Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Тёмные Ангелы


Рекомендуемые сообщения

С чего вдруг? Нравится - играй... Или ты хотел ими турниры брать? Так они и раньше не особо турнирными были...

Изменено пользователем Grishnak
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 2,7 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

вот у меня проблема. я играю первой ротой. принципиально. мне не нравятся байки. мне не нравится вторая рота. я теперь не смогу играть моими шикарными термасами? вообще?

Можешь как минимум тремя способами.

1. Стандартный фок из РБ. Белиал + две трупсы (если Белиал переводит термитов в турпсу)

2. Взять только Deathwing Redemption Force

3. Взять Deathwing Strike Force

Изменено пользователем MoonPhoenix
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Сможешь. Только выигрывать сильные расписки будет очень сложно.

да это не новость. то есть просто играть по книге? но ведь папа не переводит теперь в трупсу ребят в костяном

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

да это не новость. то есть просто играть по книге? но ведь папа не переводит теперь в трупсу ребят в костяном

Да не знает этого ещë никто. Успокойтесь уже. Вот будет полностью кодекс известен, вот тогда да.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да не знает этого ещë никто. Успокойтесь уже. Вот будет полностью кодекс известен, вот тогда да.

та шо то у меня поджимает. надежда только на формацию (

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ещё пару правил формации и обжективов. Вроде не видел в этой теме

Anti-Grav Upwash: Whilst this unit includes at least three Ravenwing Land Speeders, it can move an additional 6" when moving Flat-Out.

(I'm guessing this applies to either a unit of Ravenwing Land Speeders itself, or to the Ravenwing Support Squadron Formation - although it would have probably said Formation if it were the Formation bonus)

Armorium Cherub: One Use Only. One model in a unit equipped with an armorium cherub can re-roll all failed To-Hit rolls in one Shooting Phase.

(This is probably just copied from the Devastators entry in C:SM, but I haven't seen that yet)

Attack Squadron: If the Ravenwing Land Speeder or Ravenwing Land Speeder Vengeance from this Formation scores one or more hits upon an enemy unit in the Shooting Phase, then all models in this Formation's Ravenwing Bike Squad or Ravenwing Attack Bike Squad add 1 to their Ballistic Skill characteristic when shooting at the same target for the rest of the phase.

(I'm guessing this applies to the Ravenwing Attack Squadron Formation)

New Objectives for the Dark Angels:

Apprehend and Interrogate: Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy character was slain in a challenge during your turn. If your opponent's Warlord was slain in a challenge during your turn, score D3 Victory Points instead.

Flawless Strategy: Score 1 Victory Point at the end of your turn if one or more friendly units with the Deathwing or Ravenwing special rule arrived from Reserve during your turn. If one or more friendly units with the Deathwing special rule used a teleport home to arrive by Deep Strike within 6" of a friendly unit with the Ravenwing special rule during your turn, score D3 Victory Points instead.

Let None Escape Your Gaze: Score 1 Victory Point at the end of your turn if you successfully manifested one or more psychic powers from the Interromancy discipline during your turn.

No Forgiveness: Score 1 Victory Point at the end of your turn if you completely destroyed one or more enemy units that were controlling an Objective Marker at the start of your turn.

Not One Step Backwards: When this Tactical Objective is generated, secretly choose either your next turn, next two turns, or next three turns; score 1, D3, or D3+3 Victory Points respectively if this Tactical Objective is still active at the end of the number of turns you choose. This objective is immediately discarded if any friendly unit fails a Morale Check. If the game ends before this Tactical Objective is achieved, no Victory Points are scored.

The Path of Redemption: Score 1 Victory Point at the end of your turn if, during your turn, a friendly unit with the Dark Angels Faction charged an enemy unit that, at the start if the Charge sub-phase, included more models than their own unit.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Fire Discipline

Unless they are jinking. All models in the formation have Grim Resolve rule count as BS 3 instead of BS 2 when they shoot in overwatch.

Attack Squadron

If Ravenwing Land Speeder or Vengeance from this formation scores one of more hit in the shooting phase againts an enemy unit. All model from this formation's Ravenwing Bike Squad, Ravenwing Attack Bike Squad add 1 to their BS when shooting at the same target for the rest of the phase.

