Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Переиздание Царей гробниц (Tomb Kings)


Master-Romanius

Рекомендуемые сообщения

Ну что нам обычно даёт синергия слов Бретонец и Нежить=в большинстве случаев вампир(кровавый дракон).

Ясно что вампиром он не будет, но видимо он будет очень сильным xtx юнитом с отличным маг. эквипом, который свойственнен бретонцам...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 850
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Master-Romanius уже просветил нас в чём тут дело,так какой теперь смысл гадать на кофейной гуще.

Одинокий живой бретоннец в армии царей гробниц - это уже чисто моя фантазия.

А что,была бы вменяемая у него история о каком-нибудь давнем долге или вынужденном сотрудничестве,получилось бы очень привлекательно и эпатажно.

Идея на правах бреда,разумеется.

Изменено пользователем Literum
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 недели спустя...
P.S. надо закупать коробки старых скелетов...

Не понравились новые вамповские скелеты? На мой взгляд, старое freak-show там даже рядом не стоит

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Новых вампирских видеть не довелось.

Тк-шные - более интересны тем что в коробке вроде как лежит старый литник - еще времен единой армии нежити.

Да и литнике много чего интересного. Единственный минус - черепушек маловато.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот только я что-то не понимаю - что делать дохлому бретонскому адмиралу в пустыне, и какими абилками он будет владеть...

Возможно сможет "выплыть на корабле" с края стола как один из спецчаров Хаос-Морталов...

И вообще, я считаю что ТК давно должны дать зомби/скелето верблюдов =)))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Возможно сможет "выплыть на корабле" с края стола как один из спецчаров Хаос-Морталов...

И вообще, я считаю что ТК давно должны дать зомби/скелето верблюдов =) ))

В ФБ вроде как есть свой аналог Аравии...

Так что не прокатит...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Как же это так? :?

В живую смотреть на литник я имею ввиду. Хотя и фоток минь не довелось посмотреть.

Ну что сказать? Серьезные ребята... Если кхмерийские скелеты будут изданы в подобном стиле - будет очень даже ничего...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 4 недели спустя...

Hовые слухи с варсира:

i will say that gw is currently working on three big fantasy things now. all will be ready about the same time. not including the FW stuff. or the "wave" stuff for orc and goblins empire and VC.

ill spell it out

new edition

TK

OK

most are in playtest, final writes and typeset and 3 ups being arranged for sprue cut.

i know that undead constructs are how tk will differ itself from VC. tomb scropions, tomb giants. statues that are shaped in the gods of old, given life. petrified beatle swarms. lost and confused bret knights (!?)

lich preists that do more than stand around and try not to be killed.

i will confirm no less than 4 new plastic sets. new and updated fluff as to whats is happening in current warhammer world.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

И вообще, я считаю что ТК давно должны дать зомби/скелето верблюдов =)))

Для этого придётся ввести новый вид войск со своими правилами --- модель должна получиться крупней конной. И вообще, на боевых верблюдах нередко сидели два всадника, один с луком, другой с копьём.

Но конвертить уже имеющиеся модели -- здравая мысль! Верблюжий скелет не сильно отличен от конского.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

на боевых верблюдах нередко сидели два всадника, один с луком, другой с копьём.

Вот это интересная задумка.

Верблюдов можно брать от Махудов из Властелина колец и делать из них зомби:

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/...dId=prod1090116

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тут я нашёл две точки зрения - одна глаголит, что будут в мае переизданы,другая - в конце 2010. Чему верить? :?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, в слухах не проскальзывало, буду ли переиздавать скелетов? А сейчас они малость того...угрёбищные. По сравнению с собратьями :-

Хотя лично я для количества себе прикуплю лучников

Изменено пользователем Джиперс Криперс
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

по слухам в новом пластике будут скелеты, томб гарды, катапульта и великан, плюс кто-то из героев в металле.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, в слухах не проскальзывало, буду ли переиздавать скелетов? А сейчас они малость того...угрёбищные. По сравнению с собратьями :-

Скелетом будут переиздавать в любом случае - спруя которая лежит сейчас - она еще времен общей армии нежити.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Скелетов ведь нередко покупают для декора -- оформления подставок и т. п. Скелеты Хемри лучше подходят для таких целей, чем вампирские.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 месяц спустя...
  • 4 недели спустя...

Новые слухи про томбов появились на варсире!

Characters:

New rules:

Skeleton Units (Archers, Warriors, Chariots, Light Cavalry, Sand Stalkers, Tomb Guard) can march within 12” of general, 6” of Tomb Prince

Constructs, divinely blessed (Ushbati, Tomb Scorpion, Maidens of the Gods, Bone Giants) can march within 12” of the hierophant and 6” of a liche priest

Tomb Prince cannot use movement spell anymore, only strike more one

Premise seems to be basically means tomb king armies movement won’t be so restricted by magic. So if you don’t want to go magic heavy, or first anti-magic armies you can still actually move. This means more spells going off to strategically place units, heal wounded models. The actual mechanisms of TK magic doesn’t seem to be changing much

Apparently the “curse” will hit lighter with tomb princes

Apparently the “roc” is a giant vulture, which can be chosen as a mount for someone in list.

The roc seemed to be correct, just not as an upgrade to carrion, who seem to be generally staying the same

Rumours of some sort of warrior priest, like the empire ones – can cast cheap bound spells from a different list. Meant to enhance units + decent profile. Apparently enhances the maidens unit

Core

Skeleton Warriors

Skeletons becoming 6 points WITH light armour, shield, hand weapon

Can be armed with a Khepesh or spear

Khepesh increases the bonus from wielding a hand weapon and shield to +2 Armour save. Basically skeletons using hand weapons and shield can get 3+ armour save in combat. They'll have a 5+ save against shooting, 3+ in combat - the new weapon increases the armour bonus given by having a hand weapon and shield by +2, not +1 armour. So if your flanked/using spears you'll only get 5+

Full Command now only +15 points

Seems like games-workshop wants 1. Some tasty new things to model – although not sure why this weapon gives better armour 2. Actually promote using large blocks of skeletons. Skeletons are great since they never flee, but die so easily and suck at combat. 3+ armour save in combat is a great start for using these guys more, at much cheaper points.

Skeletons Archers

Skeleton Archers are now 0-20 units, cost 7 points, and can be giving poisoned arrows for a large points increase

Skeleton Archers have war memories ability (don’t think it is actually called this, but I’m going to call it that)

Skeleton Archers may select the “stand and shoot” reaction, even though undead can generally only select the hold reaction

Toning down use of these guys are large blocks on infantry and more at flankers, skirmish hunters. Bout time they can stand and shoot

Light Cavalry

Light Cavalry only 12 points now and have war memories ability

Light cavalry may select the “flee reaction” even though undead can generally only select the “hold reaction”. They automatically rally after making a flee reaction next turn.

This seems a bit, dunno if it makes sense, maybe it actually means something else

Haven’t heard anything definite about whats happens to heavy cavalry

Chariots

No change it seems generally – still light flanking units

Tomb Guard

Can take either great weapons OR hand weapon, shield and Khepesh

Same rules otherwise – apparently mebbe an extra bonus when the tomb king is in the unit

Maidens of the Gods

Unit of Khalida’s. 2 Attacks, poison, regenerate, 5+ ward save, 2 hand weapons

Only strength 3, toughness 4 though.

Basically mass attacking special unit vs hard hitting tomb guard unit it seems. Good against lightly armoured armies?

Ushabti

4+ Armor save, 5+ ward save, otherwise same. Would’ve liked toughness 5, seems GW wants to emphasise low toughness, light armour in the army still

Tomb Scorpion

NOT getting 5 wounds, slight points increase, seems liche priest in the scorpions body means it can always march – which is good since there doesn’t seem any rule change for the “from below”

Carrion

Same it seems – doesn’t look like the roc (giant vulture) can be added, its in the mount section it seems

Sand Stalkers

Scouting Skeletons, poisoned weapons and bows, 4+ save against shooting (mirage or something – desert sands or something I dunno), war memories (stand and shoot)

Thought carrion and scorpions did a pretty good job, I still like the concept

Rare:

Bone Giant

Cheaper, 2+ armor save (can take shield for 1+), two hand weapons or a bow

More like 200 points now – 1+ doesn’t seem like “lightly armoured” but oh well

Screaming Skull Catapults

Same

Casket of Souls

3 Abilities:

1. Old shooting attack at one unit

2. Soul Well: Elect a point in line of sight – that point causes terror till the beginning of next tomb king players go

3. Malediction of the Eternal: Unit Cannot shoot, if it fails ld test cannot move either

Still causes terror, -1 to wizards on battlefield

Obelisk of Light

3 Abilities

1. Ward of the Gods: gives 5+ ward save to a unit

2. Radiance of the Heavens: gives a unit +1 attack with magical, flaming attacks

3. Light of the Sky: Units must pass leadership test to direct magical missiles, shooting at unit

+1 to incantation rolls of the priest directing obelisk

Sphinx:

May fly, magical breath attack, 4 wounds, only strength 5, 5+ ward save, magical resistance (2), units need to pass leadership test or be unable to attack it – transfixing or something

This all clearly needs to be taken with a grain of salt, but apparently this is the general gist of how the list is going. Still haven’t heard heaps about some crucial things

1. Will heavy chariots appear

2. Magic items

3. Is the magic phase definitely going to be the same system

4. If auto-break is been changed in 8th edition, how much will it impact on an army that often relied on this to be effective.

I’m not going into what I heard about special characters but the general themes seemed to be:

1. Dude on a flying chariot

2. Assassin hunting down those who wronged the TK – swore to the gods to hunt them down – something about nagash

3. Stretta and Khalida are back

4. High Liche Priest riding giant flaming vulture from the underworld

This stuff was so vague that its probably just nonsense – who knows

the casket/obslisk will be like the plague furnance/screaming bell - same plastic set, with similar based compnents

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...