Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Переиздание демонов (Daemons of Chaos)


Master-Romanius

Рекомендуемые сообщения

Итак, компиляция слухов по новой армии "Демоны Хаоса" (Daemons of Chaos), это сообщение будет обновляться и дополняться по мере появления новых слухов:

  • Демоны Хаоса будут выпущены в мае 2008, это будет совместный релиз миниатюр и раздельный выпуск книги армии и кодекса, для фб и 40к соотвественно.
  • Вскоре после выхода книги армии в журнале White Dwarf будут выпущена статья Jervis Johnson-а как эта новая книга будет взаимодействовать с текущими книгами Hordes of Chaos и Beasts of Chaos.
  • вместе с книгой появятся следующие новые миниатюры:
    • коробка с 10 пластиковыми демоницами Слаанеша (Daemonettes of Slaanesh) - фото1, фото2, фото3, фото4
    • металлический Bloodcrusher of Khorne (кровопускатель на джаггере) и коробка с 10 пластиковыми кровопускатели (bloodletters) - фото1, фото2, фото3, фото4, фото5
    • металлический Зверь Нургла (Beast of Nurgle) - фото1, фото2, фото3
    • металлический Дьявол Слаанеша (Fiend of Slaanesh) - фото1, фото2
    • коробка с 5 металлическими Гончими Плоти (Flesh Hounds) - фото1, фото2
    • Эпидемий, герольд Нургла - фото1, фото2
    • Маска, герольд Слаанеша - фото1
    • Skulltaker, герольд Кхорна - фото1
    • Keranak, Hound Of Vengeance - фото1
    • всё выше войдёт в т.н. spearhead (доступная некоторое время коробка со всеми новинкаи и книгой армии), однако также будут выпущены (скорее всего direct only) металлическая ком. группы для чумоносцев Нургла (фото1) и ужасов Тзинча, а также герольд хорна на Джаггернауте (фото1).
    • Старыми остаются модели Screamers, PlagueBearers, Horrors, Nurglings, конные демоницы (новое название Pleasureseekers) - их всех просто перепакуют

    [*]парочка незаконченных картинок из грядущей книги: ссылка1, ссылка2, ссылка3

Что касаемо игровой механики, то по слухам пока известно следующее:

» Нажмите, для отображения текста «
Общие правила:
  • Лист будет похож на лист из Шторма Хаоса, только лидерство у демонов будет как и раньше равно 8, плюс многие подразделения станут дешевле, а коляски останутся лишь опцией для герольдов. В книге будет множество именных персонажей, а также возможен доступ к магии металла.
  • Instability: Pop test is gone. Second test is the only test now - aka test against modified leadership value after losing combat - take the difference in wounds.
  • 5+ true ward save if within 12 inches of your General. If out of the 12 inch range it's a 5+ Daemonic Ward Save. (при этом однако другие люди пишут, что +5 True ward no requirements that I saw)
  • Daemons no longer poof they crumble
  • Высшие демоны смогут брать демонических даров на 100 очков, князья демонов на 75, а герольды на 50 плюс маг. знамёна на 25, при этом дары спокойно могут повторяться. Герольды бывают только одного из 4 богов, они могут присоединяться только к юнитам своего бога (предположительно только core units) и будут давать им одно своё спец. свойство (см. описание герольдов), школы заклинаний они могут выбирать также только из школы своего бога.

==UNDIVIDED==

Daemon Prince (Lord)

300 points and can be marked for 35 points, same stats almost as hoc version

can only take 2 spell level

может выбирать школу магии выбранного бога

Skarbrand, the Exiled One (Greater Daemon of Chaos Undivided) (Lord)

Does not fly

Otherwise very similar to a Bloodthirster statwise but without any Khornate gifts. Possibly he was exiled by Khorne and had his wings cut off.

Furies (core)

WS 3, str 4, at 1, ld 2, US5+

Do not count towards minimum number of Core

==NURGLE==

Магия Нургла

по слухам заклинания увеличат радиус действия

  • Miasma of pestilence : (3+) - all units in base contact with caster reduce WS, S, T, I, A to 1
  • Stream of Corruption: (6+) - breath weapon, may not be used in combat. All models hit must pass T test or suffer wound with no armor save.
  • Pit of slime: (7+) 24" target must pass str test or it may not move or shoot until next friendly magic phase.
  • Rancid visitation: (8+) magic missle range 24" d6 str 5. target must pass toughness test of take d6 more. continues until test is past
  • Shrivelling pox: (9+) pick single enemy model within 24" LOS required. target must pass T test or take D6 wounds, no armor saves
  • Plague Wind: (13+) single enemy unit within 18". every models must pass a T test or suffer a wound with no armor saves. After panic tests, a nurgling base is created for every 3 unsaved wounds. forming a new unit within 3 inches of the old unit. worth 50vp.

Great Unclean One (Lord)

450 points

m6,ws4,bs0,s6,t6,w10,i4,a4,ld9

Lvl 1 wizard - base, Lvl 2 - 35pt, lvl 3 - 85pt, lvl 4 - 120pt

Terror

Poisoned

Etc

Gifts:

  • Bale sword- 70 auto wounds d6 wounds
  • Nurgling infestation - 50 at start both magic phases on 2 to 6 get another nurgle base on existing base within 6in 1 fails
  • Staff of nurgle-50 casts rancid visitation on power lvl 3
  • Trappings 50 +4 armour regen
  • Noxious vapors 25 always strike last even for high elves
  • Pestilent mucus 25 if you wound they have pass toughness test or it another wound no armour saves
  • Bile - 25 str 4 breath weapon
  • Hunger - 25 reroll fail to wounds
  • Trail- 10 no flanks or rear

Именной Great Unclean One - Kugath, the Plaguefather (Lord)

ability is to throw nurglings like stone thrower always wounds on +2 and allows no armour saves, only 1 wound per target under template

Herald of Nurgle (Hero)

115 points can have plaquin for got point cost

m4,ws5,bs0,s5,t5,w2,i2,a3,ld8

lvl 1 wizard upgrade for 50 points

regeneration (распространяется и на отряд с ним)

poison attacks

Gifts:

  • staff of nurgle- 50 rancid visitation power lvl 3
  • noxious vapors- enemy always srikes last even if they have the always strike first special rule
  • nurgles rot - 25 all models in base to base in every magic phase roll a dice on a 6 they die
  • mucus- 25 if you wound model takes toughness test if they fail one more wound no armour saves
  • bile- 25 strength 4 breath weapon
  • soul hunger- 25 same effect as soc
  • trail- 10 herald or unit he is with denies any bonus like +1 or +2 in the rear or flank. they can still break your ranks though

Именной герольд Tallymen Epidimus (Hero)

паланкин

he gives you special abilities army wide for kills made by poison

Plaguebearers (Core)

12 points, US10+

m4,ws3,bs0,str4,t4,w1,i1,a1,ld7

no longer have cloud of flies, but have poison attacks

Banners for unit:

  • Seeping decay 25 reroll wounds
  • Eternal virulence 25 for every wound by poison it counts as 2 combat res

Nurglings (Special)

35 points

m4,ws3,bs0,str3,t3,w3,i3,a3,ld7

Skirmish, scout, poison attacks

Beasts of Nurgle (Rare)

100 points each, US1+

m6,ws3(4?),bs0,str4,t5(4?),w4,i1,at d6+1,ld7

regen

slime trail- no flanks or rear bonus

poisoned

no command group

==TZEENTCH==

Магия Тзинча

  • Flickering Fire (4+) - Magic Missile D6+1 Hits, D6+1 Strength, 18" range
  • Boon of Tzeentch (3+) - the caster gains D3+1 power dice. Other wizards may not use these dice.
  • Glean Magic (7+) - may be cast on single enemy wizard visible to caster. You may immediately cast one of that wizards spells as if it were his own. the spell is auto cast at its base casting level. Spells that summon new units may not be cast in this way.
  • Gift of Chaos (9+) each enemy unit (even in CC) within 12" suffers d6 Str d6 hits
  • Bolt of Change (12+) - Magic missle range 18" 2d6 Str D6+4
  • Tzeentch Firestorm (13+) - Magic Missle with range 24", causes 2d6 Str 5 hits. Every 3 unsaved wounds creates a new Horror. These form a new unit worth 50vps. Withing 3" of old unit.

Lord of Change (Lord)

450 points

m8,ws6,bs4,s6,t6,w5,i6,a5,ld9

Lvl 2 wizard - base, lvl 3 - 50pts, lvl 4 - 85pts

Knows all spells from lore of tzeentch

Terror

Fly

Etc

Gifts:

  • Twin heads 75- +2 to cast
  • Tzeentch will 50 same effect as before
  • Staff of change 50 if target wounded take toughness test or dies
  • Spell destroyer 50 same effect
  • Power vortex 30 + 1 dice to pool
  • Dark magister 25 ignore 1st miscast
  • Daemonic robes 25 3+ or better to wound
  • Flames 25- shooting attack d6 str 4 18 in range
  • Corona - 25 every thing in base takes str 3 hit every magic phase both players
  • Sorcery - pick any lore from basic rule book knows all spells

Именной Lord of Change - двухглавый Fateweaver, the Oracle of Tzeentch (Lord)

has access to 8 spells but is only lvl 4 in dice generation(по другим данным 14 заклинаний)

Herald of Tzeentch (Hero)

115 points/disc +20 (m1,ws3,bs0,s3,t3,w1,i4,a1,ld7 big nerf)/ chariot +50 (fly, d6 impact hits, attacks from mount are flaming 6+ armor)

m4,ws3,bs4,s3,t3,w2,i3,a2,ld8

lvl 2 wizard base

flaming attacks

+4 ward save (распространяется и на отряд с ним)

Gifts:

  • staff - 50 when you wound they have to pass test or imediatley slain
  • power vortex - 30 extra power dice to pool
  • flames of tzeentch- 25 d6 rng 18 str 4 shooting evil.gif
  • d robes - 25 cant be wounded on anything better than 3+
  • corona- 25 see loc post
  • sorcery- 25 see loc post
  • spell breaker- 25 dispel scroll/ only person i saw that could take regular scroll blink.gif
  • winged horror - 20 fly

Именной герольд - The Bluescribes (Hero)

81points, два ужаса на диске Тзинча

Each time your opponent successfully casts a spell, including bound items, put a dice aside. When it is your magic phase, each dice you saved is a power dice usable by any wizard.

each turn he may choose any of the 8 lores of magic. and randomly select a spell from it. he may choose to cast that spell as a bound spell at its casting value.

Horrors (Core)

12 points, US10+

m4,ws3,bs0,str3,t3,w1,i3,a1,ld7, 5+WS

Flamming Attacks, Unit Champion: +60 Changeling [special character - At the start of close combat, the changeling may select any enemy model in base to base contact and swap WS/S/T/I/A with this model].

bound spells a few of them:

  • 0-5 none
  • 6-15 lvl 1 wizard flickering fire d6+1 missles at d6+1 str range 18 in
  • 16-25 lvl 2 wizard gift of chaos 12in anywhere around caster d6 str 6 hit all enemy units even if there in comat
  • horros generate dice just like wizards and can miscast know all spells from there lvl below

Banners for unit

  • change 25 base contact 3d6 str3 hits
  • Sorcery 15 +1 to casting

Screamers (Special)

31 points, str 3, toughness 3, , unit size 3 to 6

D3 S5 hit on slash attack against EVERY unit they pass over, not just one unit anymore.

Flamers (Rare)

35 points, unit size 3 to 6

m6,ws2,bs4,str5,t4,w2,i4,a2,ld7

Skirmish

no command group

Flaming attacks

Flames of tzeentch - d6 str 4 shots at 18"

==KHORNE==

Bloodthirster (Lord)

7at and nice ws and str

Именной Bloodthirster (Lord)

has frenzy and this is only frenzy I saw in the book

Herald of Khorne (Hero)

100 points/jugger +55/ chariot +75 (str 5 impact hits juger has ws 5 str 5 2 a)

m5,ws7,bs0,s6,t4,w2,i6,a3,ld8

magic res 1

hatred (распространяется и на отряд с ним)

killing blow

gifts:

  • etherblade
  • obsidian armor
  • daemonic robes
  • firestorm blade
  • soul hunger
  • armor of khorne

Именной герольд Skulltaker (Hero)

killing blow on +5 anything

Bloodletters (Core)

12 points, US10+

m5,ws5,bs0,str5,t3,w1,i4,a1,ld7

Killing blow

magic res 1

Banners for unit

  • Skull totem 25 cant be marched blocked
  • Icon endless despair 25 +d6 to first charge

Fleshhounds (Special)

35 points min unit size 5

m8,ws5,bs0,str5,t4,w2,i4,a2,ld7

killing blow

magic resistance 1 (3?)

ignore terrain rules as upgrades(?)

могут иметь именного чемпиона - Karanak, Hound of Vengeance

Bloodcrushers (Rare)

70, US 1+, standard is 20

Magic resistance 1

+3 to riders save from mount

killing blow

Rider -m5,ws5,bs0,str6,t4,w2,i4,a3,ld7

Crusher -m7,ws5,bs0,str5,t4,w1,i2,a2,ld7

Can have command

Magic banners

  • Skull totem 25 cant be marched blocked
  • Icon endless despair 25 +d6 to first charge

==SLAANESH==

Магия Слаанеша:

  • Acquiescen: (5+) 18" unit is stupid for the rest of the game. Not a remains in play.
  • Succor of Chaos: (7+) cast on any friendly unit engaged in combat within 18. Gives them ASF and rerolls missed to hit rolls in subsequent round of combat.
  • Caphonic Caress: (7+) all enemy units within 2d6 including those in comabt take d6 str3 with no saves.
  • Slicing Shards of Slaanesh: (7+) magic missle range 24". deals d6, Str 5 hits. Target must then take LD test. if they pass spells ends. If failed repeat process. Only ends when they pass a LD test.
  • Pavane of Slaanesh: (8+) Target single enemy model within 24" LOS needed. must pass an LD test or suffer D6 wounds. No armor saves.
  • Phantasmagoria: (10+) all enemy units on the battlefield must roll an extra d6 when taking leadership tests of any kind. discarding the lowest result rolled. Phantasmagoria lasts until the start of the casters next phase.

Keeper of Secrets (Lord)

m10, ws9, bs0, str6, t6, w5, i10, a6, ld9

armour piercing

Herald of Slaanesh (Hero)

m6,ws7,bs0,str4,t3,w2,i7,a4,ld8

cheapest of all heralds: armour piercing

ASF (распространяется и на отряд с ним)

can be upgraded to LVL 1.

can be given steed or chariot of Slaanesh (mv 10 str 5 impact hits)

Gifts:

  • etherblade
  • many armed monstrosity
  • allure of slaanesh
  • daemonic robes
  • enrapturing gaze
  • siren song
  • soporific musk
  • torment blade.

Именной герольд Masque (Hero)

m10, ws7, bs0, str4, t3, w2, i7, a5, ld8

armor piercing , may not join units, 3+ Ward save,

Eternal Dance: at the start of the controlling players magic phases the masque must choose one dance to perform. These abilities target one enemy unit (which may be in combat). have a range of 12" and do not require line of sight.

Dance of Dreaming: target unit reduces is LD by D3 to a minimum of 2. lasts until the end of the next player turn.

Chanson of Caging: target unit reduces its move by D3 to a minimum of 1. lasts until the end of the next player turn.

Daemonettes (Core)

12 points, US10+

mv 6, ws 5, str 3, t3, in is high, at 2

armour piercing

PleasureSeekers (Special)

m10,ws3,st3,ld7, strike first

regular daemoneete stats on top and the steed

Fiends of Slaanesh (Rare)

55 points, US1+

m10,ws4,bs0,str4,t4,w3,i6,a4,ld7

no command group

Sporforic musk - enemy uses 3 dice for break test and discard lowest

Armour piercing (по другим слухам - яд)

Разные дары и знамёна разных марок (неотсортированно):

Banners

3d6 str 3 magic missile 25 points

All wounds from poison attacks from unit count double for combat res 25 points

+d6 movement first charge

+d3 to combat res I think its 25 points

Power lvl 5 all things in 12 inches take d6 str 6 hits 75 points

3 dice on break test remove lowest

Stubborn on first break test 25 points

All daemons within 12 inches are stubborn 125 points

Daemonic gifts(gifts range from 75 to 15 points)

2 full pages of gifts and banners… also the lords and heros profiles tell what gifts they can have to reduce confusion. They seem priced just right for there effects!

2D6+2 attacks for 50 points/ note this replaces normal attacks

+2 attacks- name is many arms

Sword does d6 wounds for every wound no armour saves 70 points

Armour +3 save and makes all magic weapons in base non magical 50 points

Gift that gives you char str 10

Spell breaker same cost and effect

Tzeentch will same effect

A gift that gives access to any lore in brb and you know all spells from lore 25 points

Изменено пользователем Master-Romanius
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 недели спустя...
  • Ответов 303
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

гыыы) обновите адоб. реально показывает ;) новые демонетты требуют правильных рук. я буду 3-й размер делать стопудов. бладлеттеры нра. а старый джагга лучше - новый зализанный

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

не знаю, новый более на живой танк похож. такой шустрый и резкий. имхо получше=)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А мне деманы ваще не понравились, хотя джагернаут лучше старого, но бладлеттер ужасен, просто отвратительная минька, да демонеты не на много лучше получились.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Нееееее новые бладлетеры какието тощие, не способные. А демонеты страшные, но вот джагернаутик прикольный.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Эх, классики не знаете.

Такие бладлеттеры (похожие по крайней мере) были в трешке. ПО-моему очень классные модели, не то что нынешние тупые качки

Демонетки тоже вроде бы возвращение к истокам, но как-то без огонька. Не понравились

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Бладлеттеры ничего такие, больше на демонов стали похожи. Демонетты тоже прикольные вышли, но вот старые всеравно лучше <_<

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

демонеты не понравились, т.е. это конечно демоны, но вот как то со слаанешем это у меня не ассациируются. ну и пусть, вседа есть дриады:)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

демонеты не понравились, т.е. это конечно демоны, но вот как то со слаанешем это у меня не ассациируются. ну и пусть, вседа есть дриады:)

Да уж, демонетты странные, но пока в руках не покручу, сложно сказать.

А вот бладлеттеры и бык(особенно) хороши. Вот если бы для всех богов хаоса такмх демон-скакунов сделали... :(

А кто-нибудь слышал, что планируют с демонами делать? Что поменяют, кроме минь?

Изменено пользователем YAVAI
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Подскажите, почему так получается, что дарки выходят черти когда, а инфа уже кое-какая есть.

А дата выхода демонов , в принципе, определена, но слухов и новостей нет?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

просто над демонами, вампирами и эльфами сейчас одновременно работают несколько команд, как часто и бывает, и эльфы будут не так уж и "чёрти когда", ибо если выход будет осенью, то книгу разошлют на локализацию уже летом, а готова она будет весной =)

про демонов информации действительно не так много, но с ними всё более-менее понятно: в книге около 20 видов демонов, появятся герольды, слабых усилят, сильных опустят =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

просто над демонами, вампирами и эльфами сейчас одновременно работают несколько команд, как часто и бывает, и эльфы будут не так уж и "чёрти когда", ибо если выход будет осенью, то книгу разошлют на локализацию уже летом, а готова она будет весной =)

про демонов информации действительно не так много, но с ними всё более-менее понятно: в книге около 20 видов демонов, появятся герольды, слабых усилят, сильных опустят =)

Усилить-то должны, вот толдько чем? А вот кого опускать я не представляю. Разве что убердемонетт конных в цене поднимут:)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

по слухам хотят опустить фурий. с другой стороны достоверная инфа будет позже, сейчас всё что касаемо правил - это на воде вилами писано, более-менее достоверно лишь про модели

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вопрос в том, как могут изменить(улучшить) демонов? Будет ли у них какая плюшка и будут ли они мешаться с остальным хаосом?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ага норм спс.

Бладлетеры норм.Демонетки какашка.Нынешние лучше в разы.

ну, никто не мешает тебе поработать с зеленкой. я стопудов буду делать сиськи 5 размер и нормальные руки

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ну, никто не мешает тебе поработать с зеленкой. я стопудов буду делать сиськи 5 размер и нормальные руки

нет я просто старых куплю ))
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 месяц спустя...

Только прочитал н/у данные и появились вопросы.

[*]демоны Тзинча в релизе вместе с книгой меняться не будут. Вернутся с новыми моделями такие забытые вещи как паланкин Нургла (Palanquin), зверь Нургла (Beast of Nurgle) и скакуны Слаанеша(Fiends of Slaanesh), появятся и новые гончие плоти (Flesh Hounds)и чумоносцы (или новый пластик или металлическая командная группа для старых).

А что из себя раньше представляли паланкин Нургла (Palanquin), зверь Нургла (Beast of Nurgle) и скакуны Слаанеша(Fiends of Slaanesh)?

Новые гончие, как я понимаю, имеются ввиду мини? Или правила? Можно ли будет использовать мини старых?

[*]Из слухов об игровой механики известно лишь, что Screamers now cause D3 strength 5 when they use the claw ability

Что-то уж больно круто хотят сделать по сравнению со старыми.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тзинч лысый что-ли, почему его демонов не переделают!!!

Беспридел какой-то :image121:

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

За ссылки спасибо. Но я имел ввиду правила. Как и чем эти звери играли?

Изменено пользователем YAVAI
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тзинч лысый что-ли, почему его демонов не переделают!!!

Беспридел какой-то :image121:

Потому что у Тзинча самые лучшие модели демонов в игре. Кстати демонетки нынешние тоже весьма хороши и менять их не вижу необходимости.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Потому что у Тзинча самые лучшие модели демонов в игре. Кстати демонетки нынешние тоже весьма хороши и менять их не вижу необходимости.

Ну это как посмотреть...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...