Zirakaji Опубликовано 11 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 февраля, 2011 Если куплю дреднайта покрашу его как Вольтрона:) Понравился стёб на БОЛСе на тему дреднайта и Вольтрона "... and I will form the HEAD!" кричит библиарий:) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Tedybeer Опубликовано 11 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 11 февраля, 2011 (изменено) Ну вот...Теперь я тоже буду ждать с нетерпением новых ГК. Горю нетерпением увидеть нормальные фотки лорда Мегатрона, почитать статы и правила, но прежде всего бэк. Мне жутко интересно, как обоснуют существовавние во вселенной вахи этого внебрачного сына Вольтрона) Изменено 11 февраля, 2011 пользователем Tedybeer Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Azathot Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Я все равно не могу понять, что может вс4 с4 и4 а1 парень, хоть и с павершашкой, за 20 очков. Может стать с5. А еще крайне интересна возможность персональных телепортеров. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Genlaer Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Дреднайт оставил двоякое впечатление... Есть чтото общее с Penitent Engine. Картинку бы нормальную. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dedal Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 (изменено) Я все равно не могу понять, что может вс4 с4 и4 а1 парень, хоть и с павершашкой, за 20 очков. А что может Некронский воин за 18 очков? Имхо адекватная цена Вольтрон оставил двоякое впечатление действительно фотки бы получше. У меня кстати он вызвал впечатление робота из матрицы, открытая кабина. Только там роботы были более приземистые видимо из соображения устойчивости. Изменено 12 февраля, 2011 пользователем Bender Happy New Year Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
tilindir Опубликовано 12 февраля, 2011 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 (изменено) Болтер продолжает вещать: Inquisitor Coteaz allows you to have Henchman warbands as troops. There are NO Inquisitorial Stormtroops, but you can take Warrior Acolytes who you can arm with Hot-Shot Lasguns if it makes you feel any better. It's a meh option at best. Crusaders Squad spam is going to be extremely prevalent I fear. You can take them as troops for plasma pistol cost per Crusader. Storm Shields and Power weapons. Each. It's going to be a mess. Falchions are taken in PAIRS as in the entry is "A pair of Nemesis Falchions" so yeah. I think Stormbolters act as pistols for the GKs as per the previous codex. Nemesis Force Sword is just a power weapon as far as I know. That was what it looked like when I last paged through the armoury section. Plus, why would Halberds and Nemesis Daemonhammers cost +5 points then? They'd be free as a tradeoff. I'll check the next time I see it as to what the Brotherhood Banner and the Heavy Pyscannon and Gatling Psilencer do. Psybolt Ammo ignores invulnerable saves I BELIEVE. Not sure. I'll check the next time I see, so no one get all worked up about it just yet. Master Crafted weapons work the same as they always have, and even GKSS Justicars can MC their weapons. The Paladin Nemesis weapons aren't any different than the ones I already listed. Henchman are Elites without Coteaz, but I wouldn't worry as far as that goes. The Elite section is pretty balanced so unless you want to go Paladin Spam (And honestly, if you do just take the Supreme Grandmaster Draigo he makes them troops anyway. Ven Dreads are meh, Purifiers are one of my favorites, but only as Troops. Dreads can be taken as Heavies, so really, you can choose between Assassins (Only one per type, they're Unique), a Techmarine, and Henchman Warbands. And the warbands are pretty diverse as far as things go. Also, Astral Aim, your target gets a 4+ Cover save. Not sure if that was mentioned yet or not. -Dreadknight comes with (And this is how you know Ward did it) two Nemesis Doomfists as default. -Grey Knight Strike Squad Options: -For every five: -Psilencer (Free!) -Psycannon -Incinerator -All the Nemesis weapons (Any model!) -Various point costs -Psybolt Ammo -Personal Teleporters -Justicar can MC any of his weapons -Henchmen, upon further examination don't take up a FoC slot but you MUST have an Inquisitor to get a Warband (One warband for each Inquisitor you have). And there's no limitations, so yes you might see Daemonhost, an Arco, and a Mystic in one group. -Assassins DO take up an Elite slot. -Librarian can take all of the powers and can be upgraded to Mastery Level 3 allowing him to cast 3 per turn. Also, he comes default in Terminator Armour. AND can take all of the various Nemesis weapons (т.е. либр с 2++?!). -Thawn, no, but he is Mastery Level 2. Not sure why, as Hammerhands is the only power outside of I Shall Not Yield that he has. -Valeria has a LOOOOOT of equipment. Here it is: -She's an Ordo Xenos Inquisitor -Also, Stubborn -Stats: 4 4 3 3 3 4 3(5) 10 3+ -Power Armour; Frag, Krak, & Psyk-Out Nades; Laspistol -Graviton Pistol: Range: 12" Strength: 10 AP: 1 Type: Pistol, One Shot -Jacked it from an Alien Weaponsmith in the Ultima Segmentum apparently. -Runes of Destiny: ALL (Armour or invul) Successful saves against her shooting or CC attacks must be rerolled. -Eldar Runes she's taken over her career, but she ain't got no wraithbone batteries to make em work at full power -Dagger of Midnight: Grants +2A (Included in profile) that MUST be rolled with different colored dice (Or separate I suppose) because if she rolls doubles with them, the attacks hit her instead. -Stole this from an Eldar Pirate's corpse. Apparently the dagger is "controlled by a rebellious and bloodthirsty intelligence". Please perform an "Oogedy boogedy boo" after reading that. -Hyperstone Maze: Can be used once per game in lieu of her CC attacks. Must be directed towards a character or MC in B2B contact. Target must roll a d6 and roll equal to or below their remaining wounds or be "trapped in the maze forever" AKA removed from play. -Multi-faceted emerald that leads to a spooky sub-dimension, apparently -Forceshield: 4+ Invul save -Hand-mounted forcefield thingy. Also, randomly enough, they can take Ordo Xenos inquisitors. Weird. -And yes, VenDreads are the only ones with Reinforced Aegis Edit: Justicars are in. True Grit is out as far as RULE goes, but I think Stormbolters count as pistols for them anyway. Vindicare Info: -Move Through Cover, Fleet, Infiltrate, Fearless, Uncanny Reflexes (4+ Invul) -Deadshot: In Soviet Russia, Vindicare shoots you. Kidding, the Vindicare's player picks who he hits, not the opposing player. -Blind Grenades -Exitus Pistol: 12" S: X AP:1 Pistol, Sniper -Exitus Rifle: 36" S:X AP: 1 Sniper, Heavy 1 -Rounds: Must Declare which round before rolling to hit -Hellfire: 2+ to wound -Shieldbreaker: Takes no damage, but PERMANENTLY removes Invul saves granted by items or wargeat -Turbo-Penetrator: Inflicts 2 wounds on any non-vehicle model wounded. Has penetration of 4D6 against vehicles! Shield-Breakers just need to hit. Turbo-Penetrators go off of Sniper. Wound on a 4+, has Rending and Pinning. Eversor: -Neuro Gauntlet: Counts as Lightning Claw -Frenzon: Gain d6 attacks on the turn they charge instead of 1 -Meltabombs -Furious Charge -Executioner Pistol: 12" S4 AP2 Pistol, Poisoned (2+) Cadillus: -C'Tan Phase Blade: Power Weapon. Instant Death against unsaved wounds regardless of Toughness -Neural Shredder: Template S8 AP 1 Pistol Hits are resolved against Leadership not Toughness. Can't hurt vehicles. -Polymorphine: When the assassin arrives from reserve, choose an enemy unit. Chosen unit immediately takes D6 S4 AP 2 hits. Then the assassin is placed anywhere within 3" using Deepstrike rules but does not scatter. -Hit and Run & Stealth Cullexus: -Psyk-Out Nades, Psyocculum (<- Not actually sure what that does) -Animus Speculum: 12" S5 AP1 Assault 2. For every psyker within 12" of the assassin, add 2+ to the Speculum's assault value -Etherium: Any unit wishing to shoot or use a psychic power on the Cullexus must pass an LD test on 3d6 (Vehicles count as LD10). If the test is failed they can't target the assassin but can target others. Assassins can be taken in any of the 3 elite slots, but each is UNIQUE thus only one per TYPE of assassin. Grandmaster: 6 6 4 4 3 5 3 10 2+ Brother Captain is the same minus a BS point. Libbies, see GM stat line -1 WS -2 BS -1W -1I -1A What, no one cares about the Brotherhood Champion? For shame! BC and GM can take Psycannon, Incinerator, Psilencer, Servo Skulls (Up to 3), Blind Grenades, meltabombs, digi weapons, psybolt ammo, empyraen brain mines, psychostroke or rad grenades, and an Orbital Strike Relay. Oh and MC weapons. And all three are alll in Termi armour. Изменено 12 февраля, 2011 пользователем tilindir Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Welial Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 По поводу +1 атаки за ШБ. Это скорее всего именно так, не первый раз встречается. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
tilindir Опубликовано 12 февраля, 2011 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 +1 атака за шб и доступ всех ГК ко всем немезис вепонам - норм, этими ребятами уже можно что-то делать. + бесплатный псиленсер (whatever is it) и огнемет-псайка. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
M1D45_3532 Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Я так понимаю, Штурмачей можно выкидавать? Т_Т Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
tilindir Опубликовано 12 февраля, 2011 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Я так понимаю, Штурмачей можно выкидавать? Т_Т Можно собрать свиты хенчей из гвардейцев в т.ч. с хотшот лазганами, а при наличии Котеза - взять их в трупсу. Так что чисто технически армию а-ля старые штурми можно как-то сделать. Вопрос в том, сколько можно иметь гвардейцев - 0-3, как раньше, или 0-5 (по образцу кодекса ДЭ). Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Iron Duke Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Изменил армию в профиле :D давно это было Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Harold Zoid Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Что-то каллидуска стала куда менее интересной. Меч-то инвули, похоже, не игнорит больше. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Жарптица Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Какой писец :) Я просто таки обожаю их миньки и бэк! :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
M1D45_3532 Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Assassins can be taken in any of the 3 elite slots, but each is UNIQUE thus only one per TYPE of assassin. А вот это, таки радует. Особенно на малые форматы будет полезно. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zirakaji Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Мде, испортили фазовые клинки К'Танов... Интересно, это можно считать намёком на то, какие будут боевые косы и оружия ктанов в новом кодексе? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
frei Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Да, странные роботы. С нетерпением жду более подробных фоток. Когда это все будет в предзаказе примерно? Недели за три до часа Х? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Alfаrius Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Да, странные роботы. С нетерпением жду более подробных фоток. Когда это все будет в предзаказе примерно? Недели за три до часа Х? Да, где-то так. А значит, будет в марте. =) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nidhegg Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 (изменено) А о демонхостах что-нибудь было слышно или они теперь история? Жалко, если так, могли бы быть интересными если развить идею. Изменено 12 февраля, 2011 пользователем Nidhegg Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Листопадов Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 А о демонхостах что-нибудь было слышно или они теперь история? Они будут в свитах инквизиторов. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Harold Zoid Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Только что заметил в слухах. Warrior Acolyte: Basic Guardsman or stormtrooper? Wargear: Laspistol and Chainsword Options: Bolt Gun, Storm Bolter, Hot-shot Lasgun, Combi-weapon, Powersword or plasma pistol, storm shield, power fist, carapace armor, power armor, melta bombs Special Rules: ? Здравствуйте, сёстры! Сегодня вы стали демонхантеровской армией %) Если, конечно, этот слух и про Котеаза правда. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Welial Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Есть мнение, что демонхосты в свите фейк, и радикального вообще ничего не будет. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Kerl_Anderson Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 демонхосты дешовые нестабильные... 10 поинтов, акрофлагеланты без инвуля без ПВ но с 4я атаками ФНП и 15 поинтов, можно сделать псайкер сквод но без "во имя твоего блага" и уберать сквод после первых же перил. более интересуют жакеро варсмиты это мини облитераторы. и конечно же игешник за 5 поинтов уже с болтером. (слухи плохо сфотканы не все разобрать) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
tilindir Опубликовано 12 февраля, 2011 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 И еще с болтера: I. Yes, the Weaponsmiths are the Jokaero. Keep in mind they're in the Inquisitor's Warband and nowhere in their entry does it mention that they work with the Grey Knights themselves. I think it's a nod at the Ordo Xenos inclusion. You should hear their rules though, hoo boy! II. I've seen some none blurred pictures, yeah. Some of that new artwork is impressive! And the Dreadknight box art is sweeeeet. You guys will really like it, it's the most bad ass Exo-Suit this side of Terra. III. I'll get back to you guys on the Wargear stuff the next time I take a look. Orbital Strike Relay calls down a single Orbital Bombardment, I believe. IV. Sadly, yes, the GM, BC, and Libby come with a 5++ Invul as is Terminator Standard. They can take Warding Staves though. The GM and BC have Psychic Communion and Hammerhands, and no, they can't customize their powers. V. They come with Nemesis Force Swords as standard. If you want the Halberd and so on, you's got to pay up! VI. Also, the Brotherhood Champion is an HQ too that no one seems to care about. Poor guys. I still love you and Castellan Crowe too! VII. The Turbo-Penetrator acts exactly how it sounds like with Sniper. Scary, innit? VIII. Warding Staves are a generic 2++ as far as I know. And no, outside of the Crusader type Henchman, there be no Storm Shields. Guess they wanted to leave that to the regular SMs. IX. I'm actually kind of confused what the purpose of a Brother Captain is to be honest. He's only 25 points cheaper than the Grand Master and he doesn't even have the awesomeness that's The Grand Strategy that the GMs have. X. Purifier Squads, I know no one asked, but they're so boss. My standard troop type thanks to His Awesomeness Castellan Crowe. XI. Costs: GM = 175. BC = 150. Libby = 150. Brotherhood Champ = 100 (For Arty Armour and weapons of awesome!) XI. FLUFF QUESTIONS HOOOOO! -Paladin Terminators are basically super elite badasses. When a GK thinks he can be a bad ass, he embarks on an eight step quest to become a Paladin, involving spending a day and night in some super evil cavern in Mount Anarch, go test his will against some super evil book, kill a Herald of each of the four Chaos Gods, kick the ass of one of the 666 super daemons and more. Then he goes and joins the Paladins in the Hall of Champions and bodyguards the Grandmasters and Apothecaries. -GKs are organized into various Brotherhoods, each with a BC and his bodyguard called the Brotherhood Champion. I can't be sure until I get another look at it, but it almost seems as if the GKs can be called in if any of the Ordos are having too many problems. SEEMS though, I have to check. -It seems to be a mix of pick and called. The GKs can go drop the hammer wherever they think they need to, but if the Inquisition calls, they've gotta go be Bros and back em up. -Jokaeros and Daemonhosts work with INQUISITORS not necessarily the GKs. I guess if they have to work with them they view it as a necessary evil? XII. And yes, the Cullexus lost the aura and the ability. EDIT: Also, as scary as Paladins are, they do cost an arm and a leg. And a kidney. Basically you become Iron-Hand Straken if you want an army of them. Castellan Garran Crowe -Head and Brotherhood Champion of the Purifier Order -Wielder of The Blade of Antwyr, a super daemon sword that not only attracts heretics and daemons like flies, but tries to corrupt and possess the wielder, thus it was entrusted to the Purifiers to keep safe. Crowe is the only one with the fortitude to keep it under control. -Stats: 8 4 4 4 2 6 * 10 2+ -150 pts -The reason for the * on his A slot is because he has the same "The Perfect Warrior" ability that Brotherhood Champs have -Artificer Armour; Frak, Krak, and Psyk-Out Nades, Storm Bolter; Iron Halo -The Blade of Antwyr: Close Combat Weapon, but the turn his unit GETS assaulted they gain Furious Charge and re-roll all failed to hit rolls for that Assault Phase -Master Swordsman: His CC attacks are Rending and Rend on a 4+ -All the rules a regular Broterhood Champ has -Purifiers are TROOPS with Castellan Crowe Purifiers are awesome because for +4 points over a PAGK they gain an extra attack and LD point. And access to The Cleansing Flame psychic power. Oh and Incinerators are free for them. The Grand Strategy is the ability of the Grand Master to give one of four special rules to D3 units (Infantry, Jump Infantry, MCs, or Walkers, NOT Inquis. Warbands, ICs, or Modrak's Ghost Knights). The rules are: -Hammer of Righteousness: Nominated unit re-rolls to wound rolls of 1 for the duration of the game -Shield of Blades: Target unit gets Counter Attack -Spear of Light: Target unit gets Scouts -Unyielding Anvil: Target unit gains Scoring Brother-Captain Stern -Stern is NOT a Mephiston like beast. The idea makes me chuckle. He is good though. -Standard Brother Captain Statline & Equipment -Strands of Fate: Stern can reroll one to hit, to wound, or saving throw die PER PHASE. However, for every one you chose to roll, your enemy can reroll one of his own later in the game. -Zone of Banishment: Psychic Power used in the assault phase in place of his CC attacks. ALL models within 6" (Friendly and enemy, and himself!) must take a Strength test. Those that fail are dragged into the Warp AKA removed from play. Daemons must reroll successful saves. ALSO! I IS IDIOT. BROTHER CAPTAINS, GRAND MASTERS, AND BROTHERHOOD CHAMPIONS HAVE IRON HALOS. THAT IS ALL. 4++ INVUL. Крове и ГМ + пара пачек пурифаеров + дреды\паладины\ШР\ДК по вкусу. Кмон, бейби, я ждал этого 5 лет ) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
OldWorld Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 4++ это неплохо, даже очень. ну что же, мне всегда нравился бэк Серых, новые миньки тоже по вкусу, так что пойду дредноут красить и хэнчменов... Кстати, кто знает, у них плюшки против демонов только или ещё против ХСМ будут? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zirakaji Опубликовано 12 февраля, 2011 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2011 Жесть какая-то. Особенно убил пунктик про паладинов(это был стёб?). Уже хочу битсы из коробки с дреднайтом:) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти