Бернхард Опубликовано 26 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 26 февраля, 2008 О, вот это супер слухи. И наиболее правдоподобные из всех. Хотя, это могут быть просто прошлые слухи, приведённые к нормальной логике. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Oberon Опубликовано 26 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 26 февраля, 2008 (изменено) не вкурил смысла пятого спелла на вичей: если они так сыпаться будут, нафига оно надо? дарки же не крысы, дороговато выйдет, если без удешевления девок. Да и доминион ИМХО не плох совсем Изменено 26 февраля, 2008 пользователем Oberon Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nakatan Опубликовано 27 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 февраля, 2008 как же все вкусно. и вообще - кто там говорил что режут магию? новые магии просто чудовищны. не считая хаев) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ENIKEN Опубликовано 27 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 февраля, 2008 как же все вкусно. и вообще - кто там говорил что режут магию? новые магии просто чудовищны. не считая хаев) Да вобще как то у ГВ нынче всё через... по беку у хаёв одна из самых сильных магий в игре, а в реальности оказывается полный такой среднечёк, ничем особым не выделяющийся, всвязи с последними тенденциями. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nakatan Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 ну положим раньше лучше не было) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ENIKEN Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 ну положим раньше лучше не было) Ну положим ранше можно было собрать более сильного мага (хоть чуть чуть :) ) и раньше не было других брутальных магов, а сейчас честно говоря ещё порезали магию посравнению с шестёркой, а как семёрка порезала хаёвский хэвимеджик вобще говорить не буду... одним словом такое чувство, что основной удар в плане ослабления магии пришелся именно по хаям((( посмотрев на новый армибук хаёв первая моя мысль была: "Хаёв загоняют в хтх, при этом реально веский аргумент только дракон, правда + к нему супер пупер пехота (которая на самом деле далеко не супер ;) ), но поможет ли она, а магию решили потяхоньку закапывать"((( Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nakatan Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 ну не скажи что раньше не было сильной магии. крысы, сланн, вуды - все это примеры сильной магии. даже магическая бретонь была и она была сильна... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ENIKEN Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 ну не скажи что раньше не было сильной магии. крысы, сланн, вуды - все это примеры сильной магии. даже магическая бретонь была и она была сильна... Крысы, сланн - да бесспорно как и так вобщем и остались сильно (конечно притерпев некоторые потери)... но меня уже новые дарки совсем не пугают, вот меня реально пугает новый тзинч, волной спеллов которые как и пехоту так и кавалерию будут отлично косить... что тут делать хаям вобще не понятно, армия с драконом не сможет держать магию, а магическая армия уже будет совсем не способна бадаться с тзинчем. Может эти мега кастер будут плюшевыми хотя бы в хтх... хотя ещё не факт, что эти супер пупер демоны будут так страшны без морталов... ;) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nakatan Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 если демонов таки нельзя будет комбить с морталами (а похоже так и будет...хоть и бред) - тогда все норм. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
olkiar Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 +1 если демоны сами по себе, то даже чистый дзинч не так страшен. все же его будет не много и без стрельбы и без убер ХТХ, хотя все уперается в лак. если 6 выпадет и пройдет на ирезисте (в че я не верю, без спафа), то те же крысы могут сильно пострадать:) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mity Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 Крыскам тяжело должно быть, конечно же я про скраер.))) Крысы имеют -2 на каст на свою школу магии. И получают на баунд своей большой мислы с ПЛ9, который ужасы скастуют на 7+. Мне вообще нравиться сама идея кастить спел на 7+ , чтобы получить 9... ))) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Бернхард Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 Ещё: Special characters and magic items (there is no much on them yet): - morathi: 4th level sorc, a weapon like the Teclis' one, an item that would allow to avoid 1 wound used to get more power dice, Dark pegasus and something that will half ws and i on models/units in base to base contact with her. - Malekith: on dragon with As 1+ and a ward vs magic. He didn't say much (will throw spells and artifacts) and should be able to make you re-positioning 3 de units before the battle. - Shadowblade: like the one we already have - Malus Darkblade: like the one we already have - Cron Hellebron: like a more powerfull hag heroe, she is deadly in HtH, and can also ride a Cauldron - Kouran: killing blow, great armour save, low points cost and maybe the Bg become troop with him. Magic Items: - Magic weapons: a sword that make the bearer heal his wounds per each wounds he causes, a deadly weapon in challenges, our magic xbow (lifetaker?) is going to be similar to an Hochland rifle but still with multiple shot, a weapon for hags that multiplies their attacks, great weapon that multiplies wounds done, no more Gountlet of Power (the guy admits that there are other he doesn't know). - Magic armour: magi sea dragon cloack that would grant also a 5+ ward save, a shield reducing enemy attacks, an unchangeable 2+ armour save (it seems the armour of darkness), and others he doesn't know - Talismans: reamins crown of black iron, a talisman grant reg (maybe is called heart of Hydra), no more 4+ ward save, remains the cloak of darkness (the cloack that can make on foot heroes scouts), and others he doesn't know. - Artifacts: the seal of ghrond (he says it would become an artifact...), a low cost staff for gettin +1 to cast, amulet anti first miscast. - Enchanted items: nothing is known - Magic standards: hydra banner as now, standard that grants 5+ ward save on magic and shoting, a one turn armour save improving standard that cost not much, stadard for being immune to psycho, 1 standard that makes units frenzied (if already frenzied 1d3 modles lost per turn), and others he doesn't know but is rumored they will be quite a lot. [Добавлено позже] И очень забавное уточнение по предыдущим слухам: -New RBT (repeater bolt thrower, not xbows): I was surprised too to see our RBT able to move and fire (I think you can always swap the chance of making 12 S3 shots instead 6 S4 and not only when moving indeed). They would become not so overpowered and would sign a new original idea by Gw. 12 S3 shots at 24" are not so devastating, also because you get less range, S and piercing. Yes warmachine do not move and shot and so on but there is also a pair of Panzers anytime i get an imperial player so all is possible! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
GyFiX Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 Ещё: <font size="-4">[Добавлено позже]</font> И очень забавное уточнение по предыдущим слухам: РБТ :oops: – зверь, зачем им теперь абилки против хаев – они всё равно не дойдут (ни считая кавалерии) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Бернхард Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 (изменено) И ещё вдогонку. Попёрло :))) Ещё есть порция про рарные отряды, но её пока не перевели с итальянского :( Точно высмотрел там про мультишот с силой 3 у РБТ, а также регенерацию и отращивание голов у гидры. Также с гидрой идёт (или берётся за доп. очки) бистмастер, который может брать до 25 очков мэджикитемов. Drs: cost less (the guy says 13-14 pts, 19 with xbows...sounds so strange) and they'll have the chance (maybe with special magic item) to move before the starting of the match. - Corsairs: as now, but 50 victory points more for every captured standard. Maybe they can enter the table just like miners (but here there's no assurance). - Our choices remains the same: 3 core 4 special and 2 rare at 2000 pts. Special choice: - Witches: at least 5 of them for a unit, same points value, 2 hand weapons with poison, always frenzied (nevel lose the frenzy), hag with something like temple of khaine choices. ward save 6+. - Executioner: same points cost. No more Kb. Get the halberd with armour piercing and every succesfull to hit roll will wound automatically (no need of to wound roll). 5+ for a unit. - Shades as now with something I can't tell for the same reason I couldn't tell about spears and xbows. - Harpies: as now with 11-10 points each (NO NEW MODELS) - Coc: no more 2x1 choice, the naggy are going to take each 2 attacks (NO NEW MODELS) - Black guard: the guy say it's special now. Stubborn, halberd and heavy armour. Champ can get 25 pts of magic items. He says nothing about costs. They can have a magic standard of 50 points (as Exec and Wtiches). 5+ for a unit. - Cold ones: as now with the naggy having 2 attacks S4. they can have a banner of 50 pts. There will be a banner making the unit immune to psicology. The champion can get 25 pts of magic objects. Their cost will grow slightly. Sorry but this is all. Tomorrow for magic items and rare choices. Изменено 28 февраля, 2008 пользователем Бернхард Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Master-Romanius Опубликовано 28 февраля, 2008 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 в итоге на Варсире выложили один человек, вроде бы видевший книгу, выложил компиляцию слухов по всем юнитам: Core Troops: Warriors: - NO new models; - they have lance, light armour and shiled for basic; - they ARE cheap (around 7 point per model); - may have a Magical Standard (max. 25 points). - for a cost of around 50 points, a "lesser" Assassin may join the unit; - he has 2/3 Poisoned Attacks and only 1 Wound; - ASF and can't leave the unit in wich he's hiding. Multi-Crossbowmen: - NO new models; - they have crossbow and light armour for 10 points/model; - may take shields for +1p.nt/model; - looks like the Champion has BS of 5; - they CAN'T take magical Standard; - seems they can take the "lesser" Assassin; - the new Repeating Crossbows are: range 24", St 3, Piercing AND multiple shot x2. Corsairs: - NEW plastic models; - same as today for statistics and costs; - may take a Magical Standard (max 25 points); - new Special Rules UNCERTAIN: one is that they gains +50 VP for every unit killed in HtH and another one may be that A SINGLE unit may enter the battlefield like Dwarfs Miners did. Dark Riders: - apparently NO new models - same profile as today; - they will be cheaper (around 13/14 points.....19 with Crossbows); - seems they could make a March Movement before the start of the game. Special Choice: Shades - NO new models; - same as today. Harpies - NO new models - same profiles as today; - cheaper (10/11 points/model). Cold One Chariots: - NO new models; - profile same as today, exept for the +1A of the ColdOnes; - no more 1-2 for single Special slot. Witch Elves - NO new models; - minimum unit: 5+; - same as today for profile and costs; - 6+ Guard Save; - 2 hand weapons, Poisoned Attacks, Fury (and never lose it), ASF; - may take a Macical Standard (max 50 points); - the Champion may take Poisons (one of these will halves enemy's I ). Executioners: - NO new models; - minimum units: 5+; - 11 points/model; - lose KB, but every successful To Hit dice, will aout-Wounds; - Draichs works like Halleberds, and confers the Piercing Ability; - may take a Magical Standard (max 50 points). Black Guard: - NO new models; - minimum units: 5+; - 2A/model; Stubborn and Eternal Hatred; - Halleberds and Heavy armours; - may take a magical standard (max 50 points); - the Champion may take 25 points of Magic Objects. ColdOnes Knights - probably NEW plastic models; - will costs a few more points; - ColdOnes with +1A; - the Champion may take 25 points of Magic Objects; - may take a magical standard of max 50 points (there is one that nullifies Stupidity). Rare Choice: Reaper Bolt Thrower: - costs as today; - 1-2 for single Rare Choice as today; - 2 ways of shooting: - a) if stationary: 48", single dard, St 6, no AS OR 48", 6 shoots, St 4, Piercing; - b) if moved: 24", multiple shot x2 (it means exactly 12 shoots), St 3. (WITHOUT Piercing, and still suffers the movement and multiple shot penalities). War Hydra: - Large Target, causes Terror; - Scaly Skin (3+ or 4+), Regeneration (special one!) - with a 6 on Regeneration roll, a new head "grows", adding +1St to the hydra's Breath (starts with St 4) with a maximum of St 10. - 2 Beastmasters as today; - option for the Beastlord, that will grants favorable results on the Monster Reactions Chart and MAYBE could take 25 points of Magic Objects. NEW MONSTER: - it will something really fast, maybe even Flying; - it will causes Terror quite for certain; - it will have the Beastlord option, like the War Hydra. the cases are 3: a) something absolutely unespected; b) the Manticore, now a Rare entry; c) there is nothing at all as "new Rare choice" ...the more papable is the second case...the model already exists and the "traslation" from Hero to Rare is quite simple... [Добавлено позже] плюс про магию, но от другого человека: Dark Magic: - a new "0" spell, autatically known by Sorceress that, on casting value of 4+ will generate d3+1 Power Dice, tough if not used, each of these dices will causes a St 5 hit on the Sorceress; - Chillwind as today, exept for +1 St; - Doombolt: 24" d6 St 5 hits, may gain 2 casting values, the 2nd inflicting 2d6 hits; - Word of Pain as today, casting value reduced; - Soul Thief works like a Hochland now, targeting any model within 24" and in LOS, causing a Wound without AS, that is transferred to the Sorceress; - new spell that puts a friendly unit into Fury, if already Furious, it confers +1A to each model, but every turn the units suffers d3 casualities, remains in play; - Black Horror similar to the "Well of Shadows", gains 24" of range. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Бернхард Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 Очень похоже на компиляцию предыдущих слухов - многие фразы один в один или незначительно изменены. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
noldor Опубликовано 28 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 февраля, 2008 ..рбт катаются за те же деньги? да и ваще дешивизна всего и вся напрягает. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Бернхард Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 (изменено) Альтернативные слухи, а также размышления на тему "почему все слухи такие разные?". From someone who has supposedly read the playtest lists (in no particular order): DE Coldones are "purebred". You can choose +1 M, +1A or +1 AS. Points cost not known. DE Sorceresses can cast from within a unit. LOS is not needed. There is a nifty magic item that lets them cut the throat of one of the unit to gain +1 PD. VERY Dark-Elven IMHO. There is no maximum to the number of PD they can use, but the miscast table is horrible. According to this book, Executioners keep KB. ???? Spearelves are 7 pts, +6 for RXB. LA and SH included. The CoB gives a 4+ Ward to all Khaine units within 24". It can move (yep, it's back on wheels) but is fairly fragile. Well over 200 pts. The Hydra is filthy, apparently, although expensive. There was no additional monster in the book my friend read. All these differences (e.g. KB, additional monster) make me wonder if GW actually put out different lists to different groups. Would be a nice way to catch the leakers, eh? Изменено 29 февраля, 2008 пользователем Бернхард Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Tugrik Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 Честно говоря, смущает, что не изменится тактика. Будут играть те же отряды. Ну, может быть чуть чаще будут брать копейщиков, а не арбалеты, и если таки корсары будут выходить, как майнеры, то тоже будут браться чуть чаще. Перспектива иметь марш у дарк райдеров перед началом игры - круто. Чарджим в первый ход, они становятся действительно ЗЛЫМИ ребятами. Гидра кажется будет злой, но с другой стороны РБТ станут еще злее. На что надежда - на движущийся калдрон, дающий варду 4-5 вичам, и прячущегося во вражеских армиях ассасина. Реально, в таком случае каиниты становятся хорошей армией. Ну, и судя по всему появится возможность дарковского хэвимеджика. По крайней мере, если 1 закл станет с силой 4, думболт можно кидать 2д6 (по факту, это ж крысиная молния!), а хоррор станет как яма теней (интересно, шаблон останется большим?), то я бы попробовал поиграть. Как-никак, при хэвимеджике выжимаем ок. 18-20 кубов, и довольно злые заклы, как атакующие, так и суппортные. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lordik Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 Фиг знает Че то майнеры мне не особо нравятся Хотя корсары очень достойные ребята. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Tugrik Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 Хотя корсары очень достойные ребята. Ну, они-то достойные, но так я их очень редко беру: как н крути, а в ХТХ доспех у них только 5+, сила 3, хотя и 2 атаки. А если они смогут вылезать на краю поля, то смогут стать достойным решением проблемы разной там артиллерии и прочего в дополнение к нестабильным гарпиям. Да еще и корный отряд... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nakatan Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 Крыскам тяжело должно быть, конечно же я про скраер.))) Крысы имеют -2 на каст на свою школу магии. И получают на баунд своей большой мислы с ПЛ9, который ужасы скастуют на 7+. Мне вообще нравиться сама идея кастить спел на 7+ , чтобы получить 9... ))) хм. т.е. эти -2 на каст можно будет менять перед каждой игрой? выбирая новую школу Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mity Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 Перед броском на первый ход... т.е. уже после накидывания спелов. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Бернхард Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 Сдаётся мне, вы несколько темой ошиблись... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mity Опубликовано 29 февраля, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 февраля, 2008 Мне тоже так показалось) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения