Solar_Macharius Опубликовано 8 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 8 декабря, 2018 то есть кто-то ещё не верил что релик обосрались напрочь? это как беседка Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Valeran Опубликовано 8 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 8 декабря, 2018 то есть кто-то ещё не верил что релик обосрались напрочь? это как беседка Да я в принципе ничего хорошего уже от них не ожидал, но, прости господи обосраться с эвентом бесплатной раздачи, это новый мировой рекорд по достижению дна, с*ка, я не понимаю как можно накосячить в настройках девлоперской учётки Стима поставить цену бесплатно до какого-то числа, и при этом что то у себя поломать чтоб у игроков слетела лицензия на ванилу, и да, что это за выделенки что рухнули от 40к игроков, я понимаю когда так лагает на p2p системе, но что за неучи сисадмины в лелик сидят что не могут правильно подобрать и настроить выделенные сервера которые бы не падали от жалких 40к, я понимаю когда такие справки падают от 4 миллионов игроков, но 40к людей вашу ж мать, в долбанном Старкрафте 2 игроков больше а там отклик идеальный, и при этом лелики уже часами ничего починить не могут. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mr Carloff Опубликовано 9 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 9 декабря, 2018 Компания приняла решение раздать проект уровня ААА бесплатно. А вы сетуете на недочеты. :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
lordVigo Опубликовано 9 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 9 декабря, 2018 https://youtu.be/XLztd-IMo-4 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Solar_Macharius Опубликовано 10 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 10 декабря, 2018 проект уровня ААА Норм шутеечка Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Solar_Macharius Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 с "балансом" вообще дуба дали бритская пехота в зелёном ковре не дамажится вообще, перестреливает любой отряд в говно нормальненько так, оберы за 280 со старта игры, балансненько. другие отряды тоже куда лучше своих аналогов. надо быть полным аутом чтобы умудриться кому-то слить бриторасами Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Дай угадаю, Соляр, ты с советскими штурмовиками в клозе перестреливаешься? Мг-42 в лоб атакуешь? Пантеру начальными танками союзников пытаешься перестрелять на большой дистанции? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Solar_Macharius Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 (изменено) Неа. Не угадал ни разу. Как обычно. Постреляйся чтоли гренами с райфлами там или секцией - расскажи что да как. Если райфлов ещё +- укатывают при прочих равных, то бритух всегда выигрывает. Амеров кста тоже переапали вкрай. Немцы чисто мясо стали. Изменено 14 декабря, 2018 пользователем Solar_Macharius Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Senior G Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Когда новых командиров добавят? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Неа. Не угадал ни разу. Как обычно. Постреляйся чтоли гренами с райфлами там или секцией - расскажи что да как. Если райфлов ещё +- укатывают при прочих равных, то бритух всегда выигрывает. Амеров кста тоже переапали вкрай. Немцы чисто мясо стали. Ну и хорошо, что не угадал. Потому что так поступают идиоты. Я, конечно, сомневаюсь насчёт тебя, но всё-таки хочу верить, что ты ещё не совсем залился мескалином в тундре. Давай дуэльку? Я немецким мясом, ты апанными бриттами или амерами. Запишем демки, выложим на суд общественности). Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Canopus Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Ну и хорошо, что не угадал. Потому что так поступают идиоты. Я, конечно, сомневаюсь насчёт тебя, но всё-таки хочу верить, что ты ещё не совсем залился мескалином в тундре. Давай дуэльку? Я немецким мясом, ты апанными бриттами или амерами. Запишем демки, выложим на суд общественности). Я вам даже на бутылку пива задонатить готов, ради такого зрелища =) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Я вам даже на бутылку пива задонатить готов, ради такого зрелища =) Я в состоянии себе купить, если чо). Лучше обсервером заходи. Там же есть обсерверы, в этой замечательной игре ААА-класса? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Canopus Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Я в состоянии себе купить, если чо). Лучше обсервером заходи. Там же есть обсерверы, в этой замечательной игре ААА-класса? Солярке может надо, для храбрости?) Вы дайте знать, на выходных я время найду. В стиме ты у меня есть. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Solar_Macharius Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Если играть алиедами это изичный а клик, немцы - бесполезно, ничего не могут. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Соляр, ты отказываешься чтоле? Ну если дуэльку ссышь, гоу пати за немцев, я тебя научу. Я с буржуями за немцев выигрывал, с уровнем знания английского "лондон из зе кэпитал оф грейт бритайн". Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Canopus Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Если играть алиедами это изичный а клик, немцы - бесполезно, ничего не могут. Опять начинается публичное мочеиспускание под себя. Соляр, ты отказываешься чтоле? Ну если дуэльку ссышь, гоу пати за немцев, я тебя научу. Я с буржуями за немцев выигрывал, с уровнем знания английского "лондон из зе кэпитал оф грейт бритайн". Я б поиграл после двухлетнего перерыва, но тебя, помнится, дико бесят фоновые шумы в голосовых чатах, а у меня их, с появлением дочери, с избытком. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Я б поиграл после двухлетнего перерыва, но тебя, помнится, дико бесят фоновые шумы в голосовых чатах, а у меня их, с появлением дочери, с избытком. Я стал человеком, теперь я нихрена не слышу). Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Canopus Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Я стал человеком, теперь я нихрена не слышу). Тогда сегодня-завтра вечерком мб? В стиме напишу, как и если соберусь, если ты не против. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Тогда сегодня-завтра вечерком мб? В стиме напишу, как и если соберусь, если ты не против. Сегодня буду дома часов с 9 вечера. Завтра мне надо менять колёса, потом в гости приедут родители, так что тоже часов в 9 в лучшем случае. Давай Соляру таки уломаем для начала? Третьим будет. А то он так и не познает дзен нагиба левой пяткой, попивая чаёк. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Canopus Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Сегодня буду дома часов с 9 вечера. Завтра мне надо менять колёса, потом в гости приедут родители, так что тоже часов в 9 в лучшем случае. Давай Соляру таки уломаем для начала? Третьим будет. А то он так и не познает дзен нагиба левой пяткой, попивая чаёк. Дак я сам нагибать не умею =) Два года не играл, да и тогда особо не умел. Я к вам примазывался, а вы с Карлофом и Виго тащили меня за уши к победе =) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 (изменено) Вообще, в плане опыта в кох2 мы с Соляром похожи. Он такой же дурак, каким был я лет пять назад. Но с тех пор общение с двумя людьми меня сильно поменяло в плане профессионализма. Конечно, на меня повлияли все, кто играл со мной в кох2, но эти двое - в особенности. Первый - Виго. Добрейшей души человек, он не бомбил с моей стратегической неграмотности. Много с ним отыграли, в том числе дуэльки, где я был за немцев. Виго, негодяй такой, не дал мне время натренироваться и порвал, как тузик грелку. Ни разу я у него так и не выиграл. Но, тем не менее, он показал мне несколько основных ситуаций, где немец довольно беспомощен, что я и использую по сей день. А второй - Карлофф. Это человек, который ходил в кох2, как на работу. Играет рысь в линейку - оппа, стим говорит, что Карлоф пошёл играть в кох2. Играет рысь в ещё какую лабуду - оппа, стим опять сдаёт Карлоффа. Почти четыре тыщи часов в игре. Вчетверо больше, чем у меня, и большая часть - клановые бои. Он ваще по-своему легендарная личность, потому что много раз отказывался от игры в пати по причине клановых тренировок и прочего. Но один бой с ним я запомнил навсегда! Степь, времена царя Гороха, когда топливо добывалось только с точки топлива, а пантера с подбитым двиглом уезжала жопой вперёд быстрее преследующей её тридцатьчетвёрки. Играли я, Виго и кто-то четвёртый. И пока Карлоф насиловал оппонента на верхних критах, мы втроём попёрлись на остров, где и огреблись. Смотрим мы на карту - оба топлива у немца, нам надо реинфорситься - всё, слили. И только криты и аммуниция вверху карты наши - у Карлоффа всё збс. И он такой говорит нам: "посоны, надо дефить центр, а то проиграем". Ну мы такие "ок, чо. Всё равно уже проиграли!". Наспамили зисок, на последнее топливо сделали апгрейды на противотанковые гранаты, обложили фланги минами и стали ждать кт. Немцы тогда были совсем невменяемые, и в 4х4 обычно ждали убер-танчики, и только тогда [ну уж нет]одили в себе смелость наступать. И вот, на 17й, чтоле, минуте к нам приезжает первый кт, а за ним катится блобище из пехоты плюс пантерки у тех, кому очков командования не хватало. Мы разворачиваем зиски и пулемёты, выдвигаем пехоту и начинается лютое рубилово. Кт уезжает от нас на соплях, первая атака отбита! Потом их приезжает два, но к тому времени у нас уже появляются первые т-34. Таран! Самоубийственные атаки конскриптов с гранатами! Зиски на прямой наводке! Ожесточённые перестрелки под разложенными максимами! Бабах! Немцы феерично сливаются, а потом мы ссаными тряпками загоняем их на базу, где они и сдаются. 42 минуты, кажется, занял весь бой. Но тут есть один нюанс. Виго - это индийский брахман, а Карлоф - про-игрок в кох2. Боюсь, я не повлияю на Солярку так же, как эти двое - на меня(. Upd. Вот буквально вчера играл 3х3 в моём нубском сегменте. Топливо отжать не получилось по той простой причине, что оквшник достал меня налётами кубеля и из ниоткуда взявшимися егерями. Но главное - в сраче, который буржуи развели в чяте. Мол, играть не умеем, раки и всё такое. В итоге я всё-таки дожил до противотанковых ружей у новобранцев и согнал вражину с центра карты. Потому что глупые немцы не привыкли таскать в атаку пулемёты, а максим сейчас апнули. Он на удивление хорош в своей нише. Так вот, эти мастера сарказма и хамства кудахтали-кудахтали, но в итоге слились, хотя начало боя было за ними. А всё почему? Умею проводить контратаки, учитывая состав армии врага. И не считаю, что вон тех бобби должны нагнуть именно фольки и именно в перестрелке. Ну и трофейный пак как был ультимативным пто, так и остался). Изменено 14 декабря, 2018 пользователем Miralynx Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Canopus Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Это я четвертым и был. Мне кажется, к концу игры остров был 10 раз целиком воронками перекопан. Нас с Карлоффом вечно кидало в какую-то адовую клоаку, но он нас оттуда почти всегда и вытаскивал. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Miralynx Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Короче, Соляр, хватит очковать. Гоу пати, мы сделаем из тебя нагибатора за немцев). Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mr Carloff Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 Когда новых командиров добавят? Новых, наверное, никогда. Но старых переработали. "Раскрывающийся текст"December 12th 2018 - Commander Revamp and USF Tech Update Final Notes Temporary note - Patch will be live imminently USF ARMOUR COMPANY Assault Engineers To diversify USF starts and the squad’s durability issue in the mid-late game, Assault Engineers are being given an extra man. -Squad size from 4 to 5. Elite Vehicle Crews We have modified this ability to now grant a constant bonus that improves Armour Company’s ability to get vehicles back into action and gain veterancy. -Passive ability. -Vehicle crews automatically gain two Thompson SMGs -Increases vehicle and vehicle crew veterancy gain by 15%. -Increases Vehicle Crew repair speed by 0.5; repair speed of 2.1 (Pioneers have 1.6) M10 Tank Destroyer Adjustments to cost and Flanking Speed should make the M10 a cheap and efficient unit for dealing with most armored vehicles, despite also being in the Battalion Command with its bigger brother, the M36 Jackson. -Fuel cost from 90 to 80. -Flanking Speed no longer requires Veterancy 2. Sherman 105mm Dozer The Dozer has had some significant changes to improve its anti-infantry performance, while reducing its OHK radius against units that are at full health. -AOE from 5.5 to 6 -AOE damage from 1/0.35/0.0.5 to 1/0.35/0.175 -AOE distance from 1.125/2.25/3.375 to 0.425/1/5 -Now deals 50% deflection damage -Range from 40 to 35 -Distance scatter max from 4.8 to 2.5 -Veterancy 2: +160 health, -15% weapon reload, +20% rotation; was previously +20% speed, +20% rotation, +30% Accuracy, +20% Accel/Decel. -Veterancy 3: +35% weapon rotation, -10% weapon reload, +30% Accel/Decel; was previously +35 weapon rotation, -20% Reload. 240mm Artillery We have increased the number of shells while decreasing the delay between shots to make this ability more potent at area denial. Damage has been modified to prevent instant kills on infantry while retaining high damage at the edges of the shell’s AOE. -Number of shells from 5 to 7 -Duration between shells from 12 to 8 -Instant kill crit against infantry removed -AOE damage from 1/0.15/0.05 to 1/0.2/0.15 -Far distance from 9 to 10 MECHANIZED COMPANY Previous Ability Line-Up Reserve Armor WC-51 M3 Halftrack Raid M21 Mortar Halftrack New Ability Line-Up Reserve Armor Mechanized Groups Cavalry Riflemen M21 Mortar Halftrack Combined Arms Mechanized Group -WC-51 and M3 Halftrack consolidated and available from the Rifle Command. -M3 Halftrack requires either Platoon or Company Command Posts to be fully unlocked or two officers to be deployed. -Please see the new USF Tech Changes below for more information. WC-51 -Can now be built from the Rifle Command with a build time of 22. -MG cooldown duration from 1.25/2 to 1.25/1.5 -MG Rate of fire multiplier from 1/0.8333/0.6667 to 1/1/1 -HMG upgrade cost from 60 to 45 -Veterancy requirement from 360/720/1440 to 300/600/1200 -Can now capture territory; Capture and decapture rate of 1. -Mark Target and 155mm Artillery barrage range from 50 to 60. M21 Mortar Half Track Timed shells for the M21 should now be more reliable when used to demolish fortifications which is their primary role. -Delayed Shells AOE from 4 to 5 -Delayed Shells fuse from 2.8 to 2 -Delayed Shells scatter from 12 to 9 -Delayed Shells distance scatter max from 14 to 10 -Delayed Shells scatter ratio from 0.175 to 0.0857 Cavalry Riflemen Cavalry Riflemen have been added to give the commander a versatile squad that excels at short-range, meshing commander’s theme on Mechanized units. -280mp; 5 man squad with Assault Engineer M3 Greaseguns and 0.97 received accuracy. -Can be upgrade with two Thompsons for 70 munitions. Takes up a single weapon slot. -Has two weapon slots. -Requires 1 CP. -Abilities: M23 Rifle Smoke Grenades, AT Satchels, Covering Fire -M23 Smoke Grenade: Similar to Officer and Rear Echelon Smoke. Smoke locked behind Grenade Package. -AT Satchel: Similar to Penal AT satchel. -Covering Fire ability: Reduces the Cavalry Riflemen's accuracy by 90%, but targeted infantry unit receives a 55% accuracy penalty and are reduced to walking speed for 11 seconds or until the ability ends. Ability disengages when unit is told to move. 25 munitions. -7 population. -Veterancy 1: Reduces recharge of all abilities by 25%. -Veterancy 2: -20% weapon cooldown, -23% Received accuracy. -Veterancy 3: +25% smoke range, -15% Received Accuracy, +30% weapon accuracy. Combined Arms -Added in place of Raid of Mechanized Doctrine; does not affect Recon M4A3 76mm Sherman We have changed the 76mm Sherman by focusing its AT role. HVAP rounds will give the unit the ability to threaten heavier vehicles while still retaining its ability to have engage infantry and lighter vehicles. -Population from 14 to 12 -Cost from 380/135 to 380/125 -Can now swap between regular ammunition and HVAP. -HVAP penetration at 220/180/165; standard rounds have a penetration of 140/130/120. -HVAP accuracy at 0.06/0.0425/0.035; standard rounds have 0.05/0.0375/0.025. -HVAP reload at 6.1; standard rounds have 4.1/4.5 reload. -HVAP AOE radius at 0.25; standard rounds have a radius of 2. -Speed from 6.4 to 6.5; speed matches Soviet Sherman -Soviet Sherman now has the exact same abilities and veterancy as the American M4A3 76mm. -Veterancy Three 0.8 reload modifier replaced with +25% main gun penetration. BRITISH GENERAL FACTION CHANGES The following changes were made to give the British to give the faction some breathing room against vehicles and tanks that attempt to rush in. -Sappers, and Recovery Sappers have access to HEAT Grenades; the same grenades used by AT Infantry Sections. BRITISH ARTILLERY Sexton We have improved the AOE and range of the Sexton to strengthen its role as an artillery unit. -AOE damage from 1/0.25/0.1 to 1/0.5/0.2 -AOE distance from 1.5/3/4.5 to 1.25/2.5/6 -Range from 135 to 160 -Supercharge Victor Creeping Barrage no longer shares a cooldown with the main barrage -Standard barrage recharge from 90 to 110 Valentine Changes to this unit are intended to make it more potent in combat and capitalize on the unique abilities it provides. -Main gun damage from 80 to 120. -Population from 12 to 7. -Reload from 5.6/6 to 5. -CP requirement from 6 to 5. -Observation now increases base unit sight by 50%; no longer scans for units in the FOW and does not disable movement. Main gun unuseable when active. -Veterancy requirements from 1820/3640/7280 to 1020/2040/4080. -Concentrated Sexton Barrage price from 15 to 35. -Sexton Creeping Barrage no longer requires veterancy 1. -Veterancy 1 now increases sight by 7. Perimeter Overwatch We have adjusted the Perimeter Overwatch to now deploy off-map shells to help Artillery Regiment defend territory and either force enemies to capture the territory or retreat when the ability is active. -Now launches a single mortar shell every 8 seconds at enemies in a friendly sector. -Now launches a 25 pounder shell every 16 shells at enemies in a friendly sector. -Applies on a sector-by-sector basis. TACTICAL SUPPORT Air Resupply Operation Recovery Sappers Command Vehicle Artillery Cover Forward Observation Post New Ability Line-Up Air Resupply Operation Recovery Sappers Command Vehicle Forward Observation Post Churchill Crocodile Air Resupply Operation -Cost from 150 munitions to 100 manpower and 75 munitions -Vickers HMG replaced by M1 81mm Mortar; same version used by the USF. Artillery Cover Ability has been moved to converted Forward Observation Posts or upgraded Forward Assemblies. Cost from 250 to 180. Ability slot replaced by Churchill Crocodile. Churchill Crocodile The Crocodile has been adjusted to have its gun match other tanks. Smoke has also been added to allow the Crocodile to provide combat support. -Main gun damage from 80 to 160 -Can now fire smoke shells; ability similar to Comet and Cromwell’s Smoke Shot. -Replaces Artillery Cover. Recovery Sapper Squad Recovery Sappers have been adjusted to be a versatile support unit that does not require a heavy manpower investment and giving the player two squads when they would only want one. -Only deploys one squad rather than two. -CP requirement from 4 to 1. -Cost from 450 to 230. -Can throw smoke grenades for 15 munitions. -Repair speed from 1.6 to 1.85 Forward Observation Post We have modified this ability to be less reliant on ambient buildings. Furthermore changes were made to increase the utility of this ability when buildings are converted. Forward HQ Abilities -Abilities can no longer be deployed in Base Sectors. -All abilities now share a player-wide cooldown. Forward Observation HQ -Cost from 300/40 to 250/30 -Ambient Buildings that are converted can now reinforce nearby troops -Converted command structure no longer limited to 1. Forward Assembly Conversion -Costs 100 manpower and 10 fuel -Locks out Medical Stations SOVIETS NKVD RIFLE DISRUPTION TACTICS Previous Ability Line-Up Radio Intercept Recon Overflight Rapid Conscription Fear Propaganda IL-2 Strafing Loiter New Ability Line-Up Radio Intercept KV-8 Commissar Squad Scorched Earth Policy Anti-Tank Overwatch New Unit: Commissar Squad We have added a powerful officer unit to the Soviets. The Commissar serves as a both a potent combatant and support unit. -5 Man Squad: Commissar Officer armed with a pistol and escorted by three Guards Riflemen and a medic wielding Penal SVTs. 0.87 Received Accuracy. -Cannot crew team weapons or be merged with. -Requires 2 CPs. -Stand Your Ground ability: Grants a friendly targeted squad -30% received accuracy and -10% received damage. The squad has reduced movement speed unless told to retreat during its 20 second duration; shares a cooldown with Fight to the Death. 30 second cooldown. -Fight to the Death ability: Grants a friendly targeted squad +20% weapon accuracy and 0.5 cooldown. Increases received accuracy by 20%; shares a cooldown with Stand Your Ground. 30 second cooldown. -Propaganda Barrage ability: Deploys 4 fear propaganda shells over the target area. 45 munitions -Medical Kits ability: Timed ability. Able to heal nearby infantry within 20m radius when out of combat; this matches Infantry Section medical kits. 30 second duration. Medic does not need to be alive to activate this ability. -RGD-33 Grenade ability: Same grenade used by guards. -Veterancy 1: Increases squad size by 1. Adds a Guard model. -Veterancy 2: +40% weapon accuracy. Increases Propaganda, Stand Your Ground, and Fight to the Death range by 5. -Veterancy 3: -29% weapon cooldown, - 23% Received Accuracy. New Ability: Scorched Earth Policy Allows Engineers to place a trap on points; when triggered an incendiary charge will detonate. The main role of this ability is to stall enemies from capturing territory. -Costs 35 Munitions -Available from 3 CPs -Detected by minesweepers and removed when the point is captured. -Instantly detonates when triggered -Denies resources for 120 seconds. -Points cannot be captured for 90 seconds. -Cannot be placed on Victory points. KV-8 -Added to the doctrine -Health from 800 to 960. -Flamethrower range from 25 to 30 -45mm penetration from 50/50/50 to 140/80/60 -45mm AOE from 2.5 to 0.5 -45mm AOE distance from 0.625/0.9375/1.25 to 0.15/0.2/0.25 -Capture Point replaced with Inspire: Infantry within 30m will move faster and have their weapon cooldowns reduced by 20%. Costs 25 munitions. New Ability: Anti-Tank Overwatch Given the abundance of anti-infantry abilities in this commander, Anti-Tank Overwatch has been added to balance out the commander’s late game utility. -Costs 200 munitions -Requires 12 CPs. -Covers a 50 radius. -45 second duration. -120 damage per shell; limited AOE. -Only targets vehicles. -Barrage increases with intensity the longer the target is in sight and in the ability’s radius. URBAN DEFENSE TACTICS Previous Ability Line-Up Forward HQ M-42 ATG Booby Traps Armored Vehicle Detection Incendiary Barrage New Ability Line-Up Forward HQ Shock Troops M-42 ATG Booby Traps KV-2 Shock Troops In keeping with the Urban theme of this doctrine, Shock Troops have been added. Furthermore, Shock Troops have received moderate buffs to their mid-range capabilities. -Cost from 390 to 360. -PPsH-41 mid range accuracy from 0.276 to 0.35 -PPsH-41 aim-time multiplier from 1.25 to 0.85 -PPsH-41 cooldown duration multiplier from 1.25 to 0.85 -PPsH-41 mid burst duration multiplier from 0.325 to 0.65 -Mid-range from 16 to 17 -Grenades no longer share a cooldown. 45mm Anti-Tank Gun Changes were made to increase this unit’s ability to scale and potency versus vehicles. The ability to swap to canister rounds was also added to give this unit a role when there are either no vehicles to target or there are heavy tanks roaming around the battlefield. -Able to swap between AP and Canister rounds; canister rounds are a low damage round that are effective against infantry. Canister rounds rely on rate of fire and AOE. -Canister has a range of 50 -Weapon arc from 30 to 40. -Rotation speed from 100 to 135. -Horizontal Tracking speed from 12 to 20. -AP round penetration from 140/80/60 to 140/100/80. -Now has Ambush Camouflage ability by default: First-strike bonus of +20% accuracy, +20% penetration and -25% reload; 50% speed penalty. -Tracking veteran ability replaced; now vehicle units hit by a veteran 45mm ATG with AP shells will be temporary visible for 10 seconds, even in the FOW. Forward Headquarters This ability has been modified to reduce its dependency on maps, but has been made less potent without player input. -CP requirement to 1. -FHQ Aura is now a 30 second timed ability with a 90 second cooldown; free ability. Player-wide cooldown. As an alternative to designating a command building, this ability now also allows the player to build a Field Base; this structure reinforces and heals nearby infantry. Field Camp -Costs 200 manpower and 25 fuel. -Comes with 3 medics and can reinforce nearby squads when in friendly territory. -640 health and 10 armor. -Can use the FHQ aura. Booby Trap The Booby Trap is being adjusted to deal more damage over a larger area, whilst being incapable of destroying full squads. Cost has been adjusted appropriately. Furthermore, Engineers are required to use this ability. -Must now be planted by Engineers. -CP requirement from 6 to 4. -Cost reduced from 100 to 45 -Damage from 250 to 80 -AOE distance from 1.5/3/4.5 to 0.25/3/6 KV-2 - Replaces Urban Defense Incendiary Barrage The KV-2 has received the following changes. This unit will still provide considerable defensive presence, but will also function better in an assault tank capacity, and be more effective against enemy armor. -Population from 19 to 21. -Rear armour from 180 to 120. -Weapon penetration from 200/180/160 to 170/150/140 -Deflection damage to 50% -Siege mode reload bonus from 0.5 to 0.75. -AOE from 5 to 6 -AOE distance from 1.25/2.5/3.75 to 0.25/1.1/6. -Veterancy 3 speed bonus replaced with +160 health bonus. -152mm non-sieged reload from 10/12 to 9. -152mm non-sieged bypasses terrain. -152mm non-sieged angle scatter from 7.5 to 5 -Entering and exiting siege mode no longer increases the KV-2s received accuracy and removes its sight during the transition. -Capture Point replaced with Inspire: Infantry within 30m will move faster and have their weapon cooldowns reduced by 20%. Costs 25 munitions. ADDITIONAL SOVIET NOTES 76mm Sherman -Standardized to USF M4A3 76mm; see above in Mechanized Commander. OKW ELITE ARMOUR Previous Ability Line-Up Signal Relay Emergency Repairs Panzer Commander Heat Rounds Sturmtiger New Ability Line-Up 221 Emergency Repairs Panzer Commander Heat Rounds Sturmtiger Panzer Commander This upgrade has been adjusted to allow tanks to spot targets from further away and improve combat performance. The Artillery Barrage has also been adjusted so its shells arrive sooner. -CP Requirement from 8 to 5. -Sight bonus from 6 to 10 -Coordinated Barrage delay from 5 to 0 -Coordinated Barrage cost from 120 to 80 -Coordinated Barrage range from 35 to 45 -Now increases main gun accuracy by 10%. Emergency Repair Emergency Repairs has been altered to repair a reasonable chunk of health, allowing damaged tanks on the front to get back into the action more quickly. -Cost reduced from 50 to 35. -Now restores 300 health over 10 seconds after a 3-second delay; previously it was 100. -No longer reduces munition income when active. Sturmtiger We have aimed to make this unit perform more consistently. The intention is an increased ability to punish dense unit concentrations while not outright destroying infantry squads immediately. -Hull MG no longer auto attacks enemies. -AOE radius from 8 to 14 -AOE distance to 1/3.75/8 from 0.25/1.5/8. -AOE damage from 1/1/0.3 to 1/0.25/0.075 -Rocket suppresses all infantry within 18 meters of the blast; 8 second delay before infantry can start recovering from this suppression. -Rocket will now automatically destroy ambient structures on hit. -No longer immobile while reloading. Instead, receives an 60% speed decrease when reloading. -Veterancy 5 increases the speed of the Sturmtiger when reloading to 3.76 from 1.88. -Veterancy requirements from 1795/3590/7180/8975/11668 to 1400/2800/5600/7400/8900. -NaHW Grenade Range from 15 to 25 -Shares the limit of 1 with the King Tiger; neither tank may be called in if the other is on the field. 221/223 -Replace Signal Relay -221 available from the Command HQ after an SWS halftrack has been built. -Costs 220 manpower and 20 fuel. -240 health and 4 armor. -Can be upgraded for 100 manpower and 10 fuel to a 223; increases health to 320 and armor by 5. -Medical Kit ability: Deploys a single medical crate at the target location for 15 munitions. Resource Lockdown ability: Toggle ability. 223 is able to generate additional income when in a friendly sector. Similar to the Opel Blitz. Requires 223 upgrade. -Signal Relay ability: Passive ability. Automatically detects armoured vehicles on the minimap within range 85 of the vehicle, without needing to lockdown. Requires 223 upgrade. -Gains shared veterancy. -Veterancy 1: Unlocks Panzer Tactician, +10% weapon accuracy, -11% Received Accuracy -Veterancy 2: +30% sight, +30% accuracy -Veterancy 3:+20% acceleration/deceleration, +20% rotation, +20% speed, +20 health -Veterancy 4: Reduces incoming damage by 25% when the 223 is in Lockdown. -Veterancy 5: Allows the 221/3 to plant Riegel Anti-Tank Mines; same ones used by the 251 half-track. OVERWATCH Previous Ability Line-Up Forward Receivers Early Warning Flares Goliath For the Fatherland Sector Assault New Ability Line-Up Early Warning Systems Jaeger Light Infantry For the Fatherland LeFH Sector Assault Forward Receivers, Early Warning, Goliath - Now bundled together -These three abilities have been merged into a single commander slot -Renamed Early Warning Systems Jaeger Light Infantry -Added to the doctrine. -CP requirement from 2 to 1. -Must buy their sniper rifle for 45 munitions. Requires 1 truck to be deployed. -Squad cost from 300 to 250. -Reinforce from 37 to 31 -Reinforce time from 7.5 to 6 -Salvage ability now available; replaced by Thorough Salvage in Scavenge Doctrine. -Veterancy requirements from 660/1320/2240/3520/4400 to 520/1040/2080/3120/3970 -Camouflage is now available at Veterancy 0 -Now has First-Strike Bonuses; increases accuracy by 50% for 5 seconds. -JLI G43 Sniper Rifle light and heavy cover accuracy modifiers from 0.5 to 0.9. -JLI G43 Sniper Rifle garrison accuracy modifiers from 0.5 to 0.9 -Booby traps standardized to the Soviet version; see Soviet Booby Trap above. Sector Assault -Scatter from 80 to 12 -Distance scatter max from 1 to 7 -Reticle UI adjusted to now properly reflect the ability’s coverage. LeFH -LeFH added to the doctrine -Veterancy 1-3 now matches its Ostheer counterpart -Veterancy 4 reduces Counter Barrage reload time between shots by 60% -Veterancy 5: Unlocks ‘Direct Fire.’ Allows single fire direct shot up to 50m with minimal scatter. Deals 25% increased damage vs vehicles for 200 and temporarily slows vehicles similar to Firefly Tulip Rocket. No cost. WEHRMACHT GENERAL FACTION CHANGES 234 Puma - Mobile Defense Doctrine -Puma now requires Battlephase 2 and is deployed from the Leichte Mechanized Kompanie -Puma now costs 270 manpower, 70 fuel DEFENSIVE DOCTRINE Previous Ability Line-Up Trenches Tank Traps Pak 43 Hulldown Sector Artillery New Ability Line-Up Osttruppen Defensive Fortifications StuG E Pak 43 Sector Artillery Tank Traps -Consolidated into Defensive Fortifications Osttruppen - Added to doctrine. Defensive Fortifications -Allows all infantry the ability to build trenches, sandbags, and wire. Pioneers can build Trenches. -Allows the construction of Concrete Bunkers. Concrete Bunkers -Pioneers can construct Repair Bunkers and Machine Gun Bunker. -Machine Gun Bunkers take up 2 population. -Repair Bunker comes with 3 Repair Pioneers. -Build time at 140; 35 seconds when built by a full Pioneer squad. -Both bunkers cost 380 manpower. -960 health and 35 armor. StuG E The StuG E has been adjusted to be more durable against enemy fire while its AOE has been adjusted to deal less damage in the center of the blast, but more at the outer edges for consistent damage. -Health from 480 to 560 -Far AOE distance from 3 to 4 -Projectile speed from 28 to 45 -Target size from 20 to 17 -Veterancy 2 reload bonus from 0.9 to 0.85. -AOE far damage from 0.15 to 0.2 -AOE distance from 1.5/2.5/4 to 0.5/1.75/4 Pak 43 -New ability: Scuttle Pak 43: The crew will disable the gun and after 20 seconds, the gun will be destroyed. The owning player will be partially refunded 150 manpower and 15 fuel upon completion. This ability cannot be canceled. Sector Artillery -Now affects adjacent friendly sectors GERMAN INFANTRY Previous Ability Line-Up Artillery Officer Tactical Movement Relief Infantry Light Artillery Barrage Fragmentation Bombs New Ability Line-Up 250 Halftrack Stormtroopers Veteran Squad Leaders Assault and Hold Fragmentation Bombs Veteran Squad Leaders (New Ability) In keeping with the Infantry theme of the doctrine, the following ability has been created. This ability provides Wehrmacht line infantry with a five-man upgrade in the case of Pioneers and Grenadiers to increase durability and potency. Panzergrenadiers can be upgraded with a support package to provide support capabilities. -Requires 2 CPs -Pioneers can be upgraded to a 5 man squad for 30 munitions. -Grenadier squad can be upgraded to 5 men for 60 munitions. -The Grenadier squad leader has a transferable G43 and grants a -15% reduction on weapon cooldowns, -10% received accuracy and reduces the cost of Medical Kits to 0 munitions. This upgrade locks out the MG42 upgrade. -Panzergrenadiers can be upgraded with the Support Package. Unlocks three abilities for 30 Munitions. -Rudimentary Repair ability: Allows Panzergrenadiers to repair at a reduced rate of 1.1; Pioneers repair at 1.6. -Combined Arms ability: Passive ability. Panzergrenadiers gain -10% received accuracy and +20% speed when near vehicles. -Mark Infantry ability: Targeted ability. Panzergrenadiers can mark hostile infantry; enemy will take +30% received accuracy while the Panzergrenadiers will take +15% received accuracy. 15 second duration. Penalties are disabled when the unit retreats. Stormtroopers Stormtroopers have been added to the doctrine. Furthermore, Stormtroopers have undergone a rework, to make them a more attractive choice across doctrines. This redesign intends to differentiate Stormtroopers from Panzergrenadiers, by moving them more towards a potent close-range unit, with strong disruption and ambush abilities. -StG Package removed -Bundle Grenade removed. -Can upgrade to MP40s anywhere on the battlefield. MP40s have a 15 second upgrade time. Unlocks Tactical Assault ability. No cost. -MP 40 DPS at 0/15/35: 18.69/7.14/0.1; New Shock Troop PPsH is 14.21/4.78/0.11. -Panzerschreck Cost from 75 to 60 -G43 Package now grants 3 Panzergrenadier G43s; cost from 40 to 60. Disables Tactical Assault and locks out Panzerschreck. -Decapture rate from 1 to 1.33 -Camouflage now matches those used by commandos; can remained cloak for a short period of time when leaving cover. -Incendiary Grenade ability: Similar grenade to Volksgrenadiers, but deals additional damage to resource caches. 30 munitions. Starts on cooldown. -Smoke Grenade ability: Similar to those used by the Jaeger Command Squad. -Can now place Booby Traps; similar Soviet Urban Defense traps. -Veterancy 1 Medkits replaced with automatic healing when out of combat. Assault and Hold - Replaces Tactical Movement -Increases the accuracy of all infantry by 25% for 45 seconds -Capture and decapture rate is increased by 100% for infantry squads. -Costs 70 munitions -60 second duration. 250 Half-track - Replaces Infantry Doctrine Artillery Officer -210 manpower and 20 fuel. -Comes with a 251 MG and gains shared veterancy. -Dig-In ability: Immobilizes the half-track, but reduces damage by 50%, increases range by 10, and grants moderate weapon suppression. -Veterancy 1: Can now reinforce nearby infantry, +10% weapon accuracy, -11% received accuracy -Veterancy 2: +30% accuracy, +20% burst duration -Veterancy 3: +20% acceleration/deceleration, +20% rotation, +20% speed, +20 health -Changes affect the half-tracks in Mechanized Assault Groups for Mechanized and Mechanized Assault doctrines; they still come with infantry. Fuel costs also matches the new 251. USF Tech and Unit Changes We have made adjustments to the USF teching system to make it easier for the faction to gain its support weapons and diversify its builds. By allowing officers to be deployed sooner, USF will no longer be required to have a large number of infantry units before they are able to start adding team weapons to their composition. The M15 AA HT and M5 Stuart have also been swapped between the two buildings to emphasize the role of the Platoon Command as an offensive tier and the Company Command geared towards defense and attrition. Officer weapon upgrades have also been adjusted to lessen the impact of Lieutenant against infantry which is capable of quickly snowballing with its light vehicles. Platoon Command Post -Lieutenant can be requisitioned for 200 manpower and 35 fuel; unlocks the M2HB .50cal HMG Team. -Platoon Command Post can be upgraded after Lieutenant is dispatched. Unlocks M20 and M5 Stuart. -Upgrade time of 70 seconds. -Grants 1/4 of a CP upon completion. Lieutenant -Starting BAR removed. -Bazooka can be purchased for 50 munitions. Company Command Post -Captain can be requisitioned for 200 manpower and 35 fuel; unlocks the 57mm ATG. -Company Command Post can be upgraded after Captain. Unlocks Pack Howitzer and M15A1 AA Half-track. -Upgrade time of 70 seconds. -Grants 1/4 of a CP upon completion. Captain -Bazooka upgrade removed. -Can now purchase a BAR for 60 munitions. Platoon and Company Command Post Upgrades -Costs 50 manpower and 20 fuel -20 second research time. -Grants 1/4 of a CP upon completion. Battalion Command Post/ Major Dispatch -Major available after one building is fully unlocked or after deploying two officers. -Cost from 240/120 to 190/120 -Grants 1/3 of a CP upon completion. USF Starting Resources -Starting fuel value increased from 15 to 20 M20 The M20 has received some adjustments to increase its ability to scale into the mid game and be easier to replace if lost. -Manpower cost from 340 to 240 -M20 accuracy from 0.75/0.475/0.2 to 0.55/0.45/0.25 -Weapon accuracy increases with veterancy: +10%/+15%/+15% -Veterancy requirements lowered from 880/1760/3520 to 500/1000/2000 -Veterancy 3 reduces mine deployment time from 12 to 7 seconds. -Veterancy 3 increases stealth detection radius by 10; goes up to 35. Grenade Unlock Grenade tech is being reduced in price to open additional strategies and make it an option for USF for use in the early-mid game. -Fuel Cost from 25 to 15 Airborne Doctrine The following changes were made as the doctrine faced borderline irrelevance in this new tech structure. -50 cal HMG cost from 260 to 125 manpower - 50 munitions -57mm ATG cost 270 to 125 manpower - 60 munitions. -57mm ATG CP requirement from 4 to 3. Pathfinder With the changes to USF tech and doctrines like Armor, Pathfinders have been moved to 0 CPs to open additional strategies. -CP Requirement from 1 to 0. Bug Fixes 17PDR AT Gun The following changes were made to prevent an odd bug where units would target the indestructible 17 Pounder Gun, rather than the nest itself. -17 Pounder Gun target size from 40 to 0 -17 Pounder Gun Weapon priority from 0 to -1000 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Canopus Опубликовано 14 декабря, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 декабря, 2018 О! Надо секстоны попробовать. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти