Bear Опубликовано 16 сентября, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 сентября, 2010 Теперь перейдем к хорошему и к тому, что на мой взгляд кажется важным 1. At no time do ships count as moving simultaneously (even if in a squadron) and must always be moved one at a time, in any order desired by the owning player. все встало на свои места, теперь не будет никакого масстурет в свою фазу движения 2. Multiple Gunnery Weapons: If a ship or squadron has multiple types of gunnery weapons, like Bombardment Cannons, Heavy Gunz or Standard Weapons Batteries, they may be fired simultaneously. Calculate the dice on the gunnery table separately for each type of gunnery weapon. This means you do not suffer gunnery shifts due to blast markers caused by other members of the same squadron in the same shooting phase. The order in which these weapons hit is up to shooting player, so Bombardment Cannons can hit after weapons batteries have taken down shields for instance, or vice versa if desired Подняли СМ и Орков, в принципе теперь все арт вооружение корабля сквадрона можно откидывать одним броском, если цель одна полезное нововведение 3. Nova Cannon Blast and Holofields: Although Holofield saves are taken against a direct hit from a Nova Cannon where the hole is over the base, they are not taken against the blast template. If this save is successful the effect of the Nova Cannon is reduced as if only the template were touching the base. No blast marker is placed. Therefore if the template touches a ships base with holofields it will always cause at least one point of damage, unless the ship is braced. Ну наконец, то! а то как то было странно взрывом накрыло, а эффект нулевой 4. When launching ordnance, no more attack craft markers can be put in play that the number of available launch bays. Any model or fleet described as not able to run out of ordnance (such as Ork Space Hulks or Tyranid fleet) may launch up to twice this number. Интересное правило, которое грозит стать глобальным, пока мне известны Рамилис, Халк и Ниды 5. Ordnance markers in a wave must be spread and moved so they are always in contact with each other, and they cannot be stacked. Ordnance waves must be assembled into the smallest circumference possible, such as a block of four, two rows of three, etc. For example, a single wave of eight ordnance markers cannot be stretched out into a single-file line eight markers long. On the other hand, individual markers not in a wave can be organized in any formation desired as long as no single marker moves farther from its launching vessel than its maximum possible movement. Once separated, ordnance markers cannot be re-combined into waves. Меня как бы не сильно волновал этот вопрос, но считаю, что данное правило упрощает игру, что вообщем тоже неплохо в фазу орднанса и так есть где подумать и без геометрических задач 6. Splitting Torpedo Salvoes: Single ships capable of launching six or less torpedoes cannot split torpedo salvoes. Ships capable of launching salvoes l arger than six may split their salvoes in two, but no single salvo can contain less than four torpedoes. Неплохо! в целом довольно ситуативное правило, но в рамках механики и дает новые опции 7. Boarding Torpedoes hitting other Torpedoes: When boarding torpedoes hit any other torpedoes except other friendly boarding torpedoes, they will be removed as normal. Вообщем тоже привели к единому знаменатилю, я кстати согласен а то правил на орданс больше , чем на корабли :) 8. Massed Turrets During the Movement Phase: No more than one ship can be moved at a time, so ships will only be able to benefit from massed turrets after or before the movement phase is complete but not during. This does not affect how and in what order ships escorted by CAP are moved. к пункту №1 в подтверждение 9. Teleport attacks can be conducted by capital ships that are on special orders as long as those orders do not halve weapon strength, such as Lock-On or Reload Ordnance. давно пора, а то применить телепорт атаку практически невозможно 10. Roll for blazing hulks exploding at the end of the movement phase, not at the end of its own movemenт было в принципе ясно, но вот теперь написано 11. Capital ships in a squadron may disengage separately, relying on their individual base leadership to do so, not the highest leadership in the squadron. If it attempts to disengage and fails, it falls out of the squadron and may not attempt to re-join it. This is in addition to all other effects listed on p.33 of the rulebook for ships that fail to disengage when attempting to do so. Тоже разъяснили, вообщем довольно логично сделали 12. Asteroids and All Ahead Full: When traversing an asteroid field on All Ahead Full you must pass a leadership check on 3D6 instead of 2D6 or suffer the usual D6 damage. Escort squadrons still get to reroll this result for free, as they would normally. Халява кончилась, я в принципе доволен, теперь астероидные поля опять стали реальным террейном, а не просто лосблокером 13. Апокалипсис, теперь не получает хит на крите при стрельбе с лок она Но мне лично больше нравится идея когда он просто получает БМ в контакт при стрельбе на 60 Вот эти изменения я считаю годными остальное +/- некритично и укладывается в механику, либо является переносом из прошлых версий ФАКА Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mrPandarian Опубликовано 26 сентября, 2010 Жалоба Поделиться Опубликовано 26 сентября, 2010 А ты предлагаешь использовать эти наработки частично ? Имхо либо полный бредофак либо ничего. Или всегда можно свое собственное выдумать, имхо тут головы не менее светлые чем там =) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Bear Опубликовано 27 сентября, 2010 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 27 сентября, 2010 А ты предлагаешь использовать эти наработки частично ? Имхо либо полный бредофак либо ничего. Или всегда можно свое собственное выдумать, имхо тут головы не менее светлые чем там =) во первых это так называемый ДРАФТ, т.е. это неокончательный вариант, но как мы все понимаем различия с финальной версией будут незначительные я думаю, что полный бредофак не вариант, т.к. игра в одну большую подставку при отсутствии НК у противника это вариант не для нас а не использовать действительно полезные и логичные вещи, которые решают многие споры это тоже ИМХО глупо я думаю я составлю нашу собственную версию ФАКА и все будет ок, а они пусть там оверлепают и прочее... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти