Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 7,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

А в пятницу Спортлото анонсирует что-то новенькое. Нечто ИНОЕ!11

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А в пятницу Спортлото анонсирует что-то новенькое. Нечто ИНОЕ!11

Ну народ язвит про ДоВ3

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пока так отмазались:

Some Things and Some Stuff: A Short Update - Otherwise Known as updates for August 14th, 2014

Luftwaffe Medkit Drop

Crates can no longer explode

Crates can now be picked up by enemy players

Luftwaffe Supply Drop

Crates can no longer explode

Crates can now be picked up by enemy players

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

I broadly agree with OP. I hate that they have (intentionally?) made part of the asymmetrical balance related to the stage of the game you're in. It makes the game impossible to balance equally in different game modes, since the modes (and to some extent the maps) dictate how late games will go on average. While Relic probably doesn't care much about 3v3 and 4v4 balance, I think they do care about 2v2, and I certainly do. Team games almost always go late, it's much rarer for a game to "end" in ten minutes or less. So in team games, the factions that are stronger later get an advantage, and in 1v1, where you don't have an ally to "average out" your successes and losses, the games are much shorter, and factions that are strong early have an advantage.

It's going to be very tricky trying to juggle the blaance to make OKW and Wehr "equally good" as the Allies at all stages of the game. I am a 2v2 gamer primarily and main USF. Even though I spend most of my time in 2v2 with a more or less equally skilled partner, my 1v1 rank is enormously higher than my 2v2 rank, it's like 300 for 1v1 and 2500 for 2v2 AT. These ranks are not directly comparable I understand, although it feels so much harder in team games - double USF team games I might add, where the weaknesses in lategame get magnified.

Half the problem is that when we win games in 2v2, it has rarely been a "good fight" - we got some early squadwipes, sometimes because we got lucky and sometimes because of great positioning on our part, but the small victories cascade and we've wiped half their army in < 8 minutes. They drop, we win, GG. But these victories are only a fraciton of how satisfying it is when you win a 30 minute or 40 minute match that features several back and forths. Those are often frustrating to lose, because you're not losing because you're less skilled (well sometimes you do), it's because at that stage of the game your faction is simply weaksauce and all these supersoldiers are appearing on the field backed up by supertanks and you can't keep up, gradually watching your victories turn to nothing and your forces dwindle until they kill you on VPs.

Wins are often unsatisfying, and losses are often incredibly frustrating. That's bad design, conceptually!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В общем саммари новости

обещают возможность быть зрителем в игре.. (мде... они умели это в первом ДоВе и разучились.. клиника.)

партнерство с ESL то не про нас.. Бла-бла бла у нас есть команда игроков для балансерства.

Короче ничего особенного судя по всему.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

http://www.coh2.org/topic/22454/the-proble...is-in-teamgames внезапно, не прошло и 2 года как игроки за гитлеровцев ОСОЗНАЛИ...
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Осознание закончилось. Список последних шедевров:

They nerfed PGs to the point of uselessness yet leave shocks ridiculously OP. that can run through 5 squads of fire DESPITE the fact they have smoke as well.

Lets just be honest atm. Relic are greatly favouring allies to the degree of ridiculous bias atm. I touched on several points before

Mainly:

US AA truck vs OKW HT ridiculous performance variation

US rifle over performing

Shocks

guards

Maxim

UP German Panther and Wer T4 costs and units.

Soviet sniper

ISU152

IS2 Armor and RNG fail against it

Why nerf Ober armor and decrease incoming accuracy, then say we want t ratify this and make it consistent throughout the game yet shocks still retain a ridiculous amour rating. Hypocrisy at its finest.

Now now german units have any armor despite ridiculous prices.

отсюда: http://www.coh2.org/topic/22677/shocks

Кто тут у нас говорил про слабый Джексон? Так вот, его надо понерфить!

Jackson Reduce Damage

Today, 02:05 AM

Jackson also have high range and high penetration so 2 Jackson will every time kill a King tiger no matter the distance if the king tiger it's even with 2 volks(+shrecks)

http://community.companyofheroes.com/forum...n-reduce-damage

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Обожаю эту игру.

Как вы думаете, по какой причине не выпущены в продажу доктрины с комми и лутазами?

Карлофф, ты вообще у союзников хоть раз видел эти доктрины, скажи, пожалуйста?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Обожаю эту игру.

Как вы думаете, по какой причине не выпущены в продажу доктрины с комми и лутазами?

Карлофф, ты вообще у союзников хоть раз видел эти доктрины, скажи, пожалуйста?

Нет, не видел. Дарт видел демку с антитанковой доктриной.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Было дело.

Так что шанс дропнуть Антитанкового есть. А вот ни шагу назад заблокирован вообще

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А тем временем чем дальше, тем немец все более деревянный попадается. Вин-стрик с товарищем 5 побед, чего раньше не было никогда. Прервали его вчера суровая пара с одним клан-тегом и очень слаженной игрой.

Укрытия, тактика, контроль, билд-ордер ? Не нужно им это. Аксис из вик, аллайз нид нерф.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Так что шанс дропнуть Антитанкового есть. А вот ни шагу назад заблокирован вообще

Нет, не видел. Дарт видел демку с антитанковой доктриной.

Ага, шанс есть - спорить не буду. Но ответ самого нашего активного игрока наглядно показывает, каков он, этот шанс. Бгг.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ага, шанс есть - спорить не буду. Но ответ самого нашего активного игрока наглядно показывает, каков он, этот шанс. Бгг.

Ну можно кликер на ботоводство поставить и комп оставить но стата упадет в ноль:)

Ну и куда больше вероятность дубля командиров

Изменено пользователем DarthM
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ага, шанс есть - спорить не буду. Но ответ самого нашего активного игрока наглядно показывает, каков он, этот шанс. Бгг.

Самое сладкое дают тем, у кого меньше всего наигрыш в часах + апм + постройка разных юнитов + использование разных абилок. Мне до сих пор не выпала меткость для штрафнИков. А вот разных хлам на ОКВ и США - полно.

Кстати... надо за них поиграть опять. За штрафнИков.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А вот это уже ой ой. Будем надеяться его не услышат:

It's true OKW does well vs USA and certain soviet strategies Soviets. However they absolutely fall apart vs the sniper spam + m3 into the guard spam as they just do not have any effect counters.

Issue with the kubel: The kubel should be the hard counter for snipers like the bike or the jeep was back in vcoh. However the Soviet player is able to produce a vehicle (the m3) in the same tier 1 tech structure which will absolutely murder the kubel.

Issue with the ratketenwerfer: The ratkenwerfer is too slow and immobile to be an effect counter to the M3. It takes too long to aim a shot and by the time it has done so the M3 with flamers inside it has already gotten behind it and started to burn the crew. Furthermore the crew is very likely to get sniped at anyway so it would be useless.

So what does that leave you with in the absolute early game to counter the sniper and m3, flamer combo? Nothing!

Issue with the flak-ht: Suppose you decide to stall at you're base and go for a fast flak-ht. This unit would be useless trying to chase down snipers and M3s as it needs to set up. Therefore it is only good for supporting you're defense.

Issue with the puma: Maybe instead you go for a puma which to be honest is you're only real option. Even then you're relying on a lucky shot to kill a sniper team and it's only effective before the guards come out. Once they are out it will become useless.

Issue with the lefh.18 arty gun: With the arty gun you get from Tier 2 you're basically relying on a lucky shot to bring you back into the game which is definitely not the right way about doing things.

Suggestions

There could be a number of ways that could possible help this situation.

The Sniper Solution: Either limit the number of snipers. Make soviet snipers 1 man team and perhaps remove the sprinting ability that soviet snipers get. Soviet players are currently not punished enough if they lose 1 man from their sniper team as it only cost 90 manpower to reinforce them. Therefore how about raising the cost reinforcement cost to 180 which is half that of the unit cost. This will mean that even if you as an axis player don't wipe the unit at-least you're inflicting major manpower bleed.

The M3 Solution: Make this unit more expensive to buy or drastically weaken it's dps vs armor to give the kubel a chance. The M3 in the past has seen quite a few nerfs to it's cost. However it's dps versus light armor was increased. Now that OKW exist the unit over-performs vs this faction as OKW haven't got a decent counter to it compared to the Ostheer who's grens have panzerfausts and a 222 can be called out fairly quickly. That being said maybe it could be a good idea to give volks a panzerfaust ability as well in order to deal with M3's and USA jeeps.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А кого ты тогда катаешь в м3? инжей с емётами?

по ситуации, стандартно штрафников, иногда инжей и гвардию... на Ростове использую как транспорт для переброски войск от базы до города...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да ладно, надеяться. Они всегда воют, немцелюбы. Но баланса становится всё больше, как мне кажется.

Рысь данная копипаста от вот этого игрока

http://www.coh2.org/ladders/playercard/ste...561197984317656

15-17 соло ладдер это неплохо

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Рысь данная копипаста от вот этого игрока

http://www.coh2.org/ladders/playercard/ste...561197984317656

15-17 соло ладдер это неплохо

И чего? Да хоть 1 место. Баланса-то стало больше, на мой неискушённый рысий взгляд. Убер-пихоту в ТДА убрали же.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Убер-пихоту в ТДА убрали же.

Оберам оставили павер-армор. И да, убер-танки с керамит плейтингом оставили же.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Оберам оставили павер-армор. И да, убер-танки с керамит плейтингом оставили же.

Не испытываю проблем с вышеперечисленным. Если всё делать правильно - получается норм.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Таки ничего не поделаешь. Скрипты имба и их надо нерфить

" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385">

P.S. Сегодня пришла в голову мысль, что ребята вместо Oorah! должны кричать Waaagh!

Изменено пользователем DarthM
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...