Шикарный Манул Опубликовано 16 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 марта, 2021 хм , архонт который может попробовать отрывать лицо это уже интересно срепент кис труборны тоже забавные Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 16 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 марта, 2021 (изменено) Вкраце мысли по поводу прочитанного Новая таблица ПфП. Именно что новая, она другая во многом и придется привыкать играть иначе. Патрули [ну уж нет]аляву, бэково. Рейдер форс из трех веток, чертовски бэково, рад что оставили, ибо я принципиально хочу водить три ветки вместе. Труборны! Да воздаться всем Темным Музам! 10ка с бластером и дарк-лэнсом теперь просто маст-хэв))) Ядовитый язык, обсешшен и стратегма отличные. Пока всем доволен. Изменено 16 марта, 2021 пользователем Knijnik Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 16 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 марта, 2021 по поводу пфп у меня только вопрос сколько будет способов его разгонять правило наркоты сделали менее наркоманским что хорошо) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Джонсон Опубликовано 16 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 марта, 2021 Realspace detachment подразумевает что я могу взять его, состоящий из 3 трех патрулей (кабал, вичкульт и ковен) и типа он будет за один детач? Не совсем так Перед игрой нужно заявить, какой детач Кабала, какой - Вичкульта. А ещё можно один детач назвать Рилспейс рейд. И если в этом Рилспейс рейде будет весь ассортимент хаку и трупсы, то все молчат чартер тактики, пусть это будет и смешанный детач. Насчёт Иннари - вроде да, работать с ними будет Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 16 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 марта, 2021 (изменено) А можно взять например батальон/бригаду и заявить его реалспейс детачем, взяв там Хаку всех трех и получив как следсвие все обсешшены? Изменено 16 марта, 2021 пользователем Knijnik Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lexx di Опубликовано 16 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 марта, 2021 А можно взять например батальон/бригаду и заявить его реалспейс детачем, взяв там Хаку всех трех и получив как следсвие все обсешшены? я так понял что можно ....там просто в детаче должны быть модели ....из минусов скорее всего потеряет именные страты для культов и т.п. но скорее всего булут страты иименно на реал спас райд....т.к. у них один кейворд....ну обсешены оставили Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Блин, подскажите как правильно в игре будет выглядеть вторая половина пятой строки новой таблицы ПфП. Чет тут некоторые сомнения меня гложут в моем понимании буржуйского. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Korabel Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Блин, подскажите как правильно в игре будет выглядеть вторая половина пятой строки новой таблицы ПфП. Чет тут некоторые сомнения меня гложут в моем понимании буржуйского. При определении по таблице деградации оставшиеся вунды удваиваются. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 (изменено) При определении по таблице деградации оставшиеся вунды удваиваются. Вот это и смутило. У нас есть много чего с таблицей деградации?)) Изменено 19 марта, 2021 пользователем Knijnik Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Korabel Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 (изменено) Вот это и смутило. У нас есть много чего с таблицей деградации?)) Техника с вундами >10 Изменено 19 марта, 2021 пользователем Korabel Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Korabel Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Приятно Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 (изменено) 11 мест в рейдере 6 в веноме АААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Сегодян в каммораге танцы, сегодня в каммораге праздни! Всем пленных мон-кей за мой счет!!! Изменено 19 марта, 2021 пользователем Knijnik Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 (изменено) Heat lances are new melta rule, S8, and always in melta range 18" range No core HQ seems to have lost weapon options except for haemonculus. Haemie can now use all his stabbies in one combat and gains a healing rule. The archons huskblade is nerfed to S3. His aura now works on incubi. The succubus archite glaive is still d1, no more -1 to hit, she can still take wych weapons Lelith has all her old abilities. Her invulnerable is now 4++ and -1 to hit. She also seems tk be able to consolidate 6" in any direction. Liquifiers are s4 ap-2 d1 flamers. Haywire rule unchanged, base weapon now S3 ap-3 dd3 Incubi Tormentors rule is now a 2d6 roll and if you beat enemy ld they fight last Drazar still fights twice. My Spanish friend tells me that Splinter Racks give rapid fire weapons RF at max range. Изменено 19 марта, 2021 пользователем Locke Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Korabel Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Дражар - феникс лорд здорового человека. Лицо отрывает , кого надо бафает , кого надо дебафает + вполне сносная живучесть за свои очки. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 (изменено) +1 Round for Power from Pain for all Black Heart kabal units. In a real space raid detachment all Mercs also count as being on an extra round for power from pain. +1 LD for all Black Heart units. One rerroll to hit per unit with this obssession. Изменено 19 марта, 2021 пользователем Шикарный Манул Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Korabel Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Скурджи Я начал понимать испанский. :D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 несколько удивлен что скруджи кор Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ApofisHebi Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Да там чот почти все кор внезапно. Интересно что за новое правило армии blade artists, у всех есть. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 (изменено) There is a Succubus and Haemy equivalent to the Master Archon. Haemy gains an ability to return to life like Saint Celestine, a nasty once-per-battle relic (D3 mortals on 2+, the unit loses Aura abilities and can't benefit from Auras till your next turn) and his Warlord Trait lets him ressurect Wracks, Super-Succubus consolidates at 6' and does not have to finish closer to an enemy models (which is crazy ass balls) brutal Artifact Weapon (+2 S, -4 AP, D2, wounds 6+ ignore invulnerable saves) and a Warlord Trait that allows her to switch out her normal Attacks for 3+number of enemy models 2' around her. Bloodbraids return - as Trueborn, one unit, they have WS 2+, bonus Ld and upgraded Blade Artists (6+ to wound gain -1 AP, bloodbraids gain -3 AP), wracks also get one unit like this Haemoxytes - +1 Inv save, bigger Ld and once per phase, they ignore damage from a first failed saving throw. Изменено 20 марта, 2021 пользователем Locke Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ApofisHebi Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 Blade Artists (6+ to wound gain -1 AP) Это та самая дыра в пальце, когда берешь миньки дэ и натыкаешься на какойнить шип :D Но забавный бонус, внезапно можно когонить и кабалитами теперь прирезать даже. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 19 марта, 2021 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 марта, 2021 (изменено) From facebook. Dude is legit, he posted a picture with himself and the book. Due to character limits and mess in the comments, I compiled all the info collected into this post. Before you ask more, read the whole thing - the answer might have already been provided. I will post no photos nor points due to trade agreements, so do not ask about them. Straight from the top: I have just returned to 9th edition and have not played DE, so I can't gauge if models are better or is the book is going to be competetive. It looks nice and fun, that's for sure. There is a Succubus and Haemy equivalent to the Master Archon. Haemy gains an ability to return to life like Saint Celestine, a nasty once-per-battle relic (D3 mortals on 2+, the unit loses Aura abilities and can't benefit from Auras till your next turn) and his Warlord Trait lets him ressurect Wracks, Super-Succubus consolidates at 6' and does not have to finish closer to an enemy models (which is crazy ass balls) brutal Artifact Weapon (+2 S, -4 AP, D2, wounds 6+ ignore invulnerable saves) and a Warlord Trait that allows her to switch out her normal Attacks for 3+number of enemy models 2' around her. All leaders gained an aura - Archon now buffs Kabal Core and Incubi, giving rerolls of 1s to hit, succubus gives rerolls of 1s to wound for Core Wych Cult, Haemy buffs Core Covens with +1 Toughness and now can geal Grots and coven Monsters. Bloodbraids return - as Trueborn, one unit, they have WS 2+, bonus Ld and upgraded Blade Artists (6+ to wound gain -1 AP, bloodbraids gain -3 AP), wracks also get one unit like this Haemoxytes - +1 Inv save, bigger Ld and once per phase, they ignore damage from a first failed saving throw. Lelith has Blade Artists (like all wyches), rerolls hits and wounds against Characters, gets a succubus buff Aura (so basically now named and non-named Characters have an interchangable buff aura, which is awesome), has 4+ inv with -1 to hit when she is hit in CC, sghe consolidates +3' and does not have to consolidate to the nearest enemy and she has No Escape, so enemy units can't escape unless they pass a Ld test. Drazhar gains Blade Artists (6s to wound gain -1 AP, so he has AP-4 on 6s), he can fight twice EACH FIGHT PHASE. He gets -1 Damage to a minimum of 1 (both shooting and melee), has 4+ inv, has tormentors and allows incubi to reroll 1s to wound. Urien deals 1 mortal on 6+ to each enemy in Engagment Range at the start of Fight, he ressurects once per battle like Celestine, halves the damage he takes (to a minimum of one), buffs toughness like a normal Haemy, but also buffs Strength and Ld by 1 for covens, so he makes stuff really punchy. HO BOY, Blade Artists are an unviersal army rule now! Incubi, Mandrakes, basically anything Drukhari has it now. WIth luck, even Kabalites can now punch much tougher stuff. Incubi also have tormentors like Drazhar, so no escape from them with a failed Ld test. If klaivex is alive, 6s to wound deal +1 Damage, Wracks still have nots of weapon options on the Acothyst, Wyches seem to be better - Blade Dancers give them a much needed punch and their No Escape rule gives enemies -1 to Ld roll for each Shardnet and Impaler in the unit. Kabalites seem unchanged mostly, but Phantasm launchers now cause Mortal Wounds on hits - if you hit, roll a 2d6 and it deals a mortal wound if you rolled over their Ld. Mandrakes are hit on -1 and once per battle, you can relocate them and set them up in the next turn 9' away form the enemy. Grots have basic T5 now and the whole unit can have Liquifiers. Reavers look to be mostly unchanged, hellions can now charge after a fall back, scourges are also mostly the same. Talosi and Cronosi have Power from Pain and Blade Artists too, they now can Explode. Cronos buffs characters and Core units with rerolls of 1s to wound. If he kills a model in melee, he can heal Core models or return lost models to the unit, if it's a 1 wound squad. Ravagers have Night Shields, so does Raider, bigger transport capacity confirmed, Spilnter Racks now makes unit inside treat shoots from Rapid Fire as if they were in half range (holy crap), Venom has a Flickerfield, which is a Night Shield but also reduces Hits by -1. The fliers also have Night Shields. No Vect XD, here are point changes (only up and down, no numbers, trade agreements): Archon - few points cheaper, Reavers are cheaper, Venoms cheaper, not much has changed here it seems, but lot of stuff is buffed, so basically no upping prices despite units and models gaining new abilities. Obsessions: Black Heart - treat PfP as one higher, if you have an Archon, Mercenaries benefit from it too, +1 Ld, reroll 1 failed hit in shooting/fighting War Trait: Roll a 6s when op uses a Stratagem. On a 6 you gain a Command Point. Relic - reroll 1s to wound for Core units around the bearer, if the unit is a Realspace Raider (mixed Detachment) it also benefits Mercenaries. Agents of Vect - use it once per battle after a Stratagem of your opp - raise it's cost by 1 till the end of battle. Does not work on Command Reroll. Flayed Skull - Flyers and units in transports ignore Light Cover, Vehicles move +2' War tr: +1 S and Attacks for the warlord. Relic - 4+ Inv for the bearer Stratagem - select a unit from the kabal, shoot at units with fly at +1, +2 if it's an Aircraft. Obsidian Rose - +6 to range of Heavy, Assult, Rapid Fire weapons (no relics), re-roll one failed wound when shooting/fighting (Triple Dark Lance Ravagers are moist now) War Trait - +1 S for bearer's Weapons (S5 Power Sword, S9 Blast Pistol on the Archon lol) Relic - 3+ armor, reduce enemy hits in melee by -1 Stratagem - you can use it when any models run with an attrition test - they can shoot once more before being removed (or hit if they are in engagement) Custom Obsessions (pick 2, all-consuming count as 2): Dark Mirth - enemies 12' within models with this are dealt a mortal on 5+ if they move, advance, fall back or charge. Deadly Deceivers (all-cons) - units can shoot after a fall back, but with -1 to hit. Disdain for Lesser Beings - +1 to Combat Attrition test by this models Merciless Razorkin - 6s to hit with splinter weapons are counted as 2 hits Torturous Efficency - 6s to wound in shooting are treated with additional -1 AP Mobile Raiders - +2 movement for Fly models Soul Bound - Ignore Mortal Wounds on 5+ Toxin Crafters (all-con) - Re-roll 1s for poison weapons. 6s to hit cause poison weapons to be 2+ to wound. Twisted Hunters - +1 Attacks against characters Webway Raiders - Reduce CP cost for Webway Portal by 1 if it's used on that unit. Wyches: Cult of Strife - if the unit is in Engage at the begging of the fight phase, they can fight first If a unit charges a unit with no models from your army in engage, add +1 to charge War trait - 6s to hit score 3 hits instead of 1 Relic - Roll d6 at the start of each battle round. Gain combat drugs associated with that roll. It is cumulative! Stratagem - once per battle round, you may use this strat. One unit can either shoot or fight again this phase. Cursed Blade - +1 S for all models with this obsession, saving throw of 6 is a mortal wound for the attacker after he finished all his attacks. War trait - saving throw of 4+, instead of 6. Relic - if the bearer is killed by a melee attack, on 2+ the attacker take D3+3 Mortal Wounds. Stratagem - use on a charged unit of wyches. They can fire Overwatch beofre the charge roll is made. Up to five models with plasma grendes can make attacks with them and they are treated as Poison 2+. Red Grief - re-roll charges, +2 advance rolls War trait - ignore wound rolls of 1-3 in melee Relic - replace archite glaive, +2 S, ap -3, D 3 Strat - use it after a unit finished it attacks but before consolidation. They can embark a transport that is within 6' of them, even if they disembarked this turn. Holy crap. Custom Cults: Acrobatic Display - you can consolidate horizontaly over other models and terrain. (can't finish on another model) Art of Pain - +1 PfP if within engagement Berserk Fugue (all-con) - if charged, charging or heroic inter, 6s to hit are treated as 2 hits. Ignore Mortals on 5+. Precise Killers - Blade Artists work on 5+ Slashing Impact - each time a model finish a charge, you can select a non-vehicle unit within Engage, on a 6 it gets a Mortal. Stimulant Innovators - once per battle, roll a D3 - all models with Combat Drugs gain additional Drugs from the roll till the end of turn. Test of Skill - +1 to wound against monsters and vehicles Trophy Takers - if a Morale roll is caused by a melee attack from this model, opp rolls two 6s and discards the lower one. Agile Hunters (all-con) - +1 to hit against Fly units +1 to movement, if the model has Hypex. Covens: Prophets of Flesh: All characters, monsters and Grots regenerate 1 wound at the start of your Command Units with this obs ignore rolls of 1-3 to wound unless attack is S8 or higher. War trait: Chose one - +1 T and W or +1 Move and Attacks Relic - enemies cannot fire overwatch, at the start of the Fight, chose one unit 3' from this model. It fights after all of your units. Stratagem - Pick a coven infantry unit 6' from a haemy, it rerolls to hit. costs 2 for grots Dark Creed - -1 Ld and -1 Combat Attrition rolls 6' from models. +1 Attack if attacking a unit with a lower Ld. War Trait - pick a unit 9' from your warlord at the end of your movement. Roll a 3d6, if you rolled higher that it's Ld, it can't preform Actions and loses Obj sec Relic - replaces stinger pistol. Pistol 3, S2 AP -3 D 1, 2+ poison, ignores invuls Stratagem - when shooting, ignore Look out, Sir! 3 CP for Talos Coven of Twelve - melee attacks gain additional -1 AP (lol, -2 AP basic with Blade Artists), models can perform actions in can still shoot Warlord Trait - -1 Damage to a minimum of one Relic - replaces haemy tools, AP -2, D3 damage, Poison 2+, always deals 3 D to characters Strat - select a non-vehicle, non-monster character after consolidation with a haemy. 2-5 it takes D3 Mortals, D3+3 on 6. Custom obsessions: Artists of Flesh (all-con) - reduce damage (expect vehicles) received by 1 (to a min. of 1) Dark Harvest - if a unit finishes a charge, pick a non-vehicle in engage, on 4+, it takes a mortal. Dark Technomancers (all-con) - when you shoot, you can choose to enhance any or all ranged weapons. They deal +1 D and wound on +1 and can't be re-rolled. Rolls to wound of 1 deal 1 mortal, D3 to Monsters and Vehicles. Experimental Creations - +1 S. Hungry for Felsh - re-roll charges. Master of Mutagens - hit rolls of 6 with posion weapons against non-vehicle, non-titan units automatically wound. Master Torturer - reduce cost of Torturer's Craft by 1. Obsessive Collectors - if an enemy unit is destroyed in melee, the model can regenerate d3 wounds or d3 models in case of Wracks. Enhanced Sensory Organs - Ignore Light and Heavy Cover. Splinterblades - melee hits of 6 are counted as 2. Custom traits: Kabal Hatred Eternal - you can re-roll hit roll and wound roll whenever you attack. (it's worded weirdly, but I think it applies once per hit and once per wound) Soul Thirst - +1 attack, once per turn regain 1 wound if an enemy model is destroyed 6' around the lord. Ancient Evil - at the start of the Fight phase, pick one enemy unit in engage. It fights after all your models. Wych Quicksilver fighter - +2 attacks Stimm Addict - roll two more dice for los drogos, ignore 6s and effects already active. Warlord benefits from all rolled drugs. Precision Blows - this is crazy good, hit rolls of 6 deal MORTAL WOUNDS equal to weapon damage and the attack sequence ends. Covens Master Regenerist - Regain 3 wounds instead of D3 with Fleshcraft. Master nemesine - +1 wound rolls on attacks. Master Artisan - +1 T and +1 W Relics: Parasite's Kiss - Pistol 3 S2 AP -2 D 2, Poison 2+, if a model is destroyed by an attack, regain 1 lost wound Helm of Spite - in psychic phase, bearer can deny the witch. If he succeeds, the caster is hit with Perils. Nightmare Doll - haemy only, FNP 4+ Djinn Blade - +1 S, AP -3 D 3, +2 Attacks when fighting with this weapon. At the end of the Fight phase, roll a 6 -on 1, take a mortal Animus Vitae - 6' range, one per battle. If it hits, the unit takes D3 mortals. If 11+ models, D3+3. All your models have +1 PFP till the end of turn. Triptych Whip - Ap -3, D 2, Poison 2+, +3 attacks еще немножго срамных друкхарей хелионы They're actually pretty good. 3 Attacks, 2 Wounds, SR4 Ap-1 D2. Then you add on the Obsessions. Then you consider that Eviscerating Fly-By is now 5+ roll (+1 to INFANTRY) for MWs, and it works both moving and advancing для тех у кого пролбемы с испанским риверы со всеми изменениями по 10 птс это какой-то неадкватный ход кмк Изменено 20 марта, 2021 пользователем Locke Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти