Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Демоны в восьмерке


Рекомендуемые сообщения

Имхо, все упрется в математику детача. Для обмаза нужно - детач демонов, детач хсм и детач демонов.

З.ы. речь про 2к и три детача, ессно.

Суприм команд демонов - 2 ДП, белакор

Батальон хсм, 2 сорка, культисты / батальон ДГ - тифи, поксы, дп

Супер хэви Ауксилари - мортарион

Зависит от стиля игры. Нужно больше обмаза - идём через хсм. Нужна живучесть - через поксов.

Я на 2к поиграл против волков примерно этим ростером вчера.

Тифи, кастер

Пак плаг, 6 штук

20 поксов, 14 поксов

Биологус, 2 блайт спавна

Ринка

Морти

Белка, 2дп

У оппонента -

Арьяк, вулфприст

5 термей, 5 термей

3 кава, 3 кава

5 фульфенов, 5 фульфенов

5 вочков, кибер волк

Летало

11-9/12-8 на 5 ход

А ещё сыграл потным ростером с Морти против эльдар. 18-2 в мою пользу.

Дип и +1 к инвулю были бы архиполезны

Изменено пользователем Hornash
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 254
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

А может ли белка еще в варптайм?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А может ли белка еще в варптайм?

Если нет - залетного сорка хсм..

Кстати, пока Морти может идти в детач демонов нургла. Chaos, demon, NURGLE..

Если им новых кейвордов не нарисуют, конечно же.

Ну и Магнус, кстати. Не забывайте о нем.. А там варптайм вшитый.

Вот только чувствую, что отправить Морти/Магнуса в дип, если это и будет, будет стоить 4-6 кп

Жаль, что пока это - всего лишь влажные мечты. Но я бы платил такую цену

Изменено пользователем Hornash
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А ещё сыграл потным ростером с Морти против эльдар. 18-2 в мою пользу.

А можно в личку потный ростер с морти? любопытно, как его потно используют)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, пока Морти может идти в детач демонов нургла. Chaos, demon, NURGLE..

Тут походу нет, так как у них кейворд демон не факшен кейворд, так что бафатся будут от стратегем, спелов и аур демонов, но в демонический детач не пойдут

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Skull Cannon Heavy D6 48" S8 -2 D3

47 pt drop

Soul Grinder

Phlegm Bombardment D6 instead of D3.

Masque weapon is -2 2 dmg instead of -1 1

Herald of Slaanesh is 2 dmg instead of 1

Seekers' Unholy Speed went from Advance & Charge to reroll charge.

Hellflayer gained 1 Attack.

Seeker Chariot gained 1A

All their points same except exalted seeker up by 8 pt.

Slaanesh appears to have lost all the other heralds on exalted chariots etc

New nurgle herald. Spoilpox

5" 2+ 2+ S5 T5 4W 3A

6" pistol D3 3 AP0 1

Maw S user -1 1 reroll wounds of 1

PlagueSword S User AP0 1 , reroll all wounds roll

Ability 1 : Add 2" mov to plaguebearer infantry

Ability 2: Add 1 to hit roll of PBs within 6". On a hit roll of 7+ for a PB within 6" of a model with this ability, you can make one additional attack. Does not generate more.

The new named herald adds 2inch of movement, Epidemus tally (at 3) adds 1 inch. So our little PBs can actually walk 8".

Great Unclean One

7" WS2+ BS3+

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ГВ продались Нурглу и топят Тзинча (или просто продали всех хорроров и больше не хотят их производить).

Отдельно порадовал абзац про обильную стрельбу с lesser Horrors. Есть, конечно, вариант, что им дадут в кодексе что-то стрелковое, но я лично ставлю на то, что автор тупо не читал правила.

Изменено пользователем AstraWlad
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

GUO

WS2 BS3 S7 T7 18W 5A

Armed with Plague Flail & Bilesword

Plague Flail 7" Assault 3 S User AP-3 2 Dmg. Can be fired within 1" of an enemy unit and can target enemy unit within 1" of friendly unit. Excess damage is not lost, spillsover.

Bileblade Strength User AP-3 D3 Dmg . Reroll Failed Wounds.

Bilesword Strength +1 AP-3 D6 Dmg. Reroll Failed Wounds.

Doomsday Bell. Str +1 AP-1 D3 Dmg.

Cast 2 Powers . Deny 1 Powers. Knows smite and 2 from Nurgle Discipline.

May Replace bilesword with doomsday bell.

May replace plague flail with bileblade.

Putrid Offering (bileblade): Suffer 1 Wound (Can be FNP) , add 1 to a psychic test before rolling .

Reverberating Summons (doomsday bell): Can summon on 4D6 instead of 3D6. At start of your turn, Roll D6 for every Nurgle Daemon unit within 7" of a GUO with Doomsday Bell, on a 4+ return a single slain model to that unit.

Crushing Bulk: Roll D6 at end of charge, on a 4+ do 1 MW to an enemy unit within 1".

Greater Daemon: Friendly Nurgle Daemon unit within 6" can use GUO's Ld (10) instead of their own.

Just over 300+ points.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

хотя любители лизнуть бримца должны пригорать вероятно , да

Что, кидаю 90 бримов в бензин?)

Пофиг, для генеринга поксов их надо теперь брать тупо больше..

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Rotigus

7" 2+ 3+ S7 T7 18W 5A

Streams of brackish filth 7" Assault 2D6 User -3 1 Reroll Failed Wounds.

Fanged Maw Strength User -1 1 Can make Additional D6 attacks with this weapon , each time he fits.

Gnarlrod Strength +2 -2 3 Reroll Failed Wounds

Nurgling Attacks

Deludge of Nurgle: Each successful psychic cast of 7 or more , closest enemy unit suffers 1 MW after power resolved.

Crushing Bulk: Same as GUO

Greater Daemon: Same as GUO.

Knows Smite & 3 powers from Nurgle. Cast and deny 2 powers.

Low 300s

Пофиг, для генеринга поксов их надо теперь брать тупо больше..

теперь не обязательно брать их , ну вообще я о том что если слухи верны - помимо нерфа бримов мы получили более релевантные остальные юниты аля скримеров или флеймеров .

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Народ поясните мне в чем нерф бримов?

по слухам 4++ стал 6++ , а минус ту хит от чейнджлинга заменили на фнп 6+

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я так понимаю дерево будет фортификацией.

Террейн-фортификация.

The Feculent Gnarlmaw is a new piece of scenery that fits into your army’s Fortification slot.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Slaanesh

1. 3" To M

2. Reroll fail hit and wound against Char.

3. If warlord charges, add D3 to Attacks until end of ensuing fight phases. (roll D3 after charge)

4. Each time you make a wound roll of 6+ in fight phase. Suffers an additional MW.

5. Add 1 to warlord Attack characteristics.

6. Enemy model -1 attack (min 1) within 6" of your warlord. Does not affect vehicles.

Khorne

1. Each time an enemy unit fails morale within 8" of your warlord, that unit loses 1 additional model.

2. Add 1 to warlord Attack characteristics, if there are more enemy models within 8" of it than friendly models.

3. 6+++ FnP. if you pass the 6+++ FnP, you can reroll all failed hits and wounds until end of your next turn. ( )

4. +1 warlord Strength

5. Each time ur warlord fights, can make a single attack instead of normal cc attack. Make a single hit roll, if successful, target suffers D3MW.

6. Reroll hits of 1 for friendly Khorne Daemon units that charged this turn and are within 8" of your Warlord when they fight ( )

Tzeentch

1. Add 1 to result of 1st psychic test taken by your warlord.

2. reduce all dmg by 1 (min1 to warlord)

3. reroll failed morale test for friendly tz daemons within 9 of warlord.

4. add 6" to range of first psychic power casted by warlord

5. roll d6, 2+ ignore perils of warp.

6. Reroll wounds rolls of 1 by tzeentch daemons for shooting phase, within 9" of warlord.

Nurgle

1. +1 Wound

2. Each time warlord lose Wound in fight phase. 4+ , unit that caused that wound to the warlord , suffers a MW.

3. Your opponent must subtract -1 from all hit roll that target warlord if attacking unit within 7"

4. Add 1 to all wound roll made by warlord in the fight phase unless target vehicle.

5. Warlord got a 4+ save.

6. Roll a dice for each enemy within 1" of warlord at start of your turn. On a 4+, that unit suffers a MW.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...