Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Mordheim: City of the Damned


Рекомендуемые сообщения

Ну что ж, играю в исправленную версию)

Что нового:

1. Добавят Компанию. Как я понял, она будет онли сингл, нужна чтобы пройтись по истории и нагриндить шмотки

2. Добавят Магазин. Ну понятное дело что тут будут всяки наборы и длс

3. Редактор банды. Достаточно интересная вещь. Посидел за ней добрых полчаса :D чтобы понять, что кроме смены кинжал+меч на алебарду\пистолеты не могу ничего сделать) но зато посмотрел статы крыс и был приятно удивлён тем, что они отличаются от настольных в лучшую сторону)

4. Играя бой заметил, что компьютерные оппоненты теперь не тупят как раньше и выйграть у них становится сложнее. Свои первые две игры я проиграл. При том что сёстры как-то ДВА хода умудрялись пройти тест на разгром 3!!! моделями))

5. Шмотки. При игре заметил что теперь можно лутать и прочее. Очень понравилось. жаль что это пока тестовый вариант

Что не понравилось:

1. Осталась опять же эта проблема с камерой, которая застревает в стенах, дверях и прочим, когда идёт интерактивное действие.

2. Парри сейв и додж...до 60%!!!! т.е. это примерно 3+ на кубиках...с этим они переборщили...когда 4 крысы окружают 1 модель и из 4-7 атак попадает 0 - это вообще очень странно

3. Остались небольшие баги....по типу когда нельзя атаковать в свой ход, если в предыдущий врага который стоял с тобой в бтб убили, но на свой ход ты всё ещё связан боем...

Вообщем игра нравтся, играю часто, играть интересно. единственное долго...как настолка прям выходит)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 343
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

2. Парри сейв и додж...до 60%!!!! т.е. это примерно 3+ на кубиках...с этим они переборщили...когда 4 крысы окружают 1 модель и из 4-7 атак попадает 0 - это вообще очень странно

Разве парри и додж действуют не на один удар? Раньше было так, по крайней мере.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Разве парри и додж действуют не на один удар? Раньше было так, по крайней мере.

Ну а как тогда объяснить что из 4-7 атак попадает 0?)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну а как тогда объяснить что из 4-7 атак попадает 0?)

Если при промахе пишется додж или парри, то несомненно эти стойки сработали и вопросов никаких нет. Если же "miss" то дело, или в рэндоме, или в дебаффах на бойцах, которые почему-то не отразились на видимом шансе попадания... или еще каком баге.

З.Ы. Или крысы напали на существо внушающее страх и все свои тесты провалили, и в ужасе дрались с закрытыми глазами... такое тоже бывает.

Изменено пользователем Rama
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

в основном вылетает мисс. додж только на первый удар. ну покрайне мере у меня дважды додже не вылетал

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 3 недели спустя...

Между тем, незаметно подкралось новое обновление, а все молчат. Хотя в нем нам наконец дали пощупать и потестировать скилы, которых действительно много - да я минимум полчаса кастомизировал одного своего капитана, а может и больше. В итоге конструирование персонажа должно удовлетворить самого взыскательного игрока, меня так точно.

Навскидку пара скилов, которые меня, как любителя мили, умилили больше всего. Сайдстеп, который здесь позволяет задоджить два раза вместо одного (при полной прокачке навыка три раза) и Стальная паутина - то же самое, но только с парированием :rolleyes:

Черт, эти ребята мне нравятся все больше и больше. Осталось дождаться сотен вариантов разной экипировки и вообще забиться в экстазе.

Изменено пользователем Rama
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 месяц спустя...

Если нравится жанр ТБС, но с ВФБ знаком только по худ.литу, стоит брать игру? Или там больше на фанов настолки рассчитано?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если нравится жанр ТБС, но с ВФБ знаком только по худ.литу, стоит брать игру? Или там больше на фанов настолки рассчитано?

Для альфа версии игра хороша, есть проблемы с камерой, баланс не идеален, очень трудно найти людей для мультиплеера, но видно что над игрой работают, в последнем патче здорово обновили визуальный ряд, мрачная атмосфера Мордхейма выдержана идеально. Напоминает x-com на тактике, разработчики говорили что не будут строго следовать правилам настолки.

P.S. В стиме скидка 33 % (закончится через 42 часа).

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 месяца спустя...

Вышел 6 апдейт альфа версии.

"лог"
Updates

Our sixth content update is 0.20.4.2 and it provides the following new features:

- Units colour presets: 12 colour presets for all Units and all their armor variations, but also skin variations for the Skaven, the Rat Ogre and the Chaos Spawn.

- New camera system: Get a better view of the action with more dynamic cameras during close attacks, range attacks, spells, etc...

- New combat circles: the system has been completely revamped to prevent attacks through walls and allow units to engage themselves while on stairs.

- 2 New Maps: 2 new procedural maps located in the Noble Quarters.

As we already stated, we value the input of our players and we've done some adjustment according to the feedback we gathered:

General Changes

The mutation Wyrdstone Horns has been removed from the Chaos Spawn

Updated Barrack Doors with proper FX and action names

Completed the re-write of the descriptions for Runes-Marks, Skills, Spells and Items

Strength now increases Carrying Capacity for every 3 points (2 initial + S3, S6, S9, S12) up to a maximum of 6 slots

Impressive units (Rat Ogre, Ogre Mercenary, Chaos Spawn, Maiden of Sigmar) got their base wounds increased by 50

Stats of all Heroes have been adjusted to be on the same budget. This means their initial stats along with their maximum stats have been modified. The following units have been changed: Warlock, Champion, Youngblood, Black Skaven, Eshin Sorcerer, Night Runner, Purifier, Sister Superior, Augur, Possessed, Marauder, Mutant.

Barricades of procedural maps have been reviewed to almost never completely block streets and serve as cover instead

All units will start with a Dodge stance activated automatically. If not used, this stance is removed at the beginning of their turn.

Improved texture sharpness and details on all Units

Updated the pathfinding

Polished unit camera so it can work in all screens (inventory, skills, spells and customization)

Polished item/skills/spells description colors

Optimized combat log display to only recalculate hidden items when the scrolling changes

Fixed bug where end game window would not be displayed due to another state overriding it

Teleport sequence is now faster/better

Activate is now in a single sequence

Fixed Rune name colors

Add checks to avoid connections with people that are not members of the current lobby

Fixed bug where user was unable to confirm stats changed with action key

Fixed Descync when casting spells

Overview cam will no longer target enemy units giving away their position

Overview cam will now use zoom button as a toggle instead of zooming in or out using 2 buttons

Skill & Spells Changes

Order: The mastery now properly remains at 4OP base cost and provides the target with a +15% chances to hit.

Enshrouding Mist: targeted has been modified to snap to ground to prevent units out of the zone

Poisonous Mist: targeted has been modified to snap to ground to prevent units out of the zone

Chains of Chaos: the normal version now increases the cost of Attack, Counter-Attack, Charge, Shoot, Aim, and the Overwatch or Ambush stances by 2 OP instead of blocking them. The Mastery version will do so as well and lock any trained Offensive Skills.

Exhaustion: The wound cost has been reduced to 30 wounds instead of 35

Born Leader: the regular version now increases maximum Intelligence and Alertness by 3. The Mastery version now provides 3 Physical and Martial stat points and 4 Mental stat points

Lad’s Got Talent: The mastery version now provides 3 Physical, Mental and Martial stat points instead of 2

New Skills and Spells

Scavenger’s Curse: spell for the Mercenaries. Cost 2 OP. Single target enemy

Regular: curse the target. When it searches or gather Wyrdstones, it suffers from a debuff of -5% to Melee, Range and Wyrdstone Resistance. Stackable.

Mastery: the penalty increases to -10%

Dread of Aramar: spell for the Mercenaries. Cost 4 OP. Area of 5 meters around the caster

Regular: reduces melee hit chances by 5% for 1 turn. Remove up to 2 current OP. Has 25% chances to break the stances of all victims.

Mastery: the penalty increases to -10%, -4 OP and 50% chances to break stances

Veil of Corruption: spell for the Possessed. Cost 2 OP. Zone placed within 15 meters

Regular: place a zone of effect on the ground. Anyone entering suffers a 2 turn debuff which reduces Wyrdstone Resistance by 25%. Not Stackable. Anyone gathering a wyrdstone inside the area of effect will gain a stackable debuff that will deal 6-12 damage on the next turn start of the victim.

Mastery: the Wyrdstone Resistance penalty increases to 50% and damage to 12-22

Visions of Torment: spell for the Possessed. Cost 4 OP. Affect everyone around the caster

Regular: the victims will either all be Stunned if they fail at their Stun Resistance or they will suffer from penalties of 5% to their Melee and Range resistance and 5% to their Dodge and Parry attempts

Mastery: the penalties increases to 10%

Attracting Lure: Skill for the Possessed warband

Regular: Confuse an engaged opponent and lure him away if he fails a Leadership test. Failing will make the victim Flee after the lure, provoking free attacks for engaged enemies.

Mastery: the test is performed with a -15% penalty

Items

All consumables except a few can now be used on allies within 3 meters (extremely close). All of those consumables got their cost increased by 1 OP (except Poultice).

Consumable exception: Oil Bomb, Sticky Sludge, Aethyric Focus, Rosary, Mordheim Map, Lucky Charm, Talisman

Sigmarite Hammer: Lowered the chance to reduce enemies’ chances to dodge to -3/6/9%

Sigmarite Hammer: Added a chance to reduce chances to trigger a Divine Wrath while Casting by 2/4/6%

Sticky Sludge: While in the zone, movement is reduced by 2 meters. Entering the zone adds a debuff that reduces maximum SP by 1 and Dodge by 5%.

Good: Dodge penalty increases to -10%

Best: Dodge penalty increases to -15%

NEW Smelling Salts: Costs 2 SP to use. Can only be used on an ally. Has 35% chances to remove the stun condition afflicting the target.

Good: chances increases to 65%

Best: chances increases to 100%

All Warbands will have 3 of the following new items for testing:

Tome of Abilities/Magic: Grants 2 Skill/Spell Points. This item can only be used ONCE per warrior.

Physical/Mental/Martial Grimoire: Grants 3 Physical/Mental/Martial Attribute points. Only ONE Grimoire can be used per warrior

Training: Stat= Permanently increases the maximum of one of the 9 stats by 3 points, up to a maximum of 20. Only ONE of the nine Training items can be used per warrior.

Runes & Marks

Carnage: the bonus increases to 10%/20% for 1 handers and 15%/30% to 2 handers and range

Что порадовало так это камера, теперь она не утыкается в какую нибудь стену во время хода противника.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 месяц спустя...

7 апдейт альфы.

"лог"
- Units kitbashing: Not only, can you now customize the color of each body parts on your warrior, you can also choose between all its available variations, from moustaches to cape, there’s a ton of variations available to you.

- New AI System: The AI is now based on the rank, it can use skills and is stronger than it used to be. Get ready for more challenge.

- Revamped Morale System: Many changes have been made to the morale calculation (see separate notes for details)

- Revamped Action Zones System: You can now climb/jump/leap even if there’s a Warrior standing on the other end of the Action Zone, resulting in pushing your ally to make room or engaging your enemy (see separate notes for details)

- Extra gameplay layers: Each unique map can now be played with an extra layer of gameplay for Skirmish Missions. 3 different ones per maps are available at the moment. (see separate notes for details)

- 2 New Maps: The last 2 unique maps are now available: the Market Square and the Count Steinhardt’s Palace.

As we already stated, we value the input of our players and we've done some adjustment according to the feedback we gathered:

General Changes

The maximum Stats of some units were changed:

Youngblood: Agility down to 15, Leadership down to 9, Accuracy increased to 15

Warlock: Toughness increased to 10, Leadership down to 13, Alertness increased to 20

Eshin Sorcerer: Leadership increased to 15, Accuracy reduced to 12

Black Skaven: Leadership increased to 14, Intelligence reduced to 10

Possessed: Leadership increases to 15, Alertness reduced to 9

Each Hero can now be added up to a maximum of 2 per Hero in a Warband (ex: max 2 Warlock)

Each Henchman can now be added up to a maximum of 4 per Henchman in a Warband (ex: 4 Marksman)

The budget of initial stats of Impressive units has been increased to 80 instead of 55. This impacts the Ogre Mercenary, the Rat Ogre, the Maiden of Sigmar and the Chaos Spawn.

The budget of Maximum stats of Impressive units has been increased to 140 instead of 110. This impacts the Ogre Mercenary, the Rat Ogre, the Maiden of Sigmar and the Chaos Spawn.

Fixed FX visuals on Teleports locations in Library to improve their visibility

Reloading a Range weapon will now apply a debuff called “Arm Fatigue” which increases the cost of the next Reload action by 1 SP. This is Stackable.

Leadership: Each points is now worth 2 Morale Pool Value instead of 1

The FX color to use the Idol on a Warband Cart has been modified to be different than the Warband Chest to avoid confusions.

Added an FX when Praying at an Idol on your Warband Cart

The “Large” perks now also increases Poison, Critical and Stun resistance by 30% as well as Armor Absorption by 15%. This impacts the Ogre Mercenary, the Rat Ogre and the Chaos Spawn (not the Maiden of Sigmar)

Failing a Stupidity test will now remove on SP and leave the OP on the victim. These can be used later on to Counter-Attack if the user is attacked

Shooting someone who is covered between 1/4 and 1/2 will now provide a penalties to shooters of -15% instead of 10%

Shooting someone who is covered between 1/2 and 3/4 will now provide a penalties to shooters of -30% instead of 20%

The effects of Mordheim’s Curse have been increased to 15% instead of 10%

All units starts with an increased amount of Strategy Points than before at Rank 0 (the maximum remains unchanged) and will only gain 1 SP during their progression which will be awarded at Rank 5. This will make lower rank battles more dynamic and keep the focus on gathering wyrdstones while fighting instead of forcing the player to choose between both.

[Esc] key is no longer remappable: pressing [Esc] in missions will act as cancel when available, otherwise, it will open the options menu

Unit model will now disappear properly when they are not visible

Large units in ambushing or overwatching stance will now lose their stance if they become engaged before their ambush or overwatch could be triggered

Improved procedural Warband generation: Generated Warband rating is now closer to the player's rating

Fixed crash when opening options window after unplugging and plugging a controller.

Fixed issue with intimidate that did not allowing Units to attack if their Target became stunned

Unit infos can now be toggled from the tactical view

Fixed Unit disengaging from an impressive Unit when it's not their turn

Changed Unit visibility to have unit always visible if targetable

Entering a zone AoE will now play the buff/debuff animation depending on the enchantment effect given by the zone

Fixed possible block when ambushing on zone AoE

Added a 4th zoom level in the tactical view

Added Monster's animations in library

Added Dramatis Personae in Hideout

Fixed missing consumables in loot bag on dead unit

Several collision issues have been fixed

Pathfinding has been optimized in multiple areas

Several localization issues have been fixed

Many typos and spelling mistakes have been corrected

Skill & Spells Changes

Hardy: the Wounds increase is now +20 at regular version and + 40 at mastered version

Acrobatic: increases resistance by 15% for the regular version and +30% for the mastery version

Vision of Torment: The penalty to Dodge, Parry, Range/Melee Resistance for the Mastery version increases to 15% instead of 10%

Military Training: The skill will now trigger properly on charge damage as well

Adaptable Defense: The skill will now trigger properly on charge damage as well

Blood Sacrifice: The skill will now trigger properly on charge damage as well

Fatality: The skill will now trigger properly on charge damage as well

Warp Immunity: Fixed an issue with the Wyrdstone Resistance not be properly set

Threaten: Fixed an issue where the Regular version was not working properly

Resist Magic: the requirements have been lowered to 6 Intelligence and the mastery version to 9 Intelligence

Knowledge – Mordheim: the requirements have been increased to 12 Intelligence and the mastery version to 15 Intelligence

Head Shot: Increased the hit penalty to -30% on regular version and -15% on master version

Touch of Palsy: fixed an issue that was preventing the debuff to be applied properly.

Items

Greta’s Boon: Now increases Perception and Trap resistance by 20% for the Normal version, 40% for the good and 60% for the best.

Mandrake Root: the penalty now reduces Stun Resistance instead of Poison Resistance

The cost to reload Warplock Pistols has been reduced to 2 SP instead of 3

Eshin Sorcerers of the Skaven warband now have access to a Staff.

Enchantments

Misfortune: the effect has been lowered to 1% and 2% for the regular version and 2% and 4% for the mastered versions

Игра стала быстрее грузиться, ИИ не сильно стал лучше. Разрабы обещают 8 варбанд после релиза, не знаю какие будут в длс, но точно следующей варбандой станут андеды.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 месяц спустя...

А есть ли в игре кампания уже? Хочется тактики какой-нить. Думаю допройти x-com, купить satelite reign или приобщиться к мордхейму?

Можно ли играть перед телеком с геймпада (xbox 360 проводной).

UPD: вот увидел как раз, что добавили по 4 миссии. Видимо надо брать.

Изменено пользователем Necrus86
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Можно ли играть перед телеком с геймпада (xbox 360 проводной).

Можно, геймпад от 360го отлично работает.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Наверно, спрошу боян, но всю тему шерстить лень -

купил себе игру достаточно давно, вчера решил запустить на погонять.

Очень тормозит и дико виснет, при том что соседние по сроку выхода игры типа МГС5 летают. Есть какие возможности по оптимизации, патчи и прочее, или все так тухло?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Родной, игра то все еще в раннем доступе. Если тебя развели стать бета-тестером за свои бабки то чего ты хочешь.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да вроде дофига уже в раннем доступе и умудряются как-то в нее играть-)

Ладно, отложу до релиза, судя по всему

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 4 недели спустя...

Кто следит за игрой не было пока никаких новостей? В стиме разрабы пишут что выход игры запланирован на 4 квартал 2015 а пока что-то не слуху, не духу...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 4 недели спустя...

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...