Curator Опубликовано 13 августа, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 13 августа, 2017 а сроки внедрения москитного флота - известны? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 13 августа, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 13 августа, 2017 а сроки внедрения москитного флота - известны? Fighters & Bombers will be joining the game in an upcoming update, by the end of summer! We're psyched! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
BinExis Опубликовано 23 августа, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 августа, 2017 Патч 1.0.37 в бете, плюс скоро выложат новый G2G Balance мод. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
VaSSis Опубликовано 31 августа, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 31 августа, 2017 Истребители и бомбардировщики не ввели еще? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 31 августа, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 31 августа, 2017 (изменено) Истребители и бомбардировщики не ввели еще? Кратко - нет. Длинно: Summer does not end on August 30th. Summer ends on September 21st. That's a few weeks off, still. ;) https://www.games2gether.com/endless-space-...fighters?page=1 Изменено 31 августа, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 10 сентября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 10 сентября, 2017 (изменено) Hey everyone, Buckle up and get ready for take-off: the Target Locked update is coming to Endless Space 2 on September 12! This update will bring fighters & bombers, along with specific Battle tactics to make your fighter squadrons shine, & modules to support this new kind of weaponry. Look forward to our guide explaining how to best use fighters & bombers, when to build them, which fleet types will benefit from them, and how you can defend against the onslaught. But that's not all! Target Locked features a dedicated quest which, starting in Military Era 4, will give players a chance to discover who exactly has been assembling huge amounts of fighters and letting them loose on the galaxy, with a cool reward for the winner. It also features introduces a new heroine, pirate ace Jennifer Rach. Using the Seeker and Scavenger hero trees, will be an incomparable asset when it comes to leading squadrons of fighters and bombers into the fray! Finally, the game also adds a new Unfallen view to the main menu, to change up from the Lumeris and Vodyani... and then there's page after page of balance changes and fixes, all of which will be listed in the update notes on Tuesday! Can't wait? Actually, you might test an early version of the build. While it is lacking a few changes being worked on following VIP feedback, it might scratch your Fighters & Bombers itch until next week. Follow this link to find out more. Fancy seeing all this in action? Then join us for a Twitch livestream, Tuesday, September 12th, at 5PM CEST! https://www.games2gether.com/endless-space-...-is-coming-soon Патчноут - https://www.games2gether.com/endless-space-...e-notes-preview Изменено 10 сентября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 12 сентября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 12 сентября, 2017 (изменено) https://youtu.be/4HNEE9Grl_A Из стрима: - Амплитуды будут продолжать план по выпуску небольших, но регулярных обновлений, расширяющих механики игры. - План выхода обновлений и DLC будет похожа на план выхода контента для EL. Как я понял, каждое большое DLC будет сфокусировано на какой-то новой механике и новой расе, имеющей бонусы от данной механики. - Они знают о желании игроков иметь больше инструментов по управлению популяцией (самая востребована - геноцид) и постараются ввести их в будущих обновлениях. Изменено 12 сентября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Malus Darkblade Опубликовано 12 сентября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 сентября, 2017 Почему у игры такой низкий онлайн? 1к в данную минуту, при том что в стелларисе стабильно 7к+, а обычно и все 10. Сам я в ЕС 2 поиграл немного во времена беты, пока что не тянет обратно, хотя на мой субъективный взгляд игра необычна, интересна, имеет потенциал. А где же любовь публики? Почему процент положительных отзывов заметно ниже, чем у того же стеллариса? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Стрилятель Опубликовано 12 сентября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 сентября, 2017 Почему у игры такой низкий онлайн? Захожу в лобби. Первым делом хост говорит -Окей парни, это будет быстрый матч. В пределах четырех часов. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 12 сентября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 12 сентября, 2017 (изменено) Почему... Потому что рынок, это как спрашивать, почему продукт А успешен, а продукт Б, почти такой же - нет, тут куча комплексных вариантов может быть. Если не брать во внимание то, что игры на самом деле очень разные и про разное, то начнем с того, что это не самый популярный жанр, а Парадоксы, на сегодняшний момент, наверное один из самых известных игроков на этом непопулярном рынке, они на слуху у аудитории, как Фираксис. Амплитуды же, до прошлого года, были небольшой независимой студией во франции, их прошлые проекты даже близко не сопоставимы по количеству продаж с Европкой и Хой. Опять же, ES2, на сегодняшний день, - более сырой продукт, игре всего 3 месяца с релиза, когда Стелларису уже больше года. Кстати, сейчас скидка на ES2 - 25%. Изменено 12 сентября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Curator Опубликовано 13 сентября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 13 сентября, 2017 (изменено) мерять 4х по кол-ву онлайна - такое себе. В 4х все же не онлайн в основном играют. 3-4 часа на онлайн игру не вставая со стула... пошагово... при риске что твоего оппонента (одного из) \ тебя самого отвлекут в любой момент и все... дичь полная. Тут скорее СТИМ-продажи сравнивать надо, с учетом "сколько времени игра уже продается". steam-spy кажется приложение. Изменено 13 сентября, 2017 пользователем Curator Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 13 сентября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 13 сентября, 2017 (изменено) Даже по стим спай - это несопостовимые проекты, аудитория Стеллариса намного шире, 1300К продаж, против 180К, лично я, оцениваю ES2 выше Стеллариса, но это разные весовые катигории, и отрицать это - глупо. Хотя, EL 2014 и EU4 2013 имеют продажи более миллиона и разница там всего в районе 200к. Изменено 13 сентября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lеgend Опубликовано 13 сентября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 13 сентября, 2017 Наверное и констрyктор рас больше по дyше аyдитории чем выбор из архетипов. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Curator Опубликовано 19 сентября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 сентября, 2017 В настройках галактики вижу опции "молодая галактика" и "старая" Молодая = планеты горячей, больше лавовых Старая = планеты холодней, больше льдов Но в какой из них будет меньше обитаемых планет земного типа? (привык играть в 4х-космос с минимумом колонизируемых миров в настройках генерации) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Imtael Опубликовано 14 октября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 октября, 2017 Через Total War Access https://dashboard.totalwar.com/home можно получить купон на 50% скидку в стиме для Endless Space 2. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 2 ноября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 2 ноября, 2017 (изменено) https://www.games2gether.com/endless-space-...little-grin-man Вышло обновление "Little Grin Man" привязанное к хэллоину, оно добавляет новую минорную расу Амблир (примитивные индустриалисты) и квест с наградой в виде героя, причем специализацию ему можно выбрать в конце квеста. Но это не главная новость, главная - в Ноябре будет закрытый бэта тест для нового контента, скорее всего DLC. https://www.games2gether.com/endless-space-...ent-closed-beta Мне уже прислали форму с NDA. Т.к. амплитуды неоднократно говорили, что будут придерживаться схемы EL, то скорее всего, новое DLC принесет нам новую механику и расу привязанную к этой механике. Также совет людям играющим в ES2 сейчас - играйте в бэта патч, он включается в стиме. Изменено 2 ноября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 10 ноября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 10 ноября, 2017 (изменено) Hey everyone! You might have guessed from the numerous hints we've been dropping on our forums and elsewhere, or even the fact that we are currently holding a closed beta, we've got some cool stuff coming up in the next update! Coming out Thursday, November 16th, Endless Space 2: Galactic Statecraft will include numerous new features, balance changes, and reworks of existing features, all designed for a more immersive experience in the Endless universe. We will showcase some of these features all throughout next week, and of course, we will have our traditional launch stream on Thursday at 5PM CET to give you a taste, just before the update drops. Don't forget to tune in! If you like, you may follow the channel already to get notifications when the stream goes live. It would be unfair to just say "the update is coming!" without giving you at least a hint of things to come, so without further ado, here's a glimpse of Galactic Statecraft: IMPROVED ALLIANCES & COORDINATION TOOL CONTEXTUAL DIPLOMACY PRESSURE RETAKE PIRATE LAIRS THE HERETIC'S QUEST REWORKED REWARDS HALL OF FAME WEAPONS RETAKE CONSTELLATION CONTROL NEW EVENTS POPULATION GROWTH NEW VISUALS (ORBITAL STATIONS) And the best thing is? All of this is coming to Endless Space 2 for free! Join us next week as we'll dive into the most exciting features! https://www.games2gether.com/endless-space-...-is-coming-soon Собственно, бэта-тест посвящен именно этим изменениям. Изменено 10 ноября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 14 ноября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 14 ноября, 2017 (изменено) Частично снимают NDA. "Раскрывающийся текст"Политическое давление. Теперь нация с большим количеством влияния может выдвигать требования более слабым нациям, в меню дипломатии теперь есть шкала, по заполнению которой, сторона может выдвинуть требование, это могут быть ресурсы, технологии или даже популяция, вторая сторона может отклонить эти требования, но тогда она получит "санкции" на N ходов, как правило -% к выработке чего либо. Координация. Теперь у нас есть инструмент управления нашими ИИ союзниками. Альянсы. Больше инструментов по взаимодействию и получению общей выгоды от альянсов. Дипломатические просьбы. Теперь на многие действия можно дать моментальную политическую реакцию, будь то нарушение границы или похищение популяции Водьяни. На подобные действия будут даватся несколько вариантов ответа с разными требованиями и последствиями. Созвездия. Теперь обладание созвездием дает % бонус к ресурсам, чтобы стать хозяином созвездия нужно иметь не менее 3х систем в созвездии и иметь больше систем чем прочие игроки. https://www.games2gether.com/endless-space-...quests-and-more https://www.games2gether.com/endless-space-...llation-control Это еще не все изменения. Изменено 14 ноября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Curator Опубликовано 15 ноября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 15 ноября, 2017 (изменено) Почти заканчиваю сейчас свою первую полноценную катку (сложность выше средней "как будто у вас пушки, а у них пушки по-мощнее")). Пару впечатлений: 1) Все очень красиво и удобно, французский дизайн рвет башню и мечет свистоперделками, делая игроку языком приятно где только можно и нельзя. 2) Все такое... маленькое! Настройки галактики - максимальные, макс противников и даже так, это все выглядит как жалкая песочница. Никакого эффекта космоса, "эпические" баталии пять на десять корабликов, в каждой системе почти все планеты обитаемые, все это в сумме напрочь рушит атмосферу масштабного космического эпика. Камерно, преступно мелко для космоса. 3) Подход с гиперлайнами + варп - норм, исследование варпа дают почти сразу, а дальше еще и всякие ускорения. Так что в эндшпиле, в принципе, особо на "магистрали" уже не смотришь - летаешь и атакуешь где тебе надо. 4) Игра скорее сюжетная, чем песочная. Играть второй-третий раз за одну фракцию будет малоинтересно, так как львиная доля фана в разности механики рас и сюжетных квестах. Короче подходить сюда с ксенофобской позицией - заведомо лишать себя большинства фишек игры. Ксенофилия автоподразумевается + игра предполагает, что игрок будет дальше катать за ксеносов, а не только за Империю. Иначе МНОГОЕ останется за кадром. 5) Фишка французов - грамотное внедрение квестов в 4х, тут работает на 120%. Соревновательные, сюжетные, сольные, строительные, ситуационные, исследовательские, фракционные, какие угодно. А главное, выполнять их весело и интересно, хотя умом понимаешь что это все забавно только по первой катке на расу. Изменено 15 ноября, 2017 пользователем Curator Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Horoll Опубликовано 15 ноября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 15 ноября, 2017 Очень любопытное обновление, но в игре конечно пока всё равно оч мало всего. Хочется уже вкинуть денег на длц про шпионаж. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 15 ноября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 15 ноября, 2017 Очень любопытное обновление, но в игре конечно пока всё равно оч мало всего. Хочется уже вкинуть денег на длц про шпионаж. Были намеки от вип тестеров, что galactic starcraft - это не весь готовящийся контент, думаю, что стоит ждать длц в этом году. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 15 ноября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 15 ноября, 2017 (изменено) Очередной блог об апдейте. "Раскрывающийся текст" Пираты. Наверное самое главное нововведение апдейта, теперь пиратские флоты появляются не из миноров, а их специальных пиратских баз. Миноры по прежнему строят флоты, но используют их только для защиты своих систем. Пиратское логово может появится в любой незанятой системе, в любой момент игры (правила появления описаны в блоге), они делают систему неколонизируемой и обладают достаточно приличным гарнизоном, каждые Х ходов логово производит пиратский флот, который начинает начинает нападать на ближайшего игрока, также логово, со временем, получает уровни от 1 до 5, чем выше уровень, тем сильнее флот и гарнизон. За уничтожения логова дается награда зависящая от его уровня. В целом, это нововведение добавляет движухи в раннюю игру и поощряет раннее развитие в войну, эта система пиратства - более логичная и приятная нежели нынешняя. Остальные нововведения - на геймплей не влияют. https://www.games2gether.com/endless-space-...st-rewards-more Собственно NDA сняли. Это практически все изменения, из важного остался только р[мордашки]нс оружия, который был в открытом бэта патче, если кратко, то теперь все лучевое оружие - это про стабильность и небольшой урон, а физическое - более требовательное, имеет больше контр, но гораздо сильнее, в целом - баланс оружия лучше чем сейчас. Сам бэта-тест несколько разочаровал, и не только меня, т.к. люди ждали чего-то большого и апдейт не оправдал этих ожиданий. Может что-то анонсируют завтра на стриме. Изменено 15 ноября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 16 ноября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 16 ноября, 2017 (изменено) https://youtu.be/8ynRPwSg5Co "Update 1.1.0 -- Galactic Statecraft" Diplomacy Denounce Alliance Decision: players can now decide to leave an alliance after one of its members declared a war. They go back to Cold War with all involved parties Coordination Tool: players in an alliance can now place “pings” directly on the galactic map to display their intentions (attack here, defend here). The AI is sensitive to these pings and also places its own pings Co-operative Protocol: players in an alliance can now sign this pact. It will provide a faction-specific bonus that scales over time at the cost of an Influence upkeep Chat: Added an “Alliance” specific tab in the chat window Whisper Improvement. The players can directly send whispers by clicking on the colored button representing a player near the end turn button Diplomatic Requests: players can now request the AI (and vice-versa) to do actions relating to a certain game context (“remove your trespassing fleets!”). The sending player will be able to react (choose a diplomatic option) in case the recipient refuses the request Pressure Pressure inputs have been made explicit in the “leader card” tooltip (in main diplomacy screen) A term to generate pressure directly has been added (“Bureaucratic Imbroglio”) Demands now only have 2 levels (reduced from 3) “Demand terms” have been added; exotic actions available only for a level 2 Demand “Refusal Penalties” have been added: refusing a Demand will now apply the selected penalty to the recipient War pressure: War Pressure is now different from Pressure graphically War Pressure trend impact is now feedbacked in battle notifications Constellation Control A player who owns the most systems in a fully discovered constellation will now claim a FIDSI bonus for their empire Empire Chronicles Hall of fame to record all completed games, allowing to view the final scoreboard along with the victory cutscene Space Battle Space battle weapons, defenses and other variables have been tweaked in various ways following player feedback (see “Space Battle” section below for details) Pirates Pirate Lairs: Pirates are no longer spawned by Minor Factions, but by Pirate Lairs which are occupying some neutral systems. Players can destroy these bases by ground battles (and have a chance to get some loot!) Minor Factions will now spawn their own fleets to protect their systems. These fleets are static and stay on the Minor Faction’s home system Academy & the Heretic Orbiting the Lost Graves after completion of the Heretic's quest will now yield dust gain per turn if the Lost have won, and manpower per turn if they have lost Rewards have been increased for the winning camp's podium of participants Only the winning camp will be able to recruit Heroes after winning, through either the Academy or the Marketplace, depending on the outcome Visuals will change on Lost Graves depending on the outcome New visuals Orbiting space stations as a planet fills up and a system develops Bailiff The bailiff system will now first scrap ships before improvements Improved Influence bailiff system to take into account Co-operative Protocols (will not make players lose the game) Space Battle Feedback Improvements: Added new feedback elements (Flak DPS on Kinetics & Missile Health on Missiles) Weapon Balancing: Complete rebalancing of weapons to create more interesting play: Kinetics now have an accuracy of 10% / 50% / 85%, playing a role of missile counter and strong short range damage Missiles now have an accuracy of 100% / 50% / 25%, strong long range damage that can take out most Energy ship designs Lasers now have an accuracy of 50% / 100% / 50%, with good damage. They will tend to defeat Beams and Kinetics, but will have a problem against Missiles Beams now have an accuracy of 100% / 100% / 100%, with standard damage overall. They are sure to hit and will counter Kinetics. Their accuracy makes them perfect to use with counter tactics, and their critical hits can turn the tide of battle in your favor Buffed "Advanced MAGGIE Laser": Now has +100% Damage against Shields Buffed "Advanced HELL Array Laser": Now has +100% Damage against Shields Defense Balancing: Buffed: Medium Ships, Large Ships and Motherships have increased Health Buffed: Doubled shields' absorption, Tripled shields' life Military Power Balancing: Defensive Military Power is now computed according to modules' values and should be more consistent Manpower damage is now used to compute Offensive Military Power Critical Hit Chance is now used to compute Offensive Military Power Squadrons: Squadron life updates correctly when hit Fixed squadrons not damaging each other Fixed Wing Coordination not working Squadrons now target Arks Fixed auto ship design not working for Unfallen Explorer and Colonizer Hulls Second level of "Non-Liquid Assets" now applies its Hull Absorption bonus correctly Ground Battle Unlocked Bhagaba special ground battle play ("White flag": slower ownership recovery for invader) Reduced Tikanan "Swarming Infantry" assimilation trait from -0.5% to -0.15% manpower Infantry cost Reduced "Monstrous Opponents" assimilation trait from +75% infantry health to +15% infantry health and +15% infantry damage Rebalanced troop stats: Infantry: Reduced damage from 20-40 to 12-22 Armor: Reduced damage from 40-60 to 25-60 Plane: Reduced damage from 140-180 to 95-115 Plane: Reduced health from 300 to 200 Plane: Reduced manpower cost from 30 to 20 Lowered manpower generated from "Conscription" from 200 to 175 You now need at least 2 pops to select "Conscription" when defending in a ground battle Quests and events The "Acquire" objective of the Riftborn quest "A Plague on Coroz" cannot be completed by custom Riftborn factions using the "Shipbound" trait so this choice is no longer available in that case Added a Quest Marker on the pirate fleet of the Exploration Quest Dust to Dust: part 3 The Good Life quest will now work if Horatio’s ship is docked to an outpost which has just turned into a Colony Players now need to participate in a multiplayer quest to obtain a reward Academy Quest 01 now has a new ending: if a player finds the Academy before the quest ends, then the quest doesn't fail but success and display a new ending outcome The Cravers Quest "then we cracked the nuts inside” now completes only after the system is captured The event Riled Researchers now starts from turn 60 instead of 20 to avoid the AI from making choices harmful to its economy A Swarm of Locusts now informs the users how many fleets they have to destroy in order to receive a reward New rewards have been added for Deeds The church triumphant Part 2 now displays the right building in the objective Fixed Horatio Quest Improvements not working for Custom Factions Unfallen Quest chapter 2 is now more Vodyani-friendly Ripple effect now fails only if another Empire destroys the Lesser Empire Fleet Chapter 3 of the UE Quest: the Mezari Objective now scales with the current science production Tweaked Quest appearance rhythm overall Dust to Dust now fails when another Empire or the Lesser Empire attacks and destroys the fleet The quest no longer fails in "The Good Life" Exploration Quest if the player disbands the Lost Horatio Use of similar Dust icons for the effects of "A Two-way Street" (Dust gain and Upkeep increased) event could be confusing that's why we now use the same icon (Dust gain and Dust loss) The Battlestations reward of the "Collaboration or Cataclysm" quest doesn't display a placeholder icon and category anymore Technologies Added a "Continuum Sculptors" faction-specific tag on "Climate Engineering" tech Increased “Free Move Sophon” movement points from 2 to 4 Added "All must Tithe II" to the unique alternative technology in case of unique constellation setting Fixed Lumeris being able to have 5 Trading Companies Added new Stage 4 Engine Moved Luxury Lottery unlock to the Atmospheric Filtration technology (previously Neural Robotics) Fixed issues with Horatio ash and lava colonization unlocks The technology which allows to unlock Heroes on Marketplace is now displayed in the Tutorial Fixed the AI being able to trade quest technologies Arks will now need to unlock additional slots by unlocking stages in the tech tree Victory Wonder no longer appears in the construction queue before you unlock the stage Fixed bug where a custom faction with Riftborn pop and Horatio affinity didn't have access to Adamantian mining The Systems Illumination or Radiance are no longer given to players with Ship Bound or Unfallen Affinity Laws & Politics Reduced "Deadly Intent Bill" from 50% to 33% damage bonus (75% to 40% for Republics) Increased effect from "Trusted Broker" law from 2% to 3.5% per turn, up to 50% (from 30%) Added a passive bonus on Outpost growth (+10%/+15% in Republic) for the "New Colony Rule" law Updated the effect of the Republic version of the base militarist law for consistency Removed default bonus pressure to Religious politic The Attends resolution tooltip has been corrected "Jingoist Joy Bill" Law does not allow for free war declaration in truce anymore Diplomacy Fixed diplomacy cost reduction for peaceful terms Cravers now require having Pacifists in the Senate in order to do diplomacy Removed system conversion diplomatic ability from alliances Made all resources available for trade in Cold War Removed vetos to accompany new “Denounce Alliance Decision” feature Lowered Alliance tech from stage 4 to stage 3 of Empire Development quadrant Added Co-operative Protocol tech to stage 4 of Empire Development quadrant Fixed force truce turn duration being 0 in Endless speed Fixed Truce tooltip Allowed Alliance members to trade systems among themselves Economy Reduced minor factions yields in Manpower Tweaked bonus values for Minor Factions relations Increased Essence gained from Hunting Grounds from 10 to 100 / turn Fixed Virtual Dustylizer Star System Improvement not being queueable Fixed "Interspecies Cooperative" not properly applying its bonus for Friendly relations Added system effects to Wonder victory obelisks Increased cost of Wonder victory obelisks in strategic resources Rebalanced Conquest Victory thresholds Increased the costs of Victory Technologies Increased adv strat cost of all improvements, wonders and quest improvements "Luxury Lottery" improvement now does not unlock for Horatio (they only have their specific improvement) Constructing the "Zelevas Incarnate" improvement while having "Harmonious Development" trait and 3rd threshold of the "Pacified Collection" bonus will no longer cause the game to remain stuck Fixed the registry formula for the Outpost Decolonization refund. The formula for the refund uses the same formula as the original cost, which takes into account the amount of colonies+outposts (which increases when you create the outpost, hence the refund being bigger than the original expense). Added offset to the formula to compensate Fixed an issue: vertical Culture was constructible even if the player did win the metaplot "High Gravity" and "Low Gravity" anomalies can no longer be on the same planet Approval system improvements now take the correct number of turns for their level Stopped Shipbound factions from exploiting the interaction between Praise and Leaching, and increased Relation penalty for Leaching Made Tiny Galaxies more compact: they should now contain 36 nodes rather than 24 Fixed players being able to have both standard and faction-specific improvements on a system Industry costs of Riftborn populations now scale with game speed Arks health and manpower stock is now impacted by their system level Added prerequisite on hot planets to prevent the anomaly Ice-10 from spawning The "Capitalist Frenzy" infinite system improvement now replaces the "Public 3D Printing" infinite system improvement The "Capitalist Frenzy" infinite system improvement is no longer identical to the "Political Theater" infinite system improvement Fixed "Fold Singularity": No longer gives negative dust if System Dust income is inferior to 0 Fixed issue with count of Anomalies and Moons not being incremented correctly for laws and other improvements that use it Heroes Fixed Horatio Hero Starting Skill tooltip wrongly displaying +2 Food per Population when it was +1 Food per Population Virtual Endless Hero obtained through quests now appear at level 8 instead of 5 Reduced "Enhanced Astronavigation" tier 2 hero skill from x3 to x2 Free movement speed [AI] Changed: Warcount truce & declaration handling Changed: Retreat handling more accurate Changed: Fine tuning on negotiation evaluation Fixed: AI now more reactive in encounters Fixed: Fighter/bomber ship design tweak Fixed: The AI now uses ships in hangar with more efficiency Fixed: Issue in balance contract resource amount adjustment Fixed: Allocation problem on vine ship and leecher making the AI slow to respond Fixed: AI no longer creates many D.Star type ships equipped with Core Crackers causing performance issues in the later stages of the game Fixed: Several fleet behavior problems that could get AI fleets stuck Optimized AI speed Fixed: Issue with the maximum amount of resource during balance contract Fixed: Diplomatic infinite loop Fixed: Spam loop message blockade Added fix for Unfallen rooting [iMPROVEMENTS] Increased the size of the faction selection window and fixed the sort of the factions Added darker tone font colors when the background is yellow Changed Color of the Overpopulation Icon to better match the overpopulation gauge next to it Added destroyed planet visual in discovery cinematic [FIXES] Multiplayer Fixed Multiplayer session desync due to inconsistency in the perceived DamagePerSecond element of a ship Fixed session desync due to inconsistency in the perceived hull plating element of a ship Fixed desync on trade route leaching values. Fixed desync on hot join after the United Empire outpost "Traitor's reach" was awarded Sending several leech fleet actions while lagging in multiplayer should no longer produce unwanted behavior General Fixed planet colonization cutscene being displayed and frozen when a ground battle is viewed during the colonization cutscene First two parts of the "Fighters and Bombers" quest now display correctly their outcome text upon completion Fixed an error occurring when 3 anomalies belong to a planet Fixed an assert generated when hovering the mouse cursor over the Virtual Dustylizer system improvement while having only Riftborn or custom Riftborn population units Fixed several errors caused by root action and contextual diplomacy Fixed fleets seeing things when they are forcefully moved Fixed non-depleted planet localization Fixed anomalies remaining on screen when entering galaxy scanview If the player used to play a custom Faction Horatio, the Horatio faction quest could be endless. It now checks if the original Horatio are in the Empire. If they aren't, then the Quest will end It's now the same for all the Population Quests: we check if the player has the original population instead of the Custom ones Lowered Minor Faction relation threshold to ask for a quest from 75 to 50 Changed the cost of asking for a quest from an Influence cost to a Dust cost Fixed Content Citizens II having the same cost (10) as the first level Changed/Fixed the way the tech to change government, Autocracy and the Cravers visual affinity interact: Autocracy is not linked to the Cravers affinity anymore Fixed Custom Factions with the Cravers visual affinity being unable to change their government type Fixed UI error when host leaves in multiplayer Fixed an issue where the user would get stuck when quitting a session while a save file is generated Fixed some cases where systems could not be vined by Unfallen when around decaying systems Fixed Vodyani hunting grounds failing to destroy planetary improvements and thus remaining forever (or until someone else colonizes the system) Fixed an issue where using "." in a save game name could result in the save game not appearing Fixed save name containing [MODDING TOOLS] when trying to overwrite a save created with modding tools Fixed an issue where, on some resolutions, construction costs of ship designs Ship Design Edition Panel were overlapping Increased Unfallen Vine network range The tooltip of the Quick Start main menu button now displays some information about which settings it will use like the faction, the competitor count, the game speed and the game difficulty Added new image for finished auto explore notification The deeds are now greyed out when the technology stage is unlocked by the Oracle of Science law Changed and added some texts for the diplomatic demands The ship construction cost is now correctly updated after making changes to a ship design and using the "Reset Design" button To validate the quest Riftborn Chapter 1 part 1: the player has to possess only 9 buildings, and the feedback now reflects it If the player discovered the galaxy thanks to a shared map in the Sophons Quest Chapter 1 (alternative version) Science choice, the quest wasn't completed. Now the quest can be completed even if the player is helped by someone In the Lumeris Quest Chapter 1 Science choice, if the player discovered the galaxy thanks to a shared map, the quest wasn't completed. Now if the player is helped by someone, the quest can be completed Fixed probes appearing at the center of the galaxy for a short period when using the launch probe action. Modified the web API in order to display the news sorted by date Forbid the player to Quit Game between turns to avoid some stuck situation Fixed Notification errors when releasing contextual diplomatic exchanges Fixed multiple planet tooltips in the Custom Faction Creation screen that displayed an unknown negative "on Planet" value Entering cold war from truce with an alliance will no longer display multiple notifications one for each alliance member Users can no longer use the Praise action without the Off-World Agribusiness tech unlocked "Dominance" and "Acceleration" rewards of the "Collaboration or Cataclysm" quest have now have temporary tooltips, we'll had more descriptive tooltips later Fixed selection issues with hangars and civilian ships The information displayed inside the system construction panel are now updated after singularities are removed When a fleet or system loses maximum manpower, the excess is given back to the empire G2G text is no longer clipped on error window Battle theater effects are now listed in the Special Node Discovery notification The approval gained from terraforming a planet is now properly displayed Fixed a desync related to the "Tree of World" natural wonder Changed the flow of the space battle cutscenes launch to fix an issue that appeared when trying to visualize a battle around a node affected by the Rip singularity The word "Valider" should not be cut off randomly in the game anymore All Minor Factions now have an image artwork in the "Select A Target Empire to Attack" screen Fixed Unknown result battle report notifications when accepting to watch a battle while already watching a previous battle New icons for Privateers & Pirates Fixed Technology Hint tooltip on Reduce Anomaly Button on Planet Label in Management view Changed close and open borders icon Fix wormholes not appearing sometimes in twin elliptic galaxies Added a blink effect to the destroy button when the player can destroy a planet Fixed Arks requiring industry to build in Slow & Endless difficulties Fixed Diplomatic contract evaluation bar the first time a user click on suggest term Declaring war now cancels all restrictions (from contextual diplomacy) between the empires Fix faction name cut-off in the minor faction tooltip Fixed an issue where "Technology stage unlocked" notifications of Economy and Trade and Military quadrants displayed misleading information The luxury resource tooltip in uncolonized systems is no longer out of bounds "Federated Procurement Office" empire improvement reward from the "Preserver of Nations" Deed now has correct tooltip The correct choice is now selected upon confirming a multiple choice quest after the notification was minimized Fixed some highlighting issues during the "Into The Great Beyond" beginner tutorial "Gearing up" tutorial is now triggered only if the user has access to the military screen Изменено 16 ноября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Horoll Опубликовано 16 ноября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 ноября, 2017 БЕСПЛАТНЫЕ ВЫХОДНЫЕ! https://amplitude-freeweekend.com/ Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 16 ноября, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 16 ноября, 2017 (изменено) Это не просто бесплатные выходные, а рекламная акция с открываемым контентом на следующий месяц, даже просто скачивание с одной игрой идет в копилку. Всего наград 6: - Новая аномалия. - Новые модули. - Новой квест. - Новый вид галактики. - Нрвый герой. - Скин Мезари на Единую Империю. Ну и скидка на игру -50% в Стиме. Изменено 16 ноября, 2017 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти