Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Battlefleet Gothic: Armada


Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 4,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

К стати, а флот ад.мехов сильно от империал нэви отличается?

в догонку, а флот маров может на равных воевать с имперским флотом? как это в настолке балансилось?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

как можно отменить бой (самый первый экран, до набора кораблей) если я вижу что мне нужно 700 очков, а в ангаре от силы 400?

эскорты можно спамить до посинения В) докинь сверху чтук 8 и будут заветные ПТС

бой отменить вроде как нельзя.

Изменено пользователем Сеф
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

как это в настолке балансилось?

Кол-ом очков в ростере, страйк крузер плюс-минус равен бк, батлбаржа равна батлшипу, нормально там всё было

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

в догонку, а флот маров может на равных воевать с имперским флотом? как это в настолке балансилось?

Хорошо воевал. Корабли крепкие, для ближнего боя. Но там разнообразия кораблей ни какого: 1 легкий крейсер, 1 баржа. Несколько эскортов.

Смысла в таком виде выпускать мало. Видимо добавят возможность иметь "трофеи".

К стати, а флот ад.мехов сильно от империал нэви отличается?

Все отличие мехов от флота:

1) меньший выбор кораблей, но можно брать эскорты спейсмаринов

2) на крейсерах +1 дальнобойный лэнс

3) на всех кора[эх жаль]х +1 туррет

4) у всех кораблей, кроме эскортов, спец. апгрейды накидываемые рандомно (если повезет может быть вкусно)

5) Возможность небольшой кастомизации - торпеды на крейсерах и линкорах можно поменять на нову

6) Один уникальный для мехов корабль (жутко дорогой и на мой взгляд абсолютно не торт).

7) Возможность брать уникальные торпеды (но дорого и рандомно. может повезти и будет торт, а можно и деньги на ветер)

В общем тот же имперский флот, только корабли чуть дороже (на 1000 очков если брать, то у имперцев получится на легкий крейсер больше) и с небольшими плюшками. Та же хрень, вид с боку.

8) Дополнительная табличка с квестами на бой.. там вообще дичь творится :)

По большому счету если брать за основу настолку, то делать флот инквизиции и мехов смысла нет.

Хотя может и наоборот - вложений ни каких, а бабки за дополнение срубить можно...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Патчноуты шикарные :D

Greetin's oomiez,

WAAAAAAAAAAGH! Da Orkz ‘av hit da beta, redi to smash in sum ‘eads! Unleash da boyz best techy-ology on dose Imperial and Chaos gitz, n’ smash der little toy ships!

‘Ere’s da patch notes:

Fakshuns

  • Da Orkz (only fakshun wot matterz) iz now playable in da Skirmishes and Online Multiplaya.

Bug Smashin'

  • Fixed a crash when finding a match.
  • Fixed a bug causing the Void-Locust Cloudswarm to kill ghost ships.
  • Correction of a bug causing certain ships to lose their Skill and Upgrades tooltip in the pregame screen.
  • Correction of a couple mistakes in the name generator of imperial ships.
  • Suppression of a bug causing the Chaos Space Station weaponry to not have any tooltip.
  • Correction of a bug affecting the given value for the detection range of ships.
  • Correction of a bug causing the Macro-Weapons’ projectiles to explode prematurely.
  • Correction of a bug affecting the camera when it was moved while moving onto a focused ship.
  • Suppression of a bug affecting Tzeentch special effects in the cutscene at the start of a mission and deploy phase.
  • Suppression of a bug affecting Nurgle special effects in the cutscene at the start of a mission, the Chaos dock and the deploy phase.
  • Correction of a bug affecting the “Advanced Cogitator Linkages” Upgrade.
  • Correction of a bug that made the combination of the Upgrade Camo and the Wind of Change Favour skill ineffective.
  • Correction of a bug affecting the Light Cruisers Chaos.
  • Suppression of a crash occasionally occurring on missions containing Defence Platforms or Space Stations.
  • Suppression of a crash occurring sometimes while in-game.
  • Correction of a bug affecting the bulletpoints of the windows explaining Planetary assault, Recovery and Space Station Assault Missions
  • Correction of a crash occurring sometimes when the player clicked on Ready.
  • Correction of a bug that affected the bomb special FX.
  • Correction of a bug that prevented the Augur disruptor FX from disappearing in the Guest’s screen in multiplayer.
  • Correction of a bug that allowed guests to repeatedly use skills in multiplayer.
  • Correction of a bug affecting the cooldown of the Nova Cannon.
  • Fixed a crash that occurred sometimes on the Score screen.
  • Correction of a bug that prevented a ship having no weapons and systems available from suffering Fire Onboard and Hull Breach critical damage.
  • Correction of a bug that caused the Taunt to not cancel the move order if it was queued.
  • Fixed a bug that affected the Burn Retros manoeuvre that worked half the time it was used.
  • Fixed a bug that occasionally allowed some ships to start at the center of the map.
  • Fixed multiple crashes occurring during Space Station Assault missions.
  • Fixed a crash when a warp should end the game.

Screen stuffz

  • Values in the tooltips about critical damages added.
  • New heraldic and new favour icons for the Imperial Navy favour.
  • Repositioning of the Victory/Defeat text in the Scorescreen and Capitulation feedback added.
  • Amelioration of the GUI buttons for contextual actions (Cancel Warp, Redeploy, Swap, Execute.)
  • Upper case during profile creation now possible.
  • Repair button moved to prevent superposition with other elements.
  • Suppression of the Battlefield location line in the pregame screen.

Optimiza-'shun

  • Vertical Synchronization is now available in the Options.
  • In the pregame and briefing screen, the texts won’t be cut out no matter what the current resolution is.
  • Campaign cinematics can now be skipped with Space or Escape.
  • In Campaign, once the tutorial for Port Maw is done, you can now freely navigate in the game screen.
  • Dialogues are now stopped as long as the Escape menu is open.
  • Renowned Symbol added in the briefing panel.
  • The background of the main menu has been changed to gain more visibility.
  • Deploy zones are now uniformed.
  • The guest’s skill interface is now more reactive.

Graffiks

  • Retakes of the environment in the 3rd mission of the prologue.
  • Visual amelioration of the Chaos Favours.
  • Special Effect for all Ordnances added.
  • New Special effect for the Nova Cannon.
  • Adding a teleportation FX on the bomb Countdown FX and on the ship deck.

Ork-onomiks

  • All the choices available in the main menu now have a description.
  • Double tapping the key assigned to a group of ships focus the camera on the first ship of this group.
  • We deactivated bindings, in order to fix stability issues. Binding will be back soon.

Battlin'

  • Torpedoes now have the Armour Piercing Attribute, considering armour as minimal when they hit.
  • The Slaanesh Favour Skill Promise of Slaanesh now silences the target for a given duration.
  • Transport ships aren’t visible anymore for the attacker during the deploy phase.
  • “Brace for Impact” bonus armor now applies to weaponry hit with the “Armour Piercing” Attribute.
  • The minimal Armour value used by Armour piercing weapon is now 25 instead of 20.
  • Nova Cannons now have more dispersion, the epicenter size of full damage is divided by 2, and minimal distance now 6.000 instead of 5.000
  • The Upgrades “Teef Surplus” and “Omnimessiah” now give +1 Upgrade slot to the ship.
  • The “Crew in Replacement” penalty has been suppressed.
  • Admiral ships are no longer immune to insubordination.
  • "Executing a Captain in insubordination now grant the “Mutiny” Malus
    • Cooldowns are increased by 20%
    • Combustion Gauge refill speed reduced by 20%
    • The Troop Value of the ship is reduced by 10.
    • Additionally, the ship will randomly suffer from 0 to 2 critical damages.
    • The Mutiny malus lasts until the end of the mission."

    [*]The Cooldown of Taunt is now 180 seconds instead of 120 seconds.

    [*]Ships now have a 45% chance to be Lost in Warp if they disengage.

    [*]The Lost in Warp State now only last 1 turn.

    [*]The Navigator has been modified. This crew now grant two bonuses : He reduces the Disengagement by 2,5 seconds per level and reduces the chances to be lost in warp by 15% per level.

    [*]The Cooldown of the Stasis bomb is now 180 seconds instead of 120 seconds.

    [*]The Upgrades “Advanced Survival Pod” and “Improved Warp Engine” are deleted. The ships with these upgrades will see them unfitted and their Renown cost will be refund.

    [*]A new upgrade “Belt Armour” is now available to be fitted on the ships. This upgrade let the ship ignore the first critical damage on a system (Deck, Engine, Generator).

    [*]A new upgrade “Generator Security Team” (“Big Mek” for Orks) Gives the ship a bonus of 10 points in Crew value against the enemy’s Cancel Warp.

    [*]Most ships’ Fleet point costs have been adjusted.

    [*]Bomber Damages improved from 25 per bomber to 30 per bomber.

    [*]The Cooldown of the Void Shield Transfer is now 90 seconds instead of 45 seconds.

    [*]The Cooldown of the Reinforcement is now 180 seconds instead of 150 seconds.

    [*]The Cooldown of the Shokk-attack Mega-Kannon is now 120 seconds instead of 150 seconds.

    [*]Huge changes on the Chaos Weaponry:

    • Suppression of the Heavy Lance battery replaced by the Lance battery.
    • Rename of the Heavy Lance Turret to Lance Turret (Stats not changed.)
    • Creation of the Prow Launch Bay:
      • x1 => Despoiler.

      [*]Creation of the Light Missile Pod Turret for the Chaos Escort Ships. They now replace the Light Macro-Turrets.

      [*]Light Missile Pod Turrets have the following stats:

      • Damage: 3
      • Rate of fire: 6
      • Critics: 0.3
      • Range: 500
      • Attack: 1

      [*]Iconoclast Escort Ship now have 6 Light Missile Pod Turrets instead of 9 Light Macro-Turrets.

      [*]Creation of various Missile Pods. The only difference is the Range:

      [*]Missile Pod Turret:

      • x1 => Devastation, Slaughter.

      [*]Heavy Missile Pod Turret:

      • x1 => Acheron x2 => Desolator

      [*]Super-Heavy Missile Pod Turret :

      • x1 => Carnage, Styx

      [*]Creation of Varied new Macro-Turrets that split the old macro-turrets in different types. The only difference is the range.

      [*]Slaughter Cruiser speed increased by 50.

      [*]Missile pods rate of fire is now 6.

      [*]Twin-Linked battery rate of fire is now 3.

      [*]Heavy Macro-battery now have 8 attacks instead of 12.

      [*]Twin-linked Batteries of the Devastation replaced by Lance batteries.

      [*]Macro battery rate of fire is now 5.

      [*]Heavy Macro Battery rate of fire is now 6.

      [*]All point costs have been revised accordingly.

Scribblin's

  • Some “Ignore enemy armour” changed to “ignore most of the enemy armour”.
  • Many corrections to tooltips and texts.

Miskellalaneyus

  • Sound effects on clicks in campaign added.
  • Matchmaking now tries to match admirals with similar levels

Dakka dakka dakka!

Focus Home Interactive and Tindalos Interactive

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Executing a Captain in insubordination now grant the “Mutiny” Malus

Cooldowns are increased by 20%

Combustion Gauge refill speed reduced by 20%

The Troop Value of the ship is reduced by 10.

Additionally, the ship will randomly suffer from 0 to 2 critical damages.

The Mutiny malus lasts until the end of the mission."

Вот эта вот часть попахивает какой то фигней откровенной. То есть убил капитана и у тебя бабахнула турель/модуль? О.о

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот эта вот часть попахивает какой то фигней откровенной. То есть убил капитана и у тебя бабахнула турель/модуль? О.о

во время боя на мостике, кто то заехал паверсвордом в управляющую консоль, уронил кружку рекафа на когитаторы, пристрелил техножреца вызвав перегрузку в системах к которым он был подключен - мало ли

Это ж не просто капитана казнить, эт мятеж подавить. дай бог чтобы двигло не разнесло в процессе

Изменено пользователем Rost_Light
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

То есть убил капитана и у тебя бабахнула турель/модуль? О.о

Не обязательно бабахнуло, перестали подчиняться.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот только этот момент непонятен:

Light Missile Pod Turrets have the following stats:

Damage: 3

Rate of fire: 6

Critics: 0.3

Range: 500

Attack: 1

Точно там 500 дальность, а не 5000?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что то какие то орки не очень. При игре за них чувствую себя британцем из https://www.youtube.com/watch?v=fkZ7V8LYFaM.

Изменено пользователем Colonel Flynn
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Баланс начал неуверенно проступать.

Теперь походу придется навигатора хотя бы до 2го уровня качать. И штрафы за казнь уж слишком жесткие, так что еще бы и комиссара, только вот не понятно вместо кого: сервиторы становятся только актуальнее, неужели ганера теснить?

Мне механикусовский фавор для крейсеров и раньше нравился (скилы такие вкусные), а теперь просто сказка.

P.S. а почем нынче у имперцев БК и БШ?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Играю первый бой за орков в скирмише - внезапно по мне отстреливаются две новы с вражеских орочьих лайт крузеров с фавором Блад Аксов =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ничего не знаю, орки - офигенные. Просто очешуительное количество фана от игры. тараны, абордажи, залп мегакенонами в упор который вызывает целый каскад критов по врагу. Шок-атак-ган позволяющий абордажить через пол карты - огонь. Большая Красная Кнопка. Сказка короче.

На самом деле у орков куча инструментов которые координально меняют геймплей в некоторых миссиях. Трактор-кенон например, не дающий врагу удрать и тащащий под абордаж/торпеды. шок атак ган... если он позволяет данные воровать (асолт же) то это вообще звездец. вот с защитой конвоев немного сложно, но... короче хз как там с балансом а играть оооочень классно

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гретчин разогнанный до гипервааргхсветовой скорости ломает Дейспойлер об колено на 5+ и закусывает Ретрибьюшеном с реролом.

:ork-rush: :image130:

Изменено пользователем Torbo
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Подскажите, у всех сама игра запускается несколько минут, или это у меня проблема?

Ну так. Достаточно долго, но не несколько минут. Убей процесс и стим ребутни, если еще после патча не запускал

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Орки афигенные. Прямолинейный и очень атмосферный флот. Медленноваты правда и маневренности не хватает порой, но играть ми очень интересно.

Жаль только с "полной кастомизацией всех кораблей флота" слегка прокатили: какие еще нафик кастом поинты?? Почему я не могу собрать легкий крейсер с ангарами и носовой пушкой? Почему из БК нельзя запилить авианосец с мощьным вооружением на носу?? Я понимаю что баланс, но все равно жалко.

Изменено пользователем Dazzar
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...