Capture Run

When making a Bombing Run with stasis bomb of this formation's Ravenwing dark Talon, do not rol for scatter; stasis bomb hits automatically. Enemy model that suffer an unsaved Wound from the stasis bomb must roll 2 dice and pick the highest result when taking Initiative Test to see if they are removed as casualty. In VP game Slay The Warlord secondary obj. is worth D3 additional point if the enemy Warlord was removed as a casualty as a result of Capture Run.

Company Support

If a Lion's Blade Strike Force includes 2 Battle Demi-Companies. Any unit from Battle Company that has the option to take Rhino, Razorback or Drop pod may do so for free. *must pay for additional upgrades and options as normal

Deathwing Assault

All unit must be placed in Deep Strike Reserve. Make secret note after determining Warlord Traits. Deathwing Redemption Force in your army to arrive your turn 2,3 or 4. All units in the formation arrive at the start of the chosen turn. Venerable in Drop Pod automatically arrives at the start of the chosen turn, and ignore normal rules that determine when a Drop Pod arrives.

Deathwing

A model with this special rule has the Fearless and Hatred (Chaos Space Marine) special rule.

Fighter Escort

Make a single roll for this entire Formation during reserve rolls. You can re-roll. On a successful Reserve Roll, all of the units in this Formation arrive from Reserve.

First Huntsman

If this detachment is your primary Detachment, you can reroll the result when rolling on the Dark Angels Warlord Traits table.

First Knight of Caliban

If this detachment is your primary Detachment, you can reroll the result when rolling on the Dark Angels Warlord Traits table.

Grim Resolve

Stubborn and unless Jinking, count their BS as 2 when firing Overwatch.

Hammer the Heretics

This Formation's Techmarine begin the game embarked upon this formation Land Raider/Crusader/Redeemer. While the Techmarine from this formation is embarked upon the Transport vehicle from this formation, that vehicle has BS increased to 5.

Killshot

While this unit includes 3 Predators, all Predators have the Monster Hunter and Tank Hunter special rule.

Linebreaker Bombardment

While this unit includes 3 Vindicators that can all fire their demolisher cannons, the unit can fire a single Linebreaker Bombardment instead of firing normally. Nominate one model in the unit as the firer. The firer's demolisher cannon changes its type from Large Blast to Apocalyptic Blast and gains Ignores Cover special rule.

Might of the Lion

All vehicles in this formation must form a single vehicle squadron. Count as 2 units when calculating VP if it's completely destroyed.

Ravenshield

When an enemy unit declares a charge against a friendly unit with the Ravenwing special rule, Models in this formation within 24" of that friendly unit can choose to fire Overwatch against the charging unit. (Even if the vehicle cannot normally fire overwatch). Templace Weapons can only use the Wall of Death special rule if they are within 6" of the friendly unit. Units can only still Overwatch once per turn.

Ravenwing

Re-roll failed cover saves when it jinks

Speed of the Raven

During first turn (or second if the unit in this Detachment were placed in Reserve), any units from this Detachment that Turbo-boost or move Flat Out count as Jinking until next turn. However, units from this detachment that do so can still fire their guns normally in your next turn; they do not have to fire Snap Shots.

Strike as One

All units in the detachment must either be placed in Reserve or deplyed as normal. If placed in Reserve, all units in this Detachment automatically arrive at the start of your second turn.

Summon the Deathwing

Friendly units composed entirely of models with the Deathwing special rule do not scatter when they deep strike. As long as the first model is placed within 12" of a model from this Formation. A model from this Formation must have been on the battlefield at the start of the turn for it to work.

Summoned to War

All units in this detachment must begin the game in Deep Strike Reserve. If your army includes a Ravenwing Attack Squadron or Ravenwing Strike Force, you can choose to automaticlly pass or fail any reserve rolls you make for units in this Detachment; there is no need to roll.

Support Squadron

All vehicles in this Formation must form a single Vehicle Squadron. Count as 2 units when calculating VP if it's completely destroyed.

Suppressive Bombardment

Whilst this unit include 3 Whirlwinds, each model's Whirlwind Multiple Missile Launcher has the Pinning and Shred special rules.

Supreme Fire Discipline

Unless Jinking, all models in this formation that have the Grim Resolve special rule fire Overwatch using their normal Ballistic Skill characteristic.

Take the fight to the enemy

Units from this Formation can either shoot and then run, or run and then shoot, in the shooting phase of the turn they arrive by Deep Strike.

Anti-grav Upwash

At least 3 Ravewning Land Speeder can move an additional 6" when mvoing Flat Out.

типа все правила из глосария

странно у скотской формации что нет абилок, хотя там могут быть просто УСРы

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

То есть все ДА овервочат по БС2, какая-то формация овервочит по БС 3 (деми-коимпани?) и еще какая-то воервочит по фуб БС (фулл-компани?). Интеренсо по какому БС овервочат саппортящие друг друга байкеры и рвбк в крыле ворона?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Воронье стало какое-то интересное, но сложное. Ну или глоссарием плохо укладывается в голову, надо смотреть на отдельные юниты с подписанными правилами.

Кажется, что и спидеры в атаксквадронах не зря.

Изменено пользователем Tarnum
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

и еще какая-то воервочит по фуб БС

клинок лаяна

Интеренсо по какому БС овервочат саппортящие друг друга байкеры и рвбк в крыле ворона?

по второму если не джинковали

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Might of the Lion

All vehicles in this formation must form a single vehicle squadron. Count as 2 units when calculating VP if it's completely destroyed.

это типа ЛР со свитой вирлвиндов?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

И странно что нет правил на Азю и на рэйвенвинг/дэзвинг страйк форс, что туда входит...

почему странно? это же глосарий , а не правила(в плане цен , статов и прочего)

вот общие правила дезвинговского детача

First Knight of Caliban

If this detachment is your primary Detachment, you can reroll the result when rolling on the Dark Angels Warlord Traits table.

Summoned to War

All units in this detachment must begin the game in Deep Strike Reserve. If your army includes a Ravenwing Attack Squadron or Ravenwing Strike Force, you can choose to automaticlly pass or fail any reserve rolls you make for units in this Detachment; there is no need to roll.

вот равенвинговского

First Huntsman

If this detachment is your primary Detachment, you can reroll the result when rolling on the Dark Angels Warlord Traits table.

Speed of the Raven

During first turn (or second if the unit in this Detachment were placed in Reserve), any units from this Detachment that Turbo-boost or move Flat Out count as Jinking until next turn. However, units from this detachment that do so can still fire their guns normally in your next turn; they do not have to fire Snap Shots.

Strike as One

All units in the detachment must either be placed in Reserve or deplyed as normal. If placed in Reserve, all units in this Detachment automatically arrive at the start of your second turn.

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Support Squadron

All vehicles in this Formation must form a single Vehicle Squadron. Count as 2 units when calculating VP if it's completely destroyed.

хм это скорее всего правило для равенвинг саппорт сквадрона

это получаеться можно взять даркшрауд и пару просто спидеров и это все получит стелсошрауд по дефолту?

Фул за блейд

кстати я присмотрелся , бонус вроде как детача , а речь идет о формации

тырк

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

хм это скорее всего правило для равенвинг саппорт сквадрона

это получаеться можно взять даркшрауд и пару просто спидеров и это все получит стелсошрауд по дефолту?

Походу да, здравствуй 4й кавер в чистом поле для фунов. Годно, чо

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Рейвенвинг ок. Грнивинг средненько. Десвинга на дне, абсолютном и полнейшем дне. Нужно ждать цен, но пока что до сих пор подгорает.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Рейвенвинг ок. Грнивинг средненько. Десвинга на дне, абсолютном и полнейшем дне. Нужно ждать цен, но пока что до сих пор подгорает.

я так понял еще не все повыходила. может поднимутся со дна...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Очень кстати любопытным становится бобер. Кидает шаблон10-10-1

шаблон10-10-1 с возможносиью вортекса это еще фигня. А вот ап стазисной бомбы... Она есличо игнорит инвиз по етц-трактовке ибо не стрельба. И по факту после нее вунда значит на 2+ модель сдохла для 1-4 ини. Жаль она всего 4-5, а то пахло бы имбой

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...