Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Age of Sigmar: 11.07.2015


Рекомендуемые сообщения

Я вижу багет очередного вытирана, а слухи-то где?

А я почему-то вижу анализ происходящего на личном примере от авторитетного слухача,

а вроде один текст читали :rolleyes:

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 4,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

С этой точки зрения крайне странным и нелогичным мне представляется уход от уникального сеттинга в пользу абсолютно попсовых варваров в шкурах и полуголых женщин, которых на рынке представлен вагон.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Таки размышления Гастингса не с дуба взяты, если он о чем-то говорит, - можно предположить, что ему птичка наш[оппа!]ла.

Этакий Лорд-Воробушек

Ну и в целом он прав, ФБ энное время [ну уж нет]одится в стагнации. Притока новичков практически нет. Интересуется народ мало. Нелогично только выбрасывать систему as is и заменять ее на что-то совершенно другое. Судя по слухам, вместо революции и нового строя, сохранявшего все прелести старого (а основные прелести фб - важность маневра и построения, баланс количества и качества, адекватная магфаза, превосходящая 40к), мы просто мигрируем в скирмишную Уганду.

Логично было бы выпустить спин-офф систему, плавно переходящую в ФБ. Новый Мордхейм вкупе с 9 редакцией привнес бы немало желающих.

Но это все наши домыслы, неделя до WD, ждем-с. Выкинут систему - будем в восьмерку и АоС играть, не выкинут - ну и славненько.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

And THIS is the reason that WFB as we knew it is gone, because it isn't selling. So they either scrap it completely, or try something new in a fantasy setting. If you for one moment that success of this game means existing WFB players buy it then you are very mistaken, if only all existing WFB players buy it then it has failed already!!!!

Просим добавить раздел Кингс оф Вар на главную?)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Просим добавить раздел Кингс оф Вар на главную?)

Прошу меня извинить за нескромный вопрос - сколько есть в наличии покрашенных армий что так сильно горит?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Прошу меня извинить за нескромный вопрос - сколько есть в наличии покрашенных армий что так сильно горит?

Ничего страшного. 1 армия. на ЕТЦ формат даже хватает, правда не хватает пару моделек для павера. Но вы ошиблись, у меня не горит. Горело бы, если было бы 1+ армия) Просто я хотел играть в ваху большим кол-вом моделек как раньше, мне нравился формат больших баталий, пусть я и не сыграл много битв.

Если бы я хотел играть 20 моделями, то я бы наверное выбрал другую игру? А подобные большие форматы остаются у мантика( и то с непонятными правилами в бете и еще у двух игр).

То что я попросил добавить, было на правах шутки)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

...

Если бы я хотел играть 20 моделями, то я бы наверное выбрал другую игру? А подобные большие форматы остаются у мантика( и то с непонятными правилами в бете и еще у двух игр).

То что я попросил добавить, было на правах шутки)

Ну так играй на 3000 - 5000 pts. Вот и будет тебе дофига моделек))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну так играй на 3000 - 5000 pts. Вот и будет тебе дофига моделек))

да можно хоть на 10.000) Смысл в том, что ГВ, судя по всему, восьмерку уже поддерживать не будет и поворачивается лицом к скирмишу в 50 моделек максимум. а восьмерка рано или поздно отомрет имхо. А мб и нет. От неизвестности как раз слегка и подгорает. Что сложного для ГВ просто сказать, мол будет то и то. Или вообще план релизов на полгода вывесить

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я чувствую себя идиотом, честно.

Тут уже все знают какой лимит моделек будет, что гв сливает (вроде же слило по беку) ФБ

И куда лицо у ГВ направлено. И видать что оно это лицо у ГВ видимо есть.

И что если вдруг люди решат сыграть по 8-ке (7-ке, 6-ке и далее в древность) то через 10 минут после расстановки за ними выедет лендрейдер , оттуда вылезут пурифаеры и сожгут из инсениратора.

их миньки, клуб,город, детей, жен, матерей затем самих игроков и даже их души. А потом Драйго найдет эти души в варпе и сожгет еще раз, методично ,пурдж соулом.

Все все знают, один я видать глупый кубаноид, жду когда мне уже бульдога покажут. И неведаю ужасов что населяют этот мир.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

у меня целый ящик всякого хламья, от орков до империи. Все жду не дождусь круглых подставок и мешанины, что бы достать это все и осмысленно покрасить. :) А вы тут пишете "ах, все пропало, они убили ФБ" :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Больше всего в этой теме мне нравится то, что народ воет/радуется, осуждает/защищает

И только одно клевое "НО" ничего не может сделать, а ведь пора уже просто принять факт выхода и дождаться чтобы вкусить игру

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я чувствую себя идиотом, честно.

Тут уже все знают какой лимит моделек будет, что гв сливает (вроде же слило по беку) ФБ

И куда лицо у ГВ направлено. И видать что оно это лицо у ГВ видимо есть.

И что если вдруг люди решат сыграть по 8-ке (7-ке, 6-ке и далее в древность) то через 10 минут после расстановки за ними выедет лендрейдер , оттуда вылезут пурифаеры и сожгут из инсениратора.

их миньки, клуб,город, детей, жен, матерей затем самих игроков и даже их души. А потом Драйго найдет эти души в варпе и сожгет еще раз, методично ,пурдж соулом.

Все все знают, один я видать глупый кубаноид, жду когда мне уже бульдога покажут. И неведаю ужасов что населяют этот мир.

На бисте писали про максимум 50 моделек. А так полностью согласен, что нужно ждать. Но ведь это слегка скучно. То ли дело поныть или развести теорикрафт) форум же для общения в том числе)

простите за оверквоутинг.

П.С. на счет адептов старых редакций. Они есть и сейчас, но большинство играет в новую редакцию. Вот мне и не хотелось, чтобы если АоС будет уг для меня, было бы также.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

И только одно клевое "НО" ничего не может сделать, а ведь пора уже просто принять факт выхода и дождаться чтобы вкусить игру

Некоторым для этого видимо обязательно надо выкусить :D :D :D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Новый большой слух"
We have seen a lot of information come through, and I have held a lot as well that came in to me directly, simply because I think there was a lot of guessing and reverb going on. Today I believe we may have a decent look at just what this game will be about, and a run down on some basics of game play and the feel of the game.

Please take this right now as rumor.

via anonymous sources on Faeit 212

I think players should be doing a bit more to give current players more info,

but as they don't seem to want to do that, I thought I'd weigh in with what

I know.

I had to be taught how the new game works in order to

teach it to potential players.

As this info comes from the intro game there may be some simplification of

the rules that I am unaware of, as you don't want to overload a newbie with

too much info.

Anyway, on with what I know:

Age of Sigmar offers a skirmish-level fantasy game, he did not know

whether it would be expanded to a mass-battle game later but he thought it

would.

Players take control over several small units, organised into loose groups.

The models are on round bases. He mentioned that at least at our location,

people can use square bases if they want to, in fact with the new

unit formation rules it might be slightly easier to use squares.

Units can choose how loose their units form up, either very loose (think

8th ed skirmisher loose) with benefits to movement and defense against

shooting, tight, or square.

Tight allows for more maneuvers than square, but is less maneuverable than

loose. However, if you receive a charge in tight formation you're better

off in CC than if you received it in Skirmish.

Square offers almost no maneuverability, you can only move slowly forward.

However, if you receive a charge in Square formation then you're better off

in CC than if you received it in Tight or Skirmish formation.

One of the units in the intro game (the Chosen of Sigmar) can elect to

change their formation when someone declares a charge against them as long

as they pass a Ld check (base Ld 8 so it's fairly easy, hero had Ld 9)

The only real benefit to receiving a charge in Skirmish formation (and

there are a ton of negatives - you don't get a bonus from your numbers,

only the models in base contact with the enemy can strike (see below), and

you can't parry) is that the enemy don't get the bonus for charging you in

your flank/rear, since the skirmish formation means you effectively don't

have any.

A lot of the base rules are the same as in 8th ed fantasy. The same

statline is there (M, WS, BS etc etc), armour works the same, shooting

takes similar penalties (long range, soft cover, shooting at skirmishers

etc), the difference is in the recommended level of play. CC works out in

much the same way, highest I goes first, units in base contact with either

an enemy model or a friendly model in base contact with an enemy model get

to strike, though only the former get to use all their attacks. Casualties

are removed from the back, as per usual. Different kinds of weapons

(halberds, spears, etc) and their associated bonuses weren't brought up

since the models involved only used hand weapons. Hand weapon + shield

still gives you a parry save though, as long as you received a charge (or

charged yourself) in tight or square formation, and the attacks weren't

coming from your flanks or rear.

GW is trying to push this to be played at the 1000-1500pt level. A lot of

focus was put on the heroes leading each force, and leaders will have more

impact on the game. Think LotR Strategy Battle Game and its Warband rules.

He implied that leaders in general will be more expensive, but have

more of an impact on the game. So a 1000pt force might be led by a 300pt

hero who is absolutely the core of the force, and if they die the rest of

the force is at a severe disadvantage. This goes double if the leader is

killed in a challenge by the enemy leader.

On a personal note, the game seemed...fun. The choice between different

types of formation provided a level of tactical flexibility that didn't

exist in the old game, but required more forward thinking. Do you start in

skirmish formation for more maneuverability, risking getting charged with

no bonuses from your numbers? Or do you form up Tight and split the

difference? Or do you make like a Dwarf and form up Square and just risk

getting outflanked? Also, when the two leaders got into a challenge in the

middle it was exciting - mine was faster but not as strong, hers was slower

but more likely to do lasting damage. We stopped before one leader killed

the other though.

Magic wasn't raised in the intro game, but once again I was told

it hasn't hugely changed. Only thing I should mention is that,

aside from some notable exceptions, wizards can't be leaders of a force.

On a background note - I was laughed at for about 10 straight minutes

when I told her about the rumours of "Waaaghkin" led by an all-female caste

of "Nigmos", though he was strangely silent when I mentioned Regalia.

From what little he did mention, the core races are all-but unchanged in their

basic background. Humanity is represented by the Empire, with the Chosen of

Sigmar being an auxiliary detachment that is often fielded alongside Empire

forces. Orcs and Goblins are there, nothing about 'Nigmos' or whatever.

Chaos is obviously there, in both Daemon and Warrior form, he didn't know

anything about Beastmen. Lizardmen weren't mentioned, neither were Skaven,

Elves were though. Elves are becoming a bit more like Space Marines in one

specific aspect - they're all one race, but differentiated on the grounds

of how they wage war, a bit like Chapter Tactics. High Elves will have 'Elf

Tactics' that reflect their training and drilling, Dark Elves will

have 'Elf Tactics' that reflect their cruelty and malice, and Wood Elves

will have 'Elf Tactics' that reflect their reliance on hit-and-run attacks.

I anticipate this means a single Elf book with basic troop units, some

specific units for each type of Elf, and the rest of the differences will

be in these 'Elf Tactics' and colour scheme etc.

I'm trying to remember anything else, the units were about 10-15 models

each. The Chaos forces were comprised of a unit of 10 warriors, 15

marauders, 5 warhounds, and the chaos leader. The Chosen of Sigmar (being

represented by Lizardmen models as the actual models are obviously

currently unavailable) had 15 'warriors of light', 10 'hunters' with

shortbows, and 10 'chosen', plus the leader.

It seemed a little unbalanced

in the Chosen's favour, but my manager said that when you're introducing

people to the game, although you let them pick, you talk up the Chosen more

so that they're more likely to pick them and be the good guy. That way,

although it looks fairly even, the Chosen have an advantage. Like other

intro games that have come before it, it is intended to provide 2 good,

though small, starting forces.

It was implied that both armies would

need 2-3 boxes of troops added to them to get them to 'average game' size.

This was obviously important because a key part of the intro game is not

only selling the intro box, but also upselling the customer to get a couple

more boxes for a bigger force.

Stat-line wise, though I wasn't told any specifics (this was more a matter

of 'Okay so the Warriors of Light are in close combat with the Marauders,

so you go first and hit on...') regarding statlines, this is a rough

breakdown:

- Warriors of Light are a halfway point between marauders and Chaos

Warriors, not as tough or as well armoured, but more skilled than

marauders, they were hitting marauders on 3s and saving wounds on a 4+

- Chosen are basically Chaos Warriors, same armour save, they were hit on a

4+ and wounded on a 4+ by Chaos Warriors, saving on a 4+

- Hunters are skirmishing bowmen, their only unique aspect is that I think

their bows are armour piercing. They were hitting stuff at long range

(range 24") on 5s, wounding Chaos Warriors on 5s, but Chaos Warriors with

shields were only saving on a 4+, instead of the 3+ they were saving on

against the Hunters in close combat.

- Leader of the Chosen was basically the Chosen's statline with +1 to

everything except Movement and Toughness. He had a sword that allowed him

to re-roll failed hits against Chaos things.

I am using the current statlines for Chaos Warriors, Marauders etc in these

estimations, and they are liable to change.

Anyway, that's all I can remember. I hope this is informative!

Новый большой слух с Натфки.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

He mentioned that at least at our location,

people can use square bases if they want to, in fact with the new

unit formation rules it might be slightly easier to use squares.

Ну, надеюсь, что это правда, уже не так плохо.

8лд у юнитов, 9 у героев, если я правильно прочитал информацию. Это бред какой-то. ФБ интересна своими ЛД-чеками и заморочками на этом, а тут...

Ну а остальное... Получаем восьмерку на теоретически меньший формат и возможность скирмиша.

Непохоже на правду, в общем-то

Апд: А впрочем, кто же знает, какова правда?

Изменено пользователем Kregorn
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

К слову касательно дварфов тут подумалось

Торек же нашел врата верно? Возможно врат было больше и анцессоры как то помогут уже в новом мире. Это конечно мысли вслух, но мне кажется что тема с вратами анцессоров не такая уж и плохая главное чтобы не вышло как в варике с камнедварфами (земельниками) хотя я буду не против )

Изменено пользователем Primarch Roboute Guilliman
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

8лд у юнитов, 9 у героев, если я правильно прочитал информацию.

У неких чузенов Зигмара, которые, судя, по всяким слухам, что-то вроде спейсмаринов.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мхмхмхм. Ёльфы как бы одни, но как бы трое разных. Смотреть нужно что дальше. И в плане бэка и в плане миньков.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У неких чузенов Зигмара, которые, судя, по всяким слухам, что-то вроде спейсмаринов.

Да, упустил, спасибо.

А спейсмаринами слухач называет эльфов, мол все вместе, но по отдельности.

Как в одной старой картинке:

Лизардмены уходят. Но не совсем!

Мир умирает. Но не совсем!

Хаос правит миром. Но не совсем!

Эльфы теперь - единый народ. Но не совсем!

Теперь ФБ - скирмиш на круглых подставках. Но не совсем!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

где блин инфа про гномов. Даже бистов и лизардов упомянули, а гномов нет. Бретония стала теперь чоузенами сигмара?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Все пропало! Ухожу к варджекам в разноцветных трусах.

"Раскрывающийся текст"
На самом деле нет.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...