Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Новый кодекс Eldar


Рекомендуемые сообщения

"Эльдрад"

eldrad: 205
ws 5 bs 5 s 3 t 4 w 3 i 5 a 1 ld 10 as -

old nemesis, the path beyond, battle trance, psyker level 4, fleet, independent character.

psychic powers : runes of fate, telepathy and divination

shurken pistol, hagun zar, ghost helm, runes of protection, runes of clarity.

relics:
armor of the last runes:
3+ invul

staff of ulthamar: s user ap 3 melee, lifebane, force weapon, soubound

soulbound: whenever eldrad passes a psychic tests he rolls a d6 on a 5+ he gains 1 warpcharge.

path beyond: after both sides have deployed but before scouting moves are made you may redeploy d3+1 units. you cannot switch from on the table in reserve or from reserve on the board

always comes with the 2nd warlord trait
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 2,6 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

"Эльдрад"

eldrad: 205

ws 5 bs 5 s 3 t 4 w 3 i 5 a 1 ld 10 as -

old nemesis, the path beyond, battle trance, psyker level 4, fleet, independent character.

psychic powers : runes of fate, telepathy and divination

shurken pistol, hagun zar, ghost helm, runes of protection, runes of clarity.

relics:

armor of the last runes:

3+ invul

staff of ulthamar: s user ap 3 melee, lifebane, force weapon, soubound

soulbound: whenever eldrad passes a psychic tests he rolls a d6 on a 5+ he gains 1 warpcharge.

path beyond: after both sides have deployed but before scouting moves are made you may redeploy d3+1 units. you cannot switch from on the table in reserve or from reserve on the board

always comes with the 2nd warlord trait

доп. варп чаржи это невероятно круто, особенно вместе с психосиловым. жаль, что от рандома не избавишься. только вот два раза одно заклинание колдовать он не может, похоже, больше((

Изменено пользователем dan906
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не настолько уж и круто, если самые лучшие силы будут жрать по 2 чарджа. Тем более что одинаковые все равно не сколдовать, так что не совсем понятно, зачем это. Посох что-ли активировать.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Варгир"

wargear:

eldar rocketlauncher:
plasma rocket: 48" s 4 ap 4 heavy 1 small blast, pinning
anti air rocket : 48" s 7 ap 4 heavy 1 skyfire
starstrike rocket: 48" s 8 ap 3 heavy 1, pinning

fusion pistol : 6" s 8 ap 1 melta, pistol
fusionbeam: 12" s 8 ap 1 melta, assault 1
firepike : 18" s 8 ap 1 melta, assault 1

haywire lance: shooting: 6" s 6 ap 3 assault 1 lance
in close combat : s +3 ap 3 assault, impact, lance

impact: in the phases the user didnt assault with this weapon the weapon counts as a normal close combat weapon instead.

infrasound cannon : 48" s 7 ap 4 heavy 1 infrasound, pinning

infrasound: if a unit has been a target of one or more infrasound weapons. each following infrasound weapon increases its strength by 1 and ds by -1 (so second hit s 8 ap 3 etc.)

reaper misslelauncher: starstrike rocket: 47" s 8 ap 3 heavy 1 pinning
starswarm rocket: 48" s 5 ap 3 heavy 2

laserblaster: 24" s3 ap 5 assault 3
sunbeamer: 24" s 3 ap 3 assault 3, blinding
falcon claw: 24" s 5 ap 5 asssault 3
haywire laser: 36" s 6 ap 6 heavy 4, lasertargeting
pulsar: 48" s 8 ap 2 heavy 2
laser lance 36" s 8 ap 2 heavy 1 lance

laser targeting: if a unit/model fires a weapon with laser targeting in addition to other weapons you roll the to hit for the laser targeting weapon first. each following weapon of that unit/model count as twin linked

more to come


"еще варгир"

mono-blaster : 18" s 6 ap 1 rapid fire, monofilament, pinning
mono- catapult : 12" s 6 ap - assault 2 monofilament
mono- weaver: 48" s 6 ap 6, heavy 1 small blast, monofilament, barrage.
mono-cannon:
scattered: 48" s 7 ap 6 heavy 1 larg blast, monofilament, pinning, barrage
concentrated: flame s 7 ap 6 heavy 1 monofilament, torrent.

monofilmanet: if the targeted unit has initiative 3 or less (or nothing) the strength of the weapon counts as beeing one point higher. on a wound roll of 6 thiw weapon wounds automatically and counts as ap 1
units with mixed initiative use the highest initiative.

orkan rocketlauncher:
36" s 4 ap 3 heavy 2 small blast, barrage.

fire prism:
scattered: 60" s 5 ap 3 heavy 1 large blast
concentrated: 60" s 7 ap 2 heavy 1 small blast
lance mode : 60" s 9 ap 1 heavy 1 lance

ranger rifle: 36" sx ap 6 heavy 1 sniper

shuriken pistol : 12" s 4 ap 5 pistol, shurikenstorm
shuriken catalpult : 12" s 4 ap 5 assault 2 shurikenstorm
huntinc catapult : 18" s 4 ap 5 assault 2 shurikenstorm
shurken cannon : 24" s 6 ap 5 assault 3 shurikenstorm
screamer cannon : 24" s 6 ap 5 assault 3 pinning, shurikenstorm

shurikenstorm : to wound rolls of 6 count as automatically wounded with ap 2

scorpion saber (the exchangeable weapon for pistol and sword):
shooting: 12" s 4 ap 5 assault 2, shurikenstorm
melee: s+1 ap 5 melee, rending.

scorpion scissiors:
shooting: 12" s 4 ap 5 assault 2 shurikenstorm
melee: sx2 ap 2 melee (not unwieldly)

starcannon : 36" s 6 ap 2 heavy 2
suncannon: 48" s 6 ap 2 heavy 3 small blasts

star lance:
shooting: 6" s 8 ap 2 assault 1 lance
melee: s 8 ap 2 melee, impact, lance

impact: in the phases the user didnt assault with this weapon the weapon counts as a normal close combat weapon instead.

Изменено пользователем kitai
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Бойтесь эльдар, ракеты приносящих.

Призма мне честно говоря не очень нравится, по-моему бласт 9 силы был куда забавнее в 6ке, можно было несколько танчиков взорвать.

Я надеюсь Автарх сможет брать клешню.

Изменено пользователем Shadenuat
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Призма мне честно говоря не очень нравится, по-моему бласт 9 силы был куда забавнее в 6ке, можно было несколько танчиков взорвать.

спорно. зато теперь ЛР получает пень на 4+. только все равно вряд ли для призмы слот найдется. любой другой хс будет лучше сдается мне

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"и снова варгир"

triskele:
shooting: 12" s 3 ap 3 assault 3
melee: s user ap 3 melee

warpscythe: flamer s 4 ap 2 assault 1 warprift
heavy warpscythe: 18" s 4 ap 2 assault 1 small blast, warprift
phantom beamer: 12" s 10 ap 2 assault 1 warprift
warpcannon: 24" s 10 ap 2 heavy 1 small blast warprift
heavy phantombeamer( or wraithbeamer) 36" s 10 ap 2 assault 1 warprift

warprift not vehicle units get automatically wounded on a to wound roll of 6 and also causes instant death. against vehicles every penetration roll of 6 is a penetrating hit.

asuryans sword: s user ap 2 melee, soulcut:

for each unsaved wound caused by it the model has to pass a ld test or gets removed from play.

energy blades: 2 weapons: s user ap 3 melee

ghost axe: s +2 ap 2 melee, unwieldly
ghost glaive: s +1 ap 2 melee, master crafted
ghost sword: s +1 ap 3 melee

harlequin whip : s user ap - melee, rending

ripping blade: s +2 ap 4 melee, two handed

runespear:
shooting: 12" s 9 ap - assault 1 fleshbane
melee: s user ap - melee, lifebane, armourbane

scorpion sword: s +1 ap 6, melee

mirror blades: 2 weapons: s user ap 3 melee, mastercrafted

deathblade: s
s +2 ap 2 melee, two handed

seer staff: s user ap - melee, lifebane, armourbane, soulblaze
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

зато теперь ЛР получает пень на 4+

Валить ЛР одним выстрелом не очень эффективно. Ну а слоты... с ростом цены варволкеров и вообще всего остального ХС, голая Призма "на сдачу" не худший вариант.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Валить ЛР одним выстрелом не очень эффективно. Ну а слоты... с ростом цены варволкеров и вообще всего остального ХС, голая Призма "на сдачу" не худший вариант.

с пнем на 4+ и ап1 можно и попробовать, шансы неплохие (насколько они вообще могут быть неплохими для подрыва ЛР с одного выстрела. для одного выстрела даже лучшие в игре шансы, наверное. на одном уровне с мельтой)

я все же думаю, что все ти слота заняты в большинстве случаев будут

[ Добавлено спустя 2 минуты 38 секунд ]

Найт спиннер неплох на мой взгляд, и да да у врейсгардов с10 ап2 пушки вот где сила то

еще у них огнеметы насколько я понял со вторым ап. это же как отряд с такими овервотчить будет сташно представить, пусть даже сила всего 4

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"и снова варгир"

relics:

broken piece of anaris:
s +2 ap - melee, rending, vauls work

vauls work : the user of the weapon has the fearless rule. in a challenge attacks made with this weapon have the fleshbane and instant death special rules

faolchus wing:

a model with faolchus wing may decide in its shooting phase to run 48", if it does so it may not shoot , attack or cast psychic powers, the model may reroll failed coversaves until the beginning of the next phase (why do i think about the flash here....)

fireblade:

s+1 ap 3 melee, soulblaze, conflagration

conflagration: if the soulblaze special rule of this blade causes a unsaved wound roll a d6 for every unith within 6" of that unit (friend and foe). if you roll a 6 the unit gets hit by soulblaze aswell.

hunting rifle of uldanoreth
120" s x ap 3 heavy 1 sniper.

mantle of the laughing god:
the user loses the independent character special rule but gains stealth, shrouded, hit & run and can reroll failed cover saves

phoenix jewel:
only one use. before the user of the jewel gets taken off the board as casuality roll a d6. on 1 nothing happens, on a 2+ center the last blast template of the user. every unit hit by the template, friend andf oe suffer as many s4 ap 6 hits as they got models in the unit. if at least one unsaved wound was caused, the user does not get removed from the table but remains in play with 1 remaining wound.

soulstone of anath'lan

every time the user of the soulstone tryies to cast a psychic power he may decide to reduce the warpcharge cost of the psychic power by 1 (minimum 1). if he does so he cannot use his rune armor until the rest of his turn. (not bad actually. since you got the invul back at the enemy turn)
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну а слоты... с ростом цены варволкеров и вообще всего остального ХС, голая Призма "на сдачу" не худший вариант.

Рост цены в 20 очков (отряд всего на 60 вырос) и повышение вс, бс, ини на 1, появление инвуля, возможность лупить по воздуху или нашаманить с линканутым оружием ИМХО нерфом не является. Ну опентоп ещё, но это не так важно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что-то все СЛИШКОМ вкусно. Опять же возникают вопросы. Арлекины. Возвращается старая вуаль? Зачем тогда было переписывать ее в ФаКе к текущему кодексу? laserblaster? Это корсаровское оружие из ИА11, радует что оно теперь ассолт 3, но все же... Простые гардианы с BS4... за 10 очков реально, но ставить ополченцев на уровень с профи?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

если ПВО ракеты нужно докупать как у ХСМ или ДА (а так скорее всего и будет) то в топку такое счастье

когда есть куча способов реролить на попадание и свой прекрасный истребитель

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"магия "

runes of battle: each power has 2 effects. one for you and one for the enemy

primary:
either : blessing: the psyker and his unit have the shrouded special rule
or : a enemy unit within 18" loses the shrouded special rule

1.
either : witchfire: flamer s 5 ap 4 assault 1 soulblaze
or: blessing: heals a lost wound on a model in a unit within 18", cannot restore dead models.

2.
either: blessing: the psyker and his unit have the fearless special rule
or: malediction: a enemy unit within 18" reduces its LD by -3

3.
either: blessing: the psyker and his unit have +1 ws and I
or : malediction: a enemy unit within 18" have -1 ws and I

4.
either: blessing: the psyker and his unit increase their armorsave by 1 (yes. 2+ armor for wraithguard/blades!!)
or: a enemy unit within 18" reduces its armorsave by 1 (terminators get powerarmor, lol)

5.
either: blessing: the psyker and his unit run additional 3"
or: malediction: a enemy unit within 18" cannot run

6.
either: blessing: the psyker and his unit have +1 S
or: malediction: a enemy unit within 18" has -1 S



"магия 2"

Runes of Fate:

primary:
blessing: friendly unit within 24" may reroll failed to hit rolls

1.
focused witchfire: 24" a enemy model suffers 3 hits with the strength of the runeprophet and the special rule lifebane.
if a model gets killed by this targets another model with 2 hits. if one gets killed by that, the last one gets hit 1 time.

2.
malediction: 24" range, if the target is a non vehicle unit all failed to wound rolls may be rerolled against the target. if the target is a vehicle every attack against it can reroll failed armor pen rolls

3.
witchfire: 24" s 3 ap - assault 1 larg blast, haywire, lifebane, pinning

4.
blessing: the runeprophet gains d3+2 token. at the ending of each phase the runeprophet has to roll a d6. on a 1-3 one token gets removed. on a 4+ nothing happens until the end of the next phase.
as long as the runeprophet has at least one token his stats get increased by:
WS, BS, I +5 and attacks +2. he also gains the rampage and fearless special rules.

if the runeprophet loses the last marker or the game ends he is removed as a casuality.
(this isnt even my final form!)

5.
blessing: a friendly unit within 24" may reroll all failed saves

6.
focused witchfire: 24"
the runeprophet and the target both roll a d6 and add their ld.

if the target result is higher, the runeprophets WS and BS gets reduced to 1.

if the result is equal the target model reduces its WS and BS to 1.

if the runeprophets result is higher the target suffers as many wounds as there was a difference in the result. in addition WS and BS gets reduced to 1. no armor or coversaves allowed.


Изменено пользователем kitai
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ИМХО нерфом не является

А я и не говорил, что их понерфили. Просто раньше три эхолета с пушками стоили как призма примерно, а теперь в нормальной закачке, скатеры и ракеты например, они будут как лендрейдер.

Магия клевая, может, консил и не умрет если ему накидать 2+ даже в отсутствии Фортуны.

Майндвор "типа пофиксили", но из-за рульбука он все равно работать будет лишь в половине случаев. И это после "Челюстей"-то.

Изменено пользователем Shadenuat
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Хоуки как-то не впечатляют. Разве что с Баггаротом и надеяться на блинд. Вот только стоить они будут как чугунный мост.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Радует, что этернала у фениксов не забирают. Если верить написаному. Колдувать с 8-м лидаком, как-то грустновато, ИМХО. Самолёт-псайкер позабавил, а вот перегруженный ХС совсем не позабавил, ибо как я понимаю, весь АА, ну кроме самолётов разумеется, находится именно в хеви-слоте. Вместе с кнайтом до кучи.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что-то все СЛИШКОМ вкусно. Опять же возникают вопросы. Арлекины. Возвращается старая вуаль? Зачем тогда было переписывать ее в ФаКе к текущему кодексу?

Вот-вот - тож смутил этот момент. ГВ причёсывали все спец-правила в кодексах под универсальные правила нового рульбука, а теперь обратный ход?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

laserblaster? Это корсаровское оружие из ИА11, радует что оно теперь ассолт 3, но все же...

Это оружие свупхоков из кодекса эльдар.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если то что тут написано соответствует кодексу, то эльдары видятся мне где то на уровне тау. Гардианы с Вс и Бс 4 немало доставляют, эти архитекторы и официантки стреляют также метко как космодесантники! :)

Посмотрим конечно как оно будет на самом деле, но в любом случае поздравляю все эльдароводов с долгожданным кодексом.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...