Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Dawn of War 2: Retribution


Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 5,8 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Кампания за тиранидов... а-фи-геть... Как, интересно, будет подаваться сюжет... И где мы будем находиться между миссиями... И кто будет нам объяснять детали миссии - какая-нибудь Доминатрикс или даже сама Королева Норна :)

На 0:49 мелькает автарх. А на 0:51 какая-то зверюга с торчащими вперед лезвиекосами. На тирана не похоже. Тригон или нечто подобное?

Изменено пользователем Lopendrik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

если приглядеться, то аутарх и эта новая зверюга вообще не двигаются, походу их модельки просто в ролик вставили без анимации))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

странно что выбрали аутарха с крыльями, с ранцем больше вписывался в команду имхо) но у реликов видимо лозунг относительно ДОВ2 - " Дадим ТО что НЕДОДАли в первом ДОВ" кстати спекуляции на тему нового юнита тиранид? я лично не понял кто же он...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

вот этого не ожидал, хоть и надо бы, жуков так просто не прогонишь.

прокачка жуков: вчера мы ели орков, +стойкость и сила. сегодня эльдар, +ловкость и хитрость. а завтра улей не сможет плодиться от ГМО-маринов :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Возможно, про это уже писали, но в названии аддона в конце ролика есть символ Инквизиции. :)

Да, и ещё в одном из роликов был орк в характерной для фрибутьеров шляпе. :)

Изменено пользователем Дымок
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

но у реликов видимо лозунг относительно ДОВ2 - " Дадим ТО что НЕДОДАли в первом ДОВ"

Чур я первый про это сказал =)

Возможно, про это уже писали, но в названии аддона в конце ролика есть символ Инквизиции. :)

Да, и ещё в одном из роликов был орк в характерной для фрибутьеров шляпе. :)

Предыдущие страницы хотя бы просмотреть религия не позволяет? ;)

Вот что интересно: на 0:40 явно не огненные драконы, потому что стреляют юниты сюрикенами (голубые вспышки + характерный звук). Но мне кажется, или у них на самом деле плюмажи на шлемах? Дайр авенжеры :)? Было бы интересно, кмк, эльдар не помешала бы толстая пехота типа маринов (да и по кодексу авенжеры вроде почти сходны с десантниками). А мб я опять вижу то, чего нет, и на видео обычные гварды :(

Изменено пользователем Lopendrik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Предыдущие страницы хотя бы просмотреть религия не позволяет? ;)

А мб я опять вижу то, чего нет, и на видео обычные гварды :(

Религия позволяет, а вот лень... =)

Нет, потому что два человека не могут видеть один и тот же глюк. Плюмажи есть. Так что ждём грозных мстителей. :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Новые скриншоты

Раскрывающийся текст
605245_20101015_640screen001.jpg

605245_20101015_640screen002.jpg

Интервью

Раскрывающийся текст
GameSpot: We have to admit that it's pretty intriguing to hear the Tyranids will now be a playable faction in the single-player campaign for Retribution. Tell us about how the team eventually came around to the decision to give the deadliest xenomorphs in the galaxy a starring role in the story.

Jeff Lydell: Our goal with Retribution was to give players a chance to play with as many of their favorite 40K races as we could. Since no one has had a chance to play the single-player campaign with Tyranids in any of the Dawn of War products, they were a natural choice.

GS: How exactly will the Tyranids' story be told? It seems safe to assume, for instance, that they won't be getting mission briefings from commanding officers who trade witty banter.

JL: You are going to hear the voice of the hive mind. That's not a physical character but more of a very creepy voice in your head. The Tyranids are also psychic creatures and are capable of picking up enemy transmissions. Some of the story is told from the point of view of intercepted vox calls or overheard enemies.

GS: Without spoiling anything, tell us what the Tyranids' motivations in Retribution will be. Are they simply looking to devour known space and annihilate anyone who stands in the way? Or will they have specific objectives tied to the story?

JL: The Tyranids have a compulsive need to complete their original mission and reunite with the main fleet of the Tendril. Something in the sector is preventing them from reforming the synaptic link, and they need to neutralize that threat.

The Tyranids are looking out for the fleet, and events in the sector are going to force them directly into the heart of the conflict. It will all make sense once you are playing.

GS: Will the faction have any new units or heroes unique to the campaign (that don't also appear in multiplayer)?

JL: Yes, they will have a new unit, and it will also appear in multiplayer.

Expect the debut of a new Tyranid hero in Dawn of War II: Retribution.

GS: How will Tyranid heroes grow and improve over time? Will players kit their Tyranid heroes with gear in various inventory slots and choose to spend experience-based points in various ability scores? Or will they improve differently?

JL: The role-playing elements for the Tyranids are [restricted] to the [advancement of the] hive tyrant. We did this for a few reasons, the main one being that we wanted the majority of the Tyranids to be disposable squads. Disposable meant the progression aspects didn't make sense. We also couldn't have multiple speaking characters with the Tyranids, since their entire lore revolves around them being a race united under a single consciousness.

As you progress with the Tyranids, your overall army will get stronger.

GS: Is this change indicative of how Relic plans to design future expansions and Dawn of War games in general? By giving each race a turn at single-player campaign stardom?

JL: It's too early to speak for every future Dawn of War game, but I'll reiterate that our mission with Retribution was to get as many races as we could into the hands of our players. The last two games had focused entirely on the Space Marines as the playable characters, and it's time to let some other races have their time in the sun.

GS: Can you give us a general update on Retribution's development? What aspects of the game is the team currently working on? What's got the team most excited?

JL: We've been able to play through the entire game for a month or two now, and we are working on finishing off the last features of the game before we start fixing bugs and polishing.

What's got us each of us excited depends on who is working on what. I'm personally excited that we have multiple races available for the campaign and great stories for each of them.

GS: Finally, is there anything you'd like to add about the Tyranids, the campaign, or Retribution in general?

You don't have to be psychic to survive in a universe teeming with Tyranids…but it helps!

JL: For the Tyranids, I'm really happy with the voice behind the hive mind. The actor who did it has a very creepy voice. For the campaign, I'll add that the Tyranids aren't the last race we plan on announcing, and for Retribution, I'll add you can expect new content and new features to be announced in the coming months.

GS: Thanks, Jeff.

Изменено пользователем Carnage
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Carnage, спасибо большое за интервью :).

Переведу основные моменты, мб у кого-то плохо с английским :rolleyes: :

1. Тираниды будут слышать Разум Улья, т.е. никаких персонажей в брифингах не будет. Плюс они, как псайкеры, будут перехватывать чужие сообщения, часть информации в кампании будет получена так.

2. Тираниды хотят объединиться с основным флотом-ульем, но что-то в секторе мешает им восстановить синаптическую связь. С этой проблемой они и будут разбираться.

3. Само собой, будут добавлены новые юниты. А вот у тиранидов будет добавлен новый герой :? . Подробности не указаны. Думаю, будет какой-либо товарищ а-ля библиарий или автарх, а там хз.

4. Насчет прокачки и варгира тиранидов сказано мало конкретного - завязано это будет на тиране, по ходу прохождения вся армия будет становиться сильнее, плюс в кампании не будет активно общающихся "героев", чай все-таки зверушки, хоть и сообразительные :).

5. Ну и еще интервьюируемый товарищ очень радуется голосу разума улья :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Весьма неплохо, по крайней мере, завязка кампании нидов логична. Остается ждать последнюю расу :).

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Одно печалит. Никаких CGI роликов до сих пор не показывают (а все игроделы всегда в трейлеры первым делом вставляют самые зрелищные CGI ролики из игры), видимо этот аддон будет победнее, чем тот же хаос ризинг

Изменено пользователем Existor
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кампания за тиранидов... а-фи-геть... Как, интересно, будет подаваться сюжет... И где мы будем находиться между миссиями... И кто будет нам объяснять детали миссии - какая-нибудь Доминатрикс или даже сама Королева Норна
]

Буду играть с удовольствием :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Хм, какой жирненький тиран да ещё и с 4мя мечами... Релики сделали собственного Швармфюрера? =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

С каждой вестью все печальней и печальней...

что же этим фанатам надо? кампании оптом - это ли не повод для радости? <_<

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Наверное кампанию за иг или компанию за любимую расу

Оффтопик

Компания за тиранидов ( звуки радости и смеха)

Вообщем хорошия новость

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

что же этим фанатам надо? кампании оптом - это ли не повод для радости? <_<

Просто в этом аддоне собрали все компании за самые нелюбимые мне расы

Чесно говоря, все таки я ждал Хаоситской компании. А щас еще новой рассой обьявят инквизей, где юнитами будут только иг а инкви тока героями, и можно даже не покупать аддон

Изменено пользователем $ergiu$
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Просто в этом аддоне собрали все компании за самые нелюбимые мне расы

А щас еще новой рассой обьявят инквизей, где юнитами будут только иг а инкви тока героями

Как вариант, могут быть витчхантеры, а у них - сестрички :), которые интереснее и колоритнее.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"PC Gamer campaign preview"
Oh yes. Tyranids are confirmed as the third playable race in Dawn of War 2’s standalone expansion Retribution. This means a full story-driven single player campaign for Warhammer 40,000’s swarming, spiky, acid-spitting aliens, for the first time ever. I’ve seen it in action, and it’s horrific. But before I tell you the gruesome details, there’s a twist to this announcement: in Retribution’s Tyranid campaign, unlike its others, you have just one hero. You’re the Swarmlord.
As the name implies, he’s not a solo operator. He’s your only hero, but he can spawn close-combat Hormagaunts and ranged Termagants any time he has the energy to do so. And

Retribution works very differently to Dawn of War 2: capturing certain outposts lets you produce squads of small units in the field, and others even let you produce the big stuff like Carnifexes. If you go for pure numbers, your Swarmlord can lead an army of around 140 units. This isn’t even in the same genre as Dawn of War 2: Relic are back in the RTS business.

For anyone wondering why Tyranids are such a fan favourite, I’ll put it this way: they have guns that fire beetles that eat through flesh. StarCraft’s Zerg owe a significant debt to them, but they have a bony, nasty elegance that squelchier alien races often lack. Lead designer Dan Kading says that in Retribution, you’ll get to customise your Swarmlord almost as you would a humanoid hero.

“He has his traits that he can level up just like anybody else, and he has a variety of biomorphs that he can equip over the course of the campaign: including scything talons, crushing claws – which is a more anti-vehicle, anti structural style melee weapons – Barbed Stranglers, and Venom Cannons – which is a massive ranged anti-vehicle weapon that the Tyranids use. He’ll get different carapaces he can pick up, and a variety of equipment that will change his various abilities from Rippers, which will just form an entourage around him, to the ability to regenerate some of his units on the field, or to spawn Spore Mines which can drift off and attack.”

In action, he’s the scrappy backbone of your swarm. As a six metre tall creature wielding four swords made of bone, he takes care of himself pretty well. But he also functions as a caster, chucking the Barbed Stranglers Dan mentioned to slow down and suppress large groups of units, or flush them out of a building if they’re garrisoned. His underlings do most of the fighting: huge, ever changing hordes of small units washing over the battlefield. They spawn fast, they die fast, and you’re constantly rethinking what to create.

At one point Dan’s strength-in-numbers army was smashed by an Ork force heavy on the vehicles. So he rebuilt it rather differently: no squads, just three lumbering Carnifexes, each taking up as much of his population limit as 30 lesser creatures. They cut through the shonky Ork hardware like bone through butter, and he completes the mission.

What you can build in the field depends on what you’ve unlocked in the Army Builder, a persistent roster of the units you have access to. At the end of each mission, you get to choose from rewards that include Wargear for your hero, new units for your army, or upgrades to those army units that you can then grant them in the field.

“[The Tyranids] have only got the one hero,” says Dan, “which was partly done for story reasons and for the nature of the ‘Nids, which are meant to be much more swarmy. But as a result that also means that since there’s only one guy, more of their rewards tend to focus around the army unlocks, and there tend to be more of those army builder unlocks available to them. Definitely if you want the armada, either for band-boxing (selecting everything and right-clicking the enemy) and washing over the enemies, or a micro[management] style army, you’ll have those options available to you through the ‘Nids. But some of those are going to come through the forms of buildable micro-units (units which have manually activated abilities) such as the Lictor or the Zoanthrope, and the upgrades that you can potentially unlock for them.”

Retribution now has three confirmed single player campaigns: Orks, Eldar and Tyranids, each more than fifteen missions – the length of previous expansion Chaos Rising’s campaign. Dan assures me there’s “at least” four total, which would be a strange thing to say if there were only four total. There are only two other races in Dawn of War 2 right now, Chaos and the Space Marines – it’d be a shame to exclude Chaos so soon after introducing them, and Space Marines seem like a given. Retribution will introduce one new race to Dawn of War 2, but Relic won’t say whether it’s playable. My guess is it won’t be, but if they do announce a full Necron campaign, I will do a little dance.
Изменено пользователем RuW)ImPEREZ
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Три кампании, значит: Орки, Эльдар и Тираниды. Бладрейвены не указаны. А всего кампаний будет 4. Мб 4-ая будет за новую расу? Товарищ в конце интервью будет танцевать, если ему дадут кампанию за некронов :), ну а мне для радости достаточно моих любимых эльдар и орков :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В обще, похоже новая раса не будет гирабельной (как говорят в превью).

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Так говорили же, что всем надоевших БР вообще не будет в кампании. Значит из этого следует, последняя кампания будет за Хаос.

А так... Я все больше и больше склоняюсь к некронам, хотя все и указывает на инквизицию =\

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...