Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Dawn of War 2: Retribution


Рекомендуемые сообщения

леттеры - один из сильнейших юнитов, просто они работают не по принципу АСМ, прыгнул и убил, а подошел, рядом начал молиться культяпками, потерял пол хп, ушел в астрал, пока был в астрале пополнил хп от молитвы культяпок и убил.

Спасибо, кеп, учту. Если мне нужны будут полезные советы ещё я у тебя спрошу. Ты не можешь не переходить на личности да? Вот это вот начинается опять "как у тебя происходит" и т д. К твоему сведению в эту игру можно науить играть мартышку, она простая. Разговор о балансе, которого нет. Всё что я хочу - честная приемлимая игра за все расы, в т ч мою любимую. геймплей на данный момент склоняется ко всякой просто используемой имбе вроде фк или асм, а не сложным махинациям из серии "подведи культей не отдайся при этом, поставь на воршип и дерись леттерами. После боя построй заново культей.". А так лучше поучи кого-нибудь ещё щи варить или сам поучись.

Изменено пользователем Max_Damage
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 5,8 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Спасибо, кеп, учту. Если мне нужны будут полезные советы ещё я у тебя спрошу. Ты не можешь не переходить на личности да? Вот это вот начинается опять "как у тебя происходит" и т д. К твоему сведению в эту игру можно науить играть мартышку, она простая. Разговор о балансе, которого нет. Всё что я хочу - честная приемлимая игра за все расы, в т ч мою любимую. геймплей на данный момент склоняется ко всякой просто используемой имбе вроде фк или асм, а не сложным махинациям из серии "подведи культей не отдайся при этом, поставь на воршип и дерись леттерами. После боя построй заново культей.". А так лучше поучи кого-нибудь ещё щи варить или сам поучись.

Слышь, *вырезано*

Изменено пользователем Беляк
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Max,выложи реп со своей игрой, покажи как ты играешь, покажи в чем хаос такой слабый как ты говоришь, или кончай троллить

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Слышь, *вырезано*

Куда идти? Иди лучше сам туда друг. Щас в Брянск родителям позвоню - тебя обратно заберут.

Изменено пользователем Беляк
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

сложным махинациям из серии "подведи культей не отдайся при этом, поставь на воршип и дерись леттерами

Сложным махинациям :image010: Это что, теперь прыжок асм, бросок мельты и прицеливание из ракетницы тсм в тех с одновременным юзаньем стимпаков чудеса микроконтроля? Бугагага лол.

Разговор о балансе, которого нет.

Пришел нуб из 3х3 и просвятил нас о балансе лол.

Изменено пользователем RUW)Solar_Macharius
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

геймплей на данный момент склоняется ко всякой просто используемой имбе вроде фк или асм,

Фк и АСМ имба, о госпади, что я пропустил? О_о

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

даааа.... школоло и холивар детектед!

где беспредел????!!!! (с)

Изменено пользователем IMS))eLdaR
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Прошу модеров дать уже по щам холиварщикам. Изменено пользователем RuW Jakut
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 ! 
Предупреждение:
2Max_Damage
В следующий раз будет больнее, мало того что троллинг, так еще и дивнизм.
2RUW)Solar_Macharius
Хватит кидаться словами, нуб, криворукий и т.д.
2IMS))eLdaR,$ergiu$
Еще одно высказывание в таком духе, и будет трактоваться как подержание/кормление троллинга.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Интервью с баланс-дизайнером Релик"
DEV CHAT QUESTIONS October 27th, 2011  shaleseydev_chat
Here is the written answers to the dev chat. We went a little off track so you might want to catch the VOD instead.
http://www.shaleseycasts.com/pages/1759

Possible over buffs : -
Shalesey: On a whole it’s a really nice patch and set of changes that you have introduced. There has been a few changes that have possibly been an over buff. We have seen these come out in the recent meta since the patch hit. I will try detail these in some questions below. Was it your intention to overbuff and then tweak from there?
bC: There was never an intention to over buff anything but I always wanted to improve a lot of underused items this patch. I admit that there are a few things, due to some changes I made, that are a bit OTT and I will tweak them down accordingly, but It is still very early to come to conclusions that certain things are broken/op.

Shalesey: The buff to the Force Commander Artificer armour now make him an uber tank with something like an effective 2000 hit points in T1 with high regen. Do you think the tweaks to his wargear may have been a bit on the heavy side and you might need to tweak it back a bit or do you think they are fine?
bC: I actually think the Force Commander is in a really good place now with all the war gear changes. The fact that he has multiple builds to change his role is what I hope all heroes could be like in DOW2. I’ve seen and played against him and he is still manageable to play against. The one thing I might bring down however is the splash damage on the hammer, but just by a little bit.
 
Shalesey : The sanguine chainsword regen is another one of the possible over buffs. This is mainly due to the apo heal being based on the units health regen. If he heals himself he gets an almost full heal and is almost unkillable. What do you think about the change and is it something you’ll be trying to tweak in upcoming patches?
bC: The stacking with his healing regeneration provided by his healing was not intended in the first place. That is probably the main issue why he’s the ‘trollpothacery’ at the moment. I have some changes in mind to fix, I am looking into removing the regeneration provided from the heal itself.
 
Shalesey: The Leman russ defend increase is arguably the most notable over buff. I personally did some labs and with a repair bunker, one unupgraded leman can take on 2 fully upgraded with extra armour las preds. Do you think there may be a different direction to go in a buff sense?
bC: I really like the fact that the Leman Russ is different from the other tanks;  I personally like how the Leman Russ plays and feels but I do believe with the improved performance it could warrant a cost increase. I’m open to other directions though so I haven’t ruled out removing defense and changing it back to health.
 
Shalesey: The noise marine blast master seems to over perform vs range infantry. What was the thinking behind the range increase? Do you think the range may be a bit much now?
bC: I think the question your asking is ”noise marine blast master seems to overperform vs. IG infantry.” Because from what I’ve been seeing they are in a really good place with all the other match ups. I really like how the range is and I know some people want it shorter. I am looking at either reducing the range a little bit however a damage reduction is also a possibility which I am more leaning towards.
 
General View on changes : -
Shalesey: The removing of levelling from terminators was a welcome change. However there are quite a lot of people that feel the removal of levelling from nobs and seer council wasn’t needed. Do you think it is an all or nothing change, as in if terminators lose levelling, all these units should?
bC: The change was made for consistency and I thought nobs and seer councils out of the gate still had a lot of purpose. I didn’t feel that people got them because they needed them to level up before they became useful. I think the issue with them not leveling may unfold in those rare super late games but for now I want to see the meta settle in.
 
Shalesey: The changes to Warlock heart of darkness make him extremely tanky, combined with the bubble, new gates and levelling, he is a real tank. Is this a new direction you are taking, as we see a similar thing with the apo changes and the FC changes?
bC: I’m trying to create more depth with all the heroes, I think the fact that heroes have options and different builds they can do makes for very interesting game play.
 
Shalesey: Tyranids got hit pretty heavy with the nerf bat this patch. Rightly so I may add. The nerfs they received certainly balances them out in T1. However now they have a weak T1 is there any chance of them receiving some T2 and T3 love. Namely the Tyrant Guard, Carnifex and Swarmlord. The thing brought to my atention regarding Carnifexe’s is they can easily be kited by tanks in their current state. All the tanks got a speed buff and fexes didn’t, on top of that their rotation rate is so slow that they can’t kite, as they cant reverse either.
bC: I think Tyranid teir 1 is still pretty solid, people just need to get use to a new style that might incorporate more warriors into their teir 1 build and even melee ravs. I’ve actually heard that the Tyranid Teir 2 game is actually quite strong especially due to the buff Zoans received. Something in the future would be looking into certain walkers. I know ”walker syndrome” is a concern held by many.
 
Bugs : -
Shalesey:  The IG HWT team can now lose its lead member that holds the Heavy Bolter. It also has a bug that when upgraded and loses the gun member it can have dual guns when you reinforce. Is this something that will be fixed soon (hotfix maybe or quick patch)?
bC: Yes that is something I have fixed.
 
Shalesey: The RA burrow traps now seem to not work at all. The energy disappears and the trap doesn’t get laid.
bC: Also fixed that
 
Shalesey: The changes to the Plasma Dev projectile may be a bit too good. It seems like people can fire these through walls now using attack ground.
bC: I haven’t seen that but now that you’ve mentioned it Ill be looking at it.
 
Shalesey: Sorcerer has zero cool down on his consume.
bC: Also fixed that not sure why that changed since there were no consume changes.
 
The Future : -
Shalesey: The stormtrooper Sargent Model has a different weapon to his squad. This makes him ineffective when using the assualt kit and firing from range and sometimes causes issues when using anti armour kit as he is the only model that moves into range. A suggestion would be to let him upgrade with the same weapon as the upgrade. What are your thoughts on this?
bC: Yeah that sounds like a good deal I’ll probably do that in the future and even out the dps for all the weapons so it doesn’t make him super op.
 
Shalesey: Some of the globals have been looked at recently and there have been nerfs to the likes of touch of nurgle. Are there any plans to look at other globals such as plauge cloud and rocket run to name two? Also, any plans to make the orbital bombardment be a bit more in line with the other globals? On this line, would there be any chance to get some better indicators for some of the globals?
bC: Possibly but nukes aren’t really on the top of my list.
 
Shalesey: Whenever we get a patch, the biggest question that is always asked, is when will the GUO get a look at? I know he got a price reduction not too long back but when are you going to make him a bit more useful? Suggested buffs are a speed increase, work on his vomit global or increase to his damage. Just so he stacks up a bit better vs the other supers.
bC: I’ll be taking a look at his vomit ability.
 
Shalesey: Any plans to make Veil of Time not so effective with Terminators?
bC: No.
 
Shalesey: Any plans to look at snares on a whole. Snares are great and are needed in the game but the fact that snares stack additively and completely immobilise vehicles seems like it could do with some re work. I like the idea of snares not stacking at all (if possible) and also snares being less effective on walkers. As walkers seem to get hurt real bad by snares.
bC: Removing stacking would probably be the best choice of action and that’s what I’ll probably do in the future.
 
Shalesey: People have been saying a while that the weapon upgrades on the FC terminator armour are lackluster for the cost. Any plans to look at these seen as you are doing the wargear overhaul atm? On this note, are there any more wargear buffs/changes on the way (things you might still be looking at)?
bC: I’m always looking at everything, trying to improve whatever may be. In a sense the weapon upgrades did get a cost reduction when the armor itself got reduced in a previous patch.
 
Shalesey: Some units have problems with cover, such as guardsmen (some units don’t get in cover), any plans to work on this? I can appreciate this isn’t an easy thing to fix.
bC: I recently been talking to Kolaris about improving that and I’m currently trying to figure out a good fix.
 
Shalesey: Love the dakka and burna bomb is still a pretty lethal combo from kommandos unless you are Edtjuh or Holyhammer and have lightning fast reflexes. Are there any plans to tone down either of these or give more warning when they come from infiltrate.
bC: They could use a tone down but I am still thinking of an appropriate solution. Posted in Blog
Изменено пользователем RuW)Jason WooRHeeS
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"переводик, хоть дословный но не промт"
Вероятные овербаффы:
Бронька мастеров ФК: балансна
"Читерный" Молот ФК: скорее всего будет незначительно снижен сплэш_урон
Сангвинарный пиломеч(рофл): проблема кроется в ускоренной регенерации при помощи лечения, скорее всего она будет удалена
Неубиваемый Леман с комми на башне: возможны изменения, глядя на мету
Голосистые десантники: тут больше проблема в ма против иг, вероятно будет снижена дальность, хотя и снижение урона также вероятна

Общее состояние изменений:
Удаление левелов у термосов и нобов: приемлемо
Изменения варлока: балансен
Тираниды и нерфбита: поживем увидим, приемлимо
Волкеры: возможны некоторые корректировки

Баги:
иг серж баг: исправлен
мины РА: исправлен
абуз пекадевов: будеет уделено внимание
сорк консъюм: исправлен

В будущем:
серж штормтруперов: будет изменен в соответствии с апгрейдом
глобалки: не самое главное на данные момент
главный вонючка: будет уделено внимание отрыжке
том времени + термосы: балансны
в целом замедляющее оружие(лазки\мельты и тп): вероятно не будут стакаться
дорогое оружие кофеварки фк: хз че там написано
ковер и тонны юнитов иг: есть мысли пока
коммандос и комбо грена+кнокбэк: пока в раздумьях
Изменено пользователем RuW)Jason WooRHeeS
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Спасибо большое. Грена командо + кнок не имбалансно, любой более менее внимательный игрок банально оступит-отведёт отряд от зоны поражения, всегда так было, что сейчас стоит сделать, так это что то с чёртовым щитом ФК, орки на Т1 вооще ничего не могут сделаь, ближний юнит контрится ФК, стрелкоый юнит контрится опять же ФК. Не жирно ли будет для одного героя?

Кстати, как так получается, что два пака шут, без БШ, мек и пак слагг не могут укатать ОДНОГО апо с мечиком, раньше был абуз болтера, теперь абуз мечика, что ни игра то мечик, тут единственное спасение, это БШ шутарей и дакка дакка.

Изменено пользователем Mongork
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Броня мастеров ФК была бы балансна лишь в случае увеличения цены вслед за увеличением её полезности.

Как бе удивительно бластмастер нойзов - очень тревожно для балансера (и дальность надо резать и урон), но в целом лучший аналог нойзов пк-девы - тут никаких проблем, все норм и честно. Судя повсему у реликов балансеры дивнят в пользу расс за которые играют в настоящий момент. Неужели не понятно что такие предвзятые дятлы запорят интерес к любой игре?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Спасибо большое. Грена командо + кнок не имбалансно, любой более менее внимательный игрок банально оступит-отведёт отряд от зоны поражения, всегда так было, что сейчас стоит сделать, так это что то с чёртовым щитом ФК, орки на Т1 вооще ничего не могут сделаь, ближний юнит контрится ФК, стрелкоый юнит контрится опять же ФК. Не жирно ли будет для одного героя?

Кстати, как так получается, что два пака шут, без БШ, мек и пак слагг не могут укатать ОДНОГО апо с мечиком, раньше был абуз болтера, теперь абуз мечика, что ни игра то мечик, тут единственное спасение, это БШ шутарей и дакка дакка.

просто заводи апо под баннер, после стана под фокусом он не успеет встать

Изменено пользователем Zelas
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

просто заводи апо под баннер, после стана под фокусом он не успеет встать

Не шуи, под баннер никто не полезет даже под пистолетом, испытывал вчера, протиники всегда обходят стороночкой и спокойненько расстреливают, баннер ложится за две секунды от флемера тактикало, но это тему по тактике.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"серж штормтруперов: будет изменен в соответствии с апгрейдом"

Вот это вот круто , а то у сержанта при выдаче мельта-набора оставался усиленный лазган и при отдавании приказа на атаку(Допустим техники) сержант стрелял на своей макс дистанции , а остальные просто стояли .

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Броня мастеров ФК была бы балансна лишь в случае увеличения цены вслед за увеличением её полезности.

Как бе удивительно бластмастер нойзов - очень тревожно для балансера (и дальность надо резать и урон), но в целом лучший аналог нойзов пк-девы - тут никаких проблем, все норм и честно. Судя повсему у реликов балансеры дивнят в пользу расс за которые играют в настоящий момент. Неужели не понятно что такие предвзятые дятлы запорят интерес к любой игре?

Поэтому лучше играть за несколько рас и не воспринимать весь этот бред близко к сердцу :).

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Народ , подскажите плз , как именять портреты юнитов ?

Всмысле , что у меня есть картинка , я хочу её поместить её на портрет допустим Инквизитора , разумеется видеть буду только я , но мне большего и не надо .

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Всмысле , что у меня есть картинка , я хочу её поместить её на портрет допустим Инквизитора , разумеется видеть буду только я , но мне большего и не надо .

Спроси у товарища Existor'a

http://forums.warforge.ru/index.php?showuser=9524

Он как-то сделал несколько таких модов

Изменено пользователем Lopendrik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Народ можете дать русификатор на последнюю версию игры, а то которые качают там тау вместо названия набор непонятных символов

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"OffTopic: New DLC for Space Marine"
Chaos will be unleashed in December with Space Marine DLC


The content contains a new Exterminus mode called Chaos Unleashed, which has the Chaos Space Marines going off to battle the Imperial Guard and those pesky Orks.

It also includes new co-op arenas, boss rounds, and enemy units such as the Imperial Sanctioned Psyker.

Three new maps, Aquila Canyon, Habs Ablaze, and Station Tertius are also included, as well as a free Capture the Flag mode for those whose wallets are empty.

New skins for Alpha Legion, Blood Angel, Legion of the Damned, and Salamanders will also be made available.

No exact date just yet, but it will run you 800 MSP on XBL and $10 /£7.99 on PSN.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...