Ash W Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 (изменено) Инженегру грустно. Пижонбомбы теперь 24". На механолошадь в начале каждой фазы кидается куб, на единичку она теряет 1" мува на остаток игры. Изменено 1 апреля, 2012 пользователем Ash W Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mr Carloff Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 Карлофф, ты на что-то намекаешь, что мол, типа уже? У кого-то есть слухи? В локальных магазинах книга уже есть. Сейчас вопрос только во времени, когда будет ... "А пока то что известно из первых рук"Warrior priests still generate dispel dice, same with Arch lectors and the War altar boosts are still good They dont generate dispel dice anymore, though they can channel both power and dispel dice Their prayers are improved: 1 that makes the whole unit reroll wounds. 1 that gives the unit 5+ in closecombat, and then we have old soulfire that now gives flaming attacks to the unit and damages models in basecontact with the priest Griffonbanner same as usual for 60pts Runefang is still in the book at 85pts Helm of the ratslayer. fear to everyone, terror to skaven but skavens hate the model wearing it. 15pts AOMI 1+AS and 6++ for 50points Steelstandard. ignore -movement from barding and reroll 1's on the charge, flee and pursue Mace of helstrum 50pts Van horstmans speculum still there at 40pts Ring of volans and the white cloak reworked at 50pts All state troops except spearmen have gone up 1 points (including crossbows, handgunners and greatswords) Detachment rule: Detatchments now counts for the same point cost as the parent unit (for example core, special etc.) They gain the same special rules as the parent unit (stubborn, stupidity etc) and also get the same prayer as the parent unit. Mortars will be s2(6) big plate and get a 33% point increase aswell. Great cannon gets a 20% point increase. Steam tank now works differently with a steamengine missifirechart. It moves d6 random move per steampoint used up to 5 and causes d6+d3 per steampoint impact hits. Witchhunters get some sort of "assassin type role in the army. After deployment you pick a model to "accuse of heresy!" and then the witchhunter will be extra strong against that model. Regular knights have gotten a pointdrop by 2pts And there will be mounted reiksguardknights at 27pts. They are like normal inner circle knights but also stubborn Engineers can now either pass their BS on to one war engine per turn OR reroll a dice Griffons are down to 170pts The stank will have t6 , the stank has +1 AS instead. + the rules are different now The effectivness of the main cannon and the steam gun is dependant on how many steampoints you spend on it that turn. the steamtank moves d6 random move per steam point (so it could in theory charge 30") and it does d6+d3 per steampoint impacthits Yes it has a special blowing the boiler missfirechart now And no, if you use 5 steampoints you would get d6+ 5d3 impacthits The rules for sacrificing flagellants have been remade so they can get +1t instead of that +1 combat res if i remember it right. And if you use flagellants against the right unit they can wreak havoc... Ah right forgot to mention that. There is no unit limit anymore on them The hellstorm rocketbattery will fire d3 s3 small templates and fire like a normal stonethrower except allways indirect fire so its not a huge nerf. Could potentialy hit 63 models in 1 shot Helblaster - still BS shooting style though it can use the BS of an engineer. when the helblaster missfires will on the first missfire roll, shoot half the shots, on the second missfire roll that turn, roll on the blackpowder chart and third roll all barrels roll 10 and the cannon explodes Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mrdoctor Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 Вареза поиск предчувствую я ;) рано, ещё неделька, вот тогда и перейду на тёмную сторону. [ Добавлено спустя 5 минут 9 секунд ] 0+ нет. но 1+ есть, который на самом деле не 1+ а 2+, так как вё равно проваливется на 1. но это важно когда спас модифицируется силой противника был он 1+ или 2+ изначально. но я особо не припомню 1+ спаса у отрядов, только рыцарей хаоса могу вспомнить, наверняка кто-то ещё есть. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
AN_XI Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 но я особо не припомню 1+ спаса у отрядов, только рыцарей хаоса могу вспомнить, наверняка кто-то ещё есть. С Империей часто общался? У всех имперских рыцарей (ну окромя Белых Волков) спас-бросок - 1+. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mrdoctor Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 не часто, поэтому и не претендую на эксперта в области империи) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mr Carloff Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 (изменено) Судить по слухам рано, надо книгу в руках держать и прочитать минимум раз полтора =) На данный момент больше всего меня интересуют спец абилки вичхантера, возможность посадить его на коня, стоимость инженера и стоимость хохландки. Вы заметили что боевые герои по дефолту в лайт арморах? Вот новые правила на алтарь, вы их могли видеть на сайте Геве. Volkmar the Grim, The Grand Theogonist Equipment: Light armour; Jade Griffon; Staff of Command Special Rules: Battle Prayers; Divine Power; Grand Theogonist; Righteous Fury The War Altar of Sigmar Equipment: The Golden Griffon Special Rules: Holy Fervour; Large Target; The Power of Sigmar; Stubborn; Ward Save (4+) О значении новых абилок можно примерно догадаться. А тот же стабборн дает новые возможности алтарю, выводя его в более паверные юниты. апд. корректировал Изменено 1 апреля, 2012 пользователем Mr Carloff Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Листопадов Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 Ой, а что, слухи про Морра, Ульрика, и прочих в новой книге - не оправдались? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mr Carloff Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 Ой, а что, слухи про Морра, Ульрика, и прочих в новой книге - не оправдались? Судя по релизу миниатюр нет. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Бернхард Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 А тот же стабборн дает новые возможности алтарю, выводя его в более паверные юниты. А он разве не был анбрейкбл? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
AN_XI Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 А он разве не был анбрейкбл? Был. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mrdoctor Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 ну так анбрейкбл лучше стабборна или я чего-то не понимаю? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
kitai Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 The stank will have t6 , the stank has +1 AS instead. + the rules are different now 6 тафна у танка???? wtf???? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Iron Duke Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 Имперский Призма Танк!!! Хочу хочу для конверсий! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Diarsid Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 (изменено) Имперский Призма Танк!!!Дальше следуя логике и модели "обсерватории" - Танк Тесла. Потом пойдут дезоляторы, дирижабли кировы, хроно-легионеры и танки "апокалипсис" :) Изменено 1 апреля, 2012 пользователем Diarsid Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Iron Duke Опубликовано 1 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2012 Дальше следуя логике и модели "обсерватории" - Танк Тесла. Потом пойдут дезоляторы, дирижабли кировы, хроно-легионеры и танки "апокалипсис" :) Аха аха я уже думал, что минимпланетарий это генератор погоды Эйнштейна ) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Guu Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 Осталось только молиться, чтобы гребаный спекулум был или переделан, или как-то ограничен в раздавании. Очень не хочется иметь старую версию алтаря :( А так все пока прекрасно смотрится. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Aemir Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 Печально, что не ввели спешалы по провинциям. Хотелось увидеть Тевтогенов в корном армибуке. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 The rules for the waraltar is cost is up by 50pts. 4++ wardsave, 6" hatred bubble for all units, and the lore of light spell it has as bound spell is banishment. Arch lectors has gone down by 25pts and warriorpriests aswell. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
DarthM Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 the lore of light spell it has as bound spell is banishment. А маг сколько сейчас? Упал в цене или подрос? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 Неизвестно пока( Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Estienne Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 Дальше следуя логике и модели "обсерватории" - Танк Тесла. Потом пойдут дезоляторы, дирижабли кировы, хроно-легионеры и танки "апокалипсис" :) И боевые Мамонты! с пушечными палубами, пригнаные из пустошей Хаоса)... чёрт а Хаосистам может много чего перепасть интересного и здорового судя по империи. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Guu Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 Алтарь дает варду присту? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 If i remember right, huntsmen are now special unit and cost 8pts piece militia went up 1pts all greatswords can use banners for 50pts Pistolers and outriders stay the same witchhunter costs same as captain used to cost in 7th Captains got a 15points increase but has hold the line special rule and starts with light armour same thing for general, 15pts pointincrease, hold the line and light armour Wizardlords have gone down by 10pts the wizardwagons will cost about 15pts more than the new great cannon price and the hurricanum only gives +1hit in closecombat Грусть печаль ((( тока в хтх , надеюсь что таки ошибается чувак. Алтарь дает варду присту? пока неясно Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Кепиг Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 Боже.... Какая-то гигантомания. Не, ну я понимаю что ваха = пафос, а вампырский Монумент (с блек джеком и ламиями) заставит Царителли задуматься. Но блин, этож реально Н.И.Х. на колесах.... Почему низя придумать аналог вагенбурга гуситов, но блин недолазеоную пушку - ПОЖАЛСТА. А 2х головый птах... Не, ну я понимаю что "креативность и новизна идей", но блин - ШО ЗА [ну уж нет]. Какого чОрта охотник за ведьмами и ведьмаками будет делать на столе? Домогаться старух у котла (ай, ай накажу!)? Струлять из пишталета в Карштайна и рожи корчить (тада сразу одному плащ и шляпу в красное покрасить мона)? Карать в затылок сержантов имперских мечников что мораль не прокинули (и магов что мискаст кинули)? ОНИ СЕРЬЁЗНО??? Инженер...... Да, он клевый. Но.... Скажите, что нужно сделать с инженером, чтобы его начали регулярно брать в расписки? Вооружить ретлинг ганом? Выдать демолюшен па.... (тьфу) боченок пороха и эльфиского орла с суицидальными наклонностями? Это уже Конфронтация какая-то...... Но всадники на недогрифонах клевые. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Шикарный Манул Опубликовано 2 апреля, 2012 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2012 (изменено) Саммари Magic items are as i've said about them. steel banner is 35 points General up with 15pts start with light armour and the hold your ground special rule. No ancient heirlom rule. Grand master i think was up by 20pts and cannot choose demigryph mount Archlector down by 25, altar up by 50, only has power lvl 4 banishment as spell now Wizard down by 10 Captain up by 10 start with same as general warrior priest down by 25pts same prayers as i said before. witch hunters will be the same as the old captain price, and the "heresy rule" is that he gains reroll to hit and killingblow against the target. He gives his unit immune to terror ( it only causes fear to the unit) and himselfe is also immune to fear (not the whole unit). He reroll to wound against wizards, undeads and demons. (core) All heroes and chars that used to be able to ride pegasi can still do so. pegasi down by 5pts and got some upgrades like +1 stomp or reroll 1's on the charge. All statetroops are up by 1 point except spearmen. Swordsmen are down to i3. militia is up by 1 and archers goes down 1pts. knights ( i correct myselfe here) is down by ONE point. and only 1 unit may be innercircle and ONLY that unit may take a magic banner. (special) greatswords are up by1 but can take magic banners mortars are up by 33% and are s2(6) great cannons are up by 20% Flagellants are now a special unit (gets ws3!! ) and takes d6 s3 when sacrificing 1 dead= reroll to hit, 2dead = reroll to wound, 4+dead = +1t Huntsmen are now special choice at same price as old handgunners and archers. Demigryphs can take either halberds or lances (normal halberds) (rare) Helstorm is like before but with new missfire chart: 1 missfire, the rest of the barrels shoot half their number, 2 missfires, roll on blackpowderchart, 3 missfires, 30hits and the machine explodes. Can now use the engineers BS to fire helstorm fires d3 s3 small templates. roll artillery dice + the number of template scatterdices ( allways counted as inderect fire) Steamtank is now down by 50pts. the steamboiler works like you roll a artydice, if the number is higher than your current wounds or a missfire, roll on the missfirechart. to do this roll a d3 + the number of steampoints you generated. gets d6 random move per steam point. steamgun now works like a breathweapon in CC aswell as shooting only that it works in CC every turn. The strenght of the steamgun depends on how much steampoints you put on it up to s6. The light mobile gives a dispeldice, 6++ to all units within 6" and fires a boundspell power 4. s8 flaming magic missile that does d3wounds and pierce ranks like boltthrower. reroll wounds against undeads and demons The heavens mobile gives +1 to hit in cc and has a boundspell that shoots a template that can do damage or turn the targeted unit towards a random direction. Detachment rule is as i've mentioned. there was a list of special rules that passed from the parent unit to the detachment. i dont remember all of them Как-то всё печально с флагелями (бида бида (( ), особенно крайне бредовое правило на сакрифайс , и ничего не пишут про перевод в трупсу. Присты как то совсем подешевели кмк. Изменено 2 апреля, 2012 пользователем Шикарный Манул Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения