Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Dawn of War II: Chaos Rising - обсуждение


Рекомендуемые сообщения

В понедельник обнуление.

Вот радостно.Мне уже сейчас огромное удовольствие доставляет уничтожать фаст-крашеров.

Изменено пользователем Azdrubael
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 4,3 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Блин... я не так часто играю, что бы радоваться этой новости, хотя и понимаю, что это нужно. Эх снова карабкаться в гору высокого ТС :-

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Патч понравился. Теперь самые неровные моменты уже почти не ощущаются.

Фаст крашеров убить проще, Лорда Хаоса+гренокульть тоже можно превозмочь, эльдарские Врайсгарды всё еще очень круты, но не стреляя в движении они уже не так опасны, к ним хоть подойти теперь проще или отступить.

Терминаторы стали тем кем должны были быть - Когти хорошо убивают самую разную пехоту, но теперь на танки и дреды можно лезть только с молотками, которые по пехоте имеют куда меньший урон.

Вобщем патч неплох, надеюсь релики еще парочку потом выпустят, дабы отшлифовать баланс.

Изменено пользователем RuW)Leclerc
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну мне может показалось, но сейчас Рубрики стали как-то более-менее сносны. Если раньше, только увидев отряд хсм-цинчей я сразу отходил отрядом тсм даже с плазмой, то теперь бывали моменты когда я еще постреляться успевал и немало урона наносить получалось.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Все изменения за Хаос, в том числе скрытые

Раскрывающийся текст
CHAOS SPACE MARINES

* Race ID changed from 2 to 0.

* Chaos Lord

o Unit data:

+ Armour type changed from heavy_infantry to commander.

* Plague Marine Champion

o Ability: Armor of Pestilence incapacitation Toxic Cloud

+ Damage application type changed from apply_damage to simulate_weapon_hit.

* Sorcerer

o Ability: Curse of Tzeentch

+ Will trigger a DCA audio action upon starting, originating from the terrain on target area, playing abilities\chaos\curse_of_tzeentch_sfx for a duration of 8**

o Ability: Mind Control

+ Will trigger a DCA audio action upon starting, originating from the caster, playing abilities\chaos\mind_control_caster_sfx for a duration of 15**

+ Will trigger a DCA audio action upon starting, originating from the terrain on the target area, playing abilities\chaos\mind_control_victim_sfx for a duration of 15**

* Chaos Space Marine

o Weapon: Inferno Bolter (Upgrade: Mark of Tzeentch)

+ Damage changed from 39 to 35.

* Bloodcrusher

o Unit data:

+ No longer has the Melee Resistance Aura ability.

+ Size changed from large to huge.

+ Ranged damage taken while in combat has been changed from 50% to 100%.

+ Upkeep changed from 0 req/min (0 per req/tic) to 25.5 req/min (0.0425 req/tic).

* Predator

o Unit data:

+ Max speed changed from 5.2 to 5.7

PERSONAL NOTES

* The apply_damage application type will apply the listed amount of damage without being subject to any modifiers (meaning it ignores armour types, buffs/debuffs or even invulnerability). The simulate_weapon_hit type on the other hand takes all this into account. This means that the Plague Marine Champion's toxic cloud will no longer kill invulnerable units, whilst the Lightning Claws of the Force Commander and Assault Terminators now has the potential to do so (every time a special attack is triggered).

** Not sure if this is in seconds or game tics.

Следующими будут Эльдары

Источник

http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=245688

Изменено пользователем _Sweet
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

вроде раньше было 100%
Не совсем так. Когда Крашер был уже в комбат-стенсе(т.е. уже бил кого-то лапой или там мечом), то он получал ополовиненный рейндж урон.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я не пойму. Чуваки с gamereplays не прочухали про патч или им в лом версию 2.2 написать вместо 2.1?

Там по-моему всегда задержка с иконками для новых версий патча. Да и хаос не сразу иконой обзавёлся.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

пока очень дерьмовые впечатления

хаос спамит культяпок с тзинчеболтами, мельтой асм мольше не убить так просто ранних крашеров

когти порезали - да, врейсов чуть ослабили, болтеры тзинча почти не ощущается ослабление

[очень плохо] их порезали, всё равно их спамят

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

в общем специально проверял играть CSM c маркой тзенча (стоимость 575/30) против TSM с плазмой (стоимость 565/35) то есть по 3 рыла в пачке - тактикалы победили) у них плазма ган остается даже у последнего типа, а инферноболты пропорцианально мемберам отряда, вот вам и патч) правда с EW и аспрингом CSM вырулили

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Сыграл щас разок, как было говном, так и осталось :)

ДоВ, убогий ДоВ =|

Не поймите привратно, сам ДоВ люблю. Но то что из него щас делают, любить не охото =\

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Народ гоу все в сс, там хоть весело и (вырезано) на баланс там, с ним даже лучше чем здесь...

Просто тупо жалко, что кто-то перешел на это, а дов2 оставим нафталину ведь он клевый чмоки!

Изменено пользователем Беляк
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

пацаны гоу все в сс там хоть весело и по[censored] на баланс там сним даже лучше чем здесь...

Наверно так и сделаю =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Полный список изменений в 2.2 - все расы, все изменения, в том числе подробно расписанные

Раскрывающийся текст

===============

UPDATES TO CHANGELOG

  • 2010.04.10-1850:
    • Note **** removed from list. Kolaris on RelicNews noted that when multipliers are applied on a modifier, it will sum up all the multipliers before applying their effects. Hence it will take the 1.5 multiplier from the Corrosive Devourer upgrade and remove 0.5 for a total of a 1.0 actual multiplier applied when wargear is removed.
    • Description of aforementioned change slightly modified.

    [*]2010.04.10-1652:

    • Added missing info on Ravener Alpha upgrade Corrosive Devourer.
    • Added note ****.

===============

GLOBAL

  • All abilities get a new property called range_ignore_after_ability_start which defaults to the value false. When set to true, an ability relying on range will not halt if the target moves out of range.

SPACE MARINES

  • Race ID changed from 2 to 3.
  • Force Commander (Normal)
    • Ability: For the Emperor
      • Sets an additional animator action called abilitiescommongeneric_buff_sfx.

    [*]Force Commander (Terminator)

    • Ability: For the Emperor
      • Sets an additional animator action called abilitiescommongeneric_buff_sfx.

    • Weapon: Lightning Claws Terminator Force Commander
      • Damage changed from 100 to 70
      • Weapon family changed from melee_heavy to power_melee_pvp
      • On hit: AoE (first instance) damage changed from 20 to 12
      • On hit: AoE damage type changed from melee_heavy to melee_power_weapons_pvp
      • Special attack: Gets an additional AoE that effects in a circle with a radius of 3. 20 damage is applied through the apply_damage action with the damage type set to melee_heavy. It does not trigger extreme deaths.*

    [*]Assault Marines

    • Ability: Melta Bomb
      • If target moves out of range after ability has been cast it is treated as if still in range.
      • Damage changed from 400 to 200
      • Range on weapon increased from 18 to 36 (still requires target to be within a range of 20 to start casting).
      • Firing cone on weapon changed from -60/60 degrees (left/right) to -180/180 degrees.

    [*]Librarian

    • Ability: Smite
      • Refundability type changed from "use_action" to "not_refundable".

    [*]Assault Terminators

    • Weapon: Thunder Hammer & Storm Shield Terminator
      • Damage changed from 75 to 90
      • Special attack: AoE damage changed from 65 to 67

      [*]Weapon: Lightning Claws Terminator

      • Damage changed from 95 to 70
      • Weapon family changed from melee_heavy to power_melee_pvp
      • On hit: AoE (first instance) damage changed from 20 to 12
      • On hit: AoE damage type changed from melee_heavy to melee_power_weapons_pvp
      • Special attack: Gets an additional AoE that effects in a circle with a radius of 3. 20 damage is applied through the apply_damage action with the damage type set to melee_heavy. It does not trigger extreme deaths.*

    [*]Predator

    • Unit data:
      • Max speed changed from 5.2 to 5.7

ORKS

  • Race ID changed from 1 to 2.
  • Warboss
    • Ability: Use Yer Choppas!
      • Sets an additional animator action called abilitiescommongeneric_buff_sfx.

      [*]Ability: 'Ard Boyz

      • Sets an additional animator action called abilitiescommongeneric_buff_sfx.

    [*]Kommando (Hero)

    • Ability: Stikkbomb (on upgrade: Stikkbombz)
      • Stikkbomb_pvp weapon family no longer attacks occupants in garrison.***
      • Stikkbomb_pvp weapon family damages all occupants in garrison.***

    [*]Mekboy

    • Ability: More Dakka
      • Sets an additional animator action called abilitiescommongeneric_buff_sfx.

    [*]Stikkbomma

    • Ability: Stikkbomb
      • Stikkbomb_pvp weapon family no longer attacks occupants in garrison.***
      • Stikkbomb_pvp weapon family damages all occupants in garrison.***

    [*]Looted Tank

    • Unit data:
      • Max speed changed from 5 to 5.5.

ELDAR

  • Race ID changed from 0 to 1.
  • Warlock
    • Ability: Distort Field
      • Ranged damage received modifier for squad is now exclusive.

    [*]Farseer

    • Ability: Guide
      • Sets an additional animator action called abilitiescommongeneric_buff_sfx.

    [*]Howling Banshees

    • Ability: Fleet of Foot (with upgrade: Howling Banshees Exarch)
      • Ranged damage received modifier for squad is now exclusive.

    [*]Warp Spiders

    • Ability: Haywire Grenade
      • If target moves out of range after ability has been cast it is treated as if still in range.
      • Facing angle changed from 60 to 120.
      • Range on weapon increased from 15 to 36 (still requires target to be within a range of 20 to start casting).
      • Firing cone on weapon changed from -60/60 degrees (left/right) to -180/180 degrees.

    [*]Shuriken Cannon

    • Unit data:
      • Base health/level 1 health changed from 275 to 225
      • Level 2 health changed from 316.25 to 258.75.
      • Level 3 health changed from 363.6875 to 297.5625.
      • Level 4 health changed from 418.2406 to 342.1969.

    [*]Wraithguard

    • Weapon: Wraithcannon
      • Can no longer fire while moving.

    [*]Fire Prism

    • Unit data:
      • Max speed changed from 4.5 to 5.

TYRANIDS

  • Race ID changed from 3 to 4.
  • Ravener Tunnel (entrance)
    • Building data:
      • Hitpoints changed from 250 to 175.

    [*]Ravener Tunnel (exit)

    • Building data:
      • Hitpoints changed from 250 to 175.

    [*]Ravener Alpha

    • Upgrade: Corrosive Devourer
      • On removal of wargear, the damage to vehicle armor modifier is changed from 33.33333% to 50%.

    [*]Lictor Alpha

    • Ability: Flesh Hooks
      • If target moves out of range after ability has been cast it is treated as if still in range.
      • Range on weapon increased from 55 to 65 (still requires target to be within a range of 45 to start casting).

    [*]Lictor

    • Ability: Flesh Hooks
      • If target moves out of range after ability has been cast it is treated as if still in range.
      • Range on weapon increased from 55 to 65 (still requires target to be within a range of 45 to start casting).

CHAOS SPACE MARINES

  • Race ID changed from 2 to 0.
  • Chaos Lord
    • Unit data:
      • Armour type changed from heavy_infantry to commander.

    [*]Plague Marine Champion

    • Ability: Armor of Pestilence incapacitation Toxic Cloud
      • Damage application type changed from apply_damage to simulate_weapon_hit.

    [*]Sorcerer

    • Ability: Curse of Tzeentch
      • Will trigger a DCA audio action upon starting, originating from the terrain on target area, playing abilitieschaoscurse_of_tzeentch_sfx for a duration of 8**

      [*]Ability: Mind Control

      • Will trigger a DCA audio action upon starting, originating from the caster, playing abilitieschaosmind_control_caster_sfx for a duration of 15**
      • Will trigger a DCA audio action upon starting, originating from the terrain on the target area, playing abilitieschaosmind_control_victim_sfx for a duration of 15**

    [*]Chaos Space Marine

    • Weapon: Inferno Bolter (Upgrade: Mark of Tzeentch)
      • Damage changed from 39 to 35.

    [*]Bloodcrusher

    • Unit data:
      • No longer has the Melee Resistance Aura ability.
      • Size changed from huge to large.
      • Ranged damage taken while in combat has been changed from 50% to 100%.
      • Upkeep changed from 0 req/min (0 per req/tic) to 25.5 req/min (0.0425 req/tic).

    [*]Predator

    • Unit data:
      • Max speed changed from 5.2 to 5.7

PERSONAL NOTES

* The
apply_damage
application type will apply the listed amount of damage without being subject to any modifiers (meaning it ignores armour types, buffs/debuffs or even invulnerability). The
simulate_weapon_hit
type on the other hand takes all this into account. This means that the Plague Marine Champion's toxic cloud will no longer kill invulnerable units, whilst the Lightning Claws of the Force Commander and Assault Terminators now has the potential to do so (every time a special attack is triggered).

** Not sure if this is in seconds or game tics.
[uNCONFIRMED]

*** Those are the actual changes. However, I presume that when
attack_occupants
is set to
false
, it will ignore whatever
damages_all_occupants
is set to (hence it doesn't matter that they changed it and it is now set to
true
). Anyone who could confirm this?
[uNCONFIRMED]

===============

That concludes the changes for all the MP races. If you do notice any error, please tell me. It would also be nice if people could try to confirm the ** and *** notes (the * note has been confirmed).

There may be some additional changes through tuning files and such, which is what I'm currently working on tracking down.

I have not yet decided whether I want to go ahead checking for campaign changes, as those would likely be rather big, since to track them all I'd be forced to check more than just the attribs.

Enjoy!

http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=245688

Пару коментов разработчика, что такое RaceID

[18:42] <+jlydell> No, so long as you aren't messing with RaceID's, the game will probably let you mod it.

[18:42] <+jlydell> Changing RaceID's is likely going to break something, since we are controlling a bunch of stuff based on that.

[...]

[18:44] <+jlydell> That's not so much an imposed restriction, just a consequence of messing with programmer assumptions.

[18:45] <+jlydell> I'll see if it's possible to expose new raceID's for modders to latch onto in future.

[18:45] <+jlydell> No promises

Изменено пользователем _Sweet
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

пацаны гоу все в сс там хоть весело на баланс там сним даже лучше чем здесь...

просто тупо жалко что кто-то перешел на это, а дов2 оставим нафталину ведь он клевый чмоки!

ВОТ ОНО!!!!Как ты прав чувак!

Изменено пользователем _Sweet
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да, пацаны гоу в СС, нефиг засерать тему. И вообще лучше сразу в Dune 2 перейти для контрацепции

Баланс в принципе играбельный, чай не на корову играем. А в оно и то же 6 лет играть... Нет уж спасибо.

Изменено пользователем Bersserker
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Баланс в принципе играбельный, чай не на корову играем. А в оно и то же 6 лет играть... Нет уж спасибо.

Конечно, разбавлять вкусный суп пудом соли всяко полезнее...

Это так, к слову...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 ! 
Предупреждение:
заканчиваем с СС.
2FLeT
Еще одно такое высказывание, и будет караться посерьезней

Сыграл щас разок, как было говном, так и осталось :)
ДоВ, убогий ДоВ =|
Не поймите привратно, сам ДоВ люблю. Но то что из него щас делают, любить не охото =\

Саня, может все же руки? :)
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Саня, может все же руки? :)

Если бы ты безоговорочно меня пьяного башил, а такого было всего пару раз. Тогда бы и скалился :D

Так что Леха не лги мне тут =)

Я же об общем отсутствие интузиазма к игре у меня, а не о всецелой убогости игры ^_^

Изменено пользователем Сан Саныч
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А был ли суп вкусным после 6 лет на свежем воздухе?

Был Есть и будет =) а вот дов2 сразу протух =) свернулся как молоко

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...