Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Новогодний вармаш


Рекомендуемые сообщения

Как насчёт собраться на январских праздниках и вспомнить данный бриллиант-скирмиш от приватиров?

Отписываемся желающие и сочувствующие.

Свинота - 15/25 Карвер\Аркадиус

Изменено пользователем Aleks_The_Blade
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Отписываемся желающие и сочувствующие.

lexx di - cryx 25 (Denegra1,Skarre2)

краткие правила и формулы расчета

index.pdf

"вот хотел опробывать "

System: Warmachine

Faction: Cryx

Casters: 1/1

Points: 25/25

Skarre, Queen of the Broken Coast (*6pts)

* Defiler (5pts)

* Deathripper (4pts)

* Slayer (6pts)

* Skarlock Thrall (2pts)

Mechanithralls (Leader and 9 Grunts) (5pts)

Necrosurgeon & 3 Stitch Thralls (2pts)

Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)

Pistol Wraith (3pts)

Warwitch Siren (2pts)

Изменено пользователем lexx di
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну лично я смогу только после 12го января, завтра улетаю. А вообще только за. Как раз заберу хоть в каком то покрасе )))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 недели спустя...

предлагаю сыграть 4го в 13.00 начнем за 2 часа управимся

кто в деле?

Изменено пользователем lexx di
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

вобщем сыграли мы в вармашину. Как и зачем в нее можно уйти из фбшечки не совсем понятно, но в целом довольно забавная. Соберетесь еще сыграть - зовите, только это - правила читать надо всем, много и вдумчиво :D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

немного по правилам

1.) Seas of Fate - All models in Skarre's battlegroup (including Skarre) can spend focus to boost rolls after an attack or damage roll are made.

кастер тоже входит в свою батл группу (на стимролле отписал обьяснили) т.е. мог бустить

2) 2 рашал вешал 2 апкип закляния на свою и модель можно вешать только одно (одно свое одно вражеское) (роли не сыграло )

3) про кнокид даун (фит кроков) - после него если ты упал то ты можешь подняться н должен утратить или движение или акшен (т.е. чарджить нельзя было)

про воду и ее эффекты вот

"вода "

water

 Edit

 0

 2

Water is a type of terrain in Warmachine and Hordes. It comes in one of two types and when placing terrain on your table you should declare which type it is (either agree with your opponent or determine randomly). If you use terrain features where the water doesn't extend all the way to the edge of the feature, you should clarify with your opponent whether the whole piece counts as water, or just the actual watery parts.

Shallow water

Shallow water is rough terrain, meaning that models without Pathfinder (or an equivalent rule) move at half speed through it.

Simple, though a bit boring. Except for the following:

A warjack that is knocked down in shallow water becomes stationary until its furnace is restarted.

A friendly warrior model can restart it if they are B2B and forfeit their action.

The warjack must forfeit its activation the turn it's restarted and cannot channel spells that turn. It automatically stands up when restarted.

If nobody comes to restart it, it stays knocked down indefinitely. It cannot spend focus to shake the stationary effect. Ref

Deep water

Deep water has some quite heavy restrictions:

It makes you move at half speed. This is similar to rough terrain, except that Pathfinder and other abilities that specifically mention rough terrain won't work.

While in deep water, your base DEF is 7

Warrior models (warcasters/warlocks, units & solos) ending their activation in water suffer 1 damage point automatically.

A warjack in deep water is removed from play!

Yes, you did read that correctly. Get slammed, pushed or thrown into deep water, and that 'jack is gone!

Note that warbeasts and battle engines don't take any damage. Hordes players rejoice!

Models in deep water can't do any of the following things:

Make actions.

Note that you don't lose your action if you start your activation in water; if you move out of it you can still take your action afterwards.

Make attacks

Cast spells

Use feats

Give orders

Therefore, units can't charge if the leader starts in the water.

Engage other models.

Therefore they can't use any abilities that require them to engage other models.

They can still be engaged by other models.

Things you can still do in deep water:

Allocate focus points

Force warbeasts

Upkeep spells by spending focus/fury points.

Due to all of this, deep water is the most complained about type of terrain in the game, and many players (especially Warmachine players) refuse to use it. Shallow water is less reviled, and Hordes players tend not to mind it.

Amphibious models ignore the effects of deep and shallow water, and actually benefit from being in it.

амфибии - Amphibious - This model ignores the effects of deep and shallow water. While in deep water, this model does not block LoS, can't be targeted by magic/ranged attacks, and can only attack models also in deep water. Amphibious Warjacks do not have their furnace extinguished in water.

где посмотреть http://battlecollege.org

наверное после 12 го повторим когда Паул Грав приедет со своими Элфа-фашистами

Изменено пользователем lexx di
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 недели спустя...

Кто нить хочет сыграть ??? в вармаш

предлагаю 23 или 24 (суб или вскр) днем

Изменено пользователем lexx di
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти
×
×
  • Создать...