Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Сочетание спецправил


Рекомендуемые сообщения

Армор пирсинг складывается? если есть випун и например и майнд разор.

Можно ли двигалкой шедоу дойти до врага и зачарджить в маг фазу? ( правила не читал , тряпками не кидаться)

Изменено пользователем sf'MoonShade
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Армор пирсинг складываетс? если есть випун и например и майнд разор

Стр. 103

Duplicated special rules

Sometimes a model may have the same special rule more than once, for examplewhen a model gains a special rule that

it already had or gains the same special rule from two different sources. In such a case, the effects of the duplicated

special rules do not stack and do not offer any additional benefit, unless specifically noted otherwise. If the duplicate

special rules have different (X) values, use the version with the highest one. If the X is the result of a dice roll, it

sometimes is not clear which X is the highest. In this case you may choose which rule to use (before rolling any dice).

For example, if a unit possesses Magic Resistance (2) and Magic Resistance (3), then it is considered to possess Magic

Resistance (3). As a counterexample, Fight In Extra Rank is one of the rare special rules specifically allowed to stack.A

unit that already has Fight In Extra Rank and gains Fight In Extra Rank is able to fight with two extra ranks

Нет не складывается, т.е. Armour Piercing (1) + Armour Piercing (1) = Armour Piercing (1)

Изменено пользователем sf'MoonShade
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Можно ли двигалкой шедоу дойти до врага и зачарджить в маг фазу? ( правила не читал , тряпками не кидаться)

Нет. Старая добрая "ЖопA" из 6-ки и по инерции из 7-ки не работает.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Можно ли двигалкой шедоу дойти до врага и зачарджить в маг фазу?

Стр. 37

All moves made during the Magic Phase are Magical Moves. The move is performed as if in the Remaining Moves

sub-phase, which means that it follows the same rules and restrictions as if this was a new Remaining Moves

sub-phase (for example, fleeing Units or Units in combat cannot move). Actions that a Unit could normally do in

the Remaining Moves sub-phase can be made (such as wheeling, reforming, joining Units, leaving Units and so

on), except that the Unit cannot march. Magical movement always has a given limit (for example, "target may

make a 12" Magical Move"): This distance is used instead of the target's Movement Characteristic (remember

that no marching is allowed). If a Unit has already done a Magical Move in this Magic Phase, it cannot move

again.

Нет, чарджить нельзя.

правила не читал

Я тебе разрешаю их прочитать 3 раза

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 5 месяцев спустя...

Отдельно отмечу, что появились спецправила с модификатором в скобочках (+Х). На примере того же пирсинга в заклинании школы Алхимии:

Target’s Close Combat and Shooting Attacks have +1 to

hit, and gain Magical Attacks and Armour Piercing

(+1).

Этот модификатор именно увеличивает уже имеющийся пирсинг или дает Armour Piercing (1),если такового нет вообще.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти
×
×
  • Создать...