K@MuKag3e Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Кстати, всякие прочие новые твари могут быть просто из этапа тестирвоания. Опробовали идеи так сказать. я сильно на это надеюсь, а то в половину последнего саммари очень тяжело поверить ахинея какая-то O_o Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
sfighrath Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Yay! people respond to me if I wave tasty new infromation infront of them! I might as well start a the begining. (hopefully not repeating things already mentioned) Firstly there are three types of Trygon Mawloc Trygon Prime (its has the synapse creature ability) - Not called an Alpha Normal Trygon Synapse includes two instinctive behaviours: - to lurk -to feed It didnt say anymore about the behaviour Hive guard weapons are confirmed having without line of sight It doesnt sound like the Mawloc is a monstrous creature... as Terminators got theyre armour saves against it. Though units in reserve can come out of the hole it just dug. So potential repearing can make several reserve exit ppoints on the battlefield... also I think the Str 6 ap2 attack represents the mawloc swallowing its victims as it comes out... there are more than 20 bestiary entries so I dont know what that could mean Ravenors have their weapon symbiotes imbedded in their chests now rather than on their arms The pyrovore flame attack is str 5 A new Hive Tyrant power call Paroxysm and Leech essence was mentioned but it dont now what it does Upgrades for the HT include Ancitent Adversary which increases your success with reserve rolls And another one that gives you preferred enemy to units around the HT Zoanthrope power is a str 10 Ap1 lance strike :o Genestealers are 14pts a piece The gargoyle attacks with poisoned is called Blinding venom Pts values include Hormagaunts - 6pts basic Termagaunts - 5 points basic Warriors - 30pts basic Deathleaper - 140pts basic Hive gaurd - 50pts a piece tyrant guard 60 pts Venomthropes 55pts mawloc - 170pts Trygon - 200 Carnifex has a Stranglethorn cannon - whatever that is. Most of the other ruomours are correct if i havent repeated them. ALL OF THIS INFO IS OUT OF WD SO I ASSUME THIS IS CORRECT. ------------------------ Еще один слух: From a friend on another board, from the German Codex (and his memory): Biovore was 45 points. Not sure what unit can take Warpfield. I hope it wasnt only the Zoa (but maybe it was:S) Gaunts 5 points, Hormas and gargoyles 6p Canrifex 160p, This Swarmlord thing was 280p i think, Tyrannofex: That 20 shot S4 DS 5 weapon thingy, also got a flame weapon and a good high S weapon^^) was very expensive. A special Zoa that was about 90p i think with a 5" blast weapon SX DS1? (X is the number of life points and it can get up to 10!) . Every model killed by this creature increases its wounds by 1 but shooting its weapon cost w3 wounds. Also there is a HQ model that spawns 3D6 Gaunts in every movement phase. If you roll 2 dices of the same typ (dunno how to say it in english, 2 times 4 or somethink like that) you can not spawn any more gaunts for the rest of the game. Cant remember its cost but i think it was close to Carnifex. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Iziltar Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Да фейк все это. Все эти тиранофексы, гарпии, тервигоны, крылатые рипперы, споркапсули и пр. Полностью согласен. Особенно насчет тиранофексов и тервигонов, все равно, что ПижОпель... Warriors - 30pts basic Trygon - 200 Не кажется подозрительным? Учитывая последнюю страсть ГВ все большое делать не дешевле 250 очков? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 В свете последних тенденций к удешевлению юнитов в очках - не кажется.:D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grim_Reaper Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Мавлок не монстр????!!!! кто нить, кто видел модельку в это может поверить? что у равенеров оружие в груди, это из спруи видно которая на сайте ГВ. вары по 30 очков? и еще им оружие сверху? по моему они там слухи тупо сидят и придумывают. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Хрум-Хрум! Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 крылатые рипперы крылатая сварма есть в нынешнем кодексе. ФВ даже миньки выпустил спецально )) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Jeck Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 http://www.games-workshop.com/gws/content/...sp?aId=6700002a Вот список всех минек.Остальное флуд и глупости. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Костоглот Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Jeck, на Вашем месте я бы не был столь самоуверен и не писал бы подобного, особенно если Вы не в "теме" Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mr. Candles Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 http://www.games-workshop.com/gws/content/...sp?aId=6700002a Вот список всех минек.Остальное флуд и глупости. :boyan: :boyan: Читаем только последнею страницу??? :boyan: :boyan: Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
literally who Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 (изменено) Новая порция слухов: Tyranid army rules: - Synapse creature is pretty much the same except, and I cannot stretch that enough, NO more eternal warrior and before you ask: no nowhere, not on genestealers, not on hive tyrantsnot on Trigons NOWHERE - Instinctive behavior is split into 2 classes of Tyranids: Lurkers: instantly take cover and shoot at the next target when they fail their check Hunters: get the "rage" rule from te rulebook (allways move and assault next enemy) - Tyranids don't suffer normal warp attacks when rolling 11 or 66 on Psychic powers - Tyranids never have additional close combat weapons, their profile is all they get I'll get all the weapons and morphs out of the way first and ten just list the name in the entries. Weapons: (all weapons are assault so I'm not gonna mention that every time), I may have missed one or two simply because there are to many ^^ Venom Cannon: R 36 S 6 AP 4 Assault 1 Blast Heavy Venom Cannon: R 48 S 9 AP 4 Assault 1 Blast Barbed Strangler: R 24 S 4 AP 6 Assault 1 Large Blast Stranglethorn Cannon: R 36 S 6 AP 4 Assault 1 Large Blast Fleshborers: R 18 S 4 AP 5 Assault 1 Spinefists: R 18 S 4 AP 5 Assault X (X= Number of Attacks), always twinlinked Sting blaster (? maybe Spike Rifle): R 12 S 5 AP - Assault 1 Spike blaster (?) R 18 S5 AP 5 Assault 4 Some other weird sounding weapon: (?) R 18 S 3 AP 6 Assault 2 Texorin Bugs (?): 3 fire modes, may be fired additionally to all oter weapons R Flaming S * AP - Assault 1, allways wounds on 2+ against non Tanks R Flaming S 5 AP 5 Assault 1 R Flaming S 3 AP 6 Assault 1, armor piercing Biomorphs: Toxin Sacs: ALL units may buy these, the squad gains poison attacks (4+) Adrenal Gland: ALL units may buy these, the squad gains Furious Charge Catchers claws: (? Flesh hooks maybe?) Weapon R 12 S 5 AP - Assault 2 All kinds of Chitin stuff: Ranging from 6+ Armor save to 2+ Toxic blood: When this model loses a wound in melee the model that caused the wound must stand an I check or lose a wound with no AS allowed, tanks arehit on 4+ (Eldar scream huray) Toxic miasma: All enemy units in CC range with this model must take a T check or lose one wound withnormal AS (Eldar don't scream huray any more :P) Lashwhips: All units in CC wit this model have I 1 Boneswords: A model losing a wound by a horn sword must pass an LD test or is killed outright. If the wound was caused by a pair of horn sowrds he must use 3D6 for the check Scything talons: Models with scything claws may reroll 1s to hit, models wit a pair may reroll all to hit rolls Rending claws: give AP rule (probably meant rending) in CC Crushing Claws: Give +D3 attacks and lower own I to 1 Regeneration: At the start of each turn the model recovers a wound on a 6 Wings: Model flies HQ: Hive Tyrant: - Old profiles - No invulnerable save as far as I recall - Shadow in the warp: ALl psykers using their powers within 12 must roll 3D6, double 6 or 1 still result in an attack from the warp - comes with scything talons and can equip about any weapon and morph in the book - may have two of the following psychic powers for free: The Horror: One enemy unit within 18 must take a panic test Lifeleech: R 18 unit receives D3 S 3 hits no AS, hive regains one wound for every lost wound caused this way warp scream: R 12 enemy units WS and BS is reduced to 1 for 1 round Dominate: Hive tyrants synapse range is 18 inchesfor one round - May buy any number of these abilities for somepoints: Unspeakable Horror: Units wishing to charge or shoot at the hive must pass an LD check or........ well Not shoot/attack Vicious mind: A core unit may flank and you get +1 to all reserve rolls Ancient enemy: All Tyrinid units within 6 have arch enemy rule - May still buy a set of guards who stayed pretty much the same except teir stuff does different things now (see biomorphs) and they have 3 wounds Tervigon: WS 3 BS 3 S 6 T 6 W 4 I 1 A3 LD 10 Sv 2+ - may spawn 3D6 termagants per movement phase which may be activated as normal, but on a doublenumber he canno longer spawn anything fromnow on - has spike blasters, is monstrous - termagants within 6 may use his LD - Has dominate psi power and may exchange it for: Catalyst: a unt within 12 gains feel no pain The force: unit within 12 may run/sprint AND shoot Alpha Tyranid Warrior: WS 6 BS 5 S 5 T 5 W 4 I 5 A 4 LD 10 Sv 4+ - synapse creature, shadow in the warp - may buy allmost everyting except the REALY heavy stuff - tyranid warriors within 12 may use his WS and I Elites: Tyrant Guards: - very similar to the guys that watch the hive tyrant (same profiles) - may buy some biomorphs like rending claws and stuff - may carry all weapons except the REALLY heavy stuff Liktors: - have 3 wounds now - use cover, move through cover bla bla - gives +1 to reserve rolls and acts as an teleprt homer within 6 - apears anywhere on te table when available but may not move or shoot that turn - has catchers claws and AP and scything talons Zoanthropes: - have only 5+ armor but 3+ invulnerable save - same profiles only 3 wounds - have two psychic powers Warp Blast: R 24 S 5 AP 3 Explosive 1 Warp Lance: R 18 S 10 AP 1 Assault 1, Lance Venomthrope: - Zoanthrope profiles (3 wounds) only with 2 attacks - has lashwhips and toxic Miasma - has poison attacks 2+ - all tyranid units within 6 gain a 5+ cover save, defesive grenades and every enemy that charges them must test for dangerous terrain Pyrovore: - Biovore profile only 3 wounds - as a heavy flamer - when killed outright explodes in flaming acid and damages everyone around Troops: Tyranid Warriors: - 3 wounds now - scything talons as a basic - may get all weapons except for the REALY havy ones - may have 2 melee biomorphes (check all the clwas in the list) even horn swords or pairs of horn swords - synapse creatures ofc Hormagaunts: - NO longer may charge 12 - very cheap - 2A profile Termagants: - even cheaper - have two individual weapons Toxic stinger (might be Spike Rifle, if "Sting Blaster" isnt): R 18 S 3 AP 6 Assault 1 Strangleweb: R Flaming S 2 AP - Assault 1, wounds against S not T - every unit allows one Tervigon to be played as core Genestealers: - same profile - not subjected to instinctive behavior - may buy a symbiarch for allmost 50 points who has more W, S, T, A, LD, WS....everything ^^ may have one of two psychic powers: one that amkes genestealers count as having frag grenades and one that may hypnotize one model in CC which, if it doesn't pass an LD check, may not attack may buy some biomorphs like toxic blood Ripper swarms: - may deep strike - when they fail instinctive behavior they eat each other (one wound per point failed) - not very expensive Fast Attack: Winged Tyranid Warriors: - only 5 points more expensive than normal ones - fly obv ^^ - no options to medium heavy weapons Gargoyles: - SO cheap they make stormboyz seem like grey knights against them - have FANTASY poison attacks in melee - Termagant profiles - have Fleshborers - fly ofc Harpy: WS 3 BS 4 S 6 T 5 W 4 I 5 A 3 LD 7 AS 4+ - monstrous creature, flyes, has a twinlinked Stranglethorn Cannon - every inut he charges gains -1 I - may shoot 3 spore mines at a unit he flyes over (like screamers) which causes a great blast S4 or 5 (don't remember) or three spore mines if he misses Winged ripper swarms: - well they are absorber sworms with wings, what else is there to say? ^^ Bulk of spore mines: - 3-6 - deep strike and... well what do spore mines do? land somewhere and explode near smth - explode in large blast S 4 AP 4 per guy Raveners: - still beasts - 3 wounds WS 5 and 4 A profile - scything talons and rending claws as a given with a few options for exchange Heavy support: Carnifex: WS 3 BS 3 S 6 T 6 W 4 I 1 A 4 LD 6 Sv 3+ - may be taken in squads of 1-3 - pretty expensive - need I to mention that they may buy freaking EVERYTING? :P - no more profile upgrades Trygon: WS 4 BS 4 S 6 T 6 W 6 I 4 A 6 LD 8 Sv 3+ - may sprint - may deep strike and leaves behind a tunnel through which other units may deep strike in subsequent turns - may NOT charge the turn he deep strikes - bio electric field has R 12 S 6 AP - Assault 6 - may be upgraded to Prime in which case he is a synapse creature, has LD 10, has shadow of warp, and is bio electric field has Assault 12 - slightly more expensive than a carnifex Mawloc: WS 4 BS 0 S 6 T 6 W 6 I 4 A 3 LD 9 Sv 3+ - may deep strike, if he apears under a unit he places a large template there which has S 6 AP 3 ten moves all remaining models aside and is placed there (not in CC) - has fall back and sprint rule - may dig himself in again if he is not in CC in your movement to automaticly reapear in your next movement phase Biovores: - pretty cheap - may shott one spore mine each that explode like descrbed above Tyrofex: WS 3 BS 3 S 6 T 6 W 4 I 1 A3 LD 10 AS 2+ - monstrous - has Texorin Bugs and the 3 following weapons (of wich he can fire two): R 48 S 10 AP 4 Assault 2 R 36 S 4 AP 5 Assault 20 R Flaming S 5 AP 4 Assault 1, is shot like the inferno cannon of the emperial hellhound Stuff I missed so far: Giant drop spore: WS 2 BS 2 S 6 T 6 W 3 I 1 A2 LD 4 AS 5+ - deep strikes - may be bought as an transport option for most units (not trigon, Mawloc, Venators, everything with wings) - may carry 20 infantery guys or one monstrous creature - may shoot: R 6 S 6 AP - Assault 3 - may not move - has tentacle whips Изменено 11 декабря, 2009 пользователем Maliсe Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Костоглот Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Более-менее тянет на правду это. С учетом цен на все это на предыдущей странице будем иметь в итоге не так уж и много монстры. Ибо не дешево все вкусное. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
4x_Runa Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Дени будет огорчен отсутствием 8 тафны, невозможностью чарджить после ДС тригоном, отсутствием инвуля... Да вообще всем) А я фанатею от спама гантов, ФНП раздаванию и... от спама гантов))) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grim_Reaper Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 ну я так смотрю отсутствие иммуна к инсте, сильно на нас не отразится. варов, равенеров и им подобных не очень то и жалко, а монстру форс оружием тоже сильно не погоняешь - 6 на вунд да еще и пройди ты потом тест на трех кубах. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grishnak Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Хмм.. А стал ли кодекс лучше? Пока у меня создается впечатление, что то что нам добавили примерно уравнивается тем, что у нас отняли. Добавилась лишь необходимость покупать много дополнительных миниатюр... Хотя наверно это как всегда преждевременная паника. <_< Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Судя по представленным профилям, нидам добавили стрелкового антитанка - а чего еще надо?:D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grim_Reaper Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Хмм.. А стал ли кодекс лучше? Пока у меня создается впечатление, что то что нам добавили примерно уравнивается тем, что у нас отняли. Добавилась лишь необходимость покупать много дополнительных миниатюр... Хотя наверно это как всегда преждевременная паника. <_< не сомневайся ) покупать будем много и часто. по моделям на сайте сразу можно понять кто в кодексе главный: добавили бешеную змею за 50 рублей, значит a must. равенеров перевыпустили, значит будут рулить ( а по визивигу старые уже играть не будут). выпустили оба варианта гантов, значит без них армия никуда. ну и гаргули наша радость. так этого мало. если кто то думал: "вот можно будет хоть 3 даккафекса собрать в один отряд и пехоту гонять". товарищ, посмотри какой есть новый юнит с assault 20 "малыш, но я же лучше собаки!" короче не знаю как он будет играться, но уж денег будет стоить тыщу. [ Добавлено спустя 59 секунд ] Судя по представленным профилям, нидам добавили стрелкового антитанка - а чего еще надо?:D судя по S10 lance, тут скорее у оппонентов напрочь отшили желание это самые танки брать... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Судя по дальности того ланса - шансов стрельнуть у него будет не фонтан.:D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grim_Reaper Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Судя по дальности того ланса - шансов стрельнуть у него будет не фонтан.:D дальность такая же как и сейчас. вполне себе хорошая дальность. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 То-то я смотрю сейчас зоантропы - ультимативный антитанк... :D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grishnak Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 (изменено) Судя по представленным профилям, нидам добавили стрелкового антитанка - а чего еще надо?:D Хмм... Веномка которая теперь Ассалт 1? Или Зоантроповския сила на 18 дюймов? А я фанатею от спама гантов, ФНП раздаванию и... от спама гантов))) Если Гаунты и в правду будут стоить 5 а Хорма 6, то спам то не фантан... Изменено 12 декабря, 2009 пользователем Grishnak Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grim_Reaper Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 Хмм... Веномка которая теперь Ассалт 1? Или Зоантроповския сила на 18 дюймов? и бластом танк ломать самое оно. а про силу на 18", вы просто не умеете ее готовить. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
HorrOwl Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 а про силу на 18", вы просто не умеете ее готовить. Ну да, разумеется.:D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
4x_Runa Опубликовано 11 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 декабря, 2009 (изменено) Пф, ЛР сам к тебе едет, а зоантроп упавший на мецитиновой споре УЖЕ пришел в 18 дюймов...О чем мы говорим-обсуждаем? +стопицот на выход из резервов на спорах. 10 сила на ленсе - это чит и полом, если у Зоа будет БС 4. Вот стоял себе ЛР и надеялся на светлое будущее своей начинки в виде терми, а тут и не подъехать, ибо везде пресловутый 10 ленс. Зоа будет популярным выбором. Антитанк тут очень даже, пардон. Вспомним хотя бы безЛОСовые пушки гвардов с 8 силой и 4бс Главное, что сдерживает эту ораву - цена. И правильно, что их сделали дороже, даже оверпрайснутыми на ~10-15% Изменено 11 декабря, 2009 пользователем 4x_Runa Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dr Darog Опубликовано 12 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 декабря, 2009 В том посте в варсира нет ничего об именных, инфа о них должна появится позже. Первое впечатление: 1) С этим можно играть, и это будет интересно. 2) Полома нет. 3) Много интересных вишек. Очень похоже на демонов... все зависит от того, как будут выходить споры из ДП, волнами или по споре и сколько все это будет стоить. [ Добавлено спустя 1 минуту 10 секунд ] Пф, ЛР сам к тебе едет, а зоантроп упавший на мецитиновой споре УЖЕ пришел в 18 дюймов...О чем мы говорим-обсуждаем? Ему могут не дать спору, это раз. Если не дадут, то первый ход противник точно его убъет. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
4x_Runa Опубликовано 12 декабря, 2009 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 декабря, 2009 (изменено) Ему могут не дать спору, это раз. Если не дадут, то первый ход противник точно его убъет. не будем на костях спорить, но коли слухи про 3 в бруде и 3х вундах с 3++, правда, то надо постараться, дабы убить его(Их). Учитывая кучу биоговна рядом, хозяин зоа будет только рад. Это как пулять в 3х вундовых врайтов...бррр. Я пока склонен расчитывать на злой антитанк, которому слишком уж опрометчиво вбухнули Ленс абилку. Изменено 12 декабря, 2009 пользователем 4x_Runa Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти