Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 7,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Посмотрим что Релики приготовили для баланс мода, уж если они решили сначала его выложить в мод версии, то изменений там хватает, либо они достаточно ощутимые. С таким графиком, сам патч стоит ожидать где-то к середине Мая.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

По такой аналогии надо союзникам на 30-е апреля плюшек выдать. А в принципе логично, патч к девятому мая с нерфом фольков и пантер.

Изменено пользователем Akinori
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вопрос смешной, насколько пионеры вермахта хуже штурмпионеров окв, и можно ли их сравнивать с американскими доктринными ассолт инженерами?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вопрос смешной, насколько пионеры вермахта хуже штурмпионеров окв, и можно ли их сравнивать с американскими доктринными ассолт инженерами?

- дпс

пионер - 6.5/1.8/03, 4шт.

штурмпионер - 18.3/8.3/1.3, 4 шт.

ас. инженер - 20.5/2/0.2, 4шт, 5 модель с ветеранством.

+ дешевые, есть огнемет, а ему наплевать на твои характеристики и и характеристики оппонента, урон будет стабильным.

Изменено пользователем lordVigo
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Превьюшка которая будет 27 апреля"
This list is still being developed and does not include the final list of changes planned. A quick shoutout to "miragefla" for his contribution to this balance update. Please note that theses changes have not had developer comments added in yet and a more detailed explanation behind them will be announced in the near future.

GENERAL

Mines (General-Purpose and Tellers)

• Engine Destroy Critical removed from Teller Mines
• Deals 35% of normal damage against infantry for 70 damage leaving full health models at 10 health. (General-Purpose)
• Deals suppression on squads hit by mines. (General-Purpose)

Suppression

• All grenade abilities that are not snares have their range reduced by 33% when the unit is suppressed.

Anti-Tank Guns, Piats, Bazookas, and Panzerschrecks

• Damage against infantry set to deal only 25% against infantry.

Core Infantry/Small Team Weapon Spawn Points

• All Core Infantry Squads and Core Small Weapon Teams now spawn from its corresponding building rather than from Off-Map.

Snipers

• Target size from 1 to 1.15.
• Cooldown, and all aim-time always use the max amount of time and have been standardized for all distances meaning snipers do not fire more quickly the closer the target is.

SOVIETS

Trip-Wire Flare Mine

• Damage from 0 to 20.
• Is now a Small Explosive Weapon type
• No longer guarantees a casualty
• Plant time from 9.5 to 7.5

Penal Battalion

• SVT accuracy to .7/.65/.45
• SVT damage from 8 to 10.
• Cooldowns and aim-times adjusted.
• Squad cost increased to 300 manpower from 270 manpower.
• Reinforce time from 4.5 to 5.4. Build time from 27 to 32 seconds.
• Flamethrower Upgrade now adds 3 PPsh-41s to better mesh with the flamethrower.
• Flamethrower cost from 60 to 90 and renamed Assault Package.
• Reduced the drop-rate of the Flamethrower to 10% from 33% due to the PPsH-41s that are added to the squad which are considered slot items.
• "Tripwire Flare" changed to "To The Last Man!" This ability is a passive that increases the power of the squad as they lose members. Modifiers are +4% accuracy, -2% weapon cooldown and -3% received accuracy per member lost.

T-34/76

• Hull Machine gun burst duration changed from 2/1 to 2/2.
• Hull Machine gun accuracy increased from 0.3/0.35/0.4 to 0.4/0.45/0.5
• Coaxial Machine gun burst duration changed from 3/2 to 3/3.
• Coaxial Machine gun accuracy increased from 0.28/0.33/0.38 to 0.38/0.43/0.48
• Coaxial Machine gun damage increased from 4 to 8
• Main gun reload from 6.2/6.8 to 6.1.
• Manpower cost from 300 to 280.

AEF

Major

• Artillery delay reduced from 7 seconds to 5.5
• Shells increased from 3 to 6.
• Time delay between shells set to 2 for maximum and minimum.
• Veterancy 2 Artillery delay reduced from 7 seconds to 5
• Veterancy 2 Shells increased from 5 to 9
• Veterancy 2 time delay between shells set to 1.75 for maximum and minimum.
• Artillery cost reduced to 60 munitions from 120 munitions.
• Recharge time from 60 seconds to 90.
• Range reduced from 85 to 60.

OSTHEER

Brummbar

• Cost decreased from 470 manpower and 160 fuel to 420 manpower and 150 fuel
• Reload standardized from 7.5/9 seconds to 8.25.
• AOE mid modifer from 0.15 to 0.3
• Medium crush changed to Heavy Crush.
• Veterancy requirements from 2740/5480/10960 to 2040/4080/8160

Heavy Panzer Corp

• Cost reduced from 260 manpower and 75 fuel to 200 manpower and 50 fuel.

OKW

Volksgrenadier

• Panzershrek Package removed.
• Added StG 44 Package. Grants the squad two StG 44s that improve short-mid range combat for 60 munitions.
• Panzerfaust ability added which is unlocked after a truck is built.

MG34 HMG Team

• Mid accuracy from 0.41 to 0.5
• Far accuracy from 0.14 to 0.28
• Cooldown from 2.5/3 to 1.75/2.5
• Now available in the Battlegroup H.Q.

MG 42 HMG Team

• MG 42 replaces the MG 34 dispatch

UKF

Starting Resources

• Starting manpower increased from 290 to 340

Infantry Section (Both variants)

• Artillery flare range increased from 20 to 35
• Veterancy requirements from 480/960/1920 to 560/1120/2240.

Firefly

• Reload from 10 seconds to 8.
• Tulip Rockets now deal 120 damage from 240.
• Tulips now cause a blind critical on penetration and stuns the tank for 2.5 seconds. (Vehicle LOS reduced to 0 for 8 seconds)
• Tulip Rocket ability cost from 100 to 80.
• Tulip Recharge time from 120 to 80.

Sniper

• Artillery flare range increased from 30 to 45.

Universal Carrier

• Cost increased from 210MP to 260 MP
• Vickers K range from 35 to 40.
• Cooldown from 1.5/2.0 to 1.25/1.5
• Burst duration and rate of fire standardized to 1 at all ranges for Vickers K.
• Health improved by 40 when upgraded with Vickers K or Flame Projector.
• Has Self-Repair stock.

Counter Battery
• Is now a timed ability. Lasts 30 seconds and recharge time is 90 seconds.
• costs 30 munitions


Бафф штрафников?! Бафф т-34?!! ВОЛЬКИ БЕЗ ШРЕКОВ??!?!?!

Дайте две.

Хотя с минами что-то мутят... Изменено пользователем apocalipsis
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Спам 34/76 из реал.

Убрали кучу RNG ваншотов.

Мины как в 1 Кохе.

Изменено пользователем lordVigo
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Интересные изменения. Шрекоблоб они конечно убьют, но разница между ОКВ и вермахтом будет еще меньше.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, это практичкески копия Competetive Mod от miragefla, который можно спокойно скачать хоть сейчас. Стрим показал, что Реликам игра нафиг не нужна, представитель даже до конца не досидел, все держится только на комьюнити.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Точно так же, как и все прошлые РТС от релик. Они их интересуют ровно до тех пор, пока приносят деньги.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Как-то слишком хорошо, чтобы быть правдой... И нынешние убежденные зигачи внезапно вспомнят, что им "всегда нравились бэк и миньки ©" союзников.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вангую, что "Tripwire Flare" не будет работать как запланировано.

И не понятно, пулемёты у 34/76 поднимают, а у 34/85 остаются на прежнем уровне?

Изменено пользователем Akinori
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Updates on BALANCE PREVIEW MOD "

https://community.companyofheroes.com/discu...se-notes#latest
Soviets

SU-85

• Accuracy from 0.05/0.0375/0.25 to 0.055/0.045/0.04
• Penetration from 200/190/180 to 240/230/220
• Reload increased from 3.8/4.2 to 5.4.
• Target size reduced from 22 to 18
• Rotation rate from 20 to 22
• Cost increases from 340 manpower and 120 fuel to 350 manpower and 130 fuel.
• Veterancy two -30% reload modifier replaced with +30% weapon penetration modifier.

USF

57mm ATG

• Penetration from 140/125/115 to 150/140/130
• Take Aim! now a timed ability. 20 seconds, 30 second recharge.
• Accuracy changed from 0.05/0.0425/0.03 to 0.055/0.05/0.04

M2HB HMG Team

• M2HB .50cal HMG penetration from 3/2/1 to 7/6/5.
• Can now load AP rounds for 25% increased damage and +10 pentration.

M36 Jackson

• LOS from 35 to 45.

Captain

• Captain no longer comes with free Bazookas. Must either grab them from the weapon rack or purchase them as an upgrade for 80 munitions.
• On Me! No longer provides suppression immunity for its duration, but will still break suppression.

M8 Motor Carriage

• AOE mid modifer from 0.15 to 0.25
• AOE far modifier from 0.05 to 0.10
• Build-time from 80 seconds to 50 seconds.
• Health from 320 to 400.

60mm Mortar

• Added M1 60mm Mortar to USF Starting Building

WEHRMACHT

251 Flame Half-Track

• Upgrade cost reduced from 120 to 90
• Ready aim time from 1.5 to 1
• Flamethrower damage versus garrison from 1.25 to 1.
• Veterancy 3 cooldown bonuses now benefits the Flamethrowers.

Panzer IV Command Tank

• No longer receives benefits from its own aura.

Support Armour Korp

• Price from 260 manpower and 75 fuel to 240 manpower and 60 fuel.

Tiger and Tiger Ace

• Rear armoured reduced from 180 to 140
• Deflection stun removed from main gun.

Pioneers

• Can now construct sandbags.

OKW

Battlegroup Headquarters

• Medics must now be purchased as an upgrade. 100 manpower 15 Fuel.

Mechanized Headquarters

• Repair Pioneers must now be purchased as an upgrade. 100 Manpower 15 Fuel.

Volksgrenadier

• Panzerfaust ability added which is unlocked after a truck is built. (Panzerfaust works just like the Grenadier Panzerfaust)

MG34 HMG Team

• Available in the H.Q but requires a Battle Group H.Q or Mechanized H.Q.


BRITISH


Tank Hunter Infantry Section

• Heat Grenade damage from 50 to 100.


Counter Battery

• Is now a timed ability. Lasts 45 seconds and recharge time is 90 seconds.

Холи щит, в лесу сдохло что-то прям колоссальных размеров, миномет у амеров против мг спама, 50 корая изрешетит легкую технику, СУ-85 с медленным темпом стрельбы, чтоб не конкурировать с СУ-76, и 286 на максималке с ветеренством, это больше чем у Джексона с ХВАПами, мешки у Вермахта и т.д.

И не понятно, пулемёты у 34/76 поднимают, а у 34/85 остаются на прежнем уровне?

А то что у одного танка 640хп, а другого 800 никогда не смущало, не надо оценивать их как единую модель танков в игровых реалиях, Т-34/85 хорош и сейчас за свою цену. Изменено пользователем lordVigo
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Deals suppression on squads hit by mines. (General-Purpose)

Trip-Wire Flare Mine

• Damage from 0 to 20.

• Is now a Small Explosive Weapon type

• No longer guarantees a casualty

• Plant time from 9.5 to 7.5

Теперь сигналки будут валяться на каждом шагу?

Anti-Tank Guns, Piats, Bazookas, and Panzerschrecks

• Damage against infantry set to deal only 25% against infantry.

Неужели и ПТРС затронет?

Penal Battalion

• SVT accuracy to .7/.65/.45

• SVT damage from 8 to 10.

• Cooldowns and aim-times adjusted.

Теперь есть смысл гонять штрафников и без апгрейда?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Теперь сигналки будут валяться на каждом шагу?

Неужели и ПТРС затронет?

Теперь есть смысл гонять штрафников и без апгрейда?

Все это сплошная теоретика, надо руками щупать, щупать получиться только с 27.

Валяются они и сейчас на каждом шагу, если совет опытный, в дверных проемах, там они отряды ваншотают за 10му. Светляки, скорее всего, не будут иметь значения General-Purpose mine, просто 20 урона в каком-то АОЕ и сетовуха в небо.

ПТРС уже давно так работает, 80 урона по технике и где-то 30 по пехоте 40 по технике и где-то 10-15 по пехоте, когда они вносили полный урон пехоте - танк хантер был метой. Ну и вообще, это разные виды вооружения по профилю, пиат, базука, шрек - балистик армс, у них есть физический снаряд, а ПТРс- смолл армс.

Если выбор между 6 СВТ с данным профилем и 2 СВТ, 3 ППШ и огнеметом, то есть, для дальнего боя и игры от обороны.

Изменено пользователем lordVigo
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это че, еще и докупать в ОКВшную хилку медиков надо?...

Зашибись... сначала +100/15 на грузовик, теперь еще + 100/15 на медиков... вдвое дороже хил. Неплохо так.

За немцев скоро никто играть не будет такими нерфами.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ага, не будут играть. Бедные, бедные немчики! Заставили "пупхен" строить, бесплатный хил убрали - не поабузить лейги, придётся на реинфорс и хил тратиться!)))
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ага, не будут играть. Бедные, бедные немчики! Заставили "пупхен" строить, бесплатный хил убрали - не поабузить лейги, придётся на реинфорс и хил тратиться!)))

Фольки так-то сильно не лучшая пехота. Штурмпионеры могут прописать в табло выскочив из-за угла, но у всех есть чем на это ответить: от тупого спама за советов или пендосов до банального читкерса у бритов.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Штурмпионеры могут прописать в табло выскочив из-за угла, но у всех есть чем на это ответить

А надо что бы союзникам отвечать было нечем?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А надо что бы союзникам отвечать было нечем?

Просто стереотип у многих игроков, что ОКВ это лютая имбища, а особенно штурмпионеры, якобы контрящие любые отряды пехоты в любой ситуации.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Фольки так-то сильно не лучшая пехота.

А им и не надо быть лучшими. Им надо быть такими, как сейчас. Когда на тебя набигает блоб в 5+ отрядов, и ты внезапно осознаёшь, что это контрить очень сложно, тогда и выясняется степень "лучшести".

Штурмпионеры могут прописать в табло выскочив из-за угла, но у всех есть чем на это ответить: от тупого спама за советов или пендосов до банального читкерса у бритов.

Речь не о штурмпионерах. Речь о блобе, который внезапно потребует дополнительных вливаний в виде пупхена. Это, с одной стороны, заставит немчиков думать о юнит контроле и таймингах, а с другой... это плохо. Они ведь прогрессировать начнут.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Признавайтесь, кто тралит на оффоруме под ником Мисс Комиссар?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...