Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Кодекс: Серые Рыцари


Рекомендуемые сообщения

А бэк-то меняется! :) Если раньше Серые не терпели присутствия демонов и хаоса, то теперь к демонхостам он относятся как необходимому злу, а Кастеллян вообще носит демонический меч. :) Кодекс должен быть просто потрясающим... Наконец-то смогу выставить своих 50 терминаторов и/или около 60 обычных серых. :))))

З.Ы. Если после выхода кодекс будут разочарованные бэком и миньками, то вы в личку стукнитесь - у меня давно в планах было роту собрать, а теперь буду собирать по новому бэку - Братство. Так что непонравившиеся миньки заберу ;)

Изменено пользователем Paladin_61RUS
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 6,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Кму интересно про бек этого парня с призраками...Ну и еще всякой всячины

-Techmarines, no other powers, but he does get some other fancy stuff: Conversion Beamer, Servo Skulls, Nemesis Weapons, Orbital Strike Relay, Psybolt ammo, fancy nades and more

-Brotherhood of Psykers: A Grey Knight unit can use one psychic power each turn. They count as a single psyker and follow all the normal rules as such with the following clarifications:

I. GK unit uses the leadership of the Justicar or Knight of Flame if he is alive, otherwise, uses the unit's LD. They may never use the LD of an Independent character for Psychic Tests

II. If the GK suffers a Perils of the Warp or any other attack that specifically targets psykers, it's resolved against the Justicar or Knight of Flame. If he's not alive, a random non-character model in the unit.

-That's all Mystics do i'm afraid. Though you don't scatter when you go within 6" of them

-Mordrak's Fluff:

I. Only survivor of the Fortress world of Mortain after a Red Corsairs attack

II. Was traumatized and saw "visions" of his dead brothers

III. Under attack at Ralindri, he was left crippled and alone after a teleporter malfunction. Daemons attack "Chilling wall of Silvered Steel" appears around him and proceeds to beat Daemon face. He survives

IV. On the Bloodplains of Bellos III he saw the apparitions and discovered them to be his dead brothers from Mortain. They urge him to hunt down various Daemonic incursions

V. He feels the only way to free them is to kill Huron Blackheart who's apparently got a fleet and force to rival the Traitor Legions

VI. Mordrak's new mission is to shove his foot up Huron's arse.

Тесты для парней по 9 лд или по 8 - это шикарно))))

Не знаю было ли, но

Edit: Warp Stabilization Field negates Perils on Vehicles I believe. Like I said, when I get a look on the Wargear section i'll let you all know. Have Faith in your Commissar eh? "

"I. As far as I know, Nemesis Weapons ARE power weapons. Make of that what you will.

II. Psycannons are what you said, I believe, but I think its H3, not H4.

III. Marmande.. Lots of Questions.

-Thawn has a Halberd

-Purifiers are WS 4. The only difference between them and GKSS is that they have The Cleansing Flame, +1A, +1Ld and can take free Incinerators and Psilencers (Though GKSS can take Psilencers for free too) Oh and they get Halberds at +2 points instead of +5

-Purgation Squads are BS 4.

-Deathcult Assassins are WS5 I6 and are 15 points.

-Covered the Libby's stats already

-Inquisitors have LOTS of varied options, too many to list but i'll list some notables (THIS IS NOT ALL OF THEM, so don't get all worried if I don't mention a Nemesis weapon or such)

I. Malleus: Combi-Weapons, Hellrifles, Daemonblade, Artificer Armour, Termi Armour, Psyker upgrade

II. Hereticus: Combi-Weapons, Inferno Pistol, Condemner Bolt Gun, Null Rod, Arty Armour, Psyocculum, Psyker upgrade

III. Xenos: Combi-Weapons, Needle Pistol, Scythian Venom Talon, Ulumeathl Plasma Syphon, Rad & Psychostroke Nades, Psyker Upgrade, Arty Armour

-Coteaz is S4. Master Crafted Daemonhammer, and various special rules

-Crusaders do not have Power Armour. WS4 I3

-Eversor does not blow up anymore.

-Brotherhood Banner - Not sure as of now, i'll check

IV. Your points on the HQs are correct, Hero

-Swap the Psycannon and Incinerator costs on the GKSS though your right on that otherwise

-Purgation Squads: Yessir. Though technically they come armed as GKSS squads, but can take Incinerators for free.

-275 for the Supreme Grand Master, 200, for Mordrak, 200 for Stern, & 150 for Castellan Crowe

-Yes for Paladins. Also, the Apothecary is a 75 point UPGRADE, meaning you have to buy the Paladin THEN upgrade him

-Purifiers are 120 points base, 24 per new model."

"I. True Grit is NOT a rule. HOWEVER, if I remember, the armoury entry for GK armour and Stormbolters said that Stormbolters work as pistols for the purpose of calculating an extra CC attack. I'll check when I get a look at the wargear section again.

II. Daemonhosts:

-Stats: 3 3 4 4 1 3 1 8 -

-Fearsome Claws and Runic Chains (CC weapons)

-Warp Shield : 5+ Invul Save

-Daemonic Power: Roll a d6 on the start of each of YOUR turns, all Daemonhosts in your unit gain one of the following until your next turn unless otherwise stated:

-1: Re-Knit Host Form - Feel No Pain

-2 Warp Grasp: No Armour saves against Daemonhost's CC attacks

-3 Daemonic Speed: Fleet & I10

-4 Warp Strength: Strength 6

-5 Energy Torrent: Shooting attack: 24" S4 AP3 Assault 1, Blast

-6 Unholy Gaze: Shooting Attack: 24" S8 AP- Assault 1

III. Supreme Grandmaster Lord Kaldor Draigo (You will address him as such or no questions answered for you! )

-He's your GK Mephiston

-He has a Storm Shield and Storm Bolter, yes. And lots of other things."

"I. Grand Master Mordrak

-6 6 4 4 4 5 4 10 2+

-He has the usual GM equipment plus a MC Daemonhammer (The bigger, nastier version)

-Usual GM rules

-First to the Fray: If he deploys via Deepstrike, he and his unit arrive first turn and does not scatter

-Ghostly Bodyguard: These be Ghost Knights. They count as Terminators (Regular, not Paladin) but have Stealth, one unit only. Mordrak acts as an upgrade character for them until such point as they are all dead. If Mordrak suffers an unsaved wound, at the end of the phase roll a d3. If the result is equal to or greater than his remaining wounds a Ghost Knight appears. You place it in coherent with him and it counts as part of his unit. Default wargear, no upgrades. Placed in B2B contact with the enemy unit Modrak is fighting or within 1" of him otherwise. If you don't have a GK on hand, or there's no room, they don't materialize. It's possible to materialize mid assault apparently, and if the GK does, he can make an attack if the wound was caused by an attack of I5 or higher. If not, he just appears. If Mordrak dies, the Ghost Knights go bye bye.

^ Long rule isn't it? And I left out all the fluff.

-Ghost Knights ARE 32 points per. And they can be upgraded.

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кому нужен аптекарь за такую чудовищную цену.

Лучше уж библиотекаря грейдить, чем двухвундовым термосам почти за сто пойнтов давать фнп.

-Deathcult Assassins are WS5 I6 and are 15 points.

Хехе.

Может не зря я себе двух сделал ещё вичхантерам %)

Изменено пользователем Harold Zoid
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кому нужен аптекарь за такую чудовищную цену.

т4, разная закачка, 2 вунды, фнп, стоимость очков под 500 за отряд... нобов напоминает :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

т4, разная закачка, 2 вунды, фнп, стоимость очков под 500 за отряд... нобов напоминает :)

Да, жаль только на мотоциклы не посадишь)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пичалько все это: 2 вунды, какие то сумашедшие параметры, имба абилки - скуяли все это серым, где превозмогание то??...2 вунды то ОТКУДА? они что нобы ?? :o
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пичалько все это: 2 вунды, какие то сумашедшие параметры, имба абилки - скуяли все это серым, где превозмогание то??...2 вунды то ОТКУДА? они что нобы ??

Представь , что это отряд героев почти. У индепов по много ран, тут парни близкие своей шикарностью к индепам... Около индеп консила идея видно витала.

Демонхосты какие-то унылые...

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Представь , что это отряд героев почти. У индепов по много ран, тут парни близкие своей шикарностью к индепам... Около индеп консила идея видно витала.

Ну так бе илита, а не онор гварды хотя бы. новые веяния ГВ пугают однако...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это не онор гарды, не элита. Это ЛУЧШИЕ бойцы в ордене Серых Рыцарей. А Серые - лучшие из Астартес. Ничего так?

Т.е. это лучшие из лучших. Круче только... А кто, собственно, круче?

Только Чак Норр... Император.

Изменено пользователем Имраил
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Круче только... А кто, собственно, круче?

кустодесы. там у них отряд будет в2, ЭВ, 3++... %)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это не онор гарды, не элита. Это ЛУЧШИЕ бойцы в ордене Серых Рыцарей. А Серые - лучшие из Астартес. Ничего так?

Т.е. это лучшие из лучших. Круче только... А кто, собственно, круче?

Пардон, но если из этой логики идти то у нас все ХСМы из легендарных легионов должны быть с дополнительной вундой, инвульной бронёй... Как бы круче воинов ВКП за прошедшие 10.000 не было, а эти так ещё и одарённые своими новыми покровителями... давайте не будем натягивать бэк на кодекс, и так собственно понятно что после выхода серого кодекса появиться много много человеков которым нравиться там бэк, миньки или так всегда хотели но не могли собирать армию из металла... неожиданно могут их переплюнуть только там ДА или БТ которые ещё не вышли просто)

Мне больше интересно после выхода арми бука Орков ФБ в твёрдой обложке, эта мода в w40k перейдёт? и Серые могут стать первыми с такой книгой?

Вот по этому что ни будь слышно?

Изменено пользователем Estienne
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вообще люди собирают новую армию чаще всего из-за ее свежести. Потому что там свежие правила, свежая атмосфера и прочее. Особенно это остро чувствуется в СМах, они все похожи и потому новый кодекс СМ быстро собирает любителей разнообразить уже заезжаную армию моряков.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

4x_Runa да брось, если ты собираешь новую армию то именно новую армию, а не тех же чертей с характеристиками в 4 пункта, повер армором с sv3+ но парой новых чертей и другой раскраской этих самых повер арморов.

Изменено пользователем Estienne
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

-Mordrak and Draigo do have The Grand Strategy

-Psycannons and Incinerators do not ignore Invuls as far as I know. Psybolt ammo seems to, though.

-No vehicles/walkers have access to Psycannons, Incinerators, and their ilk, outside of the Dreadknight which is a Monstrous Creature anyways.

-Dreadknight Options: (135 pt Base)

-Heavy Psycannon - 40

-Gatling Psilencer - 35

-Heavy Incinerator - 30

-Nemesis Daemonhammer - 10

-Nemesis Greatsword - 25

-Personal Teleporter - 75

-Also, Dreadknight Armour: 2+/4++

-Dreads(115 pts)/Ven Dreads (175 pts): Weapons are the same as they've ever been for a Space Marine Dreadnought. Fancy GK vehicle upgrades including Psybolt and Psyflame ammo.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Джокаэро,демонхосты...

Вот тебе и борцы за чистоту рядов =)

Надеюсь,образ джокаэро как-нибудь переработают,а то по мне так - не комильфо,если с пафосными инквизиторами будут бегать орангутанги в комбинезонах.

Мне больше интересно после выхода арми бука Орков ФБ в твёрдой обложке, эта мода в w40k перейдёт? и Серые могут стать первыми с такой книгой?

Перейдёт,но вероятнее всего только с VI редакции.

GK точно будут с тряпочной книжкой,уже засветилась обложка частично.

Изменено пользователем Literum
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что-то не дёшево стоит персональный ДС для кнайта :o если ему ничего не брать, то это уже 210 очей...чувствую я, будет он пешком ходить :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что-то не дёшево стоит персональный ДС для кнайта :o если ему ничего не брать, то это уже 210 очей...чувствую я, будет он пешком ходить :)

Альтернатива - либо рино, либо рейдер. Рино самый дешёвый вариант, можно там возить.

+

Штормрейвен

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну кроме рендинга что то придумать трудно... повышенной сила наверняка не будет

модификаторы к лидаку тоже без надобности... непонятно короче

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Альтернатива - либо рино, либо рейдер. Рино самый дешёвый вариант, можно там возить.

+

Штормрейвен

Что-то я сомневаюсь, что эту махину, вообще можно будет в чём-то возить :D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что-то я сомневаюсь, что эту махину, вообще можно будет в чём-то возить :D

Хм да, точно, ступил... :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...