Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Warhammer 40,000: Sanctus Reach


Рекомендуемые сообщения

Купил игру, прошел пока 4 миссии. Пока очень доволен, бои интересные, боевая система очень нравиться. Только вопрос к сюжету, а даже к тому, что он никак не подается:(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 135
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

1) Отряды которые теряешь по ходу миссии потом востанавливаются что ли?

2) И почему на разных картах доступны разные отряды? Это символизирует что действие на картах происходит одновременно и там участвую разные группировки?

Тогда почему в миссии где надо провести ринку все эти отряды не группируются в один?

1) Да, восстанавливаются. Что, к сожалению, сводит хардкор до минимума :(

2) В компании сюжетные миссии чередуются с генерируемыми скирмиш боями (обычно по 3 между сюжетными). В скирмишах набор юнитов условно ограничивается картой, а в сюжетных они действительно приблизительно собираются почти все + ограничения самой миссии.

Миссия с ринками - сюжетная.

Вообще конечно сюжет преподносится совсем скромно: только брифинги сюжетных миссий и высказывания героев на их старте.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лучше бы Дарк Омен перезапустили.

п.с. Куплю если гвардию добавят.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Купил, попробовал. Очень понравилось. Да, хотелось и больше и жирнее, но в кой-то веки приличная тактическая игра по 40к.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

так и подобные хотелки по моему надо выкладывать в теме с тотал варом, а не здесь !!! А игра на мой взгляд хороша, хочется еще больше так как раньше как то многообразней были игры вспомнить тот же хаос гейт, в чем то данная игра его напомнила но до него ей еще далеко, но сама тенденция развития радует !!!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не понравился рандом.

Обычная миссия захватить 2 точки за 10 шагов, дают только серых да когтей, а орков там валит просто куча, проиграл.

Начинаю переигрывать и дают и 2 дреда и термосов и плюс карта раза в 2 меньше и врагов на ней всего горстка.

То есть получается что некоторые миссии ты не можешь выиграть в принципе из за какого то непонятного баланса сил.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ближайшие планы:

What are we currently working on? Besides the obvious bug fixing and balancing, we’re focusing on a number of areas.

• Force Selection – our goal is to improve the usability of this screen to make it easier to navigate

• Unit Carry over – we’d like to give more control over what units the player can bring to battle

• Pre-Battle Flow – we want to improve the flow and reduce the number of screens the player has to go through to start a battle

• Map Generator – we want to improve the variety of victory conditions and force compositions in random maps to make them more interesting

• Level Up – we aim at giving the player more control over the skills their units receive when they level up

• Difficulty Levels – introducing different difficulty levels

• More Story – we will give a bit more background story to players as they play through the campaigns

• Unit Introductions – similar to above but introducing the player to the units somehow so we can explain their strengths and weaknesses for both player and enemy units

• Morale System – we’re looking forward to bringing improvements to this

• Melee system – as above

• AI Improvements – we will always improve the AI!

These are the current plans: they are sizeable changes and we don’t know when we’ll manage to implement all of them, but we’ll do our best.

The changes we are working on will specifically target those issues raised by you, the players. We are always listening to all kinds of feedback and always reading the forum, and your feedback, suggestions and criticism have been extremely useful! We have a lot on the table right now and we can promise well-rounded improvements to make Sanctus Reach better and better.

That isn’t all, of course. We have ambitious plans for the future and for new content.

Stay tuned for further news – we’ve only just begun.

http://steamcommunity.com/games/502370/ann...608192634542421

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вышел патч:

Version 1.0.10

Key changes

• Force selection - You now get a much greater choice of units on the force selection screen. You will get far more of your upgraded units and in general much more choice.

• Force selection - The list of units is now sorted by cost and type so your best units are at the top and grouped in a much more readable way making the screen much easier to navigate.

• Extreme damage variation - the combat formula was generating too many extreme results for weak units shooting at armoured targets. This has been reduced so things are now more predictable.

• AI Improvements - the AI will now move its units in to a more effective range before shooting. It also does not save shots any longer and so fires at the player much more often. These two changes significantly improve the ability of the AI.

• AI - a bug preventing the AI from charging and meleeing has been fixed.

• AI Unit selection - the AI was selecting too many of certain unit types in initial skirmishes. It now brings a much more balanced force.

• Wreck removal - Destroyed vehicles can now be shot or melee attacked to destroy them and remove blockages.

• AI - will now remove wrecks that block its path.

• Morale - AI units who had low morale, but already had a target were ignoring the morale rules and attacking their target. The bug has been fixed so AI units now behave correctly when in a low morale state.

• The Hour of the Wolf campaign has been rebalanced so that Skirmish maps produce better battles. Extremes of force size and map size have been removed making things far more balanced. We've also increased the force size in some of the later skirmishes.

• Massive Speed up - there is now an option in the settings to change the movement speed. You can turn the speed boost on which makes units move at approx 10 times normal speed. This greatly speeds up the game for players who just want to get on with it and not admire the action!

• Zoom - we've greatly increased the distance you can zoom out. To ensure it does not cause issues for slower machines we've linked this to an "Advanced Camera" option in the options. When Advanced Camera is on you can zoom out much further.

• Camera Controls - we've greatly increased the angle you can drop the camera to and you can now have an over the shoulder view point to get a really close up look at the action. To ensure it does not cause issues for slower machines we've linked this to an "Advanced Camera" option in the options. When Advanced Camera is on you can drop the camera angle right down in to the action.

• Gorkanaut & Knight - both have had their damage increased.

• Master Crafted weapons - these have been buffed as they were not powerful enough.

• Weapon Balance - Bolters & Shoota ranges all increased by 1.

• Flamers - now correctly are prevented from attacking when their morale is too low or they are stunned.

• Invincible units - a bug where units sometimes became impossible to hit has been fixed.

• Shootaboyz & Gretchin - after the other balance changes these became slightly too good so have had accuracy reduced.

• Power weapons - these have been given much less variation in damage so all power weapons are a similar level of ability.

• Deffdread - after other balance changes the Deffdread became too tough and has had armour reduced.

• Significant Line of sight and chance to hit bugs fixed that also affected AI decisions.

Other changes

• Autosaves - the game now autosaves the in mission progress to "Autosave". It was previously only saving at the campaign level. If for any reason you want to return to the last saved point in a battle just load this up.

• Campaign Autosaves - the game was incorrectly generating a campaign autosave after every battle. The intention was to generate one file and update it after each cattle. This has been fixed so you now only have one campaign autosave per game, greatly reducing the clutter in the saved game list.

• Drop Pod deployment - In mission 1 the Drop Pod is now automatically deployed. Some users were missing the fact they could land it and there was a dreadnaught in it.

• Enemy Movement feedback - the Tooltip now shows how many movement points an enemy unit has.

• UI Clean up - various pop ups and text boxes have been improved to make them cleaner and tidier.

• Version Number - the options screen now shows the version number of the game.

• XP Bug - a bug where some units were deploying with negative experience has been fixed.

• Particle Bug - A bug where particles on transport loaded units could cause the game to crash has been fixed.

• Shrapnel ammo was causing a nasty bug so was removed. Units with shrapnel ammo will have it substituted for Frag Ammo.

• Unclear objective on Sacred mountain - Capture and hold just meant capture. It now working as intended.

• UI Improvement - buttons that control window mode, screen shake etc have been changed so its clearer which option is selected.

• Advanced skirmish bug - a bug where you could set the size of the skirmish force to be bigger than what is supported has been fixed.

• Mouse zoom speed - we've added a setting in the options to allow you to control the speed of the mouse wheel. Some users experienced very slow zoom and this lets them configure it how they want.

• Level up/No Skill bug - a bug where units were not gaining abilities/skills on levelling up has been fixed.

• Units losing XP - a bug where units were sometimes losing XP has been fixed.

• Update notification - a bug where an update notification sent you to an external web page has been fixed.

• Gretchin death sound - a bug where Gretchin were sometimes playing an Ork death sound has been fixed.

• Artillery camera - a bug where the camera was not following the action on artillery strikes has been fixed.

• Smoke Grenade exploit - a bug where smoke grenades and melee attacks combined to get free attacks has been fixed.

• UI Panel hiding - a bug where the UI panel would sometimes not hide on the enemy turn has been fixed.

• Metal Frag & Tempest Ammo - stats rebalanced due to merger with Shrapnel ammo.

• Modreds Ridge - Grukk and his crew have been delayed from entering the fight to avoid overwhelming the player.

• Sky Hunt building - removed a 'floating' building from sky hunt.

• Minimap control - the J button now adjusts the size of the minimap and toggles it on/off.

• Editor - the name of the user campaign was black text on a black background... so a little hard to read.

• Wolf Priests Text - the Wolf Priests Hammer had a missing string.

• Melee Reaction Bug - Units were going back into formation before they reacted, which meant the defender would get more reactions than before.

• Dead Standing Unit Bug - Some units were appearing to be alive after they had "exploded".

• Fixed various line of sight and cover bugs.

• Fixed a crash that could occur when large units emerge from shroud.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

товарищ сделавший обзор [Отзывчивый] не причастный ни к настолке ни к компутерной игре, уж извините, это конечно мое субъективное мнение

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

товарищ сделавший обзор [Отзывчивый] не причастный ни к настолке ни к компутерной игре, уж извините, это конечно мое субъективное мнение

Оч развернутое мнение.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну в обзоре присутствуют неточности и вкусовщина, но в целом он нормальный для ознакомления с игрой человека, который не сильно в теме Вахи. На тематическом же ресурсе такой просто не нужен, кмк.

Автору не понравилось, что пошаговая тактика играется не динамично, ничоси новости))

Патчноут очень порадовал, многие проблемы устраняет, на которые постоянно натыкаешься. Теперь хочется дождаться какого-то контентного обновления :)

Изменено пользователем Sutomu
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну в обзоре присутствуют неточности и вкусовщина, но в целом он нормальный для человека, который не сильно в теме Вахи. На тематическом ресурсе же ресурсе такой просто не нужен, кмк.

Автору не понравилось, что пошаговая тактика играется не динамично, ничоси новости))

Патчноут очень порадовал, многие проблемы устраняет, на которые постоянно натыкаешься. Теперь хочется дождаться какого-то контентного обновления :)

вот тут в принципе развернули ;) , спасибо !!!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не понравился рандом.

Обычная миссия захватить 2 точки за 10 шагов, дают только серых да когтей, а орков там валит просто куча, проиграл.

Начинаю переигрывать и дают и 2 дреда и термосов и плюс карта раза в 2 меньше и врагов на ней всего горстка.

То есть получается что некоторые миссии ты не можешь выиграть в принципе из за какого то непонятного баланса сил.

Ну, не знаю. Имхо вполне себе реалистично. ИРЛ тоже не всегда можно в успех :D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Миссию Fortress 26 реально пройти без потерь? Орки прут нескончаемым потоком, я банально не успеваю их всех зачищать. Терять раскачанные отряды не хочется, но без этого, кажется, не пройти?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Без потерь пройти вряд ли получится, однако раскачанные юниты после "смерти" вовсе не пропадают, а вполне доступны в дальнейшем. Ещё и опыт получают за миссию, в которой погибли.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Без потерь пройти вряд ли получится, однако раскачанные юниты после "смерти" вовсе не пропадают, а вполне доступны в дальнейшем. Ещё и опыт получают за миссию, в которой погибли.

А я, выходит, в хардмоде играл) Решил, что если юнит убили, то все, качай новичка заново.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тоже самое, тоже долго играл на таком "хард моде". Впрочем и после обнаружения факта, что хардкора не завезли, всё равно старался максимально всех беречь, чтобы интересней играть было)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я, вот, приобрел, кстати. После того, как попробовал поплясать с бубном для запуска Chaos Gate, подумал, что 500 рублей - не такая уж и большая цена.

И скажу вам, игра оставила скорее положительные ощущения.

С одной стороны это действительно пошаговая тактика, напоминающая Rites of War, Final Liberation, Chaos Gate.

Черт фозьми, когда я увидел, что во второй кампании сам... нет САМ Рагнар, я чуть не обосрался от счастья!

Когда со второй миссии мне уже предложили составить свой ростер (правда не ясно - почему рина стоит так дорого? Это же транспорт за 35 очков!) Я чуть не обосрался во второй раз.

Конечно, к настолке отношения по механике, походу никакого не имеет, но вполне играбельно, как минимум для фанатов.

Первая миссия, вообще - такая отсылка к Chaos Gate - там тоже выбираешься из Тандерхока в начале.

Ну и, короче, как и с любой другой игры по ВХ, значит, ложка дегтя.

Анимации нет и видео вменяемого тоже. Какой-то лаунчер как в огрызках и ведройдах.

Ни повествования толкового.

Не-фанатам вряд ли будет интересно.

Можно было расширить функционал в разы - сделать видео годное. Вспомните те же старые ролики по Chaos Gate - картинка крейсера ПМ и такой прикольный музон))

И в FL мультики-там вообще супер придумано - видео играли актеры.

Ну, а тут такого нету(( От этого кажется, что игра не закончена. Недоделана и бета.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Выдалось немного времени поиграть.

Столкнулся с новыми глюками (прежде такого не видел) : так как объекты в не сюжетных миссиях генерятся рандомно 3 миссии подряд получал глюки - комп расставлял юнитов на возвышенностях откуда они не могли спуститься.

А так же отгораживал забором участки карты со своими юнитами, откуда они просто не могли выбраться, поскольку заборы не атаковали.

В одной миссии вообще все вражеские юниты оказались в подобных ловушках ВНЕ точек, то есть прошёл миссию без единого выстрела.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А так же отгораживал забором участки карты со своими юнитами, откуда они просто не могли выбраться, поскольку заборы не атаковали.

Нечего на пиратке играть. Эту проблему пофиксили первым же патчем.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Нечего на пиратке играть. Эту проблему пофиксили первым же патчем.

видимо хреново пофиксили, поскольку игра куплена в стиме и естественно обновлена

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...