Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Blood Angels 7ed Codex


Рекомендуемые сообщения

но нигде не писали что асслотники в элите)

кстати хорошо бы еще и цену на них узнать

да скорее всего как ванильные/дашные же, а вот за мельты правда не понятно. Ну и важно что бы комбат сквад был

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 2,2 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

На самом деле в вахе у всего есть довольно логичное объяснение. Вот к примеру пояснения к особенностям новых доспехов бладов.

Новый бэк кровавых ангелов:

Итак, сыны сангвиния теперь не просто так называются сынами. Дело в том, что командующие ордена, сержанты и прочее выращивают будущих космодесантников с младенческого возраста. Среди прочих генов космодесанта им также вживляются молочные железы, чтобы вскармливать неокрепших будущих защитников империума, для того, чтобы они набрались максимального количества питательных веществ их вскармливают гораздо дольше, чем обычных людей.

В связи с этим старшему звену ордена был разработам специфический доспех. Так как у кормящих десантников довольно сильно увеличены сосцы, и довольно сильно болят в связи с долгим вскармливанием, то пришлось сделать специфическое углубление под них на самом доспехе. По нему вы легко можете отличить неофита от ветерана выращивания десантников.

Изменено пользователем VanGuard
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

кстати, мне кажется новый прист на паке не очень будет выглядеть - поза не динамичная.

Ассолтники - это хорошо, но они теперь в элите и конкуренция высокая, а про перевод их в трупсу в кодексе нигде не видно, судя по тому, что писали.

Зато у парня по центру динамичная) http://kofler.dot.at/40k/units/Dark_Angel_Veteran_Squad.jpg

Ассы в элите? Не в Фасте?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

мне так всё еще релиз минек кажется глупым, ничего не дали вообще, ну пофиг - приста и всё.

А лучше бы дали какую-нить кровавую колесницу и кровавых колобков с сосцами? Да ну, годный релиз, без откровенно бредовых моделей. Еслиб они еще с подставками этими не стали мудрить, эххх, 100+ маров в ближайшем будущем переставлять...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

25 очков за пистолет без Гетс Хота...узнаю ГВ=)

Во-первых, он мастеркрафтнутый. Во-вторых, обычный стоит 15.

Радуйся, что не рендинг-когти с недопрефом.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Модели вин, правила вин, подставки луз. В целом 2 к 1. Это победа.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Посмотрел на правила и кажется я влюбился... О_о

Теперь я знаю по какому кодексу буду собирать своему ордену асолтные роты. Плюс еще ГВ натягивание правил на глобус бека упростило убрав таблицу жажды (что жаль на самом то деле), надо только взять себя в руки и не употррепродукциять ДК и Сангвигардов... или хотя бы ДК. А так в сочетании с маринами по скорпионьей тактике прикольный концепт выходит - тебе ФНП и тебе ФНП и ему ФНП - всем ФНП. Не паверок но весело и интересно.

Изменено пользователем Rost_Light
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

... подставки луз. ...

Да не такой уж и луз. Хоть теперь их можно будет в btb ставить со всеми, как положено (в комбате). А то раньше обязательно с подставки что нибудь свисало так сильно, что мешало.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Общая компиляция слива

"(\0/)"
Army Special Rules:

Furious Charge

FOC Changes:

HQ: Librarian Dreadnought

Troops: Tactical Squads, Scout Squads

Elites: Death Company, Dreadnoughts (Death Company and Furioso), Command Squad (Honour Guard are gone)

Heavy Support: Baal Predator

Baal Strike Force Detachment:

Mandatory 1 HQ, 1 Elite, 2 Troops

Optional: as usual, but 3 additional Elite slots (Total 4)

Special Rule: +1 Initiative when charging, all the army, any turn.

More after the break.

Warlord Traits:

1. Red Rampage: Warlord gets Rampage.

2. Speed of the Primarch. Warlord gets +1 Initiative.

3. Artisan of War: One of the warlord's weapons is mastercrafted.

4. Soulwarden: Warlord gets Adamantium will.

5. Descent of Angels. (Dante's trait)

6. Heroic Bearing: Warlord has a 12" Fearless bubble.

Psychic Powers:

Primaris: Blessing. +D3 to Attacks and Initiative to Psyker or target character at 12”.

1. Malediction. Target unit at 12" takes a Moral test with -2 penalty.

2. Blessing. Target unit at 18" gets Rage. If they had already that rule, they get +1 Attack instead.

3. Blessing. Psyker and his unit get 5++.

4. Focussed witch fire. Target makes 2 Toughness tests. Take one Wound for each failed test. If target dies, place 5" blast with S4 and AP5.

5. Beam. 12" S8, AP1 Lance

6. Blessing. Target infantry unit, moves 12" in the psychic phase. No charging after this movement.

Relics:

1. One jump pack that allows the bearer and his unit re-roll when Deepstriking and when other units Intercept must fire Snapshots. Cost: 25 points.

2. Gives Fear, and fear tests are done with -2 Leadership. Cost: 10 points.

3. One item that gives an additional warlord trait strategic table. Cost: 15 points.

4. One physic weapon +2S, AP4, bearer may re-roll 1s in the psychic phase. If rerolled die is a 1, bearer takes one wound. No saves allowed. Cost: 10 points.

5. One Master-crafted plasma pistol, that does not get hot. Cost: 25 points.

6. One AP2 power sword. Cost: 25 points.

Characters:

• Dante: LoW. Eternal Warrior. Axe is +2S, AP2, Mastercraft, and strikes at Initiative. No longer unlocks Sanguinary Guard as Troops.

• Seth: LoW. Lost his special attack, but now does +1 hit for each 6 to wound.

• Mephiston: HQ. WS6 BS5 S5 T5 W3 I5 A4 L10 2+ Special Rules: Furious Charge, Independent Character, Fleet, And They Shall Know No Fear, Hypnotic Trance: Roll 2D6 in a challenge. If you roll equal to or above their Leadership Mephiston hits on a 2+. Warlord trait: Admantium Will. Level 3 Pskyer w/ unique blessing giving him S10. Sword is AP3. Points: 175

• The Sanguinor: Pretty much the same with a 4++. Rerolls to hit and to wound rolls in challenges. Not an Independent Character.

• Sanguinary Priest: HQ. Independent Character. The unit joined gains +1WS and Feel No Pain. Can buy a Bike, but no longer has access to Terminator Armour. Points: 60

• Corbulo: HQ. Grail gives all units within 6” +1 WS and +1 Initiative. Not cumulative with the standard chalice. 3 wounds. Cost: 120 points.

• Lemartes: Can only join Death Company and takes an Elite slot.

• Tycho: No longer ignores armour saves. Combi-melta can no longer use special ammo.

Units:

• No new units. Terminators and Librarian are separate kits.

• No access to Storm Talon or Centurions.

• Tactical Squad: Usual options from Codex: Space Marines plus new options. They do have access to Flakk missiles.

• Furioso. Same cost as before. Blood Talons are +10 points.

• Reclusiarchs and Honour Guard are gone. Honour Guard replaced by Command Squad.

• Vanguard Veterans cannot assault after Deep Strike.

• Death Company: Furious Charge, Fearless, Relentless, Feel No Pain, Rage. Cannot reroll to wound rolls if a Chaplain is in the unit (that is now Astaroth’s ability). No options for Terminator Armour. WS dropped to 4. Jump Packs are +3 points per model.

• Blood Chalice: +1 WS and Feel No Pain. No longer a bubble just affects the unit.

• Rhinos, Razorbacks, and Baal Predators are Fast.

• Predator Annihilator/Destructor can upgrade to Fast for +10 points.

• Land Raider: No longer a Dedicated Transport.

• Tactical/Sternguard Squad: Gain access to Heavy Flamer (max 2 per unit).

• Sanguinary Guard: 33 points per model. Glaive Encarmines are still mastercrafted. Max unit size is 10.

• Terminators: Access to a banner which allows reroll of failed morale and pinning tests within a 12” bubble.

• Bike squads have access to grav-guns.

So a lot has changed. With the new detachment this harkens back to the 5th Edition Blood Angels Codex where we truly were a strong assault army. Now we can buff Weapon Skill and Initiative to strike first against other marines and at a higher Strength due to army wide Furious Charge. The nerfs to Mephiston's stats bum me out a bit as does no reliable AA. Overall, we are much better off then we were and it'll be interesting learning the nuances of the Codex.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ГВ молодцы, в элиту напихали кучу юнитов, зато новой тактичке в трупсе конкурировать нескем. Тактичка новая конечно хорошая как миньки, но зачистить радикально слот турупсы это круто.

Изменено пользователем Olmer_Boromirovich
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я, мож, пессимист, но мне почему-то видится переиздание волков 2.0

Угу, "есть такая партия". Причём волкам дали дешевую и нагибучую каву, а аналогичного юнита у бладов я как-то не заметил.

Хотя оно конечно кодекса подождем. :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Угу, "есть такая партия". Причём волкам дали дешевую и нагибучую каву, а аналогичного юнита у бладов я как-то не заметил.

Хотя оно конечно кодекса подождем. :)

СГ и ДК нэ?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Видимо людям не хватает 3++, нет 3++ - не нагибает = )

Перевод ДК в элиту, да еще с понижением ws - мягко говоря не подарок.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Астората пока не было(всмысле инфы по нему)

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мож Волкам и дали нагиба, но что-то я тех Волков на столах и не вижу особо.

Давайте вообще все выдадим по боингу 2+ 3++ за копейки. Нуачо, интересно будет, разнообразие.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Перевод ДК в элиту, да еще с понижением ws - мягко говоря не подарок.

А типа 0-1 на весь кодекс это нормально? :D Уж лучше в элите, чем так в трупсе.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

СГ и ДК нэ?

Кава, кмк, нагибучее будет.

Причём я не говорю, что кодекс дно. Но прогноз "будет как с волками" имеет право на жизнь.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...