really good reason that a player should have his Necron force painted and modeled 'X' way as opposed to another player with his Necron army looking 'Y' way. People certainly painted their Necrons in different (neat) ways, but there was never really any good fluff giving players inspiration to do so. The only real 'personality' in the old book was the Deceiver, and that frankly wasn't the Necrons, it was their god. The mindless mission that all Necrons were on was basically really similar to Tyranids...the Necrons were coming to harvest every living thing in the galaxy (yawn). This new incarnation, love it or hate it, gives the Necrons a whole wide array of personality and every single empire has different goals and motives (not to mention paint schemes, markings, etc). Some Necron Lords are obsessed with finding the perfect flesh bodies to transfer their sentience back into. One Necron Tomb World was damaged during the great sleep and erased all the Necron sentience and has started basically commanding its Necrons like true robots (and is actively attacking other Necron worlds to take them over and keep growing), and there are of course dozens more little stories. The Silent King, who put himself into exile (for his unforgivable crime against his people) by leaving the galaxy after defeating the C'Tan encountered the Tyranids in the void between galaxies and has returned to spur the Necrons into action against the Tyranids (realizing that if the Tyranids wipe the galaxy clean of biological matter, then the Necrons will never find a form to transfer their minds back into). Oh, and the biggest rival of the Necrons is now actually the Altaoic (sp?) Craftworld. Apparently they are the only Eldar who stayed true on the original path to seek out and destroy Necron Tomb Worlds while the rest of the Eldar got all caught up and destroyed in their decadence and then the Fall. Altaoic rangers have traveled the galaxy far and wide over the millennia (ever since the Necrons went to sleep) to track down and destroy or hamper Tomb Worlds from reawakening. So with this new direction there is now tons of different possibilities for players to make Necrons forces different from each other and there are neat new takes on 'nemesis' races like Eldar & Tyranids to drive gaming plots as well as good reason for Necron on Necron battles. And as for totally destroying the background of the C'Tan, the codex does allude to the fact that there are lots of unaccounted for C'Tan shards still allegedly cast around the galaxy. The Necron are always trying to hunt them down and imprison them (in pocket dimension prisons), but this does still leave the door totally wide open for a shard of 'The Dragon' to be on Mars and for shards of 'The Deceiver' to have done all the crazy things that's been written about him in novels. Essentially, the full power C'Tan were massively, massively powerful, and the 'shard' versions of them are closer to the idea of what we had in the last codex anyway (something that can be killed/banished on a battlefield). So while it is a little shocking to have such a massive fluff change hit, I do think it is probably the right way forward to create a more fully realized faction. But I do think it is probably going to be a massive turn-off to those players who absolutely adored the old fluff for the army. Via DakkaDakka http://www.dakkadakka.com/dakkaforum...4.page#3450256 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
OldWorld Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Может кто-то перевести на русский? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Estienne Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 (изменено) ... ВСЁ! я наконец поняло в чём дело, год ФБ! Игроков 40k решили достать Мэтомщиной, чтоб в ФБ переходили и новые армии себе там накупали. Вот на меня кстати сработало. [ Добавлено спустя 3 минуты 12 секунды ] Марвин в общем, Некроны теперь не изводят всю жизнь в галактике в честь Богов не приносят им ненасытным души, а зачмырили богов и в м41 начинают строить свою Империю. Они теперь у нас жизнь в металлическом теле. Изменено 16 октября, 2011 пользователем Estienne Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
OldWorld Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Марвин в общем, Некроны теперь не изводят всю жизнь в галактике в честь Богов не приносят им ненасытным души, а зачмырили богов и в м41 начинают строить свою Империю. Они теперь у нас жизнь в металлическом теле. Типо Тау? =| Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Тюрьминатор Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Типо Тау? =| Ога, Высшее Металлическое Благо. =) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Черт, все строят империи, царства, возрождают их. Только тираниды и некроны этим не занимались, а просто кормились, без высоких целей и пафоса. Теперь остались только тираниды. А потом и им припишут желание создать межгалактическую федерацию. Понимаю, бэк обновлять надо, но не ставить же все с ног на голову. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
dumon157 Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 (изменено) Да,они,Блин и примарха по ходу спёрли! Trazyn the Infinite: He is a Necron who woke very early and is fascinated with studying and collecting history. His tomb world is filled with secret trinkets including (I quote) 'a giant of a man clad in baroque power armor' (start your wild theories here!). Изменено 16 октября, 2011 пользователем dumon157 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Estienne Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 (изменено) Типо Тау? =| Ну самые первые строчки в принцыпе не врут и достаточно понятны, даже для плохого знания англицкого... There is a dramatic change in the fluff in this codex from the previous incarnation of the Necrons. Да и в отличии от ТАУ у них там гражданская война между лордами, видно потому и не захавали всю галактику пока. Вот разберутся с четвёртой колонной, и можно галактику захватывать. Изменено 16 октября, 2011 пользователем Estienne Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Fan67 Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Некроны, торгующие с другими расами... боже ш мой... Мне кажется или это почти дословно копирует бэк Томб Кингов? К сожалению, плотно фбшные книжки не читал. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Wertyn Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Некроны, торгующие с другими расами... боже ш мой... Тоже сижу читаю...и вот на этом моменте моя вера в некронов дала трещину.... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
DarthM Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Мне кажется или это почти дословно копирует бэк Томб Кингов? К сожалению, плотно фбшные книжки не читал. Местами. Каждый себе на уме Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Iron Duke Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Аффигенно ! Блин прямо уже дождаться сложно Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Estienne Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 (изменено) Некроны, торгующие с другими расами... боже ш мой... Мне кажется или это почти дословно копирует бэк Томб Кингов? К сожалению, плотно фбшные книжки не читал. В старой книге Томбкингов упоминалось что в Пустыни Арабии есть города где живут живые и мёртвые, что в Стране Мёртвых есть кочевники которые защищают "великие города" от всяких там археологов и служащих Фараонам, что флот томбов плавает по побережью старого света чтобы набрать рабов... Что там сейчас точно не скажу, но там нет таких революций насколько знаю. В общем то вот теперь у нас какие некроны... нет, у вас. Изменено 16 октября, 2011 пользователем Estienne Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
DANned Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 SmallEvilman, а как же: По архону: он может взять апгрейд, дающий ему вундить на 2+, стакается с хаскблейдом (павер вепон, наносящий инсту). Ниды разбегаются в панике :( Специально нашел) и всякое по мелочи, вроде джетпаковых скарджей, соултрапа на спешиал характерах, более дешевого рейдера("не может же быть, чтоб при удешевлении рины, рейдер остался как есть!") Эх, мечты... По слухам: что, никакого пехотного хеви суппорта??? Печалька, полную пехотную фалангу таки не собрать По беку: вообще забавно, как люди, пришедшие после релиза Некронов, прочитавшие новый бек, будут потом читать, например, Макнилского найтбрингера, Dead Men Walking, книги про Каина и думать "какие-то здесь тупые и неправильные некроны" Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Fan67 Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 Мне, кстати, пришла наконец Dead Man Walking - буду читать про Криг против Некронов. :) Единственный светлый момент в Fall of Damnos - это то, что некроны победили. А в целом - мрак. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Bjorn Stormwolf Опубликовано 16 октября, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 октября, 2011 новые некроны хороши, прям древнеегипетские волки) по беку и скватов слопали, и норм, никто уже не помнит. И ту же 13 компанию забросили, и Русс был магистром волков, так что такие встряски бека есть гуд, КМК. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения