R'eel Kasrell Опубликовано 18 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 октября, 2015 И из хтх таким не выпрыгнешь. а если он в резерв выпрыгнет, по нему всё равно будут бить в хтх? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Frees Опубликовано 18 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 октября, 2015 а если он в резерв выпрыгнет, по нему всё равно будут бить в хтх? а он не выпрыгнет, шунт делается вместо мува, [ну уж нет]одясь в хтх же муваться нельзя. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
R'eel Kasrell Опубликовано 18 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 октября, 2015 (изменено) ну да, Шунт только вместо мува. Надеялся еще когда-то можно. Ну тогда я хз зачем оно надо, если только убирать с линии чаржа или огня за какую-то высокую стену. Изменено 18 октября, 2015 пользователем R'eel Kasrell Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Frees Опубликовано 18 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 октября, 2015 (изменено) Так Ева же итак джамп и может прыгать за стены/на стену в мув фазу. Инферно ленс по описанию что-то вроде мультимельты, которая стреляет несколько раз. Единственное применение этому шунту я вижу в том чтобы спасать еву из окружения, отправляя ее в онгоинг. А потом дип и хеллштормы. Изменено 18 октября, 2015 пользователем Frees Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 18 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 октября, 2015 как я понял шунт это только уборка в резерв((( печально. А вот хеллшторм монофлеймовый мне понравился. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Underoak Опубликовано 18 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 18 октября, 2015 судя по картинкам, "Void dragons" сменили цветовую схему на красно - синюю Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Гость Lеgend Опубликовано 19 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 19 октября, 2015 судя по картинкам, "Void dragons" сменили цветовую схему на красно - синюю Да вроде отсветы просто. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ApofisHebi Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Эм, слухи, корсары странные :D Оригинал Perils of the Warp Chart Corsairs have their own unique Perils of the Warp chart. In addition to the Void Dreamer, Barons and Princes can be Psykers. D6 1- Devoured. No Ld check. The Psyker is claimed by She Who Thirsts. Gains Demon, Hatred (Khorne), Rending, and may run +3 inches. Control switches to your opponent. If the psyker is part of a unit they’re locked in combat. 2-3 Soul-Wracked. Slaanesh gives them a back massage is basically what the fluff says. The unit (not just the model) are pinned and your opponent gets to change the target of the psychic power being cast. 4-5 Warp Terrors. Demons swirl about the veil. Unit and all Corsair units within 6″ must make a morale check on 3D6 take the two highest or fall back. 6 The Eye of She Who Thirsts. The Psyker gets the attention of Slaanesh. For the rest of the game perils happen for the psyker on any doubles. Psychic Powers – Psychic power #5: Warp Tunnel – WC2 – Pick a friendly unit within 6″. Make a no-scatter Deep Strike anywhere on the table. The target may shoot and assault as normal. For every 6″ moved this way roll a D6, for every 1 rolled take a wound (saves allowed). – as a whole their psychic powers are pretty average though. The one that puts enemies into ongoing reserve is powerful but it’s WC3. Not witchfire though so that’s good. – Primaris power under Aethermancy… not so good IMO. Path-Ward, WC2 (why?) – Blessing, only works on Corsair faction units. The unit automatically gets a ‘6’ on difficult terrain rolls, charge distances, thrust moves, hit and run moves, reckless abandon special rules. If it was a D3, it’s a 3. I guess that’s a very long, predictable charge range though. Army Special Rules & Info By the way, regular troop Corsairs (now called Reaver Bands), got defensive grenades. Not sure about the vampire hunter. Firestorm yes. Lynx is still there, holofields unchanged. Sonic lance unchanged, It has a whole new gun though: Corsairs get these two rules: – Dancing on the Blade’s Edge: Corsairs are piratey and stuff and not the most disciplined. They come with two Ld Values, ie 8/5. You use the lower value when trying to regroup. – Reckless Abandon: If within 12″ of an enemy, the unit can “battle focus” only after shooting. But don’t roll D6, it’s a flat 6″. Jetpack units get 6+D6″. Princes can take relics from either book as well as the Harlequin book. Hello Mask of Secrets. Dissonance cannon: 24″ S5, AP4, Heavy 1, pinning. For each additional model in the unit that hits, add +1S and -1AP. So if three hit that’s S7 AP2 on all of them. Not bad. grenades – Tanglefield S2, AP-, blast. Any unit hit by it takes a strength test, if failed reduce initiative and WS in half until next turn. So the cloud dancer felarch comes with a brace of pistols, either or both of which can be exchanged for a list of named items… … but the default loadout just says ‘brace of pistols’. Meaning what – brace of shuriken pistols? Fusion pistols? Laspistols? Brace of Pistols is wargear that effectively gives access to 2 shuriken pistols and 2 splinter pistols. – Yes the Corsair Prince and Baron can both take a Cloud Runner jetbike. – The Baron is a 30 point HQ base, super cheap. He’s not an IC, can take a lot of upgrades such as a shadowfield, pay 15 pts to become a lv1 psyker. I think he’ll see a lot of action. – The Prince dropped 25 pts. Anything with 12″ uses his Ld. – Yes Corsairs have a pistol fetish. They have access to 4 pistols (but can of course only fire 2). For one, this means that they all have 2 CCW. – There are scout Corsairs called Ghostwalkers. They get stealth, scout, infiltrate, plasma and defensive grenades, and a lasblaster. For one point per model they can get longrifles. They can also get flamers, fusion guns, shredders, and blasters (1 per 5). And they can get haywire grenades. – Corsair jetpacks grant 4+ armor CW Eldar, Dark Eldar, and Harlequins are battle brothers. Tau, Imperials are Desperate allies, never may be in a list with Chaos, Nids, Crons. Nobody is allies of Convenience for Corsairs (except different parts of their own detachment lol)hey gained open-topped… But get 4++ rerollable vs shooting whenever they jumped or deep struck on the previous turn. – For +10 points Corsair Reavers (“basic” Corsairs) can all upgrade to Void Hardened armor. This gives them 3+ armor and re-rolls for dangerous terrain and difficult terrain, but they lose Fleet. – Balelight: Pistol 3D3, rending, blind, one use, 8″, S3, AP6. – Elite Slot: Malevolent Band. These corsairs are half-insane because of Slaanesh gnawing at their souls and therefore charge into battle with berzerker-like rage. : Any Corsairs within 6″ of them get -1Ld : They’re 2W models with FnP : Fear, fearless, fleet, furious charge, rage : 5 points gets the whole unit Jetpacks or Heavy mesh (4+ armor). No-brainer. : Can get melta bombs, venom blades, power swords (1 per 5) : Comes with brace of pistols and a CCW In other news, the Corsair Prince can be configured as a “drug lord” and have a better combat drug chart than dark eldar – and it works for his whole detachment. Roll a 6 on the drug chart and your prince goes full El Chapo and gets to roll for two drugs. Dark Eldar need a new codex. Looks like no new model support other than the new WK and the jetbikes and those look like modded kits. FW told me though that they plan on releasing more in the future but couldn’t say what or when. Corsair Formations & Detachments Anyway Corsairs can take a CAD. Or they can organize into a… Corsair Fleet Raiding Company Mandatory stuff: – Command Crew (1-2 HQ, 0-1 Elite, 0-1 LoW) – Primary Coterie (1 HQ, 1-3 Troops, 0-2 Elites, 0-2 Fast, 1 Heavy) Optional 0-3 Coteries (same as primary) Features: – Obsec Troops – Coterie Specializations. Each Coterie can select one of the following rules and you can’t double up on any rule pick. (Command Crew doesnt get one): Titan Breakers – Preferred enemy tank and walker Head Takers – Rerolls 1 to wound in CC Sky Burners – Deep strikes scatter D6 and reroll failed reserve rolls (optional) Vault Breechers – Gain Dissonance breech Night Hunters – Gain Night Vision and Preferred Enemy (stuff at night) Hate Bringers – Pick an enemy unit on turn 1. The Coterie’s infantry and jetbikes get Hatred (those guys) for the whole game and if you kill those guys gain a VP. Any part of your army can kill it for the VP doesn’t have to be the coterie with this ability or even Corsairs. Drawback!!! Internal Politics: Your Coteries count each other as Allies of Convenience. This is potentially a big deal. The book also has more choices for the Eldar Warhost formation in the CW Codex. Lots more actually. Here’s one. Lord of the Undying Host (Command Choice) 1 Wraithseer 1-3 units of Wraithblades Special Rules: – Wisdom Beyond the Veil: roll 2D6 for warlord trait, pick the one you like – Bound to Serve: Wraithblades and Wraithseer re-roll to-hit rolls of ‘1’ in the first round of CC Warhost (decurion type detachment) There’s an alternate to the Eldar Warhost in here, sort of a modified version where instead of getting the buffed battle focus thing, you pick a trait. Warhosts of the Pale Courts (The Pale Courts are the minor craftworlds), uses normal auxiliary and command choices – Pale Courts Battlehost: Farseer, 3 Guardian Defender units, 0-1 Warlock councils – Pick one of 11 traits. > Crossroads of Eternity: The Battlehost may include a Harlequin Troupe, counts as CE Eldar faction > Children of Khaine: The 3 units of Guardians must be Storm Guardians who are S4 when they roll a ‘6’ to hit > Disciples of Vaul: The Battlehost adds 1-3 Vaul’s Wrath batteries and the Guardians may take 1 support weapon per 5 models > Graveyard of Dreams: The Battlehost must take 3 Wraithblade units, the Guardians become 0-3. The wraithblades get Crusader. > Tomb-Ship of Fallen Heroes: The Battlehost uses a Spiritseer or Wraithseer instead of the Farseer, roll 2D6 take the best for WL traits. Must also take a Wraithlord. > Aspect-Lord Shrine: Guardians become 0-3, Battlehost must include three Aspect Warrior units from a single aspect. > Fortress of Discipline – Battlehost adds 1-3 War Walkers or 1 unit of Wasps. They get pinning against anything Guardians targeted that turn. > Swift to Anger – Battlehost must inclide 1-3 Vyper units or 1 Hornet unit. They get outflank and re-roll reserve rolls. > Halls of Martial Splendor – Take an Autarch instead of the Farseer in the Battlehost. He re-rolls misses and wounds in a challenge. The strong stand alone – The Battlehost adds a single squadron of Warp Hunters, Night Spinners, or Fire Prisms. Your army can’t contain any other detachments except more Pale Courts Warhosts. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Set33 Опубликовано 20 октября, 2015 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 (изменено) Навскидку просто ноубрейн. Байки, выдающие вёдра 10-1, просто бомба. Психосилы отличные - особенно, способность убирать вражеские боинги в резерв)) Драг-лорд, поставляющий наркоту всей армии, тож прекрасен. Таблица мискастов ржачная Спасиба Форджа. Можно собрать очень много интереснейших комбинаций. Ну там где допуск есть))). Изменено 20 октября, 2015 пользователем Set33 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Форджа, что ты делаешь! Прекрати! Я только только дособирал эльдар и сказал "хватит!" Вахе! А тут такие отличные корсары!!! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Леня Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Чет пиндец какой то...чардж евой куда угодно на 1-й ход?...Волкокавал/некробоинг в онгоинг каждый ход?.... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Tau_mad Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Как тут все вкусно.. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Чет пиндец какой то...чардж евой куда угодно на 1-й ход?...Волкокавал/некробоинг в онгоинг каждый ход?.... Как я понимаю это еще найти надо, если поскольку барон и принц 1 левел, а дример наверное будет лишь 2. Потом скастануть, да еще словить вунды за перемещение. И чем дальше, тем больше шанс их наловить. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Ranzou Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Как я понимаю это еще найти надо, если поскольку барон и принц 1 левел, а дример наверное будет лишь 2. Потом скастануть, да еще словить вунды за перемещение. И чем дальше, тем больше шанс их наловить. Ну ок, телепортируем еву на 36", в самый тыл. Это 6 бросков. Одна-две шестерки. Потом ещё провалить 3+ и 5++. И даже если ева получит обе раны - у нее ещё их целая прорва. Вот, собственно, почему форжу не берут ни на какие соревнования - ибо она бывает только двух сортов 1)Полное днище 2)Жутчайший ноубрейн даже на фоне абсолютно одноклеточных эльдар Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Frees Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 (изменено) Я так понимаю это только слухи? Еще важно узнать цены на все это. И может ли принц на байке делать хнр. У эльдар теперь есть свой гейт и он круче. Изменено 20 октября, 2015 пользователем Frees Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zlovred6 Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Что скажу: Евы новые - Пока неясно что там с мельтой, но вариант с огнемётами очень ок выглядит уже. Шунт джамп - треш: вообще неясно какая такая польза от него... Новые байкеры - Удорожавшая версия виндраннеров с более интересным обвесом и аутфланком. Интересно будет ли работать "отскок" корсарский (это всёж не батл фокус жеж))) А вообще вариант взять штук так 6 байкеров, выдать им вибропушки и стрелять 9-1 выстрелами при 4х попаданиях по статистике))) Вкусняшка. Жаль только что если хотя бы парочку убьют (а их точно будут убивать) то они СИЛЬНО теряют в эффективности. Перила - лютый ужас конечно. Любая перила практически может сильно подпортить жизнь. Без автовунд кшна, но... Зато можно взять артефактик на удешевление каста - думаю будет авточойз вообще для кастера их. Варп туннель - адовый чит ессно: просто кинуть в тыл врагу что угодно с возможностью чарджа....ух... Кстати пенальти на мораль такое что корсары начав убегать уже не вернутся почти на 100%)) Учитывайте это - всёж те же виндраннеры частенько драпали с боя именно по этой причине а у них то 8 лидак всегда) Ну и батл фокус кастрированный у них какой-то (пусть и на 6" но ещё врага в 12" надо обнаружить) Драглорд - ДЭ окончательно почувствовали себя ущербными.... Формашки - чтот не очень...всякие рероллы, зилоты... ничего такого чтобы прямо зацепило не видел пока) В целом - несколько явно сильных моментов видим, но и пенальти понаделали немало на самом деле на всю эту красоту (в первую очередь то что ребята из пугливых получаются)) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ApofisHebi Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 (изменено) New Vehicle Details – The Phoenix Bomber looks unchanged other than dropping 20 points. As well as the Wraithknight (there’s a new one) and the new Revenant. Unfortunately Prism blasters (focused and dispersed), as well as Ghostlight are the same as they are on the FAQ downloadable from FW’s website, which is to say, lacking. I don’t have info on the Spear of Twlight, Irillyth, or Spectres themselves though, sorry. I have the corsair stuff mostly. Is Firestorm in the book? Yes. Its gun got rending and ignores cover vs skimmers and flyers. – Warp Hunter, 185 points, can be squadroned. 36″ Str: D minus 1 AP2 with small blast barrage D3+1 shots. Also has a template firing mode. – Kinetic Fields grants a 5++ save to vehicles, increasing to 4++ re-rollable if the vehicle deep strikes or moves flat out. Wasps get it when jumping. Doesnt work in melee but this is damn good. The Phantoms guns got a boost Eldar Lynx: 12/12/11, 5 HP Heavy Support NOT a superheavy Costs 5 more than a Land Raider Flyer with skimmer mode Can Deep Strike Can’t jink when flying (it’s too clumsy), only snap firing when flying Comes with a shuriken cannon, can turn it into a BL/SL/SC for +5 pts Lynx Pulsar: Saturation: 48″ Str, AP2, Ordinance 1, Large Blast Salvo: 48″ Str, AP2, Ordinance 3, Twin-Linked it’s 60 pts cheaper and got +1 armor f/s The Lynx Pulsar has an Ordinance 3, S: D, AP2, Twin-linked 48″ firing mode now, as well as the Large blast D which also gets ordinance Sonic lance is unchanged Revenant Titan Gets a heavy 4 S8 AP3 skyfire, interceptor, sunder ”Cloudstrike” missile system. And it’s only hit on 6’s in close combat now (GMCs and superheavy walkers hit it on a 5+). Titan holofields are unchanged. Weapons are unchanged. – The Nightwing is only 25 points more than a naked Farseer. It has stealth and Agile. – you can arm a Wasp with both a dark lance and a bright lance. – Wasps get D6+1 hammers of wrath when they assault using their jump jets. They gained open-topped… But get 4++ rerollable vs shooting whenever they jumped or deep struck on the previous turn. A lot of folks seem to hate shooting D weapons these days, so if these rumors are true and the Pulsar is changing THAT much it may not be too popular with quite a few people. Also only being able to hit the Revenant on 6’s in hand to hand really cranks up the power level notch on that thing a whole lot. I can’t imagine the Phantom that’s like 3 times as big as the Revenent not getting the same rules as far as that goes. The titan holofield rules staying the same won’t hurt sales either for these big boys. Ад и содомия какая то :D Изменено 20 октября, 2015 пользователем ApofisHebi Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zlovred6 Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Рысь поинтереснее выглядит, конечно) Ну и вообще 4++ с рероллом после дип страйка - это кул) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Injenegr Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Рысь поинтереснее выглядит, конечно) Ну и вообще 4++ с рероллом после дип страйка - это кул) Где она стала интереснее? Шальная ласка - и привет. Про голополя не сказано ничего, если отберут, то вообще картон. Ещё и рейндж порезали. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Set33 Опубликовано 20 октября, 2015 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Мда. Больше d-силы богу d-силы) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MotkinSun Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 (изменено) Какое хорошее обновление. А то крафтворлды чёт слабоваты, самое время усилить! :image006: Изменено 20 октября, 2015 пользователем MotkinSun Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Knijnik Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Когда Форджа вспомнит о ДЭ? На фоне корсарских возможностей...((( Интересно. Байки будут в трупсе и останутся ли в трупсе шагалки? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Zlovred6 Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Где она стала интереснее? Шальная ласка - и привет. Про голополя не сказано ничего, если отберут, то вообще картон. Ещё и рейндж порезали. Ну как минимум получила +1 спереди и по бокам. Про отсутствие голополей никто не заикался, значит врядли их убрали. Дистанции 48" за глаза хватит даж для апока (О УЖАС - не 60" как так жить?)))) Она всё еще не опен-топ, подешевела на 60 (!) очков (т.е. 360 щас). Ну и теперь оно умеет стрелять с воздуха хотя и снапшотами но всё-же лучше чем как раньше (НИКАК). Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Frees Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Пульсар теперь стреляет по 1 бласту или по 3 просто выстрела? ну не гуд :( Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MotkinSun Опубликовано 20 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 октября, 2015 Пульсар теперь стреляет по 1 бласту или по 3 просто выстрела? ну не гуд :( Я так понял, что у линкса свой пульсар, а у титана остался старый пульсар. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения