Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Dawn of War II: Chaos Rising - обсуждение


Рекомендуемые сообщения

Похоже узкоглазые братья первыми отхватили чейнджлог: Ссылка

Вот что чел с форумов перевел, инфа думаю не 100%, так это не оригинал, но:

overall

-500 red for all T3 bombardment.

-artillery type (plasma dev, D-cannon...) projectile will land at the location where enemy stands at the firing moment.

-some vehicle speed lowered (looted 7->5 , fire prism 6.5->4.5, falcon 8->6 )

-walker healths increase but build cost increased also. (wraith lord 1200HP/450/120, dread 1200HP/500/140, no carnifex discriptions)

-wraithlord and dreadnout melee attack now have area effect.

+Garrison-able buildings on the map can no longer be fixed

+Entities(ie a squad member) that have not enter the building will get damaged by grenades that was thrown into the building.

+Heroes will cancel all queued orders when it's ordered to revive dead heroes

+Stealth units cannot enter buildings when it's stealth

+Outer Reaches - Fix some pathing problems due to the doodads on the map

+Greentooth Gorge - Fix something on the top starting position to prevent units from getting stuck.

orks

-deff dread health increase from 450 to 650.

-deff dread flamer upgrade cost reduce from 200/20 to 180/20 with 400 health increase, flamer damage only 40, can attack ground.

-stikkbombas health increase to 200, improve attack strengths to 67, shock grenade CD down to 30s, adjust stikkbomb explosion radius.

-slugga flamer upgrade +20% health, cost 85/20.

-tankbusta barrage ability now has min range.

-waaagh banner has a skill similar to mekboy's megarumbla, but during skill CD period, banner have no waaagh buff effect.

-warboss claw damage buffed from 150 to 190; shoota ability damage buffed from 28 to 50. weapon skill lowered from 90 to 70.

-commando hero rocket launcher damage nerfed from 72 to 65.

eldar

-weapon platform can garrison now.

-warp gate have stealth ability; with farseer commander it stealths permanently.

-warpspider wxarch entangle ability no longer works at vehicle.

-both warlock and farseer weapon skill reduced.

-farseer mind war ability cause heavy weapon type damage, not piercing damage type.

-warlock no longer knock down enemy , but he have a new charge effect.

-warlock merciless witchblade mana drain from 30 to 15; destructor ability can damage garrisoned units.

-when banshees activate fof ability, they grant 50% range damage mitigation. all-aspect upgrade gives 30% health increase now.

-fire prism attack mode buffed.

-warlock leader's damage reduction on guardian squad lowered from 0.75 to 0.825.

+cloaking shroud makes vehicle invisible.

+providence ability now works more correctly.

space marine

-Techmarine's omminisiah blesing nerfed.

-FC stormshield have 20% range fire protection for FC itself.

-powerfist wargear and termy powerfist damage up from 145 to 170.

-FC artificer armor have additional health and mana increment.

-FC termy have lightening claw upgrade.

-techmarine have new melta gun wargear; buff melee damage, buff bionic AE range and damage;

-dreadnaught has multimelta upgrade which is good against heavy infantry and vehicle.

-buff razorback damage from 95 to 110.

-lazer cannon upgrade for HB devs and predator.

-termy cost 600req/300red, ass termy cost same req as now/300red.

-nerf cyclone missile launcher damage.

-ass termy has 1800 HP from 1500, lower hammer damage from 85 to 75, have lightening claw upgrade.

-tanrantula turrent have missile addon upgrade.

tyranids

-spore mine global ability becomes LA specific.

-RA specific Mycetic Spores global ability now sends in a ravenger squad.

-RA devour gun damage nerfed from 180 to 135, but its firing rate buffed from 1.8 to 1.4; RA can build hive node now.

-lower horma adrelin upgrade cost to 75/15.

-adrelin warrior damage nerfed from 55 to 27.5, but have melee damage synapse.

-venom brood no longer knock down enemy, but have range damage synapse.

-spore mine now can damage power node and gens.

-HT crushing claws damage buffed from 73 to 120.

Изменено пользователем RuW)Evil Shepard
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 4,3 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

ололо что они творят?? если это очень близко к правде то это жесть адовая, машинки заннерфили по скорости, они то итак были не особо быстрыми (баньши на 2Х флите добегали) так как я понял они и баньши апнули до кучи. и как я ожидал бафнули стрельбу призме

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ща перебираю форумы, список изменений не полный к сожалению, что то может быть переведено не правильно.... Чертовы иероглифы!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Техмарина нехило бафнули, вроде как. Хотя странно что броню и урон ТСМ и АСМ не поменяли.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ну пока явно не всё, но изменения интересные

а бафф баньшей... я в шоке! раньше при определенном везении их можно было на т1 зафокусить тсм и скаутами пока добегают, то теперь под ускорением им 50% стрелкового урона получать? надеюсь они таки поправили хотяб урон по хеви армору, как уже упоминали, а то превед 2 пачки баньшей до т3 и гг

Изменено пользователем dimon_metalist
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

я правильно понял что от гранат теперь не сбежать с помощью вылез/влез? шибко тогда рискованно туда вообще влазить будет

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Eldar

Overall

‧ New Wraithguard

‧ Eldritch Storm now costs 500 global resource.

‧ Weapon Teams can now stationed in buildings

Webway Gate

‧ Prophet Portal (???) now provides a stealth field, which allows surrounding units to stealth.

‧ With the Farseer, Webway Gates will be permanently stealth.

Warp Spider Exarch

‧ Entanglement no longer work on stunned units.

‧ Group teleportation immune to knockback.

‧ Crackshot can no longer be used on units without ranged weapons.

‧ projection can be re-wire the building to enable (???)

‧ re-wire will not change the weapon damage projection (???)

‧ Entanglement no longer works on tanks.

Farseer

‧ When Levitation is activated, she can no longer be knocked down.

‧ Weapon skill reduced from 90 to 70

‧ "spiritual struggle" property damage from the needle into a heavy melee attack (???)

Warlock

‧ Merciless Witchblade energy consumption dropped to 15 from 30

‧ Destructor can now hurt units in buildings

‧ Weapon skill reduced from 90 dropped to 70

‧ Cloak of Shadows will now affect vehicles

‧ Providence works more accurately.

‧ Warlock no longer has a knockdown ability

‧ Warlock has a new "Charge" ability.

Avatar

‧ Wailing Doom sword attack power increase, increased to 340 from 250 (???)

‧ spend resources to reduce power 20 (Reduced energy usage by 20?)

‧ Build time reduced to 75 seconds

Warp Spider

‧ Will only seek cover within a radius of 2 meters.

Wraithlord

‧ Once a weapon upgrade has been bought, the weapon icons no longer appear.

‧ Increased Wraithlord cost to 450/120 from 450/80

‧ Wraithlord HP increased from 700 to 1200

‧ Wraithlord melee attacks now do AoE.

Ranger

‧ Kinetic Shot can not be used on units immune to knockback.

‧ shooting skills to knock down properties into weapons and other weapons from down (???)

‧ penetration skills, no cooling time (???)

Shuriken Platform Team

‧ Removed energy bars

‧ Can be stationed in the building

‧ HP increased to 825.

Brightlance Platform Team

‧ HP increased to 825

Banshee

‧ When the Banshee Exarch (NOT BANSHEE SQUAD) uses Fleet of Foot, the squad takes 50% less damage from ranged.

‧ Banshee Warrior Aspect will now increase HP from 25% to 30%

D-Cannon

‧ Artillery will now fire on the last position of the unit.

‧ Can be stationed in buildings

‧ HP increased to 825

Guardians

‧ Warlock aura damage reduction increased to 0.825 from 0.75

Falcon Tank

‧ Reduced speed, reduced to 6 from 8

Fire Prism Tank

‧ Increased damage when in Focused Beam mode.

‧ Reduced speed, reduced to 4.5 from 6.5

все таки проще печатать новую инфу чем перепечатывать старый пост))

Изменено пользователем RuW)Evil Shepard
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Prophet Portal (???) now provides a stealth field, which allows surrounding units to stealth.

Варп гейты дают стелс, уже оговаривалось раньше

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

платформы можно садить в здания?) это интересно.

все радует, жаль только кнок варлока убрали

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

платформы можно садить в здания?) это интересно.

все радует, жаль только кнок варлока убрали

Но ему дали другую абилку

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Перевести можете?

Зачем? Все равно уже завтра/послезавтра будут точные изменения. Тут наверняка четверть изменений не точные

Изменено пользователем Existor
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Сомневаюсь, что неточные.

Если Перчик раздобудет чейнджлоги для остальных рас, тогда с удовольствием переведу все :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

farseer mind war ability cause heavy weapon type damage, not piercing damage type. Немного не разобрался - они что понерфили войну умов?

PS Баф тма(особенно бионику), на первый взгляд, выглядит сомнительно. Он и так достаточно мощный герой, имхо.

Изменено пользователем IB^Xitokiri
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

сегодня вторник, следовательно я полагаю полный список на вменяемом английском появится через 8-9 часов, как обычно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Falcon Tank

‧ Reduced speed, reduced to 6 from 8

Fire Prism Tank

‧ Reduced speed, reduced to 4.5 from 6.5

Как я понял им уменьшили скорость передвижения?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Думаю, это нормально, что им уменьшили. Считаю, что технику иногда догнать было сложно, если противник вдруг видел, что у тебя есть анти-тех

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

как я поняла, уменьшили соколу, увеличили призме (?)

Falcon Tank

‧ Reduced speed, reduced to 6 from 8

Fire Prism Tank

‧ Reduced speed, reduced to 4.5 from 6.5

два раза - уменьшили

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...