lord the hide Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Она стреляет по бс1, по ней как обычно. Мельтам нужно 4+ прокинуть для взрыва. ясно...( значит снова дропы с полки снимать пора Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
porcupine Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 (изменено) Ну некроны могут взять 6 кос с вариорами, 3 косы с элитой и три в хеви. Итого примерно 12 флаеров. 9 флаерами неделю назад играл 2 игры с штормлордом, мне очень понравилось, а если будут попадать по ним только на 6 и не бить в ХТХ, вообще прелесть. Гидр станет точно больше. Изменено 24 июня, 2012 пользователем porcupine Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Анчар Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Та маразматичная табличка союзников подтвердилась в шестёрке или ещё нет? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Corvinvs Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Та маразматичная табличка союзников подтвердилась в шестёрке или ещё нет? Сию ссылку приводят в подтверждение: http://www.games-workshop.com/gws/content/...tiPageMode=true Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Umbra Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Немного поразглядывав еще раз ГВ-шную страничку про союзников только сейчас сообразил, что раса сама себя в союзники взять не может :( В табличке могла, а на сайте скорее всего не указали потому что там же каталог товаров, а для основной и так уже должен кодекс быть. По крайней мере хочется на это надеяться :). Ну так таки и всем? У простых СМ флаера транспортного нет, ИА ведь на турнир тем, кто о турнирах думает, не пустят (если в рульбуке фразы о обязательности ИА ничего нет) на 99%. Дроппод конечно хорошо и десантно, но таки маломаневрено. Боюсь ГВ о турнирах со своими хоумрулами не думает. Для тех кто не игнорирует четкий вординг в ИА, флаеры есть, а значит и продажи будут :). Плюс кодексы обещают регулярно обновлять, может и туда со временем пропишут как штормталон. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
venik Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 (изменено) В связи с таким нерфом техники видится возвращение футслог ..... Становится дилема: как быть??? ринки поломают на второй ход , а пехом при такой стрельбе далеко не убежишь....Как дойти до противника????? :? Футлоги при 5м кавре,5м фнп c ап3 его отменяющего?Разве что только лимиты пеших терминаторов)) Если про шаблоны бьющие полной силой по технике слух-правда,то везде будут сплошные шаблоны.То никаких футслог.Только дипстрайки- джампаки. А по поводу союзников на сайте гв.Можно заметить что порядок расположения союзников не алфавитный и не случайный.От лучших к худшим,и это явно прослеживается. Изменено 24 июня, 2012 пользователем Cеня Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Corvinvs Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Плюс кодексы обещают регулярно обновлять, может и туда со временем пропишут как штормталон. Если действительно принимать в расчет ИА, то очень ожидаема ИА: Аэронавтика, судя по всему это будет собрание всех самолетиков под одной обложкой в приложении именно к формату 40К. В общем, печалиться действительно не стоит, думается, что в более-менее френдли плейе можно будет и флаерами с союзами не портя общей картинки воспользоваться. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Hide Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Футлоги при 5м кавре,5м фнп c ап3 его отменяющего? ФнП теперь отменяет только инста. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Анчар Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Опять же по поводу союзников. Меня люди успокаивают, мол союзничество будет делится на разные степени "доверия". И если доверие достаточно то всё ок, а если нет. То армиям штрафы могут выдать или что то в этом роде. В этом хоть какое то зерно истины есть? :- Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Umbra Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 В этом хоть какое то зерно истины есть? :- В засветившемся в офф ролике отрывке рульбука четко сказано, что союзники второй степени доверенности не могут джойнится к юнитам и на них не распространяются плюшки варлорда, так что зерно определенно есть :). Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Главпивторг Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Опять же по поводу союзников. Меня люди успокаивают, мол союзничество будет делится на разные степени "доверия". И если доверие достаточно то всё ок, а если нет. То армиям штрафы могут выдать или что то в этом роде. В этом хоть какое то зерно истины есть? :- Да, посмотрев официальный гвшный ролик ( http://www.youtube.com/watch?v=b6as7LzpmAU ), можно увидеть в рульбуке в разделе про альянсы разные левелы этих самых альянсов, в частности, Allies of Convenience на 1:28. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mitrius Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Я на 1:11 увидел Мэтта Варда и после этого не смог смотреть дальше. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
venik Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Cкорее всего сделают три ступени альянсов.Как в фб.Ели вторая ступень не может присоединять к отрядам индепов,то лучшие смогут,значит и псисилы будут на них работать(привет фаер варриорам под гайдом стреляющим на 30 дюймов после движения)))).А худшие союзники пойдут со штрафами. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Shverter Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Вот тут пишут все про жутких летающих монстров,про демонпринцев и тп.А спецправила летающего монстра скорее всего относятся только к гарпии))А демонпринцы это джампак) Внимательно почитал кодекс нидов: Что такое гарпия? Монстр с биоморфом крылья. Что такое Хайв Тирант? Монстр с возможностью брать биоморф крылья. В чем разница? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lone Reaper Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 (изменено) Я на 1:11 увидел Мэтта Варда и после этого не смог смотреть дальше. Аналогично. Главное, лыбится, лыбится-то как. Сразу видно: павера достаточно в рублук завезли! Продолжу про Тау всякие мыслишки вбрасывать) Вот интересно, можно ли будет BS1 при Snap Shot подымать маркерами. А то так Бродсайды вполне себе мобильными парнями могут оказаться: не нравится угол обстрела - отошли в сторону, подняли БС до 4 3-мя маркерами и как ни в чём ни бывало с рельсы стреляем. PROFIT! А учитывая, что ковры опустили, недостатка в маркерах не должно быть... И, да, интересно будет ли эррата маркеров: мол, они остаются до конца хода противника, чтобы их можно было использовать для стрельбы при Overwatch по "помеченному" отряду... Ещё интересен список оружия, которое будет ПВО-функции выполнять. Наверняка у Тау это SMS и Missile Pod, ну и ракеты-одноразки. Хочется, конечно, противовоздушную рельсу (особенно глядя на эскадроны летающих Некронов), но я как-то сомневаюсь в этом) Изменено 24 июня, 2012 пользователем Lone Reaper Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Captain Beefheart Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Ещё интересен список оружия, которое будет ПВО-функции выполнять. кстати да, хороший вопрос, кто-то слышал, будет ли АА-маунт или что-то вроде ? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Maxim Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 кстати да, хороший вопрос, кто-то слышал, будет ли АА-маунт или что-то вроде ? ЕМНИП, по каким-то старым слухам всё pintle-mounted weapon будет зенитным. Например. В случае с мультимельтой на ЛР – это вполне серьёзная заявка. В) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Voidrunner Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 На сколько я помню в форджевских правилах по самолетам может стрелять только оружие с рейнджем 12+. Скорее всего их просто скопипастят в 6 редакцию. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
SteelSerpent Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Стрелять-то можно, только попадает оно там на 6. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
4x_Runa Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Слухов много, даже лень уже ппостить тут, просто радует Кавалерия - move 12. are fleet. cav arnt slowed by terrain but counts as dangerous. beasts ignore terrain altogether! Надо еще 9 равов) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Gue'Fio'la Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 Интересен в первую очередь конечный вординг: "по БС1" или "всегда с 6". Но проще будет не тратить маркеры в надежде на 6, а тупо ввалить из чего-нибудь спаренного. Башенки стали ещё нужнее :) . Стандартным АА у тау всегда был СкайРей (апоковская формация). Ну ещё Барракуда добавится. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
neverhxd Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 ох как спавны заиграют ахаха Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
cptRamires Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 С движением на 12 волчья кавалерия еще лучше заиграет :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Anvis Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 (изменено) Продолжу про Тау всякие мыслишки вбрасывать) Какую же это броню 5 силой заковыряешь?) Нет, конечно в теории можно, но на практике вряд ли кто-то воспримет всерьез. Да и не верю я в ААмаунт у Тау до новой редакции - это ж надо сесть, эррату напечатать... Разве что на новом летуне что-то придумают, если слухи про него не брехня. С бродсайдами интересно выходит. Если разрешат повышать 1 БС при ходьбе - наверняка больше народа захочет брать бродов с мультиками. Хотя не думаю, что ААС совсем пропадет в ростерах. Для тау пугает чардж в среднем на 7". Выходит, мы стреляем кризисами с рапиды где-то с 10", прыгаем на 6 - находимся где-то в 16" от врага. Раньше, если бы враг походил на 6, дочарджить бы не смог - не хватило бы 4". Теперь, как понимаю, при дистанции в 16", враг ходит на 6", с ощутимым шансом может выкинуть 10 и дочарджить. Интересно выходит с фиш-оф-фьюри. С одной стороны, удобно высадить и пострелять фаервариорами до 30". С другой - 0-6" езды для высадки ограничит маневренность фиши, что очень не удобно. Однозначно легче будет скринящим круутам - смогут перегруппироваться в лесу и при этом пострелять - часть с рапиды, часть одиночными. Ах да, и релентлесс у кризисов будет бесполезен.. Не пойму, что за овервоч. Попадание по 1 БСу со стрельбы во время чарджа? С одной стороны не густо, с другой - интересен случай, например, с дочарджившим одиноким термосом и тремя бродсайдами. Терми бьет атаки с клавсы, но не пробивает 2+ броню. Или бьет по 1 ине каким-нибудь молотом. Тогда первыми бьем мы. Мы выбираем овервоч и молимся, чтоб на рельсах с рероллом из 6 кубов выпали 1-2 шестерки. Не кидаем единицу, враг не кидает инвуль, мы выиграли чардж) С урезанным кавером будет сложно прятать кризисов. Я имею ввиду фокус фаер. С флаерами, как понимаю, дело обстоит так. Либо они летят до 12" и мы стреляем по ним с нормальным БСом, либо он летит с этим самым "приближением", и мы попадаем на 6+. Отлично, если эти 6+ можно поднять подсветкой (опять же, если попадет). Если нет - все равно, думаю, риск стоит того, чтобы направить на штормрейвен с паладинами и Драйго пару отрядов бродсайдов в надежде взорвать и похоронить в нем дорогущий отряд...) В общем, это все ночные фантазии. Не судите, если что-то не так понимаю) В целом, вроде есть плюсы, а вроде и минусы. Не пойму, то ли мы заиграем, то ли нас еще больше опустили. Нужно читать правила полностью и пробовать по ним сыграть. Изменено 24 июня, 2012 пользователем Anvis Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Umbra Опубликовано 24 июня, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 июня, 2012 "Вышеупомянутая куча слухов"Q: What are the details for bringing in allied units from other armies? If any, I'm just working off rumors A: u can take an allied detachment or something. must have 1 HQ and 1 Troop, and may have 1 more troop and 1 of each other slot except HQ. there is a table of who can ally with who and how good friends they are. good friends can join each others unit with independent chars and cast physic powers as if they were friendly. middle friends cant do that. and bad friends have to roll at the begging of each turn if they are withing 6, if they roll a 1 they cant do anything. and a lot of armies can ally at all. nids cant ally with anyone. Q: What about powers, say a blood angels sanguinary priest with a feel no pain 6" buff. will that work across armies? Even if it specifically says "any friendly units" for some armies? Or have GW gone down the "nope, separate for all" route? A: probs one for the FAQ, allies specifically talks about physic powers. ps FnP is now 5+. Q: but works against nearly everything, right? power weapons used to stop it but I believe that's not the case now. On power weapons. is the power axe/power sword differentiation actually true? I heard they have different profiles now. A: you get FnP against anything that dosnt cause instant death. power swords are AP 3. Axes +1 S, AP2 and make you I 1. then there are mauls and spears that are lame. it says any power weapons unspecified you must look at the model and see what they have for what kind of power weapon they have. Q: Jesus. Frost weapons for Space Wolves, particularly frost axes just got boner-iffic. S6! A: no, if it has its own special rules but counts as a power weapon its the same but AP3. again, FAQ should sort it. Q: Actually, another power weapon question. Do power fists strike auto last then? It seems a power axe would struggle to stand up against a power fist if there wasn't some gap between who went first? If both are I1 then a power fist might be better. Does that mean there's still a power weapon gets all attacks but power fist only get the base attacks in the profile? Q: Awesome, thanks! Is there anything specific that jumps out at you as being really cool or really different? A: power weapons AP 3, throwing grenades as a weapon (so amazing for eldar), hull points, allies, fortifications and new scenarios. Q: Also, can you tell us about the 6 new missions? A: hmmm no. on page 334 there is a golden demon display page, go and check at ure local GW if ure so suspicious. Q: GW is currently closed. They didn't have one to show me yesterday, and I can't imagine they would have had a delivery on a sunday. Don't need your face in it, just the book, and paper with your username and the date. A: i have no camera, and couldn't be bothered anyway. ask any page and ill tell you whats on it and you can check if u need to tmoz. or you could just ask instead of needing to prove someone wrong. Q: Its not too much to ask for proof, seems like a pretty standard practice A: http://imgur.com/L3UMV Q: Awesome! Are there any additional scenarios like combat patrol? A: there are 6 scenarios for general use. all look pretty cool. is combat patrol the one with small armies? i cant see anything like that. Q: Yeah, it was a white dwarf thing and then in the 4th book I think. 6 sounds good. Is dawn of war deployment gone? As a green tide player having to bring everything on at the start of turn one is such a waste of time. A: yea new deployments are normal, split from corner to corner and lengthways with 24 between deployment zones. A: and yea dawn of war is gone. Q: I'm not trying to prove you wrong, I would love for you to actually have a copy so we can all get some answers. Just a little suspicious after previous AMAs and the Pancake rules. A: friends camera borrowed. ask away. Q: Are the codex updates written into the rulebook or separate? A: no, not in the main book unfortunately. and nothing came with it either. Q: I would wager that those will be released separately. They've always done FAQ and errata updates on the website. Q: If I'm not mistaken, I believe there's an appendix at the back of the book that brings all the current stats up to date (i.e. giving vehicles hull points, giving weapons appropriate types, etc.), but that's it for now. Judging by what they did with Fantasy though, there's gonna be a huge batch of FAQs that'll fix (or "fix") most everything else not too long after the release. A: yea its all the same stats but changes some of the unit types. makes the flyers actually in to flyers. Q: What are the rules for infantry types (jump, MC, etc.)? What is the deal with charges? What does preferred enemy do? Hull points? A: jump move 12, re roll charge dice (2D6) get a impact hits (called hammer of wrath). bikes turbo boost in shooting phase 12 (jet bikes 24, eldar jetbikes 36!!! for a total of 48inch move in 1 turn). charges are 2D6, and u can overwatch against it witch is every model gets to shoot at BS1 except heavy weapons. preferred enemy is reroll all hits and wounds that roll a 1, from shooting and combat!!! hull points are taken off by glancing hits. all gone = wreck. most vehicles have 3. land raider have 4, vipers have 2. Q: So is preferred enemy reroll 1's for hits and wounds, or reroll all hits, and just 1's for wounds? Also what does fleet do? And what's the deal with the new psychic powers? Specifically, any things shout out as being good/bad for Tyranids? A: re roll all 1s. fleet lets you re roll all run and change moves. dunno for nids. new powers are pretty fun. i like divination and telepathy the most as they give SICK buffs and debuffs. Q: Does fleet let you do as above and still let you run and assault in the same turn? Thanks for answering questions as well. A: u cant run and charge even with fleet. lets you reroll the charge and you runs. and thanks. whats the point of having the rules if u cant discuss them with others gamers! Q: Do you have to use the second result when you reroll the charge for jump packs and fleet? Or can you choose either one? Q: how many hull points for trukks, battlewagons, and killa kanz? A: all 3 except wagon thats 4, buggies are 2. Q: how do hull points work? is there still a random vehicle damage table? A: pens roll on the table. 1-2 shaken, 3 stunned, 4 weapon gone, 5 immobilised, 6 explodes. loose all hull points and you get wrecked. Q: do glances roll on the table? A: oh and glances take of a hull point but no roll on the table. Q: Who can Orks ally with!?!?!? A: battle brothers (good friends) with no one. allies of convenience with chaos marines, IG, necrons and tau. desperate allies with chaos deamons, eldar, dark eldar, most marines. cant ally with nids, blood angles, sisters or Templars. Q: Can you list the allies for Necrons, please? A: no battle brothers. allies of conveniance with chaos marines, gery knights (!!), tau and orcs. cant ally with deamons, any eldar or nids. all the rest are desperate allies. Q: Interesting. Blood Angels aren't allies of convenience for them? I might have to make some possessed blood angels or something. I WILL have the Brofist Alliance. A: bah, im sorry read it wrong. are desperate allies with Templars and blood angels. Q: Blegh. Oh well, I guess I can still have some delightful synergies with purifiers adding to my 24" range salvos. I'm definitely modeling scarabs on everybody's heads, though, lol. Q: Seems like this ally matrix from the GW 2v2 tournament is correct. Can you confirm? Q: what do the 3 different tiers of allies even mean? Q: Could you possibly look up the Overwatch ability thing? The wording with template weapons that I have seen all over the place is strange. A: they do D3 auto hits at S and AP of the weapon. blast cant snapshot so no over-watch shots. Q: Alright, thanks. Was (kind of) hoping I'd get to put out D3 flamer templates or something. ;p A: wow you're a bad person if you thought that! lol. as most shots are hitting on a 6, the flamers D3 hits is pretty amazing. Q: How does counter attack work? How does overwatch work? Must you give up shooting to set it? A: just the same as now. and no its more like stand and shoot from fantasy you get to do it even if they dont reach you with that charge. Q: So if I shoot the shit out of a unit with grey hunters, they can charge me next turn, I get to shoot at them again using overwatch and THEN roll for counter attack? A: lol yup. Q: Space Wolves went from good defence and good short range offence to [черт]ing amazing defence and good short range offence (possibly even better with full range rapid fire move and shoot) A: yea its looking good, there is a new psychic power that lets you overwatch with full BS as well. Q: What's the deal with armies who have no psykers? I know (almost) everyone has some sort of 6+ defense thing that's augmented if there's a psyker in the unit (hello, Grey Knights), but what about armies with no psykers (i.e almost half the bloody armies in the game)? Do they get some sort of natural augmented resistence? A: as far as i can see you just dont get anything extra. but if you are going to i dont think it would be in the main book. look out for updates and FAQs. Q: Will the Ghosthelm, used by Eldar Farseers and Eldrar, not work to prevent Perils of the Warp anymore? A: it works the same as far as i can see. eldar only get 2 of the 5 power lists (they are my army as well) but its teh 2 best i think. Q: Alright, have read rumors there would be no saves against perils, so that's a relief! Another question - what psyker powers are there in Divination and Telepathy? A: some AMAZING ONES is the answer. i cant be bothered to write them all out so here my faves. Div: - roll 3 dice for reserves, outflank and terrain and choose. - make an opponent reroll all Armour saves for a game turn! -make a units shooting ignor cover. Telepathy: - make a single model shoot its own army. -make a unit hallucinate. wither pinned, cant do anything or hits its self. - give a units +3 stealth save, can be counter attacked, and CC opponents are WS1. Q: Hogging your thread but what about wound allocation. We know it'staking the nearest model in your unit as a casualty for the FIRST wound you take. Is this the case for for ALL wounds you receive you take the nearest model out, one at a time from the closest to the furthest away or can you then allocate them? Also, does wound allocation sound fairer to stop people doing that wargear switcharoo to maximise a unit? A: no its working back from the closest. i like it alot. also as a side note if you cant see a model or are out of range you cant kill it no matter how many wounds you do on the unit. pretty mental. Q: What about for wound allocation shenanigans (I'd be lynched on warseer who are now lurking this thread if I didn't ask). Is there a rule to stop people spreading wounds around? Or is the closest model first the GW attempt to do so? Say you cause 3 wounds on a 2 wound per model unit. Do you automatically remove the closest model then put one wound on the next closest? Or can you still use a unique equipment argument to spread them around like people do in 5th? Q: is the cover save for obscured vehicles still 4+? A: 5+ sorry, ruins is 4+, most everything else is 5+ including shooting thought troops. but you only need to have 25% hidden or troops or tanks to get cover. Q: How do challenges work A: 2D6, if u dont hit you dont move. lots of people can re roll it (jumppacks and fleet.) Q: those the core rulebook give the details on weapon profiles? if so have any changed? does it list which weapons can shoot air? A: anything can shoot air, but only with snapshots (6+). some weapons are AA and hit normally. Q: Can you tell us what weapons (if any) get the Skyfire rule? Q: How big is the FAQ at the end (assuming there is one)? Does it help at all to translate codexes or have GW left us to wait for a website one? A: no FAQ. no help translating, guess it will be done separately. Q: How does wound allocation work for multi wounded models and different wargear on such models? Q: And is this 5+ cover save for fast skimmers true or only for Dark Angels as we have also heard. A: closest to furthest. wargear makes no difference. Q: Has the turn order changed or is it still Move->Shoot->Assault? What is the terrify USR that Chaos Daemons get now? A: turns are the same. and its fear for demons. its a LD test or become WS1. fearless units and know no fear and immune to it. Q: Can units that have successfully completed an assault consolidate into a new combat? Does assaulting into difficult terrain still reduce initiative to 1? Q: so... how long until you scan it and upload it? A: i promised i wouldn't so im not gong to. soz. Q: Is this 5+ cover save for fast skimmers true or only for Dark Angels as we have also heard and how far do you need to move to get it, if at all. A: all fast skimmers get jink 5+ cover save if they move at all, so do jetbikes. Q: Another wound allocation question. In a multi armoured unit (think terminator wolf guard leading a power armoured wearing squad). How does the wound thing work? Is it the terminator 2+ save over and over until he finally dies then the rest of the squad? Or is it still a majority armour save applying? Q: Are there any heftier penalties for being in an Exploding (non-Flyer) Transport? Q: What's on page 42? Q: Has fearless changed when you lose a combat? So no more lots of wounds taken when you lose a combat just because you're not scared of anyone? Q: Are there any changes to Force Organisation? If so, what? Q: How does the USR rage work now? Any changes allowing u control would make death companies viable if not a bit beast. Q: Is seize initiative still in? A: yup, and still roll of for first turn. boring. Q: whats with shooting with vehicles? is it still one weapon and all defensive weapons? A: its basically the same except any weapons you could not have previously shot can be snap shotted, so hit on a 6+. Q: You still cannot assault out of deepstrike correct? Turn order is the same? A: yea thats all the same. Q: 1). Does Run still disallow Assaults? If so, does Fleet still overcome this? 2). I'd be thrilled if you could post the Warlord Trait tables. 3). Same deal for some highlights from the Psychic Powers we haven't seen yet would be great. 4). Are you seeing anything about the capability of Characters to decide where their wounds are allocated, along the same lines of new Snipers? 5). Any changes to Deep Strike aside from the new Mishap table? 6). Assault Through Cover specifics! Please! A: Assulting through cover: roll and extra dice and take away the highest. and then you are I 1 unless you have assault grenades then its normal I order. A: runs do disallow assaults. fleet dosnt overcome this but lets you reroll your charge. ill have a crack at tables in a bit. yea chars and snipers that roll a 6 to hit can allocate the wound to a legal model. no changes to deep strike except the new (nicer) table. Q: Ahhh, so it's reliant on sixes even with characters. Still handy. Must have Assault Through Cover specifics! How does it alter the 2d6 charge, and does the I1 penalty for no grenades still exist? Q: Can units that have successfully completed an assault consolidate into a new combat? Does assaulting into difficult terrain still reduce initiative to 1? A: no cant consolidate in to new enemies. and yea makes the assaulting unit I 1. Q: Cavalry/Beast movements and assaults info please A: move 12. are fleet. cav arnt slowed by terrain but counts as dangerous. beasts ignore terrain altogether! Q: How does Rage work, is it only +2A on charge or do you actually have control of your unit? Could you list all the USRs? A: rage is JUST + 2 attacks, no moveing stuff. and i really dont have time to type out all the special rules really sorry Q: Was the to hit chart rumors true? bs3 hitting moving infantry on 4+ and stationary tanks on 2+ etc A: no thats not in it anywhere. you hit the same as 5th. Q: Could you also check if Monstrous Creatures still get 2d6 to armour penetration? Or did that get entirely removed in favor of Smash? A: yea smash take its place, but does teh same thing just with the option of halfing attacks and doubling strenth. Q: How fast can a vehicle move before passengers are unable to shoot from it? A: flatout. Q: Was the to hit chart rumors true? bs3 hitting moving infantry on 4+ and stationary tanks on 2+ etc A: no thats not in it anywhere. you hit the same as 5th. Q: Any changes to the reserve rules? A: not as such, but there are lots of things that let you reroll, warlord traits and com station as an upgrade for some fortifications. Q: Assault Through Cover specifics! Please! A: Assulting through cover: roll and extra dice and take away the highest. and then you are I 1 unless you have assault grenades then its normal I order. Q: What about units with Move Through Cover? A: runs do disallow assaults. fleet dosnt overcome this but lets you reroll your charge. ill have a crack at tables in a bit. yea chars and snipers that roll a 6 to hit can allocate the wound to a legal model. no changes to deep strike except the new (nicer) table. Q: Please, give us some BG. Status of the galaxy? TheEmperor? Is everything finally gone? And about rapid fire: is always 2 shots to 12 and 1 shot to 24? Or if stationary is maybe 2 shots to 24? Thanks a lot, really. A: i havent read in depth the background, but there is alot and some stunning art work as well. rapid fire always 1 shot to max range, 2 shots to half so tau are getting 2 at 15. but cant assault. oh acute senses now let you reroll outflank rolls at 2000 pts you can take 2 FoCs. and 1 fortification slot. aside from that not much. i really cant find anything about fearless taking extra wounds. i hope im just being a mong and missing it but i really cant find it. all things on flying bases are flyers as far as i can see. storm ravens are listen under the vanilla space marine section also!!!!! Q: Can a model still only make one save? What about ICs? A: yup one save. except FnP of course and im wrong smash is AP2 and half attacks to double strength and reroll Armour pen results. A: Any changes to instant death or do multi-wound models like battlesuits and nid warriors still get gibbed by missiles? Q: its the same, double S is insta death. Q: Does relentless do anything other than allow units to assault after firing rapid fire? Extra shots? anything? A: no, just can move and shoot and shoot and assult with heavy and rapid fire weapons. Q: Do buildings have Hull Points? Can beasts go into buildings? Template Weapons, how are they fired? Reserve Rolls? 3+ Turn 2? 2+ Turn 3? Automatically come in Turn 4? A: yea they have hull points. the rest is all the same as 5th. Q: Any changes to the relentless rule? Any changes to smoke launchers, and what about extra armour? Changes to the scout rule? Are there any big difference in assault when it comes down to combat resulotion? Is there still a sweeping advance etc? A: no all those are the same as far as i can see. Q: When you perform Overwatch, is it possible to kill enough models so they dont actually make the distance into CC with you? If 2 or more units charge 1 unit, can you overwatch both of them? If 4 units charge 2 units, can both units shoot each unit or is it limited to 1 charging unit only? Any change to Swarms? Still double wounds from blast and template? A: swarms are the same. you over watch first and take from teh front. so yea can affect assults. only 1 over watch a turn. Q: Can you ally with yourself to expand your FOC? A: no you may not. but at 2000 pts u get a second FOC if u want it. Q: Here are a few on behalf of Dakkadakka.com: Are there any new vehicle types (in addition to flyers?) How does a flyer's 'evade' rule work? And are there any new universal special rules that really jump out? Or big changes to old ones? Is sweeping advance still around? Has it changed? How do fortifications/fortification slots work? Are their costs worked into your normal points allowance, or are they extra? Thanks. A: hello dakka dakka. chariots. look like they work like the necron command barge. and heavy, works like the monlith. you may choose to evade if you are zooming (as opposed to hovering) works like going to ground and gives you jink but can only shoot snap shots next turn. acute senses is rerolling outflank. rage is only +2 attack on assult. and as far as i can see fearless dosnt take extra wounds, i looked in the combat section and coudnt find anything about it either. Q: Still hit a vehicle in the rear armour in close combat? A power axe might be a fairly decent anti vehicle weapon if so. Can you double check the power axe? Is it minus 1 to Initiative or is it specifically I1? Request from warseer. A: has the unwieldy rule same as a powerfist. make you I 1. and yes still rear Armour. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения