Лукин Опубликовано 27 ноября, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 ноября, 2017 Об основных механиках на болсе Хмм... любопытственно The basics: to accomplish most tasks in Wrath & Glory, you assemble a dice pool of d6s (commonly adding an attribute and the appropriate skill) and make a roll. Any dice with a result of 1-3 are considered “failures,” any dice with a result of 4-5 count as one success (an “icon”) and dice with a result of 6 count as two successes (an “exalted icon”). You count up the icons you achieved on the roll and compare it to the test’s DN, or Difficulty Number, to determine if you passed or failed the test. вместо d100 в ролевых системах от ФФГ я так понимаю, теперь у нас будет "ведро кубов д6". При наличии программно-компьютерного "дайсомета" в принципе разница не особо много (физических д100 кубов, например, один фиг не бывает). Интересно как будет "уровень сложности" (DN) рассчитываться. Или тупо по рандому ГМом определяться? А вот "бросок Гнева" (wrath dice) ИМХО задумка довольно интересная.... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Алвари Опубликовано 3 декабря, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 3 декабря, 2017 физических д100 кубов, например, один фиг не бывает Чёй-та? Два кубика, на одном десятки. на втором единицы. Вполне физический d100. Но да, механика с увеличением количества кубов, а не модификации результата, видится мне гораздо более простой, прозрачной и удачной. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Суперпух Опубликовано 8 декабря, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 8 декабря, 2017 Жаль, что не д100. Считать д100 гораздо проще, чем бросать ведро кубов, а потом полчаса высчитывать прохождение какого нибудь тресхолда. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 9 декабря, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 9 декабря, 2017 О паверлевеле Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Brother Stephanius Опубликовано 10 декабря, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 10 декабря, 2017 (изменено) физических д100 кубов, например, один фиг не бывает к уже упомянотому d100 из двух d10 можно еще вот этот добавить) Изменено 10 декабря, 2017 пользователем Brother Stephanius Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Лукин Опубликовано 15 января, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 15 января, 2018 A Tactical Space Marine is a Tier 3 archetype, as is an Eldar Warlock, as is an Imperial Commissar. Эмм.. странно как-то, что комиссара пихнули к генетически улучшенным сверхсолдатам, хотя он, комиссар, хоть и старший офицер по должности, но по навыкам и физиологии таки скорее обычный человек. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Greenfox9 Опубликовано 15 января, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 15 января, 2018 Тут можно вспомнить коммисара Каина Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 16 января, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 января, 2018 Дневник дизайнера, январь 2018 - генерёжка Что-то как-то не очень free-form, с такими-то архетипами... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 5 февраля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 5 февраля, 2018 Дневник дизайнера, февраль 2018 - Tiers Обговаривается механика апгрейда тиров для персонажей. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 7 февраля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 7 февраля, 2018 (изменено) Внезапный образец процесса игры от разработчиков в виде комикса Изменено 7 февраля, 2018 пользователем Нитроксилин Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 20 февраля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 февраля, 2018 Квикстарт системы будет раздаваться в рамках программы Free RPG Day 16 июня этого года; корник выйдет не раньше июля. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 23 февраля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 февраля, 2018 Комикс продолжается и даже дублируется на вэхакамунити Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 27 февраля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 февраля, 2018 В комиксе дошли до боя Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 7 марта, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 7 марта, 2018 С форчана, предположительно выловлено из подкаста. - Stephen Rhodes is core rulebook writer - mostly mechanics - adventuring, combat, investigations - System is Dice Pool (Equipment, Skills, Attribute) vs Difficulty Rating including Wrath Die - 4 or 5 are success and 6 is two successes. 6 on the Wrath Die is special good. 1 on Wrath Die is special complication - 6s can also be transferred to effects if beyond what's needed for success - Investigation Elements (Judge; Clues/Evidence; Cues/Rumors; Locations; Frauds) - Cue leads to a Location, where you find a Clue to prove your case to a the Judge - Frauds lead the PCs astray - Tiers set campaign difficulty - Tier 1 - SM Neophyte, Ork Boy, Eldar Guardian, Imperial Guardsman - Tier 2 - Ork Kommando - Tier 3 - Space Marines, Eldar Warlock, Ork Nob or Wierdboy - Tier 4 - Primaris Marine, SM Librarian - Tier 5 - Lords - Characters have keywords - much like the tabletop game - Allows PCs to affect certain things, and not others - Also gives common rules framework - Vehicle rules exist - Psychic powers exist - Quick-start booklet will be at Free PRG Day - Game releases at GenCon 2018 >Characters have keywords - much like the tabletop game >Allows PCs to affect certain things, and not others CHOO CHOOOOOOOO Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 8 марта, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 8 марта, 2018 (изменено) Мартовский дневник про то, как миксовать группы (немного ереси, но и немного обнадёживания) Изменено 8 марта, 2018 пользователем Нитроксилин Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 22 марта, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 22 марта, 2018 Из какого-то подсаста: Titans not in core. Models not really necessary or the focus of showing combat. Looking to show a lot of different tones across 40k (mentions mixed groups again). 32 archetypes 4 "species" unsure if some archetypes are locked by certain "species" One archetype does allow you to be a Mutant (get more mutations as you go up in tier? Stated as Ranking up so don't know) Dreadnauts however not in the core, but not out of the question. Farseers are playable (not sure if in core) Getting expanded in the first campaign book archetypes, backgrounds and talents (unsure if species not gonna listen again) Get a pretty decent explanation of the Wrath and Glory mechanics (which are separate things) Wrath is something generated on a Wrath die and can do stuff personally. Glory is generated on Wrath die and is a group resource to affect situations like Initiative and roll results. They are gathered on a per session basis they don't transfer to the next session and accrue. Campaign Cards: Sort of like Adventure Cards from Savage Worlds but flavored for 40k. "I am Alpharius" means that someone in the scene is not who they appear to be, interpretation is up to the GM. Cut Content: Originally had some bond things between PCs but got cut for core to be put down the line. Starship and Vehicle rules are stated to be in Core. Three things at Gencon: Beginner Box (Dice, and adventure, the Rites of Instruction will be printed here as well), Core Rulebook, Dark Tides (adventure anthology centering around a oceanic world) First Campaign set "Imperium Nihilis Campaign" Dark Mechanicus, other side of the warp storm with Dark Imperium, ADB writing a lot of stuff. Second Campaign set "Doom of the Eldar" Craft Worlds, Crone Worlds, Exodite Planets, Webway, Black Library. All Eldar all the time. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 1 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2018 "Обложка квикстарта для Free RPG Day" Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lеgend Опубликовано 1 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2018 Неоригинальные арты даже для обложки тоже печалят. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 1 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 апреля, 2018 Неоригинальные арты даже для обложки тоже печалят. Отмечу, что 1) это всё-таки бесплатный квикстарт и 2) на фейсбуке W&G периодически выкладывают собственный арт. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lеgend Опубликовано 2 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 апреля, 2018 И правда, персонажей выкладывают. Один из хyдожников из старого ффг перекатился. Посмотрим как бyдет с оформлением масштабных сцен. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 4 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 4 апреля, 2018 (изменено) Апрельская рассылка: инициатива! Designer Diary - Initiative When designing combat rules for Wrath & Glory, something that I knew I wanted was an initiative system that would encourage teamwork. We experimented with several different approaches, but the one that satisfied our design goals was an initiative system that promoted a back-and-forth flow between the players and the Game Master. Here’s how it works: The players and NPCs controlled by the GM take turns, one at a time, until every character involved in the combat has taken a turn. The players choose one from their side, then GM chooses one from his side, and so on. However, it is not entirely that simple! Both the GM and the players have resources they can spend to alter this setup. For the Game Master, he can spend his GM-resource—called Ruin—to act first instead of the players. And for the players, there’s a group resource called Glory that they can spend to Seize the Initiative. When you Seize the Initiative, your side can have another character act before the GM’s forces’ turn. So, if the players choose to have Michael act first, they can then spend Glory at the end of his turn to nominate another player—in this case, Wendy—who can then take her character’s turn. You can only Seize the Initiative once before the other side gets to take a turn. This ensures that there’s a flow to a combat scene, a back-and-forth where both sides get to take actions in rough proximity to one another. This also allows for that teamwork I was talking about earlier! If the warband was facing a tough opponent, for example, Michael could use his character’s turn to make an Interaction attack and render the opponent vulnerable, lowering its Defence. This sets up Wendy to take advantage and land a solid hit, potentially shifting more dice into the damage roll! If there’s ever any doubt about who acts first, the characters simply roll their Initiative attribute and compare icons, with the highest number of icons acting first. In the case of a tie, player characters win over NPCs, and if the tie is between two players or two NPCs, the players choose who goes first (or the GM does, in the case of the NPCs). This initiative system comes in handy when the GM is controlling several opponents during the combat. Sometimes, enemies who are individually weak—called Troops—can form a single group that acts at the same time. This is called a mob, and mobs act and attack much like a single character. The GM doesn’t roll ten individual attacks for a mob of ten orks, for example. Instead, he makes a single roll, and the orks gain a number of bonus dice equal to half their size (so in this case, +5d). Mobs can also split their attacks if they’re fighting multiple opponents, and the GM can, if they wish, split up a mob on their turn so that there are more than one group of enemies acting in the combat. Now you have an idea about how initiative works in Wrath & Glory—plus some info about mobs, which are quite fun to fight (although they can be dangerous in large numbers!). Stay tuned to the Ulisses North America website as we reveal more about Wrath & Glory, Warhammer 40,000 Roleplay! -Ross Watson, Product Line Manager Алсо, интервью с Россом Уотсоном. Изменено 4 апреля, 2018 пользователем Нитроксилин Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Sangvinij Опубликовано 5 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 5 апреля, 2018 Апрельская рассылка: инициатива! Это настолько плохо, что я даже не знаю, что сказать, целый пласт механики выброшен в утиль. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Нитроксилин Опубликовано 5 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 5 апреля, 2018 Это настолько плохо, что я даже не знаю, что сказать, целый пласт механики выброшен в утиль. Велл, а что такого? Есть мнение, что броски на инициативу вообще застарелый дизайн, который не нужен. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Алвари Опубликовано 6 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 6 апреля, 2018 Это настолько плохо, что я даже не знаю, что сказать, целый пласт механики выброшен в утиль. Любопытно. Приведи мне, пожалуйста, пример, в котором этот пласт механики вносит в игру что-то интересное, кроме случайности? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Sangvinij Опубликовано 6 апреля, 2018 Жалоба Поделиться Опубликовано 6 апреля, 2018 Любопытно. Приведи мне, пожалуйста, пример, в котором этот пласт механики вносит в игру что-то интересное, кроме случайности? Ну а также тактика сюрпрайза, unaware target. Куча механик на талантах, на бонус к инициативе, ре-ролл этой инициативы, а хотя бы за фейту считаться автоматом кинувшим 10ку. Если в настолке пошло во многом на пользу, устранение инициативы, резко ускорился процесс, то в ролке-то, чем мешает эта механика. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать
Вы сможете оставить комментарий после входа в
Войти