DEAD_DimaZ Опубликовано 20 октября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2016 печаль значит, вот только что МоО2 глянул, 5 видов оружий, 4 вида ракет, 3 вида торпед, и на все это 3-5+ модификаторов аля как оно будет работать. Сегодня как раз упоминал со знакомым когда разговаривал, вот в чем трудность взять ровно то что было в МоО2 и запилить с поддержкой игры по инету и современной (более менее) графикой? Можно даже легко чуток добавить технологий (которых и так в разы больше чем во всех современных поделках) и вот вам супер мега хит, нет же, давайте клепать кастратов на тему, и пипл все равно схавает да еще и добавки попросит Подозреваю. Если начать ковыряться в пенсионере, то окажется, что все там не так уж и идеально. И во всем этом разнообразии баланса никакого. У МОО2 есть недостатки, например, управление колониями могло быть и лучше. Неплохие тактические бои. Но если взять первый Stardrive, то там и конструктор кораблей, и тактические бои будут получше. Просто сам Stardrive как бы в остальном своеобразен и недоделам (фига - разраб в одного написал игрушку). Второй Stardrive как бы не зашел. Endless Space даже первый очень хорош, второй будет еще веселее - 146%. Вон Stellaris станет в октябре красивым. Есть еще серия Galactic Cililizations - мне не зашло и 4ю часть поругивают, но тем не менее она по легендарности примерно как MOO. Так что сейчас топовые Space 4X ниразу не кастраты. Вообще, практика показывает, что просто переделка игры не сделает римейк успешным (Xenonaughts!), ну или удовлетворяющим старожилов (Xenonaughts!). так что запускается MOO2 в DosBox'е- и слава богу. Так же как и прекрасный Master of Magic. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mad_Rat Опубликовано 20 октября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2016 Вон Stellaris станет в октябре красивым. Вот прям щас стал :) Но по поводу дискача - было вроде несколько практически 100% клонов Мастер оф Орион 2. И все дико провалились. Потому что никто не хочет сейчас на самом деле клон МОО2 с графоном. Хотят чтобы было что-то ПО ДУХУ БЛИЗКОЕ. Но с современно осмысленными механиками, интерфейсом и т.д. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Curator Опубликовано 20 октября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2016 было вроде несколько практически 100% клонов Мастер оф Орион 2. названия закинь плз - поиграю Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Гость Lеgend Опубликовано 20 октября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2016 было вроде несколько практически 100% клонов Мастер оф Орион 2. Не было. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mad_Rat Опубликовано 20 октября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2016 (изменено) Ну, да, мне следовало оставить дисклеймер, что я лично в них не играл, поэтому не могу гарантировать насколько 100%. Но вот это называли в их числе http://store.steampowered.com/app/236130/ http://store.steampowered.com/app/322540 Это, вроде, тоже. Изменено 20 октября, 2016 пользователем Mad_Rat Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Malus Darkblade Опубликовано 20 октября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2016 В этом весь Mad_Rat - балаболить без цели и смысла, в сотый раз выставляя себя некомпетентным в любых вопросах. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 4 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 4 ноября, 2016 (изменено) Роад мапа для EA, главная идея - не постоянные маленькие обновления (патчи), а 3 крупны обновления, с циклом 5 недель минимум, и релизная версия. В первой версии, которая выйдет где-то через 3 недели (пост был 28, так-что 2-2.5), нам стоит ждать: новую расу, 4 эру технологий, квесты малых фракций, конструктор для наземных юнитов, некие "деяния" - система схожая с уникальными квестами и чудесами из ЕL (победи первым 5 армий - получи плюшку), наемники, разорение миров, мирное поглощение миров и т.д. "Early Access & Roadmap" Hey everyone, We apologise for the bit of silence recently: our team has been working hard on fixes and changes for the next update! And, it's also the Paris Games Week at the moment so a bunch of us have been helping out with demos over there. :) We managed to get a proper roadmap and schedule update (that is likely to change) that will give you more visibility on this Early Access. Here's a message that Mathieu, our Production Director posted on the official Games2Gether platform: LINK[www.games2gether.com]. "Hi all, First of all thanks for your commitment to the game and the forums. Endless Space 2 was an enormous undertaking for Amplitude, and we are glad you could finally play with our baby. Yes, there is room for improvement and we are on it ! Here is how and when. This is not our first Early Access (actually the fourth one) and we are facing the same issue: fans want new content as soon as possible and at the same time we need to develop the missing content of the game, which takes time. Specifically, every time we add a new feature to the game, we add bugs (not willingly obviously). So for every build we deliver to you, we have to halt all development for a week to stabilize everything. We want you to give us gameplay feedback, not sweep a minefield :) So if we give you frequent updates, we will only spend time stabilizing the build, and release the final game in 3 years from now. I guess no one wants that! The compromise we find acceptable is to go through 2 two-weeks sprints of feature/improvements development, stabilize for a week, and deliver the build (with a few patches for issues we missed). This way, you can try a new build with a sizeable amount of new content, and optimal stability. Following this method, we have paved the way to release with 3 updates (+ the final release) of 5 weeks (make it a big month) duration. The list below will let you know what is planned and when. Some features become available in Update 2, but because their complexity requires more than 4 weeks to develop them. So even if they appear only in Update 2, the development duration of this feature spans over Update 1 and Update 2. Also this list does not include requests for improvement that may appear, or secret weapons we will reveal only at the end (yes we love to tease you!). Also the last features have not been as thoroughly estimated as the ones currently in development, so there may be slight changes as we progress through the Early Access. For each update, new features will come with their AI counterpart, and the general quality of the AI will improve towards the release. However, thanks to the new architecture and tools we developed for the AI, we feel in a better place than we were with EL at the start of the Early Access. But it is still too soon to be cocky :) Update 1 New Major Faction content and gameplay Minor faction quest: the ability to interact with minor factions with quests. Not sure all the content will be there for Update 1 though Marketplace system & screen Manpower and ground units management : allows you to customize your ground troops and their breakdown between soldiers / tanks / strike crafts Advanced star system list: population management, colonization shortcuts, etc New Major Faction content and gameplay. I know speculations are high but I cannot disclose yet what Faction 5 will be! System razing Improved Forced Truce system Improved System ownership (as in ES1) Pacific System Conquest Population collection bonus (empire wide bonus when you reach a certain amount of population of a type) Mercenaries (privateer units) Population migration visuals (ships actually appear on the map), and manual migration system Deeds: competitive objectives unlocked by era. Not sure the whole content will be ready for Update 1 Cooperative / competitive quests: update on the UI to handle this type of quests Technology Era 4 (some visual content may be missing in Update 1) Update 2 New Major Faction content and gameplay Space Battle improvements (complex, could not fit into Update 1) Battle scan view improvements Advanced fleet management (automerge, reinforcements) Senate / population improvements System orbital scan view (display numeric value and ranking) Remaining victory conditions Star system rebellion Advanced gameplay options Update 3 New Major Faction content and gameplay Technology Era 5 Multiplayer Constellation control Star system governor AI Shortcuts and exotic controls (zoom slider etc) Scan views polish / improvements Reserve time for G2G requests Release Fighters / bombers (maybe available earlier, but this is a long feature to develop) Final Major Faction content and gameplay (probably the Unfallen) Advanced Diplomatic options Planet scan view Custom factions Battle advanced report (could be earlier) Modding (will try Steam Workshop for release) Advanced planets and suns interactions Global storyline Achievements More secret stuff that we are not sure to do (or are really interesting). Again, this may be subject to change, but that is what we are aiming for. If we miss a feature in Update N, the goal is to have it in update N + 1. As to when this starts, we hope to release the first update in about 3 weeks. Thanks for your attention!" Cheers, ~Amplitude Studios Изменено 4 ноября, 2016 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 20 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 20 ноября, 2016 (изменено) Frogsquadron [Разработчик] 18 ноя в 17:32 Well, it seems we're aiming at a release window for late next week for Update 1, so hold on to your shorts, everyone! И новые минора - Амебы. http://wiki.endless-space.com/minor-factions/amoeba Изменено 20 ноября, 2016 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 23 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 (изменено) 2 новых минора, Пилигримы и З'вали - http://wiki.endless-space.com/minor-factions Ну и герои к ним - http://wiki.endless-space.com/academy А также... #EndlessSpace2's Update One is out TOMORROW! Join us at 6PM CET on that day for a showcase stream! https://www.twitch.tv/amplitudestudios … Ставлю на Единую Империю, как новую расу. Изменено 23 ноября, 2016 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 23 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mad_Rat Опубликовано 23 ноября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 Это офигенно. Эти фуражки. Эти плакаты. Make United Empire Great Again! <3 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 23 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 (изменено) Вики дополнили Империей, стрим начался. Основная механика - покупка чего угодно, включая технологии, через влияние. Изменено 23 ноября, 2016 пользователем lordVigo Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mad_Rat Опубликовано 23 ноября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 Вейт, UE - это Мезари из Легенды? О__О Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 23 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 Вейт, UE - это Мезари из Легенды? О__О Мезари существовали до EL, в EL это потерпевшие крушение колонисты, в ES 2 Империя, это давно основанная колония Мезари, которая пошла по сваему пути. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 23 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 It's Russian inspired civilization.) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mad_Rat Опубликовано 23 ноября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 Да, я повеселился с этого. И опять, как в циве, they want to EXPAND. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mad_Rat Опубликовано 23 ноября, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 (изменено) http://wiki.endless-space.com/academy/oleg-lagarin Oh shieeeet Tsar and Communist Russia influence! Изменено 23 ноября, 2016 пользователем Mad_Rat Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 23 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 Oh shieeeet Сразу по морде видно - ученый. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 23 ноября, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 ноября, 2016 "Патчноут" [MAJOR CHANGES] A new faction has been added to the game: the United Empire[wiki.endless-space.com] The Marketplace is now available Added Mercenaries system action that will allow you to use mercenary units not showing their owner's flag You can now raze your systems Added Pillage: in addition to razing the systems, players will generate Dust based on the destroyed Star System Improvements and the killed population Reworked Truce system. Truce won't be forced anymore but will be based on civil unrest. The only way to remove the civil unrest is to end the war. Added the Eusocial minor culture Added 3 news minor faction (Z'vali / Pilgrim / Amoeba) Changed Deuyivan minor faction from Scavenger to Eusocial culture Added Manpower panel Added Era 4 of the Technology Tree System Influence conversion buyout: when a Star System is passively converted by another Empire's area of influence, this Empire can pay Influence to capture the system Increased turn limit to 200 turns: the score victory will now trigger at turn 200! Technology cost increases more slowly within an era but the steps from an era to another is bigger New technologies have been added to the three first eras, related to different features Marketplace Privateers Manpower management Manpower quantity on systems, ships, and empire has been increased Ground Battle plan has been updated Ownership mechanics have been added: it will take turns before gaining ownership on a system, affecting the approval and forbidding the deployment of the influence Minor faction can be assimilated through the resolution of specific quests Wonders related to Deeds have been implemented but the Deeds are still WIP (interface and implementation) The global enrolment has been replaced by a local enrolment converting 1 population into Manpower [uI] Added the star system list population management Added the star system planetary management Victory screen has been retaken [iMPROVEMENTS] Added health regeneration on ships Heroes can now be hidden (received only via quests) Heroes recruited by empires when the game starts will not be available in the first pool of heroes AI can now attack when another player declares war Improved the way hero unlock points are displayed in the Academy screen Added several shortcuts: Page Up and Down to zoom in and out in the galaxy view Enter and Escape to close a notification It is no longer possible to have the same hero twice in a hero recruitment notification Several missing texts have been added in game Improved performance especially with fastest settings A system can't be besieged if it has personal or allied fleets in orbit. A system can't be invaded if it is under siege. Systems become under siege when enemy fleet leave the attacked system. When a system is under your influence you’ll be able to buyout it with influence Minor factions now all spawn fleet which belong to the same rebel empire Removed weapons restrictions on hull, all hulls can use kinetics, beams, lasers and missiles Strategic resources on weapon and defence modules have been spread out in a different way (exotic effects are still WIP) Tweaked some values and costs of the weapon and defence modules Increased range efficiency of the weapon modules (now more spread out and you can see the efficiency percentages in the tooltip) Added bonuses on Attacker and Support hulls (currently the same for all the factions but will eventually be different): Attacker: Focuses fire with the flotilla to quickly eliminate ships + weapon damage bonus Support: Attracts fire from enemy to protect the other ships + defence module bonus Added different target orders for attacker, support and carrier ships (hover the role to see them) Fixed strategic resource costs for all the enhanced module slots The defensive military power now takes into account the initial hull health Added health bonus on ships when they level up [GROUND BATTLE] The manpower of both all attacker and defender fleets are used in the ground BattleReport The fleet manpower is given back at the end of the ground battle Ground battles can be aborted with a diplomatic relation change or if the defender colonised system disappears Improved a bit the feedback on the notification (more improvements coming soon) [AI] AI refreshes and creates new ship designs for specialized roles AI takes more meaningful military decisions AI uses advanced manpower system AI protects its outposts, harasses the player's outposts, and handles outpost equality Fixed several issues leading to infinite end of turn Fixed Fleets in order to go to the right goal with minimum moves Limited the number of concurrent exploration Raised the number of concurrent colonization Players can now attack in different fronts in same time when a war is launch The AI should be more reactive when attacked Fixed the drop of some missions AI can now block other outposts AI can now use all possible actions to accelerate the capture of an outpost Guard system has been added Added cancellable missions AI can now repair and retrofit fleets The AI will retreat its fleet in a suicidal encounter AI can now buy manpower upgrade The AI can now cancel infinite building when something better is available [FIXES] Fixed inconsistency in several tooltips Fixed an issue where players are not informed that anarchy duration is modified by the empire approval rating Fixed an issue where there are no tooltips in the Post Game Screen Fixed an issue where the fleet indicator does not properly work on systems with motherships and fleets Fixed an issue where minor factions create fleets which exceed their command point limit Fixed expedition buttons not refreshing properly in orbital view Pressing escape when launching a probe will now quit probe launching mode Fixed attack button saying "cannot attack allies" when there is nobody around the node Improved the objective for the "Those Darn Kids" quest which was misleading Fixed an issue where several technologies overlapped the category symbols from the technology screen Reorganised the technologies category symbols Autosaves no longer overwrite the user's manual save if the manual save is named "Autosave" A system can no longer be invaded while it has personal or allied fleets in orbit. The "Ship design" screen now inform the user about the retrofit cost Added "Show location" on mothership notifications Fixed error occurring when using a slider in the NewGameScreen and pressing ESC at the same time. Fixed many errors occurring when exiting a game, due to windows trying to access released data. Fixed motherships being detachable when under siege/invaded Retreat button is no longer visible when the ground battle has ended Fixed laws received as quest rewards not being received Fixed non-major empires being able to discover the Academy The user can now interact with elements that are situated on the far right of the Technology Screen Empire Dust is now displayed in the Ship Design screen Fixed an issue where the icon of the faction was visible even though that faction was unknown Fixed hulls & modules not having the right price in tooltips Fixed Vodyani happiness not refreshing properly Added in the control banner the political party unlocked and their trend User are now informed that ships costs are increased when a new era is reached The scan view button is now clickable The user is now informed that he can lose his fleet when attempting to retreat to a undiscovered system Added a "remaining turns" section to the constructible tooltip We can't wait to hear your feedback! Have fun, ~Amplitude Studios Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Inja Опубликовано 14 декабря, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2016 Апдейт: https://youtu.be/u2wcWHUU7_U Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 14 декабря, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2016 Собственно, вышел небольшой патч, а к нему мысли о 2 апдейте (перекликается с видео выше) - https://www.games2gether.com/endless-space-...date-patch-live Там можно глянуть как разработчики видят переработку сетки исследований. "Сам патч." [FIXES] Fixed an issue that corrupted saves when saving the game [Note that this fix is not retroactive: you will need to start a new game] Fixed some stuttering issues to improve performance Fixed exiting the game through Alt F4 making the game unresponsive Fixed an issue that would cause turns to hang indefinitely after clicking End Turn [bALANCE] Reduced Influence area progression on Systems by approximately 33% [This is a temporary fix while waiting for a more complete change for Update 2] Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dominic_Kaine Опубликовано 20 декабря, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 декабря, 2016 Имеет смысл сейчас покупать? Или лучше дождаться релиза? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
khulster Опубликовано 20 декабря, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 декабря, 2016 Имеет смысл сейчас покупать? Или лучше дождаться релиза? Если нет желания ковырять бету и изучать новые механики, то стоит подождать. Текущий функционал все же довольно ограничен. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 20 декабря, 2016 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 20 декабря, 2016 Имеет смысл сейчас покупать? Или лучше дождаться релиза? Если не являешься поклонником творчества Амплитудов, то - нет, не стоит. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dominic_Kaine Опубликовано 22 декабря, 2016 Жалоба Поделиться Опубликовано 22 декабря, 2016 Я купил таки. Игра хороша уже сейчас. Одна проблема. Касперский жрет экзешный файлик запуска считая что программа - вирус )))) Ни переустановки ни танцы с бубном типа добавить её в список доверительных не помогли :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти