Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Blood Angels 7ed Codex


Рекомендуемые сообщения

так как многие видимо не заходили в некронскую тему где Literum постил что будет в Экстерминатусе

а именно:

08.jpg

отcсюда видно что блады получают еще изрядно всякого (поидее еще 12 реликов , 2 детачмента , 2 новые таблицы трейтов, формации)

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 2,2 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Офигеть. Ребята, вот зафартило. Сейчас пробежал глазами в кодексе ГК по одной единственной формации. Которая может ничего даже по-фану. Зависссть....
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Все вроде клево, много всего... Но блин это как форжа теперь - не ясно где правила брать. Раньше взял кодекс - по нему можешь свою армию и составлять. А теперь фига, куча источников.

Плюс ясен пень что никто это переиздавать не собирается. ГВ выпускает все так, будто 8 редакции не будет никогда.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Все вроде клево, много всего... Но блин это как форжа теперь - не ясно где правила брать. Раньше взял кодекс - по нему можешь свою армию и составлять. А теперь фига, куча источников.

Плюс ясен пень что никто это переиздавать не собирается. ГВ выпускает все так, будто 8 редакции не будет никогда.

Literum постил о конце времен. Потому происходит такая быстрая штамповка кодексов. Сейчас всех гнут под одну линию.

Источники разные. Бери формации. Бери кодекс...бери датаслейты. Играй как душе угодно. Столько всякого ведь :)

А на турнирах орги все равно будут свои рамки ставить.

Изменено пользователем Light Crusader
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У Корбуло остался переброс?

Far-seeing Eye: One reroll per game for one of the following: Seize Initiative, Reserves, Scatter, To Hit, To Wound, Save.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Дальше у нас что получается Некроны, а потом? Может сестры наконец?

Инквы должны получить полноценный кодекс. Но сестры тоже без внимания не остануться.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А еще могут но врятли сделают борьбу ультры и бегемота, время упущено

Как я понял лр больше не дидикейт не для кого.

Изменено пользователем Balu
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А еще могут но врятли сделаю борьбу ультры и бегемота

Как я понял лр больше не дидикейт не для кого.

Тока терминаторы судя по слухам

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Blood Angel wargear list with prices:

10299524_302318859958889_4058522808601078104_n.jpg

Свое впечатление о кодексе - очень нравится. Да, нет тупого павера, но есть свои особенности, которые придают Бладам уникальность. Пока расстраивает только перегруженность слотов и особенно HQ. Взять Мефа, приста и ... все. Вот это очень расстраивает пока. Но будем ждать интересных детачей/формаций, которые могут решить эту проблему и надеяться, что присты будут идти в дополнение к каждому выбору HQ.

И еще к Вам вопрос по поводу Данте. Как на счет допуска к турнирам LoW? Или Данте из-за того, что он в LoW будет забанен?

Изменено пользователем BlackChalice
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я во время переиздания ДЭ остался по большей части доволен, но когда смотришь на такой релиз невольно завидуешь. Представляю какого ГК :)
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я во время переиздания ДЭ остался по большей части доволен, но когда смотришь на такой релиз невольно завидуешь. Представляю какого ГК :)

Зеленая зеленость, как еще. Носим надежду на соплай с Дядей Мордраком. И на па пару-другую формаций из ВД например.

З.Ы. Смотрю на своих товарищей БТ-шников и понимаю, что все очень даже хорошо =)

Изменено пользователем Light Crusader
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Думаю, что не будет лишним привести компиляцию слухов для тех, что что-то упустил (с http://dedard.blogspot.com):

Army Special Rules:

Furious Charge

FOC:

HQ: Librarian Dreadnought

Troops: Tactical Squads, Scout Squads

Elites: Death Company, Dreadnoughts (Death Company and Furioso), Command Squad (Honour Guard are gone)

Fast: Stormraven (screenshot from Black Library doesn't show this listed, so this may be a mistake)

Heavy Support: Baal Predator

Baal Strike Force Detachment:

Mandatory 1 HQ, 2 Troops, 1 Elite,

Optional: 1 HQ, 4 Troops, 3 Elite, 3 Fast, 3 Heavy

Special Rule: +1 Initiative when charging, all the army, any turn.

Warlord Traits:

1. Red Rampage: Warlord gets Rampage.

2. Speed of the Primarch. Warlord gets +1 Initiative.

3. Artisan of War: One of the warlord's weapons is mastercrafted.

4. Soulwarden: Warlord gets Adamantium will.

5. Descent of Angels. D6 less scatter for jump and skimmer units.

6. Heroic Bearing: Warlord has a 12" Fearless bubble.

Psychic Powers:

Primaris: Blessing. +D3 to Attacks and Initiative to Psyker or target character at 12”.

1. Malediction. Target unit at 12" takes a Moral test with -2 penalty.

2. Blessing. Target unit at 18" gets Rage. If they had already that rule, they get +1 Attack instead.

3. Blessing. Psyker and his unit get 5++.

4. Focussed witch fire. Target makes 2 Toughness tests. Take one Wound for each failed test. If target dies, place 5" blast with S4 and AP5.

5. Beam. 12" S8, AP1 Lance

6. Blessing. Target infantry unit, moves 12" in the psychic phase. No charging after this movement.

Relics:

1. One jump pack that allows the bearer and his unit re-roll when Deepstriking and when other units Intercept must fire Snapshots. Cost: 25 points.

2. Gives Fear, and fear tests are done with -2 Leadership. Cost: 10 points.

3. One item that gives an additional warlord trait strategic table. Cost: 15 points.

4. One physic weapon +2S, AP4, bearer may re-roll 1s in the psychic phase. If rerolled die is a 1, bearer takes one wound. No saves allowed. Cost: 10 points.

5. One Master-crafted plasma pistol, that does not get hot. Points: 25

6. One AP2 power sword. Cost: 25 points.

Characters:

• Dante: LoW. Eternal Warrior, Hit and Run. Axe is +2S, AP2, Mastercraft, and strikes at Initiative. Deathmask causes a 12” Fear bubble where any unit in range and in close combat must test. No longer unlocks Sanguinary Guard as Troops. If playing with Tactical Objectives can also roll on that table in addition to keeping Descent of Angels. 220 points

• Seth: LoW. Lost his special attack, but now does +1 hit for each 6 to wound. 155 points

• Mephiston: HQ. WS6 BS5 S5 T5 W3 I5 A4 L10 2+ Special Rules: Furious Charge, Independent Character, Fleet, And They Shall Know No Fear, Hypnotic Trance: Roll 2D6 in a challenge. If you roll equal to or above their Leadership Mephiston hits on a 2+. Warlord trait: Admantium Will. Level 3 Pskyer w/ unique blessing giving him S10. Sword is AP3. 175 points

• The Sanguinor: Pretty much the same with a 4++. Rerolls to hit and to wound rolls in challenges. Not an Independent Character. 200 points

• Corbulo: HQ. WS5 BS5 S4 T4 W3 I5 A3 L10 3+ And They Shall Know No Fear, Furious Charge, Independent Character. Bolt Pistol, Narthecium (Feel No Pain to unit), Frag and Krak Grenades, Power Armour. Relics: Heaven's Teeth (+1S AP– Melee, Rending) Red Grail (+1 WS +1 Initiative to all units within 6". Does not stack with Blood Chalice). Far-seeing Eye: One reroll per game for one of the following: Seize Initiative, Reserves, Scatter, To Hit, To Wound, Save. 120 points

• Astorath: Warlord Trait Admantium Will. Axe is +1S AP2 Unwieldy. On a 6 to hit auto wounds and causes Instant Death. Allows Death Company to reroll hits and wounds on charge. 155 points

• Lemartes: Can only join Death Company and takes an Elite slot. 2W. When loses a wound gains +1S and A. 130 points

• Tycho: No longer ignores armour saves. Combi-melta can no longer use special ammo but is master crafted. 130 points

• DC Tycho: Feel No Ppain, Relentless, Fearless, Rage. Can only join Death Company. Points: 145

• Captain: Has options for Artificer Armour and Relic Blades. Same as Codex: Space Marines with Furious Charge. 90 points

• Librarian Dreadnought: HQ. Mastery Level 1. Can upgrade to Mastery Level 2 for 25 points. Furioso Force Halberd counts as a Powerfist with Force, but its not a Specialist Weapon so no additional attack. Can replace Stormbolter with Heavy Flamer or Meltagun. Can be the Warlord but can only roll on Blood Angel Warlord Traits. Same stats as a normal dreadnought with AV 13 in the front. WS5. Can take Drop Pod as Dedicated Transport.

• Chaplain: Same as Codex: Space Marines with Furious Charge. 90 points

• Sanguinary Priest: 1 per HQ slot. WS5 BS4 S4 T4 W2 I4 A2 L9 3+ And They Shall Know No Fear, Furious Charge, Independent Character. Chainsword, Narthecium (Feel No Pain to unit), Frag and Krak Grenades, Blood Chalice (+1 WS to unit). Can buy a Bike, but no longer has access to Terminator Armour. Can’t purchase Artificer Armour either. May take a Bolt Pistol for +1 point and upgrades from Melee Weapons, Ranged Weapons, Special Wargear, and Relics of Baal. 60 points

• Librarian: Same as Codex: Space Marines with Furious Charge. Chooses powers from Sanguinary, Biomancy, Daemonology, Divination, or Pyromancy.

• Tech Marine: HQ. 50 points

• Reclusiarchs are gone. :(

Units:

• No new units. Terminators and Librarian are separate kits.

• No access to Storm Talon or Centurions.

• Tactical Squad: Usual options from Codex: Space Marines plus grav weapons. They do have access to Flakk missiles. 5 man squad can take 1 heavy or 1 special. Sergeant can dual wield pistols. Now have access to Auspex. Rhino, Razorback, or Drop Pod as Dedicated Transport.

• Furioso: WS5, BS4, 2 attacks base, AV13. Same cost as before. Blood Talons are +10 points and give Shred. Magna-grapple replaces smoke launchers for free. Fragcannon now costs 5 points with same stats as before.

• Death Company Dreadnought: DC Dread is WS4, BS4, 3 attacks base, AV 12

• Honour Guard are gone. Honour Guard replaced by Command Squad.

• Command Squad: 3 Veterans, 1 Champion, 1 Novitiate w/ Narthecium. Can take 3 specials. Can upgrade to Jump Packs for +25 points. 100 points

• Vanguard Veterans cannot assault after Deep Strike.

• Death Company: Furious Charge, Fearless, Relentless, Feel No Pain, Rage. Cannot reroll to wound rolls if a Chaplain is in the unit (that is now Astaroth’s ability). No options for Terminator Armour. WS dropped to 4. Jump Packs are +3 points per model. No limit on how many melee or pistol weapons you upgrade (but no access to grav). Max 15 per squad. Can have multiple squads.

• Blood Chalice: +1 WS. No longer a bubble just affects the unit.

• Predator Annihilator/Destructor and Vindicator can upgrade to Fast for +10 points.

• Land Raider: Only a Dedicated Transport for Terminators.

• Tactical/Sternguard Squad: Gain access to Heavy Flamer (max 2 per unit).

• Terminators: Access to a banner which allows reroll of failed morale and pinning tests within a 12” bubble for +5 points. Chapter Banner same as it used to be.

• Bikes: Same as Codex: Space Marines. Do have access to grav-guns.

• Assault Marines: 2 special weapons per squad. Sergeants can carry 2 pistols. Free Drop Pod or Rhino if Jump Packs removed. 5 assault marines w/ 2 meltaguns and 2 infernus pistols in a drop pod costs 135 points! Cannot take a Razorback as a Dedicated Transport.

• Scouts: Same as Codex: Space Marines with Furious Charge. No access to the Landspeeder Storm.

• Baal Predator: No longer has Scout. No torrent for Flamestorm Cannon. Under Heavy Support now. 115 points

• Rhino: Still Fast. 45 points

• Razorback: Still Fast. Upgrade to Heavy Flamer for free. Upgrade to heavy weapon +20 points. 65 points

• Stormraven: Same as Codex: Space Marines. Bloodstrike Missiles replaced with Stormstrike Missiles.

• Sanguinary Guard: 165 points for 5 models. +33 points per additional model with a max squad size of 10. Upgrade to Deathmasks for +1 point to cause fear. Glaive Encarmines are the same.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вся эта информация уже перетиралась, но скриншотов кажется не было..

10620049_302318879958887_7950512938590170378_o.jpg

10011893_302318876625554_7272769984894979829_o.jpg

И похоже, что присты все же занимают слот HQ:

Sanguinary Priests

Priests can’t take Terminator Armor, but can take jump packs and bikes (standard points costs)

Only one per slot, so max 2 per detachment, allowing for no other HQs

Encarmine Weapons are; Sword is AP 3, master crafted, Glaive Ap 2 Str +1, master crafted, unwieldy

FNP buff works on whatever squad the priest is in, i.e allied squads such as… Centurions.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ну хоноров убрали. инфа 146 в сл ваниль вольют. кодекс в целом халтурка и подводка к ванилизации. сакс ту би ба.

никакой самобытности. одна кастрация и обрезалово.

ваха ма холопы купят дай бог чтото по бладам. сомнительно. а потом через год пойдут тфк и колобчанские. и новые базочки всем. брилиант айдиа ж. брилиант ноу гейм

Изменено пользователем ANF
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

То есть надо ждать кастрацию трупсы. Перегруз элиты и хс. Джва года ждал любимым бладам такой бИкавый декс

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ну хоноров убрали. инфа 146 в сл ваниль вольют. кодекс в целом халтурка и подводка к ванилизации. сакс ту би ба.

никакой самобытности. одна кастрация и обрезалово.

Что то мне уже становится страшно за свой дезвинг с такими новостями, если и Темных Ангелов вольют в ваниль что тогда делать с почти сотней терминаторов :-

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что то мне уже становится страшно за свой дезвинг с такими новостями, если и Темных Ангелов вольют в ваниль что тогда делать с почти сотней терминаторов :-

ну чо, как и блодам, датут 4 илитки, зато по книжке гуймана :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Literum постил о конце времен. Потому происходит такая быстрая штамповка кодексов. Сейчас всех гнут под одну линию.

МакНилл отписался в своём блоге, что это всё враньё и он говорил об этом в сослагательном наклонении.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что то мне уже становится страшно за свой дезвинг с такими новостями, если и Темных Ангелов вольют в ваниль что тогда делать с почти сотней терминаторов :-

Играть в Апок?) :D

Изменено пользователем Новогодний O`Possum
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

МакНилл отписался в своём блоге, что это всё враньё и он говорил об этом в сослагательном наклонении.

Это хорошо. Спасибо за радостную весть :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Шикарный кодекс, а то весь империум становится "кодекс: центурионз", тут хоть нет этой дряни. И вообще фч у всей армии это мечта...
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Норм кодекс будет, особенно если реально дроп ассов с 2 мельтами и 2 инферниками будет 135 стоить. Достаточно просто получить 6 иню, релики полезные. Что может быть лучше чем открытый широкий простор для комбинаций? Не понимаю чего ждали от кодекса те, кто его ругает.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...