Yuretzz Опубликовано 8 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 8 января, 2008 (изменено) Лорд Вампир стоит сейчас 285 очков плюс 100 очков на обвес и силы. Вроде хватает и на другие модели :) . Модель в 1000 очков сложно окупить ИМХО. Изменено 8 января, 2008 пользователем Yuretzz Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
loredin Опубликовано 9 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 9 января, 2008 Лорд Вампир стоит сейчас 285 очков плюс 100 очков на обвес и силы. Вроде хватает и на другие модели :) . Модель в 1000 очков сложно окупить ИМХО. естественно, ведь он должен в одиночку противнику пол-армии перекрошить, что не всегда реально. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grey_Kardinal Опубликовано 12 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 12 января, 2008 Шикарно, просто шикарно.... В полном восторге от скелетов, новые ракурсы мне очень понравились.... Не впечатлили волки и семейство вампиров..... Они переусердствовали с деталями, да и благородных черт лица у новых фон Карштейнов, не наблюдается... Понравились рыцари, интересненькие.... Очень страшные Гули, вот это мутанты Нургла на 99%... ОЧЕНЬ понравился крылатый вамп :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Master-Romanius Опубликовано 18 января, 2008 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 18 января, 2008 вот ещё интересное о новых правилах: A lot. 8 magic weapons, 6 armors, 5 enchanted, 4 talismans, 6 arcane, 12 standards. 18 powers divided into 6 groups. The groups are theme-y but not exclusive, you can mix and match. Bat swarms are undead, but otherwise i believe thay are the same. Invocation of Nehek can heal units d6 or 1 wound if they have the vampire or ethereal special rule or are not infantry. This spell also raised d6+4 zombies but does not create a new unit. zombies can be raised past their starting number. Skeletons, Ghouls, dire wolves, batswarms and fell bats can be increased past their starting size if the vampire has a particular power. The spell raise dead can raise a new unit of d3+4 zombies The spell summon undead horde summons a new unit of 5d6 zombies, or heals 3d6 wounds distributed as you see fit to any units or characters. Necromancers are lvl1 wizards. That's it. NO upgrades. They only know one spell (your pick) from the following list, but can but access the others for 15pts each: Invocation of Nehek, Raise Dead or Danse Macabre. These are collectively known as the Necromancy Spells. These spells can be cast by the same caster more than once per phase and may affect the same unit more than once per phase. The other spells in what is now known as the Lore of the Vampires are not Necromancy spells are are subject to the same rules as regular magic. And their spells aren't random. Oh and you can mount them in a corpse cart, which is kinda funny. There are no vampire thralls. There are Vampire Lords, Vampires, Necromancers and Wight Kings. Everything else is a named character. Vampire lords are lvl2 wizards (upgradable to 3), Vampires are lvl 1 (no upgrade). You can use a vampiric power to gain a magic level. The other two arcane bloodline powers are: Gain access to all spells from the lore of vampires or all spells from ANY OTHER lore in the book (but not Life). And the other one: gain two additional power dice. I haven't had time to mess around with the stuff yet, when i do, I'll let you know. A few things about standards and units The most expensive standard gives the unit a 4+ regeneration save. There also is a 4+ ward save against shooting. Blood knights can indeed have up to 75 pts magic standards. If you combine the two standards on a Blood Knight unit, BSB take generation, unit take 4+ ward, you get a unit that can take alot of shooting without any serious damage. 4+ , 4+ save agains a cannon/boltthrower. 4+,4+,4+ against handgunners. 2+,4+,4+ against strenght 3 arrows. And if you want to take it one step futher there is a sword that for every wound it causes the character may heal one one for himself or the unit he is with. Put that on a vampire count together with the bloodline power that allows him to reroll all missed attacks. But the unit will cost more then an arm and a leg. More then half your points at 2250. And it´s a freenzied unit that most armys easily can bait away. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grey_Kardinal Опубликовано 18 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 января, 2008 Интересные новости.... Особенно интересно про Инвокацию и про то что ГВшники продумали защиту Бладов))) Юнит с кучей сейвов - это круто.... Правда представляю сколько будет стоить отряд из 4-5 бладов + лорд вамп+2 знамени O_o Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Master-Romanius Опубликовано 18 января, 2008 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 18 января, 2008 для большинства вампироводов теперь явно встал вопрос "где бы заиметь чемодан зомби" =) в целом мне пока нравится с точки зрения бека и композиции то, чем будут новые вампиры, с другой стороны жалко старого шарма "голливудского дракулы", т.е. галантные псевдорумынские аристократы ночи становятся окончательно отвратительными маньяками-убийцами, с армиями, которые всем видом внушают страх Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lot D Опубликовано 18 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 января, 2008 Судя по всему это будет убер армия.А проблема с кучей зомбей была всегда.Сколько не купи все равно не хватает) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
УрфинДжус Опубликовано 19 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 января, 2008 Каким образом вампы получат магию света или небес? Имхо по беку это несколько странно Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grey_Kardinal Опубликовано 19 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 января, 2008 для большинства вампироводов теперь явно встал вопрос "где бы заиметь чемодан зомби" =) в целом мне пока нравится с точки зрения бека и композиции то, чем будут новые вампиры, с другой стороны жалко старого шарма "голливудского дракулы", т.е. галантные псевдорумынские аристократы ночи становятся окончательно отвратительными маньяками-убийцами, с армиями, которые всем видом внушают страх Да - это действительно жаль... Судя по всему это будет убер армия.А проблема с кучей зомбей была всегда.Сколько не купи все равно не хватает) А чёрт... А у меня вообще нету зомбей)) У меня блады были и зомбо-поднимание у меня не практиковалось.... Чувствую прийдётся закупаться старыми зомбями, пока они е сть)) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nakatan Опубликовано 21 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 21 января, 2008 да вомпирами вроде играют уже вовсю. новыми) втф??? :boyan: Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
tyler Опубликовано 21 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 21 января, 2008 Немного новых вампиров в покрасе. Крылатый лорд Конрад Манфред Грейвгарды Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
noldor Опубликовано 21 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 21 января, 2008 Больше всего понравился конный Манфред, по-моему из этого всего он лучший) крылатый лорд-скинхед как-то одет совсем не прилично) в целом эта миня не плохая,но вампирского в ней мало имхо.. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Позитивное Опубликовано 22 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 22 января, 2008 Манфреда побрили после шторма? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zagstruk Опубликовано 22 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 22 января, 2008 Смотрю я на эти новинки вампирские, а почему-то на ум приходит Хаос. Не, красивые и интересные новинки, но имхо конечно, аристократия ночи, канула в лету с подачи ГВ. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zagstruk Опубликовано 22 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 22 января, 2008 да вомпирами вроде играют уже вовсю. новыми) втф??? :boyan: Эхехе. Яб тоже хотел новых вампов поводить. :image155: Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ENIKEN Опубликовано 22 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 22 января, 2008 да вомпирами вроде играют уже вовсю. новыми) втф??? :boyan: вот разбазаривает государственную тайну... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zubb Опубликовано 23 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 января, 2008 (изменено) ! Предупреждение:Не шалим Изменено 24 января, 2008 пользователем KiTe Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Master-Romanius Опубликовано 25 января, 2008 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 (изменено) на Варсире выложили список всех новых магических шмоток и вампирских способностей: » Нажмите, для отображения текста « Bloodline Powers The Severed Spectral Horror: Ethereal, can take no magic items. 50pts Ghoulkin: if joining a unit of ghouls the vampire and the ghoul unit can make a march move before the game starts. 25pts Supernatural Terror: Cause Terror. 25pts The Arcane Master of the dark arts: two extra power dice every phase. 50pts Forbidden Lore: Know all spells from vampire lore or any other lore except life. 35pts Dark Acolyte: gain magic level. 30pts The Bestial Flying Horror: Fly. 50pts Infinite Hatred: Re-roll all missed To hit rolls. 25 pts Hunter in the Dark: Gain scout. 25pts The Martial Red Fury: each wound dealt generates an extra attack, these extra attacks cannot generate extra attacks. cannot be combined with great weapon. (lances ok though!) 50pts Avatar of Death: Gain Heavy Armor and your choice of GW, HW shield or Double HW. 20pts Dread Knight: Gain lance heavy armor shield, barded nightmare 25pts The Courtly Aura of Dark Majesty: -1 enemy leadership in 6" (cumulative) 50pts Walking Death: +1 combat res 25pts Beguile: select one model, may re-roll wounds against chosen model unless it passes Ld -3 roll. 25pts The Master (affect invocation of nehek) Lord of the dead: Raise skeltons beyond their starting number gain +1 on number raised. 15pts Summon Creatures of the Night: Raise Dire wolves, Batswarms And fell bats beyond starting size, gain +1 raised. 15pts Summon Ghouls: Raise ghouls beyond starting size, gain +1 raised. 15 pts Magic Items Magic Weapons Frost Blade 100pts - Any model taking a wound is slain outright. Dreadlance 60pts - Lance, attacks automatically hit. Black Axe of Krell 50pts - Wight king only, greatweapon causes d3 wounds, any model not slain must pas a toughness test each round or suffer another wound. Blooddrinker 40pts - Vampire Only, each unsaved wound heals a wound to the wielder or the unit he is in. Skabscrath 30pts - bearer causes terror Sword of Kings 25pts - gains killing blow, wightkings gain killing blow on 5+ Tomb Blade 25pts - If in unit of skeleton warriors each wound creates a new skeleton. Balefire Spike 10pts - Lance, attacks are flaming. Talismans Carstein Ring 75pts - revive from slain once on a roll of 2+, if returned to life place model in the front rank of any friendly unit on the table. If there is no unit, the vampire is removed as a casualty. Crown of the damned 35pts - 4+ ward save bear subject to stupidity. Wristbands of Black Gold 30pts - 3+ ward save against all ranged attacks. magic missles, templates etc. Gem of Blood 25pts one use only - first wound suffer in CC, roll die, on 1, take wound and an extra wound, on 2+ the wound is rebounded onto the model that caused it with no armor save. Arcane Items Skullstaff 65 pts - +1 to casting and dispelling rolls. Staff of damnation 40pts - Bound 3, all friendly undead with in 12" make a single attack. roll a die each time it is used, breaks on a 1. Book of Arkhan 35pts - Bound 3, casts Vanhel's Danse Macarbre, roll a die each time it is used, breaks on a 1. Sceptre de Noirot 25pts - bearer raises d3+9 zombies with raise dead. Crimson Gem of Lahmia 20pts - Vampires only, at anytime during the magic pahse the bearer may expend one wound to gain a power die. Black Periapt 15 pts - Allows bear to keep one unused power die or one unused dispel die and the end of the phase and add it to his side's power or dispel pool in the next phase. Magic Armor Walach's Bloody Hauberk 45 pts - gain 4+ save that can be combined with other stuff, also 5+ ward. Accursed Armor 25pts - Heavy Armor -3 WS, -3I +1T. Flayed Hauberk 25pts - 2+ save that cannot be improved. Armor of Night 25pts - On foot only, Heavy Armor if wearer is on his own he at -2 to be shot at. Nightshroud 20pts - Can be taken by Necromancers, Light Armor, attacker lose charging bonus, lose ASF, and have their I reduced to 1. Cadaverous Cuirass 15pts - Vampires only, Heavy Armor, killing blow and poison have no effect. Enchanted Items The hand of dust 50 pts - Bound 3 inflicts 2d6 str 5 hits to one unit in contact with bearer as shooting. roll a die, on a 1 it breaks. Rod of Flaming death 40pt - Bound 3 magic missile d6 str 4, 18" units suffing a casualty take panic check. roll a die, on a 1 it breaks. Helm of Commandment 30pts - If wearer is not in combat one friendlt unit with in 12" may use bearer weapon skill. The Cursed Book 20pts One Use Only - For one round all attacks against bearer are WS 1. Talisman of the Lycni 10pts - Vampire only. Vampire gains move 9. Magic Banners Drakenhof banner 125 - unit gains regeneration Flag of Blood keep 75 - 4+ ward save vs any kind of shooting. Banner of Barrows 45 - GG, BK and Wightkings in the unit gain +1 to hit. Screaming Banner 40 - Roll extra die on fear checks made against unit discard lowest. Royal Banner of Strigos 35 - Unit hates all enemies Icon of vengance 25 - Unit does not crumble when general dies Banner of the dead Legion 25 - Unit counts as having twice as many models as it actually does Cursed Pendant 25 - Unit claiming banner after killing your unit take d6 st4 hits. If they hold onto the banner they take d3 str4 hits every turn. No saves. The banner may be dropped (losing victory points) to avoid the second effect. Banner of Endless Nightmare 25 - the unit may claim up to +4 combat res from ranks if they have the models. Standard of Hellish Vigor 25 - unit can always march. Standard of everlasting death 15 - suffer one fewer casualty from crumble on a 4+ Banner of Hellfire 10 - unit has magical flaming attacks. Изменено 25 января, 2008 пользователем Master-Romanius Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mity Опубликовано 25 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 принято решение закачку начать с.. Crown of the damned 35pts - 4+ ward save bear subject to stupidity. Accursed Armor 25pts - Heavy Armor -3 WS, -3I +1T. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Llayodin Опубликовано 25 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 НИХ!!!! йомть. хаос тогда по логике должны тоже поднять нереально... но вот когда это будет... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
YAVAI Опубликовано 25 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 А так? Дорого? Red Fury: each wound dealt generates an extra attack, these extra attacks cannot generate extra attacks. cannot be combined with great weapon. (lances ok though!) 50pts Dreadlance 60pts - Lance, attacks automatically hit. Имея 5 атак в профиле, можно нанести до 7 вундов с 7 силой. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Бернхард Опубликовано 25 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 Я фигею, дорогая редакция... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Master-Romanius Опубликовано 25 января, 2008 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 насколько я помню можно сил брать на 100 и предметов на 100 очков, так что... кстати вот про магию с того же Варсира: The Lore of the vampires 1 - raise dead 5+ 2 - Vanhels danse macabre - 7+ 3 - gaze of negash - 8+ 4 - curse of years - 8+ 5 - wind of undeath - 11+ 6 - Raise legion - 12+ Raise dead. - 5+ raises D3+4 Zombies to any point within 12" of the caster, and not in combat. Vanhels danse macabre. - 7+ unit may move 8", benefits from ASF and re-rolls all failed hits. Gaze of negash. - 8+ Range 24" causes 2D6 Str 4. Curse of years. - 8+ remains in play, causes a wound on every model in the unit on a 6+ (roll for each) and every magic phase it lowers (5+ - 4+ and so on). (and no armour saves) Wind of undeath. - 11+ All enemy units with 12" take a single woud on a 4+ (no armour savws)a spirit host swarm is crated with wounds equal to the number of wounds caused. Raise legion. - 12+ Creates 5D6 zombies like raise dead spell. OR restores 3D6 wounds across any units in the army and it can be split down (2 wounds on skellies and two on the black coach for example) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Mity Опубликовано 25 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 а разве 5-й спел не с 12-ти ? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Grey_Kardinal Опубликовано 25 января, 2008 Жалоба Поделиться Опубликовано 25 января, 2008 Весело.... Но я ожидал чего-то другого.... И вообще, весь кайф сломали! :( Я так хотел сюрприза! Вот куплю рульбук, открою и с замиранием сердца буду смотреть самый интересный раздел - магшмотки.... А выыыы.... :( Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения