Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 141
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Всем привет!)

Вопрос странный. Можно ли брать отряду ветеранов одновременно оружие дальнего боя(болтоган, плазмоган и тд) и шторм щилд? Вопрос касается как 7ред так и 8ред.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Всем привет!)

Вопрос странный. Можно ли брать отряду ветеранов одновременно оружие дальнего боя(болтоган, плазмоган и тд) и шторм щилд? Вопрос касается как 7ред так и 8ред.

Что там в 7-ке уже не важно, но в 8-ке могут и килл тим и терминаторы взять спокойно по одному шторм шилду и прикрываться. А килл тима может поидее брать и щиты и стреляльное что нибудь.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 9 месяцев спустя...

Перечитывая правила на капитана в тда, я так понял парень либо с павер свордом, либо с релик свордом. Более опций нет?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 месяц спустя...

Есть желание собрать небольшую (1500-2000) очков компанию дезвотча и небольшую кодлу инквизиции к ним.

Что лучше брать? Много ли минек выйдет?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

по индексу я бы рекомендовал

3 самолёта

3 киллтима по 5 рыл с 2мя фрагами

2 по 4 инцептора с плазмами

вочмастер

либрариан в термоарморе.

Но поскольку новый кодекс грядёт, проще подождать пару-тройку недель, чёрт его знает что там будет мб поменяется всё нафиг

Изменено пользователем HorrOwl
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Человек терпевший полтора года вполне может потерпеть еще пару недель

Особенно учитывая все эти слухи о заточенности дв на примарисов

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Человек терпевший полтора года вполне может потерпеть еще пару недель

Не то что бы терпел, хе-хе. Просто внезапно понравились миниатюры дезвотча, пока разбирал их головы на битсы.

За советы спасибо, куплю пока мастера и пару килл-тимов, найду пару самолётов.

Изменено пользователем Корво
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

асмусу сразу сдавай, этот не подведет...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

асмусу сразу сдавай, этот не подведет...

Я за этим восставшим (он тут вернулся недавно, если кто не знает) сейчас с интересом слежу, подписался на все группы и уведомления выставил.

Даже интересно, что отчебучит в этот раз.

Впрочем, это лучше не тут обсуждать, и так предупреждение выхватил.

Изменено пользователем Корво
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Codex: Deathwatch Preview – Focused. Adaptable. Deadly.

Codexes have been going from strength to strength in this edition of Warhammer 40,000 – from early entries that brought the tactics and diversity of factions like the Space Marines and Chaos Space Marines to life, to more radical books like the recently released Codex: Drukhari, which allows you to fully represent the fractious raiding parties of Commorragh for the first time. Codex: Deathwatch takes a different approach, creating an army that’s focused around making the most of a small, elite pool of units, giving nearly every entry in the army the ability to tackle anything the 41st Millennium might throw at you.

From an increased list of units that can take advantage of the ever useful Special Issue Ammunition and Mission Tactics – a powerful ability for Infantry, Bikers and Dreadnoughts that turns your opponent’s over-specialisation against them – to mixed units of Primaris Space Marines and a dizzying array of Stratagems, you’ll find the Deathwatch codex rewarding whether you’re an existing collector or you’re looking to field one of Warhammer 40,000’s most elite armies for the first time.

Codex: Deathwatch brings Primaris Space Marines fully into the fold, allowing them, for the first time, access to Special Issue Ammunition. For those of you who don’t collect Deathwatch, this special rule allows bolt weapons to adjust their firing profile to suit their target – against tougher models, for instance, you’ll be able to use poisonous hellfire rounds, while units in cover can be dispatched with dragonfire bolts.

Auto bolt rifles, bolt carbines, stalker bolt rifles, standard bolt rifles and the absolvor bolt pistol can now be outfitted with this ammunition, making Intercessors a very powerful choice. Kraken bolts, for example, help compensate for the lower AP of the auto bolt rifle, while a Reiver’s heavy bolt pistol firing vengeance rounds would have an AP of -3!

There’s also a new kind of Special Issue Ammunition to play with – the tempest shell. Available in the form of a nifty Stratagem, appropriately named “Tempest Shells”, they’re ideal for chipping the last few wounds off a vehicle or making a dent in a tougher combatant – at the very least, they make your bolter-wielding units even more versatile.

The Mission Tactics ability allows the Deathwatch to adjust their fighting style dependent on your opponent. At the start of the game, you’ll get to pick a Mission Tactic which corresponds to a Battlefield Role – Troops, Fast Attack, Elites, etc. – and your entire army will gain re-rolls of 1s to wound against that unit. Like Chapter Tactics, Mission Tactics applies to all your infantry, Bikers and Dreadnoughts, so you’ll be able to take advantage of a wide range of units.

In practice, this allows you to really put the hurt on enemy armies focused around one kind of unit selection – but what if they’re using a more balanced list? There are no fewer than four ways to change your Mission Tactics mid-game, allowing you to shift your focus on the fly. The first of these is Adaptive Tactics:

For only 2 Command Points (down to 1 if you use a Watch Master), you’ll be able to provide powerful bonuses across your whole army – you could even use this Stratagem to change your Mission Tactics every turn. If you’d rather not spend Command Points, the Vigilance Incarnate Warlord Trait and The Tome of Ectoclades allow you to change or broaden your Mission Tactics for free.

Combining Special Issue Ammunition and Mission Tactics gives the Deathwatch the ability to tackle any foe effectively. Seeing lots of high Toughness monsters? Use the Heavy Support Mission Tactic and wound them with hellfire rounds. Fighting a mass of heavy infantry, like Plague Marines? Choose Troops, then shred their armour with vengeance rounds.

We’ve not even got into the huge range of Stratagems you’ll have to choose from, or a powerful new Troops choice that lets you form a mixed Kill Team of Primaris Space Marines. Tune in later in the week when we take a closer look at the latter – or get started early and order yourself some Deathwatch Veterans.

post-49721-1525184977_thumb.jpg

post-49721-1525184983_thumb.jpg

post-49721-1525184991_thumb.jpg

post-49721-1525184995_thumb.jpg

post-49721-1525184999_thumb.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А хорошо... :)

Мне нравится

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А хорошо... :)

Мне нравится

Фиг знает.

Все тактики в реролл 1 ту вунд (в начале игры выбирается, как я понял)

С фулл-рероллами ту хит по мастером - окей.

Но стрельбы не то что бы много. Бронированной технике что сделают?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Но стрельбы не то что бы много. Бронированной технике что сделают?

На самолетах есть лазерки и ракеты если что

Но я не настаиваю, имхо чем меньше людей будет играть десвотчем тем лучше

Потому -ниспасобие, нигнет, пора ливать в вармаш эльдар.:)

Изменено пользователем HorrOwl
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тактика скучная. Собственно то же что и было в 7ке.

По мне щас интересны 2 вещи

-правила на корвус (я таки мечтаю что ему дадут высадку после мува, или перевозку примарисов)

-цена на примарисов и ветеранов в килтиме, ибо сейчас примарис со спец амуницией предпочтительнее оверпрайс ветеранов дезвоча

Инсепторы ядом с роролом колов хорошо.

Риверы с капитаном из дипа с реролом колов ядом хорошо.

Будет скорее всего стратегема на дипстрайк, если она будет шарится на примарисов то хорошо. Если в инсептором можно будет брать хелбастеров или агрессоров и дипать то там прям есть чем зажечь.

Изменено пользователем Tactic_
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Новые сливы.

"Раскрывающийся текст"
Codex: Deathwatch – Building Primaris Kill Teams

The Deathwatch are one of the most versatile armies in Warhammer 40,000. Thanks to Special Issue Ammunition, Mission Tactics and a vast array of Stratagems, each unit is more than capable of tackling a range of threats.

Codex: Deathwatch was the perfect opportunity to bring Primaris Space Marines fully into the fold of the Imperium’s most elite xenos hunters, with a thematic twist – just as Deathwatch Veterans represent a collection of individuals from a range of Chapters, each with their own skills that contribute towards the performance of a team as a whole, you’ll be able to boost your squads of Intercessors with members from other Primaris units.

When you’re building your mixed units, you won’t just benefit from their weapons – many options also provide special abilities to the squad they join. In this way, you’ll be able to turn each of your Troops choices into a deadly collection of specialists benefitting from a range of stacking bonuses.

Here’s what each Primaris Space Marine role contributes to your Kill Team:

Intercessors make up the bulk of your Primaris units and are as solid a choice as they’ve always been – with Special Issue Ammunition, their bolt weapons are pretty scary, and they do a great job at holding objectives.

Reivers are great for short ranged mixed Primaris units. For one, they’ll give the squad access to Terror Troops, while for another, they can provide you with an ever-useful shock grenade, causing nearby enemies to suffer penalties to hit and preventing them from firing Overwatch should you want to make an opportunistic charge.

Aggressors are a great utility choice for Intercessor squads. As well as providing an Overwatch deterrent to anyone that tries to charge you, and some hard-hitting close combat attacks against anyone who gets close enough, these guys allow your squad to fire on the move with greater accuracy:

Inceptors are a superb choice for Intercessor squads, offering you the ability to fall back and shoot as if you could also Fly. This means that should you get charged, you won’t suffer any reduction to your shooting output in the next turn. Nifty!

While Hellblasters don’t offer any special rules to your wider squad, they provide the majority of the damage for your mixed Primaris units with their deadly plasma weaponry.

It may seem a little ruthless, but Hellblasters also benefit considerably from having some bodies that cost fewer points in the squad to take some wounds, so you can absorb a bit of damage without losing too much offensive power in return.

There are all sorts of ways you can build your mixed Primaris units – it comes down to which combination of abilities, weapons and so on you like using the most. If you’re taking Assault weapons, an Aggressor is a must, while close-ranged units will benefit considerably from an Inceptor. Here are a few builds you might want to try:

Close Assault Specialists

6x Intercessors with bolt rifles

1x Inceptor with assault bolters

2x Aggressors with flamestorm gauntlets

1x Reivers with bolt carbine

This unit is designed to fight up close and personal, closing in right on enemy lines and unleashing punishing short-ranged firepower. The Aggressors act as a deterrent to any unit willing to charge you while providing some extra punch in close combat, while the Inceptor allows you to engage units in your turn before retreating and laying down fire at the next opportunity. Staying close will allow you to capitalise on the armour piercing power of vengeance rounds as well as the Reiver’s shock grenades.

Firebase

5x Intercessors with 4x stalker bolt rifles and 1x grenade launcher

4x Hellblasters with heavy plasma incinerators

1x Aggressor with auto boltstorm gauntlets and fragstorm grenade launcher

This unit is designed to sit back on an objective and provide long-ranged supporting fire. The Intercessors will be able to reliably stack up wounds with Hellfire rounds, as well as providing a handy ablative screen for the Hellblasters, while the Aggressor will let you move and shoot, meaning you won’t have to sacrifice mobility when taking more powerful Heavy weapons.

Assault Firebase

5x Intercessors with auto bolt rifles

3x Hellblasters with assault plasma incinerators

1x Aggressor with flamestorm gauntlets

1 x Inceptor with two plasma exterminators

This unit is a twist on the above, designed to operate at mid-range. Thanks to the Aggressor, you’ll be able to advance and fire your assault weapons without penalty, while the Inceptor means that getting charged won’t stop you from retreating and firing.

As you can see, with the new codex, the Deathwatch are set to be the ideal army for those who love tinkering with and optimising their lists – or just players that want to make the most of their Troops selections. You’ll be able to pre-order Codex: Deathwatch this weekend, but it’s never too early to start building your Primaris Kill Team – why not kick it off with some Intercessors?"

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